Five Children and It (2004)

Alternatieve titels: 5 Kids en Ik | 5 Vriendjes en Ik

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Frankrijk
Avontuur / Familie

geregisseerd door John Stephenson
met Kenneth Branagh, Freddie Highmore en de stem van Eddie Izzard

De kinderen Cyril, Anthea, Robert, Jane, en hun kleine broertje vinden op een dag de zandfee Psammead. Het oude kleine mannetje ziet er vreemd uit met zijn vleermuis-oren en rare lichaampje. Er is wel één groot pluspunt: Psammead kan wensen vervullen. Hij geeft de vijf kinderen één wens per dag. Maar de kinderen komen erachter dat goede wensen doen moeilijker is dan ze dachten. Eén van de wensen zorgt namelijk voor een enorme chaos, waardoor de kinderen in een benarde situatie belanden.

GerwinF
Was even zoeken (zat te zoeken op de nederlandse titel '5 kids en ik') maar toch gevonden 3 sterretjes.

wel een leuke film van fantasie

Slecht geregisseerde film. Verschrikkelijke muziek.

avatar van Mc
Mc
Frisse feel good movie, met wat aardige acteerprestaties van o.a. de rare oom (wie?) en Freddie Highmore. Leuk ingesproken 'sandfairy'. Altijd leuk, zo'n low-budget filmpje met nog heel aardige special effects!

avatar van VlinderTisha
super leuke familie film.
heb hem net voor het eerst gezien.

4,0 *

avatar van matthijs_013
Een sympathiek filmpje, maar tegelijkertijd ontzettend sentimenteel en onovertuigend acteerwerk.

avatar van gukker
Weet nog dat ik als kind met erg veel plezier naar deze slecht geacteerde, zeer typische film heb gekeken.

avatar van notorious_kim
Leuke familiefilm. Enkele zeer toffe invalshoeken. De zandfee is super .
Freddie Highmore vind ik schitterend, en ook hier zet hij terug een toffe rol in elkaar.
Het is zeker geen super film, maar hij is wel zeer genietbaar.

kao
hoe kan je het bekijken