• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.042 stemmen
Avatar
 
banner banner

AVP: Alien vs. Predator (2004)

Actie / Sciencefiction | 101 minuten / 115 minuten (director's cut)
2,78 2.067 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 101 minuten / 115 minuten (director's cut)

Alternatieve titel: Alien vs. Predator

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Tsjechië / Verenigd Koninkrijk / Canada

Geregisseerd door: Paul W.S. Anderson

Met onder meer: Sanaa Lathan, Ewen Bremner en Lance Henriksen

IMDb beoordeling: 5,7 (230.954)

Gesproken taal: Italiaans en Engels

Releasedatum: 28 oktober 2004

Plot AVP: Alien vs. Predator

"Whoever wins... We lose"

Een team van onderzoekers, wetenschappers en archeologen, onder leiding van een schatrijke industrieel, reist naar Bouvet om enkele piramides te onderzoeken, die nog ouder zijn dan die in Egypte en Mexico. Het lijkt er op dat ze gemaakt zijn door een oervolk dat voor onze tijd over de Aarde heerste. Daar aangekomen ontdekken ze allerlei fossielen en skeletten van buitenaardse wezens, en het vermoeden bestaat dat enkele van hen nog steeds in leven zijn. Wanneer ze de piramide betreden blijkt dat er nog een gevaar op de loer ligt. Andere wezens hebben lang gewacht tot de piramide eindelijk geopend werd: de Predators...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alexa Woods

Sebastian de Rosa

Charles Bishop Weyland

Graeme Miller

Maxwell Stafford

Mark Verheiden

Joe Connors

Thomas Parks

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JurassicPark

JurassicPark

  • 505 berichten
  • 632 stemmen

er komt tog een deel 2 ?


avatar van basketballerke

basketballerke

  • 4727 berichten
  • 0 stemmen

Hij staat zelfs al op de site.


avatar van Kevin13

Kevin13

  • 14947 berichten
  • 0 stemmen

deze film is echt superbelachelijk.

het verhaal klopt niet. En als het verhaal niet klopt klopt er niets.

1: In Predator zegt Ana dat de Predator alleen maar komt als

het heel warm is. Wat lopen ze dan in godsnaam te doen in Antarctica.

2: Sebastian zei dat de Predator de Aarde heeft ontdekt en dat de mensen ze aanboden. Hij zei ook dat ze om de 100 jaar naar de Aarde komen. Sebastian zijn theorie klopt dan niet. Predator speelt zich niet af in 1904,1804,...!

3: Wat mij erg is opgevallen is de scene wanneer ze in de helikopter zitten. Dat leek wel heel erg op de film Jurassic Park. In Jurassic Park zochten ze experts om de veiligheid

van het park te checken. Ze moesten de beste hebben.

Net zoals in deze film. Ze hebben de beste experts nodig om in de piramide te gaan.

Deze film alleen is al een dikke fout!


avatar van ddragon1690

ddragon1690

  • 184 berichten
  • 215 stemmen

niet te vergeten dat dit een game/strip verfilming is he.

en in de game zit de piramide maarja.


avatar van Waeyen

Waeyen

  • 10 berichten
  • 494 stemmen

beetje TE overdreven.


avatar van gondwana

gondwana

  • 1212 berichten
  • 1464 stemmen

en te kort...


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Voor een pulpfilm is deze best wel leuk. In ieder geval weer een hele verademing na alien-resurrection. Ik vraag me alleen af waarom de predators de Christelijke jaartelling gebruiken. Jammer ook dat de queen loopt als een tyrannosaurus, verder is de film best geinig.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4299 berichten
  • 3034 stemmen

Een goed idee met een mindere uitwerking... Dat er een aantal feitjes niet kloppen, kan ik nog wel mee leven (of oorzaken voor vinden)

Het is alleen dat er zo weinig in zit.. Ook de characters lopen maar een beetje doelloos rond..


avatar van makoo

makoo

  • 26 berichten
  • 195 stemmen

[quote]Kevin13 schreef:

1: In Predator zegt Ana dat de Predator alleen maar komt als

het heel warm is. Wat lopen ze dan in godsnaam te doen in Antarctica.

