Beethoven's 5th (2003)

Familie / Komedie

geregisseerd door Mark Griffiths
met Daveigh Chase, Dave Thomas en John Larroquette

De familie Newton gaat op vakantie naar de Bahama's, maar de kleine Sara gaat bij haar oom logeren in de vakantie. Terwijl Sara en haar oom Freddy, aan het vissen zijn, vindt Beethoven een tiendollar-biljet uit 1920. Dit geld blijkt afkomstig te zijn van Rita en Moe (de Bonnie & Clyde van de jaren '20). Iemand uit het stadje komt er achter dat Beethoven dit biljet heeft gevonden, en ineens begint de hele stad vreemd te doen.

avatar van moviegirl2
met alle respect: Vreselijk, gewoon geen woorden voor
SLecht geacteerd, slecht verhaal.... Kortom: wat is er niet slecht?
0,5* voor de moeite

Als je ze zo slecht vind, moviegirl2, waarom kijk je ze dan allemaal?

avatar van moviegirl2
Wouter schreef:
Als je ze zo slecht vind, moviegirl2, waarom kijk je ze dan allemaal?

Haha, goeie vraag idd mn familie is helemaal gek op die films, daarom

avatar van Midnighttemptres
vreselijk, ben het helemaal eens met moviegirl..
*0,5* en dat vind ik nog teveel

avatar van HarmJanStegenga
Verreweg de slechtste van alle delen! Jammer.....Alleen bij het eerste deel kon er eigenlijk maar een glimlach af!

avatar van jumpstylemovie
is die hond al weer bij andere familie
maar ja toch nog 3.0***

Die hond lijkt voor geen meter op de hond uit de eerste 2 films

Diepte punt van de reeks.

avatar van Dutchero
Het moet niet veel gekker worden, 4 opvolgers van zo'n matige film.

De formule blijft geldig: een lieve, knuffelbare en tikje ondeugende hond met een familie waarvan de vader / moeder niet zo dol op de situatie is. De rest van het verhaal is bijzaak: het gaat om de familie - hond interactie en de uitstraling van warmte en gezelligheid.
Acteerwerk etc. is gewoon van ondergeschikt belang. Kinderen hebben er lak aan en als de kleine het leuk vind, hebben de ouders ook lol.
Ik raad volwassen mensen (ook al zijn ze GEK op honden) niet pur sang een film als deze te kijken. Daarvoor is ie niet geschikt. Kijk dan beter een film als "Eight Below" dat is het betere werk wat dat betreft.

avatar van JGB
JGB
de eerste van de reeks kon mij als klein kind boeien en daarom buisde ik hem dus niet, maar vanaf nummer 2 ging het sterk bergafwaarts!! telkens net hetzelfde enkel platter gebracht!

avatar van Legan
In dit vijfde deel vindt er een grote verandering plaats ten opzichte van de vorige vier delen. Wat er namelijk is gebeurt is dat de focus weg is gegaan van de humor en meer naar het familiefilm gedeelte terwijl het pretentieuze achterwege is gelaten. Zodoende is er in dit deel meer aandacht voor het verhaal (met wat avontuur, actie, mystery, romantiek en humor) en iets minder voor de hond, en zijn de personages interessanter (en zelfs realistischer) geworden. Natuurlijk nog steeds standaard, maar tevens iets minder voorspelbaar en zijn de clichés en moralisme meer naar de achtergrond verschoven. Wat mij betreft een zeer welkome verbetering, waardoor dit deel voor mij gelijk het beste deel is van de reeks.

avatar van tcdaizz
Dit is een spannende beethoven, ik kan begrijpen dat sommige stukken eng zijn voor jonge kijkers. Ondanks dit is het een leuke film!

avatar van Donkerwoud
En dan straks Beethoven, de remake!

Wat middelt het doel?

avatar van Phantasm
Leuk bedacht verhaal dat lekker wegkijkt.

Matige film is dit.
Weinig humor in te vinden...
Heb me er met verveeld....