Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 124 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Alejandro G. Iñárritu
Met onder meer: Sean Penn, Naomi Watts en Benicio Del Toro
IMDb beoordeling:
7,6 (252.642)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 1 april 2004
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot 21 Grams
"How much does life weigh?"
Een vreemd ongeluk brengt een ernstig zieke wiskundige (Paul), een rouwende moeder (Christina) en een herboren ex-gevangene (Jack) samen in een verhaal dat hun emotioneel en fysiek beladen levens toont. Hoewel ze elkaar niet kennen, wordt het trio onherroepelijk verstrengeld in een mix van liefde, verlossing en obsessie.
Externe links
Acteurs en actrices
Paul Rivers
Jack Jordan
Cristina Peck
Mary Rivers
Marianne Jordan
Reverend John
Claudia
Michael Peck
Brown
Trish
Video's en trailers
Reviews & comments
predator
-
- 1671 berichten
- 1954 stemmen
Naomi Watts heeft een stel opmerkelijk harde tepels die zelfs door een BH van roestvrij staal nog zouden verraden wanneer ze het koud heeft. Wat een dingen. Je kan je jas eraan ophangen.
Pardon???

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar was ik nou op aan het wachten, ik had totaal geen zin om er op in te gaan.
ericck
-
- 62 berichten
- 195 stemmen
Uitstekende film. Een film die je niet één keer moet kijken, maar minstens 2 of 3 keer. Goed gefilmd. Prima acteerwerk.
Mark86
-
- 268 berichten
- 520 stemmen
Uitstekende film. Een film die je niet één keer moet kijken, maar minstens 2 of 3 keer. Goed gefilmd. Prima acteerwerk.
Idd, gister een gedeelte op Canal+ gezien, dat was de 2e keer. Deze film is best vaag als je 'm voor het eerst ziet maar het is wel prima te volgen.
seth gecko
-
- 499 berichten
- 785 stemmen
moeilijke film om te beoordelen deze '21 grams'
Het verhaaltje.....
Benicio Del Toro speelt een exbajesklant die nu bornagainchristian is en zijn leven terug op het goede spoor probeert te krijgen door geloof,in een ongeluk rijd hij het gezinnetje van naomi watts dood.
Naomi,die dankzij haar gezin een drugsverslaving overwon glijd in een depressie en terug in de drugs
Sean pen die lang zwaar ziek geweest is wordt gered door het donorhart van watts haar man en wil weten wie hem gered heeft
hij wordt verliefd op watts,zij vraagt hem wraak te nemen op Del toro
het verhaal is dus op het eerste zicht behoorlijk simpel te noemen
De reden waarom het zo niet overkomt is het constante gespeel met chronologie en erg snel scenes uit heden,verleden en toekomst van de hoofdpersonages door elkaar te gaan gebruiken.
het eerste uur vraag je je constant af wat waar en hoe en af en toe komt het storend en vervelend over.
het snel wisselen komt soms over als een gimick.
de reden waarom 21 grams hoog scoort en respect verdient is het feit dat het script uit een opeenvolging van sterke scenes lijkt te bestaan.
De dialogen zijn krachtig en de vertolkingen van Penn,del Toro en vooral Watts zijn ijzersterk.
Respect voor Naomi Watts,haar rol is hartverscheurend en ze straalt pijn en verdriet maar ook een intense naturele schoonheid.
en aangaande die tepels....
Nou ik heb al heel wat ergere dingen gezien dan de tepels van Naomi watts moet ik zeggen,wat mij vooral aan het denken zette bij die scene met Sean Penn was eigenlijk....Sean Penn wordt vast een paar miljoen betaald om in die film te acteren en hij mag op de tepel van Naomi Watts zuigen?
some guy's have all the luck 
3.5*
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Hoe 'lucky' ben je als er geen gevoelens bij betrokken zijn.
seth gecko
-
- 499 berichten
- 785 stemmen
ja ok....gevoelens tot daarentoe.
maar vanuit een guy's perspectief is naomi watt's haar tepel in je mond mogen nemen en er nog betaald voor krijgen ook een behoorlijk leuke deal.