Hier werd geen hitte (heat) in de vorm van warmte bedoeld maar in de vorm van: broeierig geweld. Zie ook predator 2 wat voortborduurt op dit uitgangspunt: broeierige bende oorlogen.

Verder vind ik het wel een leuke film. Heb met plezier gekeken en daar draait het toch om?


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Klopt, maar je moet ook niet vergeten dat die predators de tempel hadden gebouwd, toen er op Antartica nog geen ijs was.

Verder heeft Kevin13 het er over dat die beesten eens in de 100 jaar hier komen, maar dat de overige twee delen zich niet afspelen in 1904 of 1804. Dat klopt ook, maar in de vorige films zijn de predators zelfstandige jagers en waarschijnlijk hebben zij hun proeve van bekwaamheid al afgelegd op Antartica in 1904 of misschien wel in 1804.

In Predator 2 wordt trouwens wel duidelijk dat ze al wat langer op de aarde rondhuppelen, dan alleen in het heden.

Wat ik ook cool vind van A.vs P.is dat dit verhaal zich afspeelt in het heden, terwijl de alienfilms steeds verder de toekomst in gaan. Alien: Resurrection wordt overbodig (voor zover deze dat al niet was) als je er wel van kunt uitgaan dat er op aarde ook alien-dna aanwezig is. Krijg je tenminste ook niet van die lelijke hybrides van.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Zeer matige film. De acteerprestaties zijn gruwelijk slecht, maar dat was niet erg geweest als de actie maar goed was. En aangezien de gevechten tussen Mens en Alien/Predator nog geen 3 seconden duren en de gevechten tussen Alien en Predator ook amper twee minuten duren (en er ook nog maar twee of drie gevechten zijn!) en alle actie ook nog eens gruwelijk rommelig in beeld komt, valt er weinig positiefs te melden.


avatar van Ravenstein

Ravenstein

  • 1524 berichten
  • 518 stemmen

De meeste reviews die ik had gelezen over deze film waren niet al te positief, dus m'n verwachtingen lagen helemaal niet hoog.

Maar AVP is me prima meegevallen. Ik heb me uitstekend vermaakt met deze snelle en compacte film en geef hem dan ook met veel plezier een 3,5


avatar van Gerb

Gerb

  • 4 berichten
  • 42 stemmen

Deze film gekeken uit pure verveling en me er niets bij voorgesteld, en eigenlijk best een aardige film. Wel een beetje opgezet als een formulefilm - duidelijk gemodelleerd naar de originele Alien-films, tot en met een overlevende heldin in de hoofdrol. Jammer van de nodige plot holes - piramide onder het whaling station, vast met een 30 graden geboorde tunnel - en ik had verwacht dat deze Bishop even verradelijk zou blijken als de Bishops uit Aliens en Alien 3 maar er valt altijd wel iets te zeuren, en als ik eerlijk ben heb ik dus best gelachen met deze film.


avatar van smash1991

smash1991

  • 17 berichten
  • 2 stemmen

Alien en Predator hadden beter solo gebleven ...

en zonder Sigourney Weaver zijn de Alien films niet aangenaam vind ik

Er komt binnenkort Alien vs Alien,ik wil hem wel zien maar verwacht er niet veel van net zoals Alien vs Predator


avatar van BlueSword

BlueSword

  • 1725 berichten
  • 0 stemmen

alien vs alien? bedoel je niet alien vs predator 2?


avatar van smash1991

smash1991

  • 17 berichten
  • 2 stemmen

BlueSword schreef:

alien vs alien? bedoel je niet alien vs predator 2?

nope,Alien vs Alien,vreemd he

op IMDb staat Alien vs Alien


avatar van BlueSword

BlueSword

  • 1725 berichten
  • 0 stemmen

haha, nou ben benieuwd!


avatar van jeseke

jeseke

  • 52 berichten
  • 15 stemmen

stomme film

de alien films vind ik super goed de predator films heb ik nog niet gezien maar die 2 samen is super slecht


avatar van The Lexx

The Lexx

  • 426 berichten
  • 3485 stemmen

Ik vind het spel zelfs beter


avatar van Retard-O-Bot

Retard-O-Bot

  • 12 berichten
  • 0 stemmen

Viel beetje tegen, en hij is niet zo erg eng ofzo.

