Hook (1991)

2,94

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

187 BERICHTEN 23 MENINGEN
Oef.

Toegegeven, verwachtingen lagen niet al te hogen bij het kijken van deze Spielberg. Denk ook niet dat ik hem vroeger ooit gezien heb, al kan het ook gewoon zijn dat ik het ondertussen vergeten ben. Ook als kleine jongen was ik redelijk snel klaar met dit sort filmpjes.

En het mag dan gewoon op kinderen gericht zijn, Spielberg legt het er allemaal zo dik op en de acteerprestaties zijn vaak zo wansmakelijk (Williams & Roberts, argh) dat het gewoon een draak van een film is.

Enige leuke zijn nog de decors, die ogen wel kleurrijk, maar erg indrukwekkend is het nu ook weer niet. De muziek daarentegen is echt om te huilen. Overdreven Disneygejengel, zo generiek als maar zijn kan. En de meeste personages zijn ook best vervelend, zelfs de bijfiguren zijn nooit leuk of grappig.

Nee, ik zal nooit vriendjes worden met Spielberg. Wat hij ook maakt, het voelt altijd veel te klef, te melig en te gemaakt aan.

Ik had de film ooit al wel eens gezien een hele tijd terug, en het loonde de moeite om hem eens opnieuw te bekijken.
Het is een mooie en leuke fantasy film, zoals Spielberg er wel meer heeft gemaakt.
Puike cast ook met vele grote namen, maar ook de kinderen doen het allemaal voortreffelijk.
Een aanrader deze film voor de ganse familie !!

na al die jaren ng een bekeken , blijft een wondermooie film , zeker voor wie van het genre houd , een dikke 5 !

MaartenTuinstra
Niet mijn ding, maar toch iets beter dan verwacht.

Fantasy films met een overvloed aan kinderen, gedverdemme. Aan de andere kant kan ik films van Spielberg bijna altijd waarderen. De sterrencast speelt aardig en Spielbergs regie is op niveau, maar het duurt gewoon te lang. Voor de liefhebber is dit echter een prima filmpje.

Deze film is puur jeugdsentiment en ik denk dat ik hem daarom ook zo waardeer.

Het eerste gedeelte van de film vind ik persoonlijk zeer sterk.
De ontvoering, de scene met Wendy en het boek tot aan "Make way for the Hook!" Deze laatste scene was voor mij als kind de totale klimax omdat ik besefte dat ik eindelijk kapitein Haak te zien zou krijgen.
Dit vind ik een erg groot pluspunt aan de film, dat de spanning zo lang wordt opgebouwd.

Het verhaal is een vervolg op de Disney-versie en is ook geslaagd in zijn opzet. Ik vind het persoonlijk de beste Peter Pan film gemaakt.

De cast is zeer goed met Hoffman werkelijk subliem als Hook. De decors en score bevallen me ook.

Tinker Bell vind ik hier minder. Ze is te lief en ook te sterk naar mijn mening.

Het laatste half uur van de film bevat wat plot holes en gezien de vechtscènes wat kinderachtig zijn zakt het hier allemaal een beetje in elkaar.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond er ondanks een prima cast, vooral Hoffman was goed, en prima effecten geen bal aan. Wie verzin sowieso nou dat een filmverhaaltje als deze 140 minuten (!!!) in plaats van 90 minuten moet duren? Het duurde allemaal vreselijk lang en als er een uurtje af was gegaan was het vermoedelijk wel beter te pruimen geweest. Maar het is allemaal redelijk flauw en té kinderlijk om te vermaken. En Spielberg speelt wel heel erg op save, zowel met de inhoud als de beroerde humor.