Beethoven (1992)

Komedie / Familie

geregisseerd door Brian Levant
met Charles Grodin, Bonnie Hunt en Nicholle Tom

De familie Newton hebben het thuis gezellig, maar ze lijken iets te missen. Dan komt een kleine puppy hun leven binnen lopen. Beethoven, zoals ze hem noemen, groeit echter uit tot een gigantische hond met alle huishoudelijke gevolgen. Dokter Varnick, de lokale dierenarts wil Beethoven gebruiken om mee te experimenteren.

avatar van Keutul
Als kind vond ik deze gewoon heel leuk...

avatar van Legan
Een aardige familiefilm met de focus op humor en natuurlijk bedoeld voor de wat jongere kijkers. Het verhaal op zich is niets bijzonders en gaat hier en daar wat te kort door de bocht. Natuurlijk erg voorspelbaar met stereotiepe personages (waarvan enkele toch wel vermakelijk) en clichés, maar in veite is het gewoon simpel, 'onschuldig' vermaak (en wat jeugdsentiment).

avatar van soom
Hm.. Ik zal Beethoven als tiener of als kind vast weleens gezien hebben. Maar als twintiger geniet ik er net zo van als ik deed toen ik kind danwel tiener was, want ja, hondenfilms vertederen je altijd, wat ik ook bij Beverly Hills Chihuahua schreef. Op den duur. En Beethoven is wel vertederende hond film nummer 1, lijkt me, aangezien er verschillende andere honden-films na kwamen (of zeg ik nu weer iets heel extreem doms?). Pups zijn altijd heel lief en die scenes vond ik het leukst eigenlijk. Mooie en ruime voldoende.

avatar van tcdaizz
Hij blijft geweldig! hele leuke film!

avatar van deLeeuw
Zo vaak gezien als kind, net als deel 2, raar dat ie zo laag wordt gewaardeerd, maar dat ligt misschien ook wel aan alle oudjes die deze film zeer serieus nemen!

avatar van movie acteurs
Net als bij deel 2 vond ik deze film vroeger leuk maar nu niet meer. Gewoon irritant vind ik hem nu. Maar dit is wel de beste van het hele Beethoven reeks dus 1,0. Maar goed dat zeker niet!

Voor kinderen gewoon een onwijs leuke film!

juhnzun
Blijft een Toper

Zo beroerd is deze nou ook weer niet, zoals het gemiddelde doet lijken.

avatar van Guinness
Nee, is inderdaad niet zo slecht als het gemiddelde doet vermoeden.
En het is natuurlijk een jeugdfilm

Vroeger altijd graag naar gekeken.

Een leuke film voor op de zondag middag en zeker geschikt voor kinderen.
Beethoven als puppy is een ongelooflijk schatje. Toch ben ik onder de indruk hoe ze dit gefilmd hebben (hoe die puppy bijv. heel stiekem tussen iedereen door loopt zonder dat hij de verkeerde kant op loopt).
Ik vind het gemiddelde cijfer te laag voor deze film. Beethoven moet je gewoon niet serieus nemen het is een film die soms wat overdreven is.
Toch heb ik mij als kind enorm genoten van Beethoven, ook vanmiddag heb ik zitten lachen.

avatar van -droodylover-
ik vind hem echt heel erg schattig (L)
en hij is ook heel grappig ik kijk hem heel vaak in de auto

avatar van lars-pixar
Het leukste deel van allemaal,het begin bij alle trilogie zijn de begin films altijd duidelijk waar het over gaat en hoe het veder moet.

Bij deze film vond ik het verhaal wel erg simpol hoor en de Acteurs waren wel te doen in hun rol,kan er niet veel veder over zeggen heb geen flauw idee?

Gewoon 3,0*

avatar van John Lee Hooker
Beetje flauw natuurlijk dit, maar als kind vond ik 'm wel aardig. Toen zat ik net in die tijd dat Jumanji er ook heel indrukwekkend uit zag.

avatar van DwarreI
Leuke kinderfilm.

avatar van Denzz
als kind heb ik deze eindeloos veel gezien. ik ben niet van plan de film nu te herzien en dan een afbrekende recensie te schrijven hier op moviemeter. al wat ik wil zeggen is dat ik deze als kind echt kon waarderen en dat het een rasechte familiefilm is!!!

avatar van SmackItUp
Vroeger vond ik hem fantastisch. Dat is nu toch wel een beetje veranderd. Matige film. Hartstikke leuk voor kinderen. That's it.