en naomi,over die gevoelenstoestand kunnen we discucieren maar ik heb toch sterke vermoedens dat Sean Penn even een smile op zijn gezicht gekregen moet hebben toen hij die vrijscene in het script zag staan.
gevoelens of niet,1 van de mooiste vrouwen van hollywood haar borsten likken is vanuit de visie van een man gewoon fun
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu al een bewijs dat je woorden op lucht gebaseerd zijn, ik ben een man en heb die visie niet. Trouwens wat overdreven gereageert, het is een mooie vrouw en lichamelijk ook tip top in orde zolang het maar op een respectvolle manier gebeurt. Mijn excuses voor mijn overreactie. 
Even over de film.
Gister weer herzien en Naomi zet echt een oonvoorstelbare magistrale prestatie neer. Haar blik heeft geen woorden nodig. Haar emotionele uitbarsting, de explosieve agressie die soms losbarst en vooral de blik tussen Del Toro en Watts, Watts die duidelijk maakt dat hij vergeven is, prachtig. Watts die de film heel veel goed doet bijgestaan door een hele goede Del Toro en een redelijk goede Penn, die ik toch wel een waarde vindt voor 21 alleen die voice over is erg fout.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ik heb vanmiddag deze film gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem moeilijk te beoordelen vind.
Het verhaal was goed te noemen, verder heeft Iñárritu het verhaal heel mooi in delen gebracht. Hierdoor maakte het nog interessanter voor mij om de film te bekijken. Af en toe zat ik zelfs te speculeren van wat er nou kon gaan gebeuren en dat was toch wel een positief punt aan deze film.
De acteer prestaties van Naomi waren wederom geweldig te noemen, de emotie is gewoon schitterend om te zien. Vooral die scene dat ze hoort dat Paul het hart van haar overleden man heeft... Hoe ze in die scene te werk gaat is gewoon magistraal. Ineens die woede uitbarsting, klasse. Overigens waren de medespelers van Naomi ook goed aan het acteren.
Een groot minpunt vond ik toch wel het einde, hoe 21 grams werd uitgelegd. Vond het een beetje goedkoop en een niets zeggend verhaaltje wat ze veel beter achter wegen hadden kunnen laten. Wanneer je de filmtitel wil uitleggen in een film, kom dan wel met een magistraal iets en dan niet met zo'n mager 21 gram verhaaltje.
Uiteraard moet ik ook even in gaan op de borsten van Naomi, iedereen blijkt het te doen dus moet ik ook effe reageren.
Het is wel nu duidelijk dat Naomi een pracht lichaam heeft waar niets aan mankeerd. Alleen ik ben iemand die Naomi Watts best wel hoog heeft zitten en ik vond het persoonlijk jammer dat ze in deze film zoveel van haar liet zien. Had ze beter niet kunnen doen als je het mij vraagt. Het was een veel mooiere scene geweest als 'Christina' wat spannenders had aangetrokken ipv geheel naakt. Toch wel jammer van Naomi.
Verder was het gewoon een zeer goede film, leuk gebracht maar toch miste ik iets waardoor ik dacht van 'ja topfilm'. Deze leuke interessante film krijgt een 4 * van mij.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
wat een moeilijk te beoordelen film is dit, zeg.
Ik zit met dubbele gevoelens. Vond op zich niet alles geweldig aan de film, maar 3 memorabele scenes tillen de film zo op. Een scene per hoofdrolspeler, trouwens.
Ik heb hem net twee seconden geleden afgezet en ben er op zich niet echt goed van. Vond het einde uitstekend. Maar de rest van de film viel zwaar over te discussieren.
Ik zal het eerst eens hebben over de acteerprestaties:
Benicio Del Toro speelde geweldig!! Ik heb zelden zo'n doorleefd acteur gezien, hij speelde het zo doorleefd en dat was mooi om te zien.
Voor de rest vond ik Sean Penn ook verrassend goed. Ik vond hem een stukje minder in Mystic River en had hem dan liever een oscar voor dit zien krijgen dan voor Mystic River(maar eigenlijk zag ik nog het liefst gewoon Bill Murray de oscar krijgen).
