Racing Stripes (2005)

Alternatieve titel: Streep Wil Racen

Familie / Avontuur

geregisseerd door Frederik Du Chau
met de stemmen van Frankie Muniz, Dustin Hoffman en Whoopi Goldberg

Een babyzebra, per ongeluk achtergelaten door een circus, wordt met enige aarzeling opgenomen in een boerderij. Bij het zien van racepaarden die dus zijn liefde voor rennen delen meent hij ook een racepaard te zijn. Met de hulp van de andere dieren van de boerderij en een tienermeisje, dat ervan droomt ooit een jockey te worden, overwint hij bestaande vooroordelen en zijn eigen twijfels. Hij zal zijn droom proberen te verwezenlijken en hij zal het tijdens de belangrijkste race, de Kentucky Open, moeten opnemen tegen echte volbloeden.

Ik heb hem gezien en vind het inderdaad een voorspelbare maar wel een hele leuke film.
Dieren die spreken doen het altijd.
Toppie , en vooral voor de kids.

Heel leuke familiefilm,de dieren doen het geweldig, met de uitspraken wat ze deden :heel komisch
Af en toe een beetje dweilen maar gelukkig niet te overdreven.
Zeker de moeite waard om te zien.
Ik geef hem gewoon ff 5 sterren

Het is idd een goede film
Heb deze in nl gezien beter dan de kameleon 2
Deze geef ik een 3.5 ster

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Redelijke, maar erg standaard en moralistische familiefilm. De film is redelijk leuk gemaakt en is van tijd tot tijd best grappig. Vooral de pelikaan (ingesproken door Joe Pantoliano) en de twee vliegen zorgen voor wat amusante scènes. Toch blijft Racing Stripes een erg standaard kinderfilm en natuurlijk zo voorspelbaar als de pest. Voor de kleintjes is de film waarschijnlijk ontzettend leuk, maar de iets meer volwassen kijker/filmliefhebber zal het moeten doen met een aantal vermakelijke knipogen naar andere films en hier en daar wat redelijk leuke ongein.

2,5 sterren.

avatar van Guyke
Ikzelf vond dit een erg voorspelbare film. Wel leuk waren de acterende beesten en het mooie camerawerk.
Mijn kleine neefje echter is echt verzot op deze film. Hij is nu acht (eerste studiejaar) en kan als hij op bezoek komt kiezen welke film hij wil zien. Ondertussen hebben we samen al vier keer deze racing stripes (in Nederlandse versie dan nog) gezien. Telkens is het dolle pret wanneer de pelikaan verschijnt. Zelfs voor de vierde keer leeft mijn neefje mee met de spannende race...
Racing stripes is dus echt een topfilm... voor een select publiek: de kinderen.
Ikzelf zou niet meer dan 2* geven, maar mijn neefje
Maarten vindt zelfs 5 nog te weinig. Vandaar een compromis: 3.5*.

Smantt_x
Kijk logisch dat het voorspelbaar is, anders snappen kleine kinderen het toch niet?

Maar ik vond het gewoon een leuke film, met dieren is altijd leuk.

goede film. film voor kinderen, zullen er veel plezier aan hebben. verspelbare film. 3*

Jorge-E
Iedereen stemt hier uit de ogen van de kinderen. Stem toch wat je er zelf van vond. Ikzelf vond er geen kl*te aan.

Kaffeefiltjer
Dan nog moet je het sowieso in zijn kader bekijken.
Bijvoorbeeld, Citizin Kane moet je ook niet quoteren om achterhaalde Special Effects.

avatar van xenne
ik vond dit wel een vermakelijk familiefilm, vooral geschikt voor een jong publiek - dat wel. verhaaltje is heel voorspelbaar, maar gelukkig ook heel charmant en komisch. de pelikaan zorgt voor een extra halve ster en een toch wel mooie score: 3

Kevin13
typische maar vooral aangename kinderfilm.
ben niet zo dol op zulke films, maar dit is toch wel een die eruitschiet.
ik heb mij van de eerste minuut tot de laatste geamuseerd.

De vliegjes waren leuk, maar vooral De Gans was prachtig

ook nog een paar leuke scenes waneer de Gans een poepie doet op die kip, reggie dacht het was gewoon een hilarisch.
zeker een aanrader.