niks aan
moes kijken door mijn moeder:(
toen ik 6 was:(
en ze heeft er nog over hoe leuk die is:O

Respect voor de hondentrain(st)ers

Dick2008
Het is wel een grappige film om een keer gezien te hebben. Helaas is het verhaal wel wat al te gemakkelijk en de scènes met Beethoven er tussendoor zijn ook niet altijd helemaal goed gelukt. Gaat na het eerste uur wel wat naar beneden, wat vooral komt door het tamelijk slappe verhaal maar wordt toch wel weer leuk afgesloten. Een volgende keer zit er waarschijnlijk niet in, misschien dat ik dan beter één van die vervolgdelen kan bekijken.
Charles Grodin doet vaak heel erg denken aan Steve Martin met z'n zure gezicht. In The Lonely Guy (1984) zijn ze dan ook samen te zien. Ik hou er wel rekening mee dat zo'n film vooral mikt op een wat jeugdig publiek maar er zitten toch een paar hilarische scènes in, vooral aan het eind met de achtervolging is een erg grappige scène. Er zijn slechtere en betere familiefilms gemaakt, ik vond het allemaal wel gaan en zet hem op 3.0.

avatar van Phantasm
Vroeger als eens eerder gezien en nu weer, hij blijft leuk en grappig, mooi gemaakt.

avatar van MovieMind
Leuke familiefilm die vooral leuk is voor de kleintjes.

avatar van alexspyforever
Dick2008 schreef:

Deze zal ik ook niet snel herbekijken, maar ik herinner me wel dat ik als kind heel hard heb moeten lachen ermee. Bij het terugkijken kwam het natuurlijk allemaal als veel minder over. Ik zou het op het niveau van Mrs Doubtfire zetten. Het blijft bij momenten toch wel leuk, vooral de scène met de boeven die de honden eerst lekker gaan uitlachen en dan tot het besef komen dat ze zichzelf in een veel pijnlijker situatie hebben gezet vind ik schitterend. Aan de vervolgfilms heb ik me nooit gewaagd.

Bijzonder grappige komedie met een hond in de hoofdrol.
De vele doldwaze situaties hebben me een kriek doen lachen, waardoor deze film me toch zeer goed is bevallen.
Ook mijn vriendin, die met enig jeugdsentiment de film opnieuw heeft bekeken, vond het een geslaagde film.

avatar van baspls
"BEETHOVEN!!"

Beter dan ik verwacht had. Beethoven is een leuke comedy film voor het hele gezin. Typisch Amerikaans en af en toe een beetje nep maar over het algemeen een erg leuke film. Hoewel er belabberde acteerprestaties inzitten waren de belangrijkste personages goed vertolkt, de kinderen doen het goed gezien hun leeftijd. Herbie-held Dean Jones speelt hier (ik denk voor het eerst) de slechterik en hij doet het wel grappig.
Voor kinderen een erg leuke film.

avatar van krosnicky
Zeer leuke familie film beter dan ik had verwacht of de volgende 7 nu ook zo goed zullen zijn is nog te betwijfelen

avatar van DBTim
Gisteren na jaren weer eens gezien, nadat ik deze als kind ontelbare zag. Ik voelde mij gelijk weer kind. De film zelf stelt niet veel voor maar door de herinneringen die ik er aan heb kan ik hiervan blijven genieten!

avatar van Fisico
Gisteren een filmavondje met de kinderen. Beethoven is hiervoor een ideaal tussendoortje. Nostalgische familiefilm eigenlijk met beperkte houdbaarheidsdatum, maar als je je inleeft in de denkwereld van een kind best meer dan ok.

Het script rammelt, net als al die andere familiefilms met dieren, langs alle kanten, maar hij blijftv vermakelijk en ook wel best grappig. Snoezig ook. De cast is redelijk bekend, zeker voor dergelijke film. Bonnie Hunt zag je wellicht al in andere producties zoals Jumanji of het iets meer serieuze werk in The Green Mile of Rain man. En Stanley Tucci is een heerlijke boef! Fijn ook dat er een duister kantje aan de film zit, maar geen nood, aan het einde komt alles goed!

Beethoven zelf is bij momenten over the top als superhond die mensen kan begrijpen en zelfs doorgronden. Elk familielid heeft zo zijn issues die hij op zijn manier tracht op te vangen. In het genre is er al veel slechter op de markt gekomen. Daarom ook een nipte voldoende!