Maar dan Naomi Watts, ik wist echt niet wat ik met haar moest aanvangen. Ze speelde op gegeven momenten memorabel maar ook op sommige momenten zo te oscarachtig. Zoals in de scene waarin ze ontdekt dat het hart van haar man nu in Sean Penn zijn lichaam zit. Hoe overdreven.
Ook de scene waarinze verneemt dat haar kinderen en haar man zijn omgekomen, op het begin speelt ze het fantastisch(met de trillende lip) maar daarna begint ze weeral zo hard te schreeuwen dat ik echt vond dat ze de hele scene verknalde
Ik heb nog wel een paar van die voorbeeldjes maar ga ze niet allemaal noemen.
Voor de rest was de soundtrack krak hetzelfde als die van amores perros waar ik toch een beetje van opkeek. Ze hadden niet eens inspiratie genoeg om een ietwat andere soundtrack in elkaar te knutselen. Bij amores perros werkte hij, maar bij de tweede keer al niet meer.
Maar dan de pluspunten: De Drie Memorabele Scenes:
Eerst zal ik die van Naomi bespreken: het was degenewaar ze de hele tijd opnieuw en opnieuw de voicemail van haar gsm met haar mans stem beluisterde. PRachtig hoe ze daar zo ingetogen speelt
En dan direct de volgende scene van Benicio waarinhij met het mes zijn eigen huid opensnijdt en hem verbrandt en dan er wat wodka oversmijt. Dat is denk ik echt wel de mooiste scene van de hele film.
En dan de laatste scene waarin Sean Pennde hele uitleg van 21 grams doet. Zeer mooi
Ik kom na al mijn gezaag dan op een eindresultaat van 3.5 sterren, en dat is vooral te danken aan de drie memorabele scenes en de vertolking van Benicio.
Het feit dat ik er toch even kapot van was, betekent toch dat ik het lang geen slechte film vond.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
amai, de langste bespreking die ik denk ik al in mijn hele leven heb gemaakt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is wel nu duidelijk dat Naomi een pracht lichaam heeft waar niets aan mankeerd. Alleen ik ben iemand die Naomi Watts best wel hoog heeft zitten en ik vond het persoonlijk jammer dat ze in deze film zoveel van haar liet zien. Had ze beter niet kunnen doen als je het mij vraagt. Het was een veel mooiere scene geweest als 'Christina' wat spannenders had aangetrokken ipv geheel naakt. Toch wel jammer van Naomi.
Als ze iets spannends had aangetrokken leek het of ze haar best er juist voor doet, maar ze leefde nog steeds in rouw en probeerde zo haar pijn o.a. ook te onderdrukken, ze kon het gewoon nog niet . Het menselijk lichaam is niks om je voor te schamen en vooral niet in Naomi's geval, ze doet alles, ook naaktscenes en dat laat zien dat Naomi een echte actrice is. Geen probleem met haar naaktscenes, dit is puur op een zakelijk en professioneel niveau. Het is niet dat ze met jan en alleman het bed induikt, dan was het een ander verhaal.
Ik snap je punt wel maar het stelt gewoon niet veel voor.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Als ze iets spannends had aangetrokken leek het of ze haar best er juist voor doet, maar ze leefde nog steeds in rouw en probeerde zo haar pijn o.a. ook te onderdrukken, ze kon het gewoon nog niet.
Nu je het zo stelt kan ik het inzien dat het zo is gedaan, begrijpelijk dus ook dat er geen spannende kleding werd aangetrokken.
Het menselijk lichaam is niks om je voor te schamen en vooral niet in Naomi's geval, ze doet alles, ook naaktscenes en dat laat zien dat Naomi een echte actrice is.
Deels mee eens en deels vind ik het grote onzin.
Het menselijk lichaam is inderdaad niks om je voor te schamen maar dat het Naomi met zulke scenes na jou eigen zeggen een 'echte actrice' maakt ben ik het totaal niet mee eens.
