AVP: Alien vs. Predator (2004)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 101 minuten / 115 minuten (director's cut)
Alternatieve titel: Alien vs. Predator
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland / Tsjechië / Verenigd Koninkrijk / Canada
Geregisseerd door: Paul W.S. Anderson
Met onder meer: Sanaa Lathan, Ewen Bremner en Lance Henriksen
IMDb beoordeling:
5,7 (230.969)
Gesproken taal: Italiaans en Engels
Releasedatum: 28 oktober 2004
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot AVP: Alien vs. Predator
"Whoever wins... We lose"
Een team van onderzoekers, wetenschappers en archeologen, onder leiding van een schatrijke industrieel, reist naar Bouvet om enkele piramides te onderzoeken, die nog ouder zijn dan die in Egypte en Mexico. Het lijkt er op dat ze gemaakt zijn door een oervolk dat voor onze tijd over de Aarde heerste. Daar aangekomen ontdekken ze allerlei fossielen en skeletten van buitenaardse wezens, en het vermoeden bestaat dat enkele van hen nog steeds in leven zijn. Wanneer ze de piramide betreden blijkt dat er nog een gevaar op de loer ligt. Andere wezens hebben lang gewacht tot de piramide eindelijk geopend werd: de Predators...
Externe links
Acteurs en actrices
Alexa Woods
Sebastian de Rosa
Charles Bishop Weyland
Graeme Miller
Maxwell Stafford
Mark Verheiden
Joe Connors
Adele Rousseau
Rusten Quinn
Thomas Parks
Video's en trailers
Reviews & comments
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik heb beide Predatorfilms gezien maar er ook nog niet op gestemd, what's your point?
Het is een veralgemening, hoor.
Wat ik bedoel is dat deze film het verneuken van klassiekers is. Moest het nog een goede film zijn, bon. Maar het trekt op niets. "Wat monsters, een dom wijf, wat toenadring en bullshit die niet klopt: voila, we hebben AVP"
PS: tis wel een aanrader hoor! 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
En dat terwijl die klassiekers ook nogal wat zwakke punten hebben die makkelijk verbeterd zouden kunnen worden.
Jammer dat deze reeks daar niet wat aan probeert te doen. Al vind ik het idee om beide beesjes bij elkaar te plaatsen nog steeds niet optimaal.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Als ik jouw naam intyp bij stemmen vindt de site niets.
En normaal stem je toch als je een film gezien hebt.
Ja, maar ik heb er zoveel gezien, dat ik nog lang niet op allemaal gestemd heb, maar ik zal het meteen even doen.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Sorry, hoor.
maar in die delen staan ze niet tegenover een Predator met allemaal zieke wapens.
en alsof ze in deel 3 wapens hebben om die alien mee te bestrijden.
ik ben ook gevaarlijk, maar ben geen partij voor een Alien
.
dus als je niet weet waar je over praat, moet je je mond houden en niet een, in mijn ogen, supervette film afkraken!
hmm, eigenlijk weet ik wel waar ik over praat.
ik ben een fan van de alien en predator films.
en nog iets, ik kraak geen supervette film af , maar een superslechte film die een schande is voor de Alien en Predator reeks.
http://www.digg.be/movie.php?id=738
hier, dit artikel is precies wat ik bedoel. ik zou het maar lezen voor je begint te zeggen dat ik mijn mond moet houden.
hou zelf je mond en krijg verstand

psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Wat een kankerpit, die Dennis van Dessel. En in Alien 1 hebben de Aliens zelf niet in het ruimteschip gevlogen, wat volgens hem wel gebeurde. De piloot (duidelijk een ander ras) vertoont nl. sporen van een chestburster en ziet er erg dood uit. Ik zie dat altijd meer als een soort mislukt transport. Weyland weet in Alien1 ook al van deze wezens af (waarom zouden ze anders naar dit schip gemoeten hebben). Nee sorry, die Dennis zit voor mij te veel te kankeren om maar wat te kankeren te hebben. Zijn jeugddroom is waarschijnlijk in duigen gevallen, of zoiets, want de meeste van zijn argumenten slaan nergens op.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Wat een kankerpit, die Dennis van Dessel. En in Alien 1 hebben de Aliens zelf niet in het ruimteschip gevlogen, wat volgens hem wel gebeurde. De piloot (duidelijk een ander ras) vertoont nl. sporen van een chestburster en ziet er erg dood uit. Ik zie dat altijd meer als een soort mislukt transport. Weyland weet in Alien1 ook al van deze wezens af (waarom zouden ze anders naar dit schip gemoeten hebben). Nee sorry, die Dennis zit voor mij te veel te kankeren om maar wat te kankeren te hebben. Zijn jeugddroom is waarschijnlijk in duigen gevallen, of zoiets, want de meeste van zijn argumenten slaan nergens op.
eigenlijk wel 
je hebt wel een punt met je eerste vragen. maar dan toch, ik wil gewoon duidelijk maken dat AVP een en al een grote fout is. niks klopt in deze film.
het verhaal niet, de aliens niet, de predators niet, zelfs weyland klopt niet eens.
en het ergste vanal is dat die zwarte tang dan nog eens YOU UGLY MOTHER F*CKER zegt. kan Anderson dan zelf niet iets bedenken ipv andere films en oneliners kapot te maken
nee want hij is te stom om na te denken 
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
eigenlijk wel 
je hebt wel een punt met je eerste vragen. maar dan toch, ik wil gewoon duidelijk maken dat AVP een en al een grote fout is. niks klopt in deze film.
het verhaal niet, de aliens niet, de predators niet, zelfs weyland klopt niet eens.
en het ergste vanal is dat die zwarte tang dan nog eens YOU UGLY MOTHER F*CKER zegt. kan Anderson dan zelf niet iets bedenken ipv andere films en oneliners kapot te maken
nee want hij is te stom om na te denken 
Heb je de comics weleens gelezen?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
nop
wil ik ook niet lezen want ze zijn gebaseerd op een kutfilm
Predator 2
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Oh, en omdat het (deels) gebaseerd is op de comic is het opeens wel een goed verhaal? Nee, die vlieger gaat niet op. De comic was ook kut. 
Anderson had beter de verhaallijn van het spel kunnen nemen, en dan met name het 2e deel.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Oh, en omdat het (deels) gebaseerd is op de comic is het opeens wel een goed verhaal? Nee, die vlieger gaat niet op. De comic was ook kut. 
Anderson had beter de verhaallijn van het spel kunnen nemen, en dan met name het 2e deel.
Idd, de meeste comics zijn slechter dan de film, daarom vroeg ik het ook. En de comics zijn niet gebasseerd op predator 2, tenminste niet die ik gelezen heb. Spelen zich wel allemaal in de toekomst af, daarom is de film dan weer wel origineel.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Idd, de meeste comics zijn slechter dan de film, daarom vroeg ik het ook. En de comics zijn niet gebasseerd op predator 2, tenminste niet die ik gelezen heb. Spelen zich wel allemaal in de toekomst af, daarom is de film dan weer wel origineel.
het is wel gebaseerd op Predator 2
op het einde van de film zie je in het ruimteschip een alien hoofd, van toen af aan zijn ze begonnen met de strips en games.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
het is wel gebaseerd op Predator 2
op het einde van de film zie je in het ruimteschip een alien hoofd, van toen af aan zijn ze begonnen met de strips en games.
Ja dat is waar, maar de alien vs. predator-strips spelen zich allemaal in de toekomst af en met andere predators.
GlenX
-
- 15 berichten
- 47 stemmen
Onnoemelijk slecht,Heb de film al zo'n 3 maal gezien,en het enige pluspunt vind ik dan nog wel dat Mr.Weyland erin voorkomt...
Slechtste film in jaren,En dan maar te bedenken dat,als deze niet had geweest,Scott the master himself ,Alien5 kon hebben geregisseerd...
1 Ster voor de moeite...*
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Onnoemelijk slecht,Heb de film al zo'n 3 maal gezien,en het enige pluspunt vind ik dan nog wel dat Mr.Weyland erin voorkomt...
Slechtste film in jaren,En dan maar te bedenken dat,als deze niet had geweest,Scott the master himself ,Alien5 kon hebben geregisseerd...
1 Ster voor de moeite...*
vind ik ook
praetorian
-
- 11 berichten
- 38 stemmen
Super nageaapte film. De andere Alien films vind ik wel leuk, jammer alleen dat Melkweg Cinema in Amsterdam zit 
hkoster16
-
- 385 berichten
- 11818 stemmen
wat moet ik nog meer zeggen? het is een flauw aftreksel. jammer dat er geld aan gespendeerd word. mijn waardering of stem?
0,5
Jaxxx
-
- 356 berichten
- 829 stemmen
Als fan zijnde van de Alien en Predator reeks, moet ik met pijn in m'n hart toegeven dat deze film totaal mislukt is!! Dit heeft vele factoren natuurlijk, o.a. : Slechte regisseur, slechte acteurs. slecht verhaal, chaotische actiescenes, weinig origineels en nog een aantal dingen die nu even niet bij me opkomen!
Jaxxx
-
- 356 berichten
- 829 stemmen
PS: Laten we het even niet over de strips hebben, het is hier geen stripmeter.nl.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
PS: Laten we het even niet over de strips hebben, het is hier geen stripmeter.nl.

