• 8.344.342 stemmen

Met onder meer: James Belushi, Louis Gossett Jr. en Rae Dawn Chong

Releasedatum: 21 januari 1988

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Principal

"He's teaching the students at Brandel High two words... NO MORE."

Leraar Rick Latimer wordt kwaad, omdat de advocaat van zijn ex-vrouw met haar rommelt. Hij slaat de auto van de advocaat kort en klein en verliest zijn baan als leraar. Hierna wordt hij overgeplaatst naar een school vol tuig waar hij de rector wordt. Geweld, drugs, spijbelen en verkrachtingen zijn aan de orde van de dag. Hij wil hier een stop aan brengen, maar alleen zeggen dat het afgelopen moet zijn, volstaat niet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mnrk

mnrk

Lighten up! Have some courage. Brave it through a little bit. Knives only hurt if they go through you. Urine only smells if you don't clean it up. Come on!

Blijft nog steeds een vermakelijke film...

Het verhaal is in orde en er zit ook wel een "boodschap" in verwerkt, maar het zijn James Belushi en Louis Gossett Jr die de film compleet maken.

avatar van kleez

kleez

Van 'e week even op TV gezien. En ik moet zeggen dat de film 'gewoon heerlijk weg kijkt'. Niet teveel van verwachten, maar wel een goede film voor als je avondje niks te doen hebt. Vind de film hier wel wat ondergewardeerd, al moet ik ook niet overdrijven.

gauke

"Dit heb ik allemaal al eens eerder gezien", dacht ik, "voorspelbaar en clichématig". Waarna ik me realiseerde dat de film al uit 1987 stampt en soortgelijke thema's ( verhaal over de strijd van een underdog en drugsproblemen op Amerikaanse scholen), later in diverse variaties zijn nagebootst. De mix van sociaal drama en actiefilm moet het hoofdzakelijk van de goed acterende cast hebben, al hadden de personages meer uitdieping verdiend. Verder vond ik sommige delen behoorlijk racistisch.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het thema van de film is wel interessant, maar de uitwerking laat toch wel een beetje te wensen over. Het is niet goed genoeg voor een drama, niet goed genoeg voor een thriller en ook zeker niet voor een actiefilm. Het zit er allemaal tussenin, waardoor ik een beetje een ''vlees noch vis'' gevoel kreeg. Belushi zet een prima rol neer, maar de andere rollen laten wel te wensen over. Zo blijft die donkere gozer waar hij zo'n last van heeft vrij lachwekkend. Iets anders dat mij stoorde (past op zich wel bij 80's films) is het vrij neppe vechten. Zo richting het einde van de film raakte ik steeds meer mijn interesse kwijt en daarom is het helaas ook een kleine onvoldoende geworden.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Leuke rol van Belushi. De film had wat scherper mogen worden gesneden op de monteertafel.

Verder volgt de film wel de cliches van dit type verhaal, maar persoonlijk vind ik dit niet erg.

Goed verzorgde film qua locaties en decors en fijn (muzikaal) jaren 80-sausje

scorsese

Matige film waarin een leraar tegen wil en dank directeur wordt van een school waar geweld schering en inslag is. Vrij standaard allemaal en clichématige en ongeloofwaardige personages. Ook typisch een product uit de jaren '80 (de soundtrack en aankleding). Nog wel redelijk vermakelijk, vooral ook vanwege een prima rol van James Belushi als the principal.

avatar van filmofiel

filmofiel

Aftreksel van Class Of 1984 en die was zelfs vele malen beter.

avatar van Rico120

Rico120

een prima film de humor gewoon een goede film

maar kan je serieus met een moter door een school rijden? daar zet een vraagteken bij

dit een film zoals het hoort the zijn actie humor en verhaal in een perfecte combo

avatar van wimaroca

wimaroca

Deze film heb ik rond 1987 gezien,ik vond het toen zeer vermakelijk,en daarom stem ik nu ook zoals ik hem vroeger heb gevoeld heb, zeg maar,één van de eerst films die ik huurde uit een videotheek,