Heb er namelijk ook alle begrip voor dat sommige actrices niet al hun delen van hun eigen lichaam willen delen met het publiek en dat het dus prive is en blijft. Deze actrices zijn er niet minder 'echte actrices' door.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Inderdaad. Zo zou ik het bijvoorbeeld afbreuk aan de carriere van De Niro vinden, mocht hij ineens naakt voor de camera verschijnen. Is dit wel een vrij radicaal voorbeeld, maar toch..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb er namelijk ook alle begrip voor dat sommige actrices niet al hun delen van hun eigen lichaam willen delen met het publiek en dat het dus prive is en blijft. Deze actrices zijn er niet minder 'echte actrices' door.
Dat heb ik ook niet gezegt.
Ik gaf alleen aan dat Naomi een echte actrice is omdat ze niks uit de weg wilt gaan (als heteroseksueel zelfs een seksuele scene gespeelt met een vrouwelijke tegenspeler). Als ik zeg dat ze daardoor een echte actrice is wilt dat niet zeggen dat de gene die het niet doen geen echte actrices zijn. Ik snap de miscommunicatie wel hoor. 
seth gecko
-
- 499 berichten
- 785 stemmen
naomi Watts is toch 1 van de meest getalenteerde actrices die momenteel rondloopt daar in hollywood.
ze is zo een echte naturelle schoonheid die ietwat doet denken aan die glamouractrices uit de jaren 40.
op dit moment is ze al relatief bekend bij het filmminnend publiek,maar met de aankomende kingkong voorspel ik dat ze enorm aan populariteit bij het grote publiek gaat winnen en echt 1 van de leading ladies van hollywood worden.
Ik vermoed dat we nog veel van Naomi gaan zien de komende jaren.
.
en @ goodfella.
robert Deniro in een naaktscene zou niet alleen afbreuk doen aan zijn cariere,maar ook aan mijn ogen denk ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
ze enorm aan populariteit bij het grote publiek gaat winnen en echt 1 van de leading ladies van hollywood worden.
Daar ben ik nou zo bang voor en ook niet het doel wat zij voor ogen had. Zelf geeft ze deze mening over zulke 'fake admirers' :"When it's based on my work, that makes me happy. But when it's based on the hype, and people start blowing smoke up my ass, I'm very careful. I have a great bullshit detector, and I can tell the difference."
Daar sta ik volledig achter Naomi. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Inderdaad. Zo zou ik het bijvoorbeeld afbreuk aan de carriere van De Niro vinden, mocht hij ineens naakt voor de camera verschijnen. Is dit wel een vrij radicaal voorbeeld, maar toch..
Sterk voorbeeld. 
Je hebt 1900 dus nog niet gezien. Daar zit een dame van lichte zeden zelfs te frunniken aan zijn pielemuis....
(Zelfde verhaal voor Depardieu.)
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Sterk voorbeeld. 
Je hebt 1900 dus nog niet gezien. Daar zit een dame van lichte zeden zelfs te frunniken aan zijn pielemuis....
(Zelfde verhaal voor Depardieu.)
En '1900' staat nog wel op mijn 'nog-zien lijst'. 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
bij nader inzien nog een halfje vanaf gedaan. Heb hem herbekeken en mij nog meer geërgerd aan een paar dingen.
3 sterren dus nog.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
bij nader inzien nog een halfje vanaf gedaan. Heb hem herbekeken en mij nog meer geërgerd aan een paar dingen.
3 sterren dus nog.
Zoals welke dingen ? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weer het 'overacting' van Naomi denk ik. Ik vroeg al eens om argumentatie maar ik doe het wel nog een keer.
Heb je naomi watts daar niet aan het werk gezien? Dàt is overacteren.
Niet mee eens, echt geen overacting imo. Ze laat precies de emotie zien en voelen die een moeder voelt die haar 'alles' kwijt is en haar enige motivatiefactor kwijt is om geen destructief leven te leiden.
Tuurlijk mag je het vinden maar ik ben wel benieuwd naar je argumentatie. Wat was er dan zo 'overgeacteerd'?
