AVP: Alien vs. Predator (2004)

2,78 (1930)
1930 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland / Tsjechië / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction
101 minuten / 115 minuten (director's cut)

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Sanaa Lathan, Ewen Bremner en Lance Henriksen

Een team van onderzoekers, wetenschappers en archeologen, onder leiding van een schatrijke industrieel, reist naar Bouvet om enkele piramides te onderzoeken, die nog ouder zijn dan die in Egypte en Mexico. Het lijkt er op dat ze gemaakt zijn door een oervolk dat voor onze tijd over de Aarde heerste. Daar aangekomen ontdekken ze allerlei fossielen en skeletten van buitenaardse wezens, en het vermoeden bestaat dat enkele van hen nog steeds in leven zijn. Wanneer ze de piramide betreden blijkt dat er nog een gevaar op de loer ligt. Andere wezens hebben lang gewacht tot de piramide eindelijk geopend werd: de Predators...

avatar van Zavo
*zucht*
Kunnen ze nu echt niks beters verzinnen?

Ik verwacht binnenkort het overweldigende Pee-Wee Vs. Ernest.

Zou dit echt doorgaan? En wat moeten we met het bericht dat Scott nadenkt over Alien 5? Is dit dan niet Alien 5?

avatar van Saving Pvt. Pyle
Nee, duidelijk niet. Het is Alien versus Predator 1.
Mijn favoriete SF-films: Predator, Alien en Aliens. Wat dit gaat worden? geen idee, maar de naam Anderson belooft niet veel goeds. Hopen dat ik ongelijk krijg.

avatar van pjotr
Ik las ergens dat Scott nog steeds Alien 5 wil maken mits Weaver mee doet . Hij zou met dit vijfde deel de reeks definitief willen afsluiten - in ieder geval de verhaallijn van Ellen Ripley.
Wat Alien vs. Predator betreft ....:N
Dit wordt Andersons derde spelletjesverfilming alweer.......als 'ie er nou wat van leerde....

neo (crew)
Als Anderson een sfeer ala Event Horizon kan scheppen, zou het best weleens wat kunnen worden...

avatar van pjotr
Maar ja...daar zitten wel alweer twee rampen tussen..;)

ik zie liever een Predator 3 met opnieuw danny Glover in de hoofdrol. Schwarzenegger gaat helaas niet meer.

avatar van BoordAppel
Ze zouden hier een natuurfilm van moeten maken, dan kan t nog wel wat worden. Is t iig origineel.

origineel hoeft ie niet te zijn, zollang de film maar vermakelijk is.
maar of deze film vermakelijk wordt, daar heb ik mijn twijfels over.
dit wordt waarschijnlijk zo'n goedkoop en overdreven s.f film.
Lance Henriksen was ooit een goed acteur maar na zijn tv-serie Milennium heeft ie niks fatsoenlijks meer gemaakt, met als absoluut dieptepunt The Untold.

avatar van moviefreak#1
pjotr schreef:

Wat Alien vs. Predator betreft ....:N

Ik heb gehoord dat Sigourney Weaver niet mee MAG doen in deel 5 :S Iemand die dat ook heeft gehoord ?

De heer Anderson heeft niets anders dan matige tot zeer matige films geleverd. Mijn verwachtingen liggen in ieder geval erg laag. Vrees het ergste.

avatar van JoeHallenbeck
Kan me herinneren dat James Cameron ooit nog met dit project bezig was. Misschien dat het dan nog wat had kunnen worden, maar Paul W.S. Anderson heeft bij mij echt zero krediet.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Mwah Magnolia vond ik best aardig

avatar van JoeHallenbeck
Da's een andere Paul Anderson, Jordy.

kappeuter (moderator)
LOL

avatar van Jordy
Jordy (admin)
duh

Saving Pvt. Pyle schreef:

Nee, duidelijk niet. Het is Alien versus Predator 1.

Jamaar da's dan toch Predator 3 én Alien 5?!

avatar van Saving Pvt. Pyle
Wouter schreef:

Jamaar da's dan toch Predator 3 én Alien 5?!

Zo kun je het ook zien:
Predator 3 + Alien 5 = Alien versus Predator 1
Alien versus Predator 1 - Predator 3 = Alien 5.
Alien versus Predator 1 - Alien 5 = Predator 3.

Iemand nog andere formules?

avatar van Zavo
Alien 5 + Predator 3 = commerciele onzin

avatar van bioscoopzaal
Alien + Predator + Paul W.S. Anderson = waarschijnlijk een waardeloze film.

avatar van Redlop
moviefreak#1 schreef:
Ik heb gehoord dat Sigourney Weaver niet mee MAG doen in deel 5 Iemand die dat ook heeft gehoord ?

Ja..ik las ergens dat Ridley Scott een deel 5 wilt maken zonder Weaver. Want dit wordt een préquel op deel I waarin verklaard gaat worden wat die aliens nou zijn.

Om on topic te blijven...het verbaast me niet dat Lance Henriksen in deze ellende meedoet. Die teert als 17 jaar op dat ene succesje als Bishop.

avatar van petey
Redlop schreef:

Volgens mij wordt deel 5 juist de film waarin haar karakter definitief dood gaat en blijft.

ik hoorde iig dat weaver met die 5e film, haar alien tijdperk wil afsluiten..... om dat nu met een prequel te doen.....

avatar van pjotr
Daar is ze toch veel te oud voor?

avatar van JoeHallenbeck
Het script wordt behoorlijk gekraakt op Aicn:

BS
De trailer en featurette zien er wel leuk uit.Weet niet echt wat ik ervan moet verwachten, maar een lekkere slachtparty is altijd wel leuk

Ik lees ook geruchten over alien 5 MET weaver.Van mij mag ze hoor!
EHm ... weaver = alienmoeder? Alien op de vlucht op aarde ala species?
Ach, zolang het maar in de traditie van de andere aliens is, vind ik het allemaal prima

BS schreef:

Zit daar dan een bepaalde traditie in?

avatar van moviefreak#1
EmDee schreef:
Zit daar dan een bepaalde traditie in?

Jazeker, men neme een groepje totaal verschillende karakters , men stopt daar een Sigourney Weaver tussendoor. Om de beurt worden de karakters vermoord door Alien(s) en op het laatst slacht Sigourney Weaver deze Alien(s). Leuk voor 1 film, niet voor 5

avatar van FeZ
FeZ
Na het zien van de trailer en een ander filmpje krijg ik wel zien om 'm te gaan bekijken. Hopelijk pakt ie beter uit dan Freddy vs Jason, (zelf niet gezien, maar het gemiddelde hier en op imdb is niet erg hoog) het idee van twee titanen tegenover elkaar spreekt me wel aan.