Hook (1991)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

crack1
voor mij 44 minuten te lang!
Voor hij weet dat hij Peter Pan is.....,my god!

die kleine meid maggie banning is toch uitgegroeid tot een zeer mooie vrouw maar spijtig genoeg heeft ze geen enkele rol meer gespeeld na hook http://ia.media-imdb.com/images/M/[email protected]@._V1._SX96_SY140_.jpg

avatar van namingway24
Daar is dat woordje weer: JEUGDSENTIMENT! Eén van mijn eerste bisocoopervaringen, en daarom net aan een voldoende, want niet meer zo indrukwekkend als vroeger...

avatar van J-fan
Beetje voorspelbaar soms maar opzich wel een leuke film.
Niet echt een film voor mijn leeftijd maar voor de doelgroep waarvoor ie geschikt is, is het een goede film.

Voordat je deze film kent moet je eigenlijk wel het originele verhaal kennen van Peter pan, want er worden veel verwijzingen naar gedaan.
Ik miste eerst wel de krokodil , maar dat werd mooi opgelost op het einde.
Verder was dat dikke kindje echt brilliant.

Ik vond alleen de 'oude' peter pan geen echte peter pan.
Ik denk dat dit echt een rol voor Johnny Depp geweest zou zijn.

avatar van jumpstylemovie
Ik kan Spielberg wel voor z'n kop slaan.
Groot minpunt voor hem, en dan die tijdduur...

avatar van Boenga
De afgelopen weken bekeek ik drie 'kinderfilms': Nanny McPhee, Willy Wonka & the Chocolate Factory, en nu deze Hook.
Terwijl ik als volwassene helemaal kon opgaan in de eerste twee, had ik bij Hook voortdurend het gevoel naar een film te kijken die uitsluitend voor kinderen is.
Prima acteurs (Williams en Hoffman zijn toch al twee van m'n favorieten), kleurrijke beelden, bij momenten bombastische muziek, maar...in het verhaal zelf kon ik niet opgaan. Ongetwijfeld te lang uitgesponnen, en op 1 of andere manier miste ik als volwassene de magie die bij zo'n film hoort.
Het feit dat ik 'm als kind niet zag zal daar ongetwijfeld toe bijdragen; maar ik was er dan ook al 24 toen hij gemaakt werd...

avatar van josseheijmen
crack1 schreef:
d.d.26122008 voor mij 44 minuten te lang!
Voor hij weet dat hij Peter Pan is.....,my god!
Ah kom op crackie!
De film is toch juist het interessantst wanneer (en omdat!) hij het zich niet kan herinneren?! Azijnpisser!

vroeger vond ik het een leuke film daarom ook een 3

avatar van rep_robert
Leuke film!!

Deze film is denk ik wel talloze keren op tv geweest en veel mensen zullen hier ook wel fijne herinneringen aan hebben. Net als bijvoorbeeld the Goonies en Stand By Me, al haalt deze film dat niveau helaas niet.

Wat ik leuk vind aan films als deze en uit het tijdsperk van deze film is het feit dat er weinig met de computer wordt gedaan(op het vliegen na dan). Heel Neverland ziet er extreem vrolijk uit en het bestaat allemaal uit echte sets. Ik vind dat echt heerlijk om te zien, ik kan me echt goed inleven in deze wereld ( de nieuwe Star Wars films zijn een goed voorbeeld hoe je teveel voor een blue screen kan acteren), dat is echt een groot pluspunt bij films als deze.

De invalshoek bij deze Peter Pan film is ook zeer origineel en maakt het ook voor de oudere mensen onder ons wel redelijk plezierig om naar te kijken.

Robin Williams speelt een goede rol als Peter Pan, je moet vooral niet vergeten dat deze film uit '92 komt. Dus heel veel andere opties had je ook weer niet. Johnny Depp was iig nog niet die acteur met veel "typetjes" rollen als dat hij nu is.
Dustin Hoffman ziet er ook weer heerlijk over de top uit als Hook, leuke rol!

De film is aan het einde natuurlijk wel erg sentimenteel, maar dat hoort ook bij kinderfilms als dit. Want dat blijft het toch wel: een kinderfilm in een hele mooie wereld, goede cast en een voorspelbaar, sentimenteel happy end!

avatar van soom
Ik ben gek op sprookjesachtige avonturenfilms, en ik zat hier dan ook goed. Ik vind Peter Pan ook een leuk personage, en Robin Williams, zo weet ik, is meestal wel goed om in een film te zien, en samen met Dustin Hoffman (wauw), vind ik hem erg goed bezig. En Julia Roberts is altijd een beetje een actrice voor wie ik graag filmkijk.

avatar van Charlie Cheese
Deze film heb ik vroeger zo vaak gezien en elke keer vond ik hem weer erg mooi.

Zonder hem nu nogmaals te kijken geef ik 4,5* omdat hij tegenwoordig misschien wel tegen valt, zeker aan het gemiddelde te zien helaas.

Haha, de ''man'' die in de boo box wordt gegooid is niemand minder dan Glenn Close (weet niet of dat al ooit is gemeld).

