• 8.222.440 stemmen

Geregisseerd door: Frederik Du Chau

Met onder meer: Frankie Muniz, Dustin Hoffman en Whoopi Goldberg

Releasedatum: 2 februari 2005

Over Racing Stripes

"Cheer 'til you're horse!"

Een babyzebra, per ongeluk achtergelaten door een circus, wordt met enige aarzeling opgenomen in een boerderij. Bij het zien van racepaarden die dus zijn liefde voor rennen delen meent hij ook een racepaard te zijn. Met de hulp van de andere dieren van de boerderij en een tienermeisje, dat ervan droomt ooit een jockey te worden, overwint hij bestaande vooroordelen en zijn eigen twijfels. Hij zal zijn droom proberen te verwezenlijken en hij zal het tijdens de belangrijkste race, de Kentucky Open, moeten opnemen tegen echte volbloeden.

imageimageimage

Reggie (stem)

Franny (stem)

avatar van ronnyboy

ronnyboy

Ik heb hem gezien en vind het inderdaad een voorspelbare maar wel een hele leuke film.

Dieren die spreken doen het altijd.

Toppie , en vooral voor de kids.

avatar van claas

claas

Heel leuke familiefilm,de dieren doen het geweldig, met de uitspraken wat ze deden :heel komisch

Af en toe een beetje dweilen maar gelukkig niet te overdreven.

Zeker de moeite waard om te zien.

Ik geef hem gewoon ff 5 sterren

avatar van Patrickvanschaik

Patrickvanschaik

• 2096 stemmen

Het is idd een goede film

Heb deze in nl gezien beter dan de kameleon 2

Deze geef ik een 3.5 ster

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Redelijke, maar erg standaard en moralistische familiefilm. De film is redelijk leuk gemaakt en is van tijd tot tijd best grappig. Vooral de pelikaan (ingesproken door Joe Pantoliano) en de twee vliegen zorgen voor wat amusante scènes. Toch blijft Racing Stripes een erg standaard kinderfilm en natuurlijk zo voorspelbaar als de pest. Voor de kleintjes is de film waarschijnlijk ontzettend leuk, maar de iets meer volwassen kijker/filmliefhebber zal het moeten doen met een aantal vermakelijke knipogen naar andere films en hier en daar wat redelijk leuke ongein.

2,5 sterren.

avatar van Guyke

Guyke

Ikzelf vond dit een erg voorspelbare film. Wel leuk waren de acterende beesten en het mooie camerawerk.

Mijn kleine neefje echter is echt verzot op deze film. Hij is nu acht (eerste studiejaar) en kan als hij op bezoek komt kiezen welke film hij wil zien. Ondertussen hebben we samen al vier keer deze racing stripes (in Nederlandse versie dan nog) gezien. Telkens is het dolle pret wanneer de pelikaan verschijnt. Zelfs voor de vierde keer leeft mijn neefje mee met de spannende race...

Racing stripes is dus echt een topfilm... voor een select publiek: de kinderen.

Ikzelf zou niet meer dan 2* geven, maar mijn neefje

Maarten vindt zelfs 5 nog te weinig. Vandaar een compromis: 3.5*.

Smantt_x

Kijk logisch dat het voorspelbaar is, anders snappen kleine kinderen het toch niet?

Maar ik vond het gewoon een leuke film, met dieren is altijd leuk.

avatar van skipy05

skipy05

goede film. film voor kinderen, zullen er veel plezier aan hebben. verspelbare film. 3*

Jorge-E

Iedereen stemt hier uit de ogen van de kinderen. Stem toch wat je er zelf van vond. Ikzelf vond er geen kl*te aan.

Kaffeefiltjer

Dan nog moet je het sowieso in zijn kader bekijken.

Bijvoorbeeld, Citizin Kane moet je ook niet quoteren om achterhaalde Special Effects.

avatar van xenne

xenne

ik vond dit wel een vermakelijk familiefilm, vooral geschikt voor een jong publiek - dat wel. verhaaltje is heel voorspelbaar, maar gelukkig ook heel charmant en komisch. de pelikaan zorgt voor een extra halve ster en een toch wel mooie score: 3

avatar van Kevin13

Kevin13

typische maar vooral aangename kinderfilm.

ben niet zo dol op zulke films, maar dit is toch wel een die eruitschiet.

ik heb mij van de eerste minuut tot de laatste geamuseerd.

De vliegjes waren leuk, maar vooral De Gans was prachtig

ook nog een paar leuke scenes waneer de Gans een poepie doet op die kip, reggie dacht het was gewoon een hilarisch.

zeker een aanrader.