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Ik vond het gewoon allemaal iets té geacteerd. Maar ik ga zeker niet zeggen dat Naomi slecht acteerde. Het zal waarschijnlijk ook wel voor een deel aan de regisseur hebben gelegen dat ze soms iets té acteerde.
Ik vond ze op haar goeie momenten zeker beter als Sean Penn door de hele film en bijna even goed als Benicio.
Bv de voicemailscene vond ik echt prachtig vertolkt.
Maar dan de scene waarin ze het heeft over de veters van haar dochtertje, wat een bagger scene, en ook zo overgeacteerd.
Ik probeerde mee te leven met haar maar het lukte gewoon niet, en ik ben nochtans niet moeilijk te overtuigen. Toen ze in het ziekenhuis het bericht kreeg, voelde ik nergens een emotie in mij loskomen. Ze deed het allemaal gewoon wat over the top, dat is mijn mening.
Naar het einde vond ik ze wel beter worden, moet ik zeggen.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Maar dan de scene waarin ze het heeft over de veters van haar dochtertje, wat een bagger scene, en ook zo overgeacteerd.
Ja om eerlijk te zijn bij die scene zat ik ook van... damn ga het over veters hebben
Vond ik ook niet geslaagd die scene.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Ja om eerlijk te zijn bij die scene zat ik ook van... damn ga het over veters hebben
Vond ik ook niet geslaagd die scene.
ja, dat is gewoon geforceerd drama, he. We hebben de kijkers nog niet zo heel veel laten wenen, laten we er nog een scenetje insteken om eens goed te janken.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
laten we er nog een scenetje insteken om eens goed te janken..
Idd, maar ik moest er niet echt bij janken... Bij die scene had ik juist een glimlach op me gezicht van... 'Ja leuk, ga het over schoenveters hebben...' 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Idd, maar ik moest er niet echt bij janken... Bij die scene had ik juist een glimlach op me gezicht van... 'Ja leuk, ga het over schoenveters hebben...' 
ik ook, had dat trouwens wel vaker bij deze film, bijna altijd als naomi watts hard begon te schreeuwen, zat ik mij kapot te lachen.
. Maar blijft natuurlijk wel zeker geen slechte actrice, maar dan vind ik bv. de rollen van Kate Winslet en Nicole Kidman in respectievelijk ESOTSM en Moulin Rouge! veel aangrijpender.
Ben daarom eigenlijk stiekem blij dat Nicole al een oscar heeft en Naomi nog niet. Maar ze zijn wel goede vriendinnen dus zal Naomi wel een toffe madam zijn.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Dat ligt niet aan Naomi btw, maar aan het script 
Of aan jou... 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Juist als je je kind hebt verloren ga je letten op die details, ik had dit en dat moeten doen. Als je een beetje langer nadenkt is het heel logisch.
Dat weet ik niet, heb er geen ervaring mee en hoop het ook nooit te ervaren (Het zou kunnen dat je gelijk hebt)... Dus ga niet zeggen of het logisch is of niet, maar ik zeg gewoon eerlijk dat ik het niet echt een goed stuk uit de film vond. Eerder lachwekkend dan aangrijpend...
Dat ligt niet aan Naomi btw, maar aan het script 
Het laatste nieuws

Sciencefictionfilm 'Prometheus' van Ridley Scott komt binnenkort naar Netflix

Geprezen biografische sportfilm 'Moneyball' met Brad Pitt verdwijnt binnenkort van Netflix

Oekraïense postapocalyptische oorlogsfilm 'Atlantis' is een kijktip op NPO Start Plus

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'
Bekijk ook

Cidade de Deus
Drama / Misdaad, 2002
1.084 reacties

Into the Wild
Biografie / Drama, 2007
2.368 reacties

Requiem for a Dream
Drama, 2000
3.074 reacties

Amores Perros
Misdaad / Drama, 2000
497 reacties

Carlito's Way
Misdaad / Drama, 1993
591 reacties

Brand upon the Brain! A Remembrance in 12 Chapters
Drama / Sciencefiction, 2006
6 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