Deze dus.

avatar van Lexcoaster
Erg leuke kinderfilm met Hoffman en Robins die met verve hun rol spelen, mooi gemaakte filmsets heeft, leuke visuele humor heeft, maar helaas ook ietwat te veel vals sentiment en een ietwat te lange speelduur waar zeker 44 minuten van af hadden gekund.

avatar van booyo
Wat raar dat deze film zo laag beoordeelt wordt. Vroeger vaak gekeken en vond het toen geweldig. Laatst voor het eerst herzien, en moet zeggen dat het me, los van het jeugdsentiment dat er aan verbonden zit, nog steeds erg wist te vermaken! Hoffman en Williams spelen een glansrol, met name Captain Hook. En natuurlijk die dikkert die zich zelf oprolt en iedereen op zij beukt haha, wat een held!

Rufio
Blijft een "masterpiece" in mijn ogen! Ik word deze film never beu. De decors zijn helemaal af! De acteerprestatie van Dustin Hoffman is brilliant!

avatar van Miron
De decors + 't kinderachtige gedoe zijn de enige minpunten imo.

Voor de rest is het bijna 2 uur lang kippenvel.

Niet normaal dat Hook hier z'n laag gemiddelde krijgt. Buiten het hele jeugdsentiment om is dit gewoon een fantastische film.

avatar van Vinokourov
Tijden geleden gezien, maar op de redelijk toffe piratenschipvechtscene na, was ik het allemaal vergeten. Maar jeetje, bwrlèègh, wat een drek. Zelfs van Spielberg had ik dit niet verwacht. Gauw weer vergeten maar .

avatar van Aapje81
Als kind heb ik deze in de bioscoop gezien en toen viel hij me al tegen. Alleen Hoffman en Roberts zijn de moeite waard de rest werkt gewoon niet.

avatar van snellejelle1985
heb hem als kind gezien en herrinner me nog goed dat hij erg spannend was voor een menneke van 6. toendertijd vaak gekeken!

avatar van movie acteurs
Het zal nooit een topper worden, vooral niet als je kijkt naar hoeveel klassiekers de regisseur heeft gemaakt. Maar de spanning, decors, kostuums en acteurs maakt wel wat goed. Ook een ander soort rolletje voor Hoffman. Krijgt een 3,0.

avatar van aspro
movie acteurs schreef:

dit is een film blik op oneindig en verstand op nul.
moet je naar kijen als je een klote dag gehad hebt.
doe ik ook knap je meteen van op.

avatar van marcjeb
pracht van een film, moooi om hier een remake van te maken.

avatar van EspenSGX
josseheijmen schreef:
Ah kom op crackie!

Inderdaad, de hele film wordt hier aan opgehangen.

avatar van EspenSGX
Voor mij jeugdsentiment. Vroeger helemaal kapot gekeken. Dustin Hofman zet een magistrale Captain Hook neer, om nog maar de zwijgen over de vertolking van Smee door Bob Hopkins.

Melvin Udall
Na jaren weer eens gezien. Buiten dat het allemaal wat traag aandoet was het uiteindelijk best weer vermakelijk. De muziek is sterk en Spielberg neemt je toch gemakkelijk mee naar het geweldige Neverland waar je altijd kind blijft (briljant gegeven natuurlijk). De productie blijft imposant, met die schepen en het piratendorpje en de lostboys boom etc etc.
Wel een echte kinderfilm, maar voor de kids nog steeds behoorlijk indrukwekkend. Zoonlief kon het dan ook zeer waarderen.

avatar van sofripa
Hoffman schmiert erop los. Best oke. Verder een Spielberg vehikel met de nodige vasle sentimenten. Aardig, niet meer dan dat. Binnenkort maar eens met dochterlief zien. Daar is het meer aan besteed.

avatar van silent_force89
Gister deze film gezien op tv. Leuke kinderfilm...
Er zaten mooie effecten in, vooral de boom en het piratenschip.

Het kleine meisje speelde trouwens ook erg goed.

3,5 *

Blijf het een leuke film vinden, al zal dat voor een gedeelte ook aan jeugdsentiment liggen. Maar toch schoot ik een aantal keer weer in de lach van de droge humor in de film. En de acteerprestaties vind ik ook sterk met als topper Hoffman als Hook, maar ook de kinderen acteren stuk voor stuk aardig (alleen Jack de zoon vond ik niet echt te pruimen). Je moet wel een beetje door al dat familiegeneuzel en de boodschap die eraan hangt heenprikken, maar dan hou je een leuke fantasy film over van een bekend sprookje met een twist. Helaas is de speelduur wel iets te lang want op het laatst kon ik mn aandacht er niet echt bijhouden, maar dat komt ook mede door de 54 reclameblokken die ze tegenwoordig in een film weten te proppen. 3.5*

avatar van DVD-T
Vermakelijk, maar toch niet zo goed als ik hem kon herinneren.

Het avontuur gedeelte is nog best leuk om te volgen, en de wereld van Neverland ziet er prachtig vormgegeven uit. Een groot minpunt van de film is de ellenlange aanloop naar dit alles. Spielberg weet dat toch niet echt interessant te houden. Daarnaast komt Williams nooit echt overtuigend over, en zeker niet in de drama scènes. De man die alle aandacht naar zich toe trekt is Hoffman als Captain Hook. Een geweldige rol, en hij is erg onherkenbaar. Ook Hoskins speelt een leuke rol. Op avontuurlijk vklak geslaagd. De rest boeit echter totaal niet.