3.5

avatar van kwinz

kwinz

Wel leuk, ik heb 'm op DVD thuis, en ik moet zeggen, de 1e keer is'ie wel leuk. Na een aantal keer kijken wordt het wel een beetje saai om te zien.

avatar van lizzy123

lizzy123

lijkt een beetje op die andere zebra uit magagascar

avatar van (Cinderella)

(Cinderella)

Een leuke grappige film!!!!

Zeker de moeite waard.

avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

Standaard, moralistisch en voorspelbaar. Maar toch ook wel aandoenlijk. En kinderen genieten ervan. 2*

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Vandaag de Belgische versie op Éen

In Februari het origineel op RTL8.

avatar van Yvo1983

Yvo1983

Mr. Chiel schreef:

Vandaag de Belgische versie op Éen

In Februari het origineel op RTL8.

De hollandse versie zal je bedoelen op één?

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Ik hoorde ze Vlaams platen. Maar noem het hoe je wil

avatar van rox91

rox91

leuke film maar dat race gedoe vind ik niks. Dat is een beetje overdreven naar mijn smaak.

avatar van misterwhite

misterwhite

Een zeer aangename familiefilm.

Ik had er weinig van verwacht maar toch heb ik echt genoten van deze film. Ik hou wel van het gerne, dan is alles lekker onschuldig

Het was vaak grappig en het verhaaltje was ook wel leuk gevonden.

Voor de rest was het standaard.

3.5

avatar van Dick2008

Dick2008

Jakkes wat een film. Kinder-, familiefilms, of hoe ze ook mogen heten kunnen heel leuk zijn ook voor volwassenen. Hetzelfde geldt voor films met pratende dieren erin. Maar deze is echt erg, slecht verhaal, vervelende acteurs, een paar stomme vliegen erbij. Het wordt trouwens ook steeds gekker met het gebruik van dieren in films.

Film wordt maandag uitgezonden op RTL8 20.25 uur prima tijdstip voor kinderen.

lugia

Top film erg pittiuq. haha

avatar van corrie777

corrie777

Mijn dochter wilde deze film zien, dacht dan ga ik wel lekker slapen in de bios. Niet aan toe gekomen heb enorm moeten lachen echt een leuke film

avatar van HannahMontana

HannahMontana

Heel leuk , en inderdaad, dieren doen het altijd!

avatar van palaver

palaver

goeie film, maar een beetje afgezaagd vind ik

avatar van nickje76

nickje76

Vond het geen familiefilm, meer een kinderfilm. Misschien voor kinderen leuk, maar voor de volwassene was er niets aan. Vooral die pratende dieren, zo ....

maarten401

goede film heb een tijdje geleden hem gezien

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2073 stemmen

Deze familiefilm, die in bepaalde opzichten verdacht veel lijkt op Babe, is een vermakelijke film. Leuke cast- en stemrollen van een aantal grote Hollywood-sterren waaronder Dustin Hoffman, Whoopie Goldberg e.a.. Het verhaal is leuk bedacht, weliswaar niet heel erg origineel, opna de toevoeging van de Zebra maar het mag de pret niet drukken. De film kent veel leuke fragmenten en ook die twee vliegen die ik in het begin nogal vervelend vond werden later best grappig. Al met al is Racing Stripes zeker een vermakelijke familiefilm met leuke personages en een die nergens verveelt.

avatar van Spetie

Spetie

Films met pratende dieren zijn vaak niet de beste films en deze film is daar weer eens een bewijs van, hoewel de film minder slecht is dan ik had verwacht.

Het verloop van de film is vaak helemaal in te vullen en vaak zit er ook nog eens een enorme moraal door de film heen verweven. Racing Stripes is op dat punt niet anders dan andere films in het genre. Naast enkele domme personages, zoals bijvoorbeeld de rijke vrouwelijke tegenstandster, heeft deze film gelukkig ook wel wat geslaagde humor. Dat zie je terug in de vorm van twee vliegen en een pelikaan. Vooral de vliegen zorgen voor de hoognodige afwisseling tussen de standaardscènes in. Dankzij hen is de film redelijk makkelijk uit te zitten, verder heeft de film, afgezien van een schattige jonge zebra, niet zo heel veel te bieden.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Aardig leuke jeugdfilm, vooral de vliegen waren grappig.

avatar van hijman1946

hijman1946

Jorge-E schreef:

> dit is een kinderfilm .volgens jou standpunt mag je niet door de ogen van kinderen stemmen'' wat een godspee'kinderfilms in de ban??

avatar van heleen2000

heleen2000

Heyy wie weet er waar je racing stripes helemaal kunt bekijken?