Ik wil liever oldskool predator.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

jeseke schreef:

stomme film

de alien films vind ik super goed de predator films heb ik nog niet gezien maar die 2 samen is super slecht

Wat is dat toch dat de Alien-films supergoed zouden zijn. Kijk eens naar Alien: Ressurection. Zo'n domme boutfilm zie je maar zelden. We moeten iemand klonen om een Queen te krijgen, want dat is veel logischer dan op zoek gaan naar die beesten.

En Alien3 dan? Wat is daar de lol van. Op deze planeet hebben we geen wapens. Oeoeoeoeoeoe, nou dat zal spannend worden.

Nee, ik kijk 10 x liever AVP, dan die bagger die na Alien gemaakt is.


avatar van milus

milus

  • 214 berichten
  • 158 stemmen

De levenscyclus van 'Alien', bij gebrek aan een betere soortbeschrijving, zoals door de kunstenaar Giger ontworpen is best wel briljant te noemen. De Predator zoals we die als eerste ontmoette is ook leuk gevonden. Niet zozeer als species, maar in beide gevallen zijn mensen voor hen zoals wij koeien of kippen in een vleesfabriek behandelen. Of iets om op te jagen. Die gebruik je dus voor je eigen doel. Het lot van de koe of kip doet niet ter zake. Die verhouding maakt het voor ons zwakke mensjes wel eng en alleen door toeval, geluk en handigheid is er nog iets van te bakken.


Maar ja...dan moeten we er nog films mee maken.

In deze AVP loopt dat echter de spuigaten uit.

Als je de actie in de eerste Alien-film vergelijkt met bijvoorbeeld AVP dan gebeurt er in Alien betrekkelijk weinig. Maar omdat de impact van een actie wat anders is dan de hoeveelheid actie blijft Alien overeind staan. In AVP komt het allemaal wat te terloops voorbij en daarom wil het niet aanslaan. Er zijn ook geen onduidelijkheden die blijven hangen, het wordt allemaal meteen voor je neus gezet. Tja, dan kun je onderweg wel even bellen terwijl je de film kijkt.

We zitten natuurlijk wel met het probleem dat de meesten Predator en Alien al een keer hebben gezien, dus dan kun je niet te lang doen over allehande uitleg.

Wat wel heel leuk gevonden is dat volgens de film de conclusies die wij nu trekken uit archeologische vondsten niet helemaal juist blijken te zijn: het was niet (alleen) het hartofferen waaraan de geofferden overleden, maar het uitbreken van de chestbusters



Verhaal: net voldoende
Actie: goed

Onvoorspelbaarheid: matig
Spanning: onvoldoende
Popcorngehalte: zeer goed


avatar van milus

milus

  • 214 berichten
  • 158 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Wat is dat toch dat de Alien-films supergoed zouden zijn. Kijk eens naar Alien: Ressurection. Zo'n domme boutfilm zie je maar zelden. We moeten iemand klonen om een Queen te krijgen, want dat is veel logischer dan op zoek gaan naar die beesten.

En Alien3 dan? Wat is daar de lol van. Op deze planeet hebben we geen wapens. Oeoeoeoeoeoe, nou dat zal spannend worden.

Nee, ik kijk 10 x liever AVP, dan die bagger die na Alien gemaakt is.

