Hook (1991)

2,93

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

185 BERICHTEN 22 MENINGEN
geplaatst: 11 december 2015, 16:55 uur [permalink]
Oef.

Toegegeven, verwachtingen lagen niet al te hogen bij het kijken van deze Spielberg. Denk ook niet dat ik hem vroeger ooit gezien heb, al kan het ook gewoon zijn dat ik het ondertussen vergeten ben. Ook als kleine jongen was ik redelijk snel klaar met dit sort filmpjes.

En het mag dan gewoon op kinderen gericht zijn, Spielberg legt het er allemaal zo dik op en de acteerprestaties zijn vaak zo wansmakelijk (Williams & Roberts, argh) dat het gewoon een draak van een film is.

Enige leuke zijn nog de decors, die ogen wel kleurrijk, maar erg indrukwekkend is het nu ook weer niet. De muziek daarentegen is echt om te huilen. Overdreven Disneygejengel, zo generiek als maar zijn kan. En de meeste personages zijn ook best vervelend, zelfs de bijfiguren zijn nooit leuk of grappig.

Nee, ik zal nooit vriendjes worden met Spielberg. Wat hij ook maakt, het voelt altijd veel te klef, te melig en te gemaakt aan.

geplaatst: 9 januari 2016, 10:56 uur [permalink]
Ik had de film ooit al wel eens gezien een hele tijd terug, en het loonde de moeite om hem eens opnieuw te bekijken.
Het is een mooie en leuke fantasy film, zoals Spielberg er wel meer heeft gemaakt.
Puike cast ook met vele grote namen, maar ook de kinderen doen het allemaal voortreffelijk.
Een aanrader deze film voor de ganse familie !!

geplaatst: 1 februari 2016, 23:34 uur [permalink]
na al die jaren ng een bekeken , blijft een wondermooie film , zeker voor wie van het genre houd , een dikke 5 !

MaartenTuinstra
geplaatst: 21 februari 2016, 13:05 uur [permalink]
Niet mijn ding, maar toch iets beter dan verwacht.

Fantasy films met een overvloed aan kinderen, gedverdemme. Aan de andere kant kan ik films van Spielberg bijna altijd waarderen. De sterrencast speelt aardig en Spielbergs regie is op niveau, maar het duurt gewoon te lang. Voor de liefhebber is dit echter een prima filmpje.

kappeuter (moderator)
geplaatst: 12 december 2016, 19:52 uur [permalink]