3.5

avatar van kwinz
Wel leuk, ik heb 'm op DVD thuis, en ik moet zeggen, de 1e keer is'ie wel leuk. Na een aantal keer kijken wordt het wel een beetje saai om te zien.

avatar van lizzy123
lijkt een beetje op die andere zebra uit magagascar

avatar van (Cinderella)
Een leuke grappige film!!!!
Zeker de moeite waard.

avatar van Lexcoaster
Standaard, moralistisch en voorspelbaar. Maar toch ook wel aandoenlijk. En kinderen genieten ervan. 2*

avatar van Mr. Chiel
Vandaag de Belgische versie op Éen
In Februari het origineel op RTL8.

avatar van Yvo1983
Mr. Chiel schreef:
Vandaag de Belgische versie op Éen
In Februari het origineel op RTL8.

De hollandse versie zal je bedoelen op één?

avatar van Mr. Chiel
Ik hoorde ze Vlaams platen. Maar noem het hoe je wil

avatar van rox91
leuke film maar dat race gedoe vind ik niks. Dat is een beetje overdreven naar mijn smaak.

avatar van misterwhite
Een zeer aangename familiefilm.

Ik had er weinig van verwacht maar toch heb ik echt genoten van deze film. Ik hou wel van het gerne, dan is alles lekker onschuldig

Het was vaak grappig en het verhaaltje was ook wel leuk gevonden.
Voor de rest was het standaard.

3.5

Dick2008
Jakkes wat een film. Kinder-, familiefilms, of hoe ze ook mogen heten kunnen heel leuk zijn ook voor volwassenen. Hetzelfde geldt voor films met pratende dieren erin. Maar deze is echt erg, slecht verhaal, vervelende acteurs, een paar stomme vliegen erbij. Het wordt trouwens ook steeds gekker met het gebruik van dieren in films.
Film wordt maandag uitgezonden op RTL8 20.25 uur prima tijdstip voor kinderen.

lugia
Top film erg pittiuq. haha

Mijn dochter wilde deze film zien, dacht dan ga ik wel lekker slapen in de bios. Niet aan toe gekomen heb enorm moeten lachen echt een leuke film

Heel leuk , en inderdaad, dieren doen het altijd!

avatar van palaver
goeie film, maar een beetje afgezaagd vind ik

avatar van nickje76
Vond het geen familiefilm, meer een kinderfilm. Misschien voor kinderen leuk, maar voor de volwassene was er niets aan. Vooral die pratende dieren, zo ....

maarten401
goede film heb een tijdje geleden hem gezien

avatar van tommykonijn
Deze familiefilm, die in bepaalde opzichten verdacht veel lijkt op Babe, is een vermakelijke film. Leuke cast- en stemrollen van een aantal grote Hollywood-sterren waaronder Dustin Hoffman, Whoopie Goldberg e.a.. Het verhaal is leuk bedacht, weliswaar niet heel erg origineel, opna de toevoeging van de Zebra maar het mag de pret niet drukken. De film kent veel leuke fragmenten en ook die twee vliegen die ik in het begin nogal vervelend vond werden later best grappig. Al met al is Racing Stripes zeker een vermakelijke familiefilm met leuke personages en een die nergens verveelt.

avatar van Spetie
Films met pratende dieren zijn vaak niet de beste films en deze film is daar weer eens een bewijs van, hoewel de film minder slecht is dan ik had verwacht.

Het verloop van de film is vaak helemaal in te vullen en vaak zit er ook nog eens een enorme moraal door de film heen verweven. Racing Stripes is op dat punt niet anders dan andere films in het genre. Naast enkele domme personages, zoals bijvoorbeeld de rijke vrouwelijke tegenstandster, heeft deze film gelukkig ook wel wat geslaagde humor. Dat zie je terug in de vorm van twee vliegen en een pelikaan. Vooral de vliegen zorgen voor de hoognodige afwisseling tussen de standaardscènes in. Dankzij hen is de film redelijk makkelijk uit te zitten, verder heeft de film, afgezien van een schattige jonge zebra, niet zo heel veel te bieden.

Aardig leuke jeugdfilm, vooral de vliegen waren grappig.

avatar van hijman1946
Jorge-E schreef:
> dit is een kinderfilm .volgens jou standpunt mag je niet door de ogen van kinderen stemmen'' wat een godspee'kinderfilms in de ban??

Heyy wie weet er waar je racing stripes helemaal kunt bekijken?