Een film met wapens is ook niet perse goed, het is alleen niet zo goed gelukt met het derde deel. Bovendien vond ik Aliens (de 2e in de serie) best wel aardig gevonden. Het is een van de eerste flms in die tijd waarin een heroieke groep militairen (wel een beetje klein groepje) iets anders meemaakt dan de standaard overwinning.

In Alien: Ressurection is het klonen wat handiger omdat Weaver ook een dagje ouder is geworden.

Het jammere is wel dat door die vervolgfilms de magie een beetje uit de eerste Alien-film weg is.


avatar van Kevin13

Kevin13

  • 14947 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

En Alien3 dan? Wat is daar de lol van.

[/quote]

Alien 3 is ten slotte gemaakt door David Fincher, dat zegt al veel goede dingen over de film.

een goed verhaal, leuke acteurs, en blijft spannend, met een angstig sfeertje.

[/quote] Op deze planeet hebben we geen wapens. Oeoeoeoeoeoe, nou dat zal spannend worden. [/quote]

In Alien hebben ze ook geen wapens, en die film blijft toch spannend

waarschijnlijk vind je Alien ook superslecht.

ik vind persoonlijk AVP superslecht!

niks klopt, nothing, jamais


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Kevin13 schreef:

waarschijnlijk vind je Alien ook superslecht.

Nee, die vind ik wel leuk. Maar Alien3 komt wat te geforceerd over. AVP is slecht, maar voor een slechte film best leuk.

En waarom moet een film kloppen om leuk gevonden te worden? Volgens mij heb je echt van die gasten die een film kijken om fouten te ontdekken en welke ze niet vinden, zoeken ze op internet wel op. Ja, dan ga je je ergeren. Ik vond in AVP geen ergerlijke fouten zitten.


avatar van Kevin13

Kevin13

  • 14947 berichten
  • 0 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Nee, die vind ik wel leuk. Maar Alien3 komt wat te geforceerd over. AVP is slecht, maar voor een slechte film best leuk.

En waarom moet een film kloppen om leuk gevonden te worden? Volgens mij heb je echt van die gasten die een film kijken om fouten te ontdekken en welke ze niet vinden, zoeken ze op internet wel op. Ja, dan ga je je ergeren. Ik vond in AVP geen ergerlijke fouten zitten.

daar heb je wel gelijk in

echte fouten zag je niet

maar toch zijn er oneindig veel.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Kevin13 schreef:

(quote)

daar heb je wel gelijk in

echte fouten zag je niet

maar toch zijn er oneindig veel.

Zit me net te bedenken dat er wel één ergerlijke fout inzit. De Predators blijken al duizenden jaren op aarde te zijn, maar ze gebruiken de Christelijke jaartelling. Maar goed, ik vind de film daarom niet opeens verschrikkelijk stom. Voor het verhaal was wel die Christelijke jaartelling wel nodig.


avatar van nightbreed

nightbreed

  • 3360 berichten
  • 5029 stemmen

Wie heeft de extended version al gezien?

Is die beter?

Ik twijfel steeds of ik h'm zal kopen omdat ik de bioscoopversie matig vond.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

nightbreed schreef:

Wie heeft de extended version al gezien?

Is die beter?

Ik twijfel steeds of ik h'm zal kopen omdat ik de bioscoopversie matig vond.

Nee die is niet beter. Iets meer dialogen en één predator-scene meer aan het begin. Waarschijnlijk blijf je 'm matig vinden.


avatar van nightbreed

nightbreed

  • 3360 berichten
  • 5029 stemmen

psycholamp schreef:

(quote)

Nee die is niet beter. Iets meer dialogen en één predator-scene meer aan het begin. Waarschijnlijk blijf je 'm matig vinden.

Dus de leeftijdsbeoordeling slaat nergens op, want de bioscoop versie en de eerder verschenen DVD was voor 12 jaar en ouder en de extended version is voor 16 jaar en ouder.

Ben blij dat ik h'm niet heb gekocht.

Voor de mensen die hem wel willen kopen: Bij vanLeest is hij nu voor 5 euro te koop.