hellblazer93
-
- 650 berichten
- 924 stemmen
De film op zich is erg vermakelijk. Maar het verhaal is slecht en een aantal dingen kloppen niet als je Alien en Predator gezien hebt. Ik vond het ook erg matig dat de Predator die vrouw niet doodde, maar gewoon meeliep... Het idee is trouwens ook typisch amerikaans: Twee film monsters die het tegen elkaar opnemen. Het klinkt leuk om te zien, maar het is erg voorspelbaar en slecht uitgewerkt in de meeste gevallen. Net als Freddy vs. Jason. Ook zoiets. Maar om niet alleen maar minpunten op te noemen:
-is de film niet op ALLE punten voorpspelbaar. Ik wist niet welke van de twee zou winnen;
-is de film behoorlijk vermakelijk, met name de gevechten;
-waren de special effects redelijk goed;
Al met al een best leuk filmpje om de avond mee door te komen, maar het is niet veel bijzonders. Van mij 2.5*
T.Bos
-
- 246 berichten
- 324 stemmen
Leuk bedacht zo'n clash tussen twee filmmonsters en dan die hebberige en sullige wetenschappers ertussen. Echt tof dat de held van de film een vrouw is
Ik vind deze fusie wel recht doen aan de aliens en predator films. Ik heb geweldig gesidderd en genoten, dus 5*
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
PS: Laten we het even niet over de strips hebben, het is hier geen stripmeter.nl.
...maar is de film wel op gebasseerd. Zullen we het bij LOTR dan ook maar niet meer over het boek hebben en bij Thunderbirds niet over de poppenserie? Als je het nou nog eens vriendelijk vroeg... Het is hier geen Luister-naar-Jaxxx.nl.
Jaxxx
-
- 356 berichten
- 829 stemmen
...maar is de film wel op gebasseerd. Zullen we het bij LOTR dan ook maar niet meer over het boek hebben en bij Thunderbirds niet over de poppenserie? Als je het nou nog eens vriendelijk vroeg... Het is hier geen Luister-naar-Jaxxx.nl.
Ja dat mag wel, maar hoef niet per se hier he, je hebt ook boekmeter.nl om over het boek van LOTR te praten 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ja dat mag wel, maar hoef niet per se hier he, je hebt ook boekmeter.nl om over het boek van LOTR te praten 
idd
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Vroeger? Zoals "vroeger" in je jeugd?
Meer zoals dat ik er op mijn 12 of iets jonger nog van hield
.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Erg grappig aangezien je zelf pas 14 bent haha.
Ach, heet is inderdaad niet zo gek veel als in mijn eerste bericht over komt. Maar ik ben dit soort metodes gewend en iets specials heeft het niet te bieden.
Marek92
-
- 23 berichten
- 15 stemmen
Is het zonde als ik deze eerst kijk en dan Alien1 of maakt dat niet veel uit?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Is het zonde als ik deze eerst kijk en dan Alien1 of maakt dat niet veel uit?
dat maakt niet veel uit. je zult alles wel snappen, er valt ook niet veel te snappen.
Marek92
-
- 23 berichten
- 15 stemmen
Ja, ik heb em nou half gezien.
Korte review:
Minpunten:
Verhaal: Bleeh... echt niks het gaat echt zo: groepje mensen uit hele wereld bij elkaar, vinden tempel, en worden 1 voor 1 afgemaakt.\
Ik vond dit ook vreemd: waarom rekend het "oude volk", dat egyptisch/azteecs was in onze jaartijden? en met zoveel jaar v.C. ??? WTF
Pluspunten:
Effecten + Actie scenes, hoewel het allemaal wel wat fatsig is (met al het slijm enz) zijn de actie scenes ECHT VET!!!!
De film zelf als idee krijgt van mij een 1,5....
MAAR DE UITWERKING MET AL DIE VETTE EFFECTEN: 4
Marek92
-
- 23 berichten
- 15 stemmen
Ja, ik heb em nou half gezien.
Korte review:
Minpunten:
Verhaal: Bleeh... echt niks het gaat echt zo: groepje mensen uit hele wereld bij elkaar, vinden tempel, en worden 1 voor 1 afgemaakt.
Ik vond dit ook vreemd: waarom rekend het "oude volk", dat egyptisch/azteecs was in onze jaartijden? en met zoveel jaar v.C. ??? WTF
Pluspunten:
Effecten + Actie scenes, hoewel het allemaal wel wat fatsig is (met al het slijm enz) zijn de actie scenes ECHT VET!!!!
De film zelf als idee krijgt van mij een 1,5....
MAAR DE UITWERKING MET AL DIE VETTE EFFECTEN: 4
het einde is wel echt vaag... ECHT
Pre- en sequels

AVPR: Aliens vs Predator - Requiem
2007
825 reacties
Het laatste nieuws

Misdaadserie 'The Lincoln Lawyer' haalt 'Bridgerton' in op Netflix

'Star Wars'-film 'The Mandalorian and Grogu' voorzien van nieuwe beelden

Levensecht Netflix-drama 'Private Life' met Paul Giamatti maakt indruk

'The Investigation of Lucy Letby' gezien? Op Netflix vind je ook deze vergelijkbare documentaires
Bekijk ook

Blackadder Back & Forth
Komedie / Historisch, 1999
1 reactie

Alien
Sciencefiction / Horror, 1979
2.124 reacties

Aliens
Sciencefiction / Actie, 1986
1.227 reacties

Predator
Actie / Sciencefiction, 1987
1.350 reacties

Battle for Haditha
Drama / Oorlog, 2007
100 reacties

The Football Factory
Drama / Misdaad, 2004
287 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








