Hook (1991)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

Wel vermakelijk.

Leuk voor met kerst.

Niet onvermakelijk, maar wel wat teleurstellend.

avatar van Jordy
De film ziet er mooi uit, is leuk geacteerd, en er zitten een paar leuke vondsten in, maar verder is het maar een flauwe kinderachtige bedoeling. 2 en een halve ster.

Even wat plagiaat: De film weet niet zo goed tot welke leeftijd het zich moet richten. Voor volwassenen zitten er te kinderachtige scenes in en voor kinderen te moeilijke. Toch ziet het er allemaal erg goed uit en vooral Hoffman had blijkbaar een hoop lol in z'n rol, want die heeft erg goed z'n best gedaan.

lindastuurman
Zeer goede verfilming, vooral origineel (voor zover dat mogelijk was) Verder vond ik Hoff man wel de perfecte Capitain Hook. En Robin, ik stop al.
Verder is de film wel zeer voorspelbaar, wat ik toch liever niet heb, en inderdaad sommige stukjes zijn te kinderachtig. Toch kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om een Robin film lager dan 4.5 te geven. Sorry.

Eva
Linda, dit wordt belachelijk.

avatar van aburefan
lol

Dat was het allang.

avatar van jedymaster
wat een k*t film bah

wat een k*t film bah
Aj, laat Linda het niet horen!

lindastuurman
Ik kan het ondertussen wel hebben hoor, maar Rob zelf niet. Zo zei hij eerst (tijdens de show in Philly en hij was even serious hoor) dat hij een hekel heeft aan mensen die z'n films afkraken zonder eerst na te denken. Sommige films hebben namelijk een diepere betekenis dan dat het op het eerste moment lijkt! Hij gaf een voorbeeld van zijn reactie als iemand zegt dat Bicentennial n en Patch Adams slecht is: Man, wat kan ie dan lekker schelden en tekeer gaan!!!

Anyway, ik heb er niet zoveel moeite meer mee. Ik zal er mee moeten leven dat sommige mensen sommige films nou eenmaal niet begrijpen

avatar van jester
Ik heb wat moeite de diepere betekenis van Hook te doorgronden . Volgens mij heeft Spielberg zich enigzins vertild aan deze film. Gezien het budget en de cast had je wel iets meer mogen verwachten.

Wel een vermakelijk filmpje. 3*

BS
gewoon een lekkere film om naar te kijken.Iedereen kent het verhaal denk ik wel en het wordt leuk neergezet.Geen aparte dingen,gewoon erg vermakelijk.3 sterren

avatar van Banjo
(vroeger) Had ik iets met peter pan.
dat was leuk! mensjes die konden vliegen
en in boom hutten leefden.
en dan is die film natuurlijk ook leuk.
maar ik zag m laatst weer eens. en ik vond m veel te zoetzappig. en met veel te duffe live gezongen stukjes.
voor de rest wel een vermakelijke film.
3 sterren

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik vind deze film echt enorm ondergewaardeerd. Hij weet me te ontroeren en dat meen ik serieus.

Moviestar
Hele mooie film met werkelijk pirachtige decors. Dustin Hoffman zet werkelijk een geweldige Hook neer, en Robin Williams geeft Peter Pan meer magie dan ooit!

Robin Williams geeft Peter Pan meer magie dan ooit!

Dit is vast een grap. Toch?

avatar van LZA
LZA
Moviestar schreef:

Robin Williams geeft Peter Pan meer magie dan ooit!

Hij geeft hem eerder een bierbuik als ik me dat goed herinner.

Wouter schreef:

Dit is vast een grap. Toch?

Waaroom zou dit "vast een grap" moeten zijn dan?

Omdat de ultieme Peter Pan natuurlijk van Disney is. Daar kan zelfs geen RW tegenop. (En dan druk ik me mild uit)

avatar van U-96
Ooit eens gezien toen ik niet kon slapen, niet wetende dat het ging om een kinderfilm. Zelfs voor een kinderfilm vind ik dit niets bijzonders. *

lindastuurman
Net een 20-pagina lang artikel gelezen over de special effects in de film en ik moet zeggen dat er bij deze film heel wat meer komt kijken dan bij de gemiddelde "super-special-effects-film", zoals (sorry deze titel weer te noemen) The Matrix.
Fantastisch in elkaar gezette film.
Nu ik dat artikel gelezen heb, moet ik de film eigenlijk nog eens zien, om te zien of niet te zien is hoe ze het gemaakt hebben.

avatar van pjotr
lindastuurman schreef:
... en ik moet zeggen dat er bij deze film heel wat meer komt kijken dan bij de gemiddelde "super-special-effects-film", zoals The Matrix.

Daar geloof ik helemaal niks van...Ik zou als ik jou was ook eens een twintig-pagina-lang artikel over The Matrix effecten gaan lezen..

lindastuurman schreef:
Net een 20-pagina lang artikel gelezen over de special effects in de film en ik moet zeggen dat er bij deze film heel wat meer komt kijken dan bij de gemiddelde "super-special-effects-film.

Ik zou niet weten waarom.

neo (crew)
Lin dat zijn geen leuke grappen Ik heb zelf weleens in verschillende boeken over Spielberg idd gelezen dat het allemaal nogal veel werk is geweest, maar om nou The Matrix erbij te betrekken...

avatar van Phooze
lindastuurman schreef:

Fantastisch in elkaar gezette film.

Lees eerst maar 'ns wat over special/visual effects in het algemeen... ze worden waarschijnlijk meer gebruikt dan je denkt (wat blijkt uit deze post.. sorry dat ik dit moet zeggen )

lindastuurman
Goh, nu wordt er net gedaan alsof ik werkelijk niets van Special Effects afweet. Ik weet meer dan sommige mensen denken en ik ben vast slimmer dan dat ik eruit zie. Dus wat ik aanraad is dat jullie dat artikel eens gaan lezen (als ik het ooit op m'n website zet...want ik heb meer te doen dan artikels overschrijven en jullie zullen wast niet de moeite doen om dat magazine Cinefex te pakken te krijgen)

Sommige mensen zouden eens iets minder snel moeten zeggen dat een ander fout zit...

wat maakt het allemaal uit. het is gewoon een leuke film.