Hook (1991)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

avatar van sn@ke
Erg goede avonturenfilm voor jong en oud. Een kleurrijk spektakel vol effecten en verrassingen. de cast doet het erg goed. Robin williams is perfect als Peter Pan. Ik heb me vroeger erg vermaakt met deze film en geef hem dan ook 3,5*.

Wouter schreef:

Omdat de ultieme Peter Pan natuurlijk van Disney is. Daar kan zelfs geen RW tegenop. (En dan druk ik me mild uit)

Nou dit wordt veel leuker gebracht en veel mooier bewerkt dan Disney's Peter Pan, wil niet zeggen dat ik die niet goed vind maar deze is gewoon 10 keer beter op meerdere fronten:
-Acteurs (Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts)
-De regie van Steven Spielberg is ook voortreffelijk!
-En uiteraard de Sets!!!!!
-En het verhaal is ook nog eens spannend en zeer goed.

Het was dan ook niet voor niets en hit.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Hij deed het heel behoorlijk. Maar de Dinsy versie deed het veel beter (afgezet tegen de tijd al helemaal..
En voor een film met het grote budget van Hook (70 miljoen dollar) viel het toch wat tegen.

avatar van Yekezzez
starbright boy schreef:

Vroeger dacht ik altijd dat Beenhakker altijd een hele strenge en angstaanjagende trainer was. Nu ik wat ouder ben weet ik dat dit slechts zijn achternaam was. Als je jong ben heb je soms rare gedachtegangen. Als je oud bent leer je hoe het eigenlijk zit. Misschien is nu de tijd aangebroken dat je moet weten dat het Disney (en niet Dinsy) is

Yekezzez schreef:

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Slechts een typfoutje, tuurlijk weet ik dat het Disney is. Ik ben enkel een slecht in typen, das alles.

maar deze is gewoon 10 keer beter op meerdere fronten:
-Acteurs (Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts)
-De regie van Steven Spielberg is ook voortreffelijk!
-En uiteraard de Sets!!!!!

Eh... ik vind de getekende acteurs toch echt leuker. En de regie ook. En de getekende sets maken ook meer indruk! Vond deze eigenlijk zelfs helemaal niet indrukwekkend....

-En het verhaal is ook nog eens spannend en zeer goed.

Het was dan ook niet voor niets en hit.

Eh... volgens mij vielen de opbrengsten tegen hoor.....

(Itt tot de Disney)

lindastuurman
Klopt.

Moviestar
Gelukkig heeft iedereen een andere mening

Mister Pink
Te kinderlijk voor volwassenen en voor kinderen is het natuurlijk niet te volgen.

avatar van WB
WB
Mister Pink schreef:

Kinderen wachten tot de Peter Pan gaat vliegen en de piraten gaat verslaan, maar dat duurt verrekt lang in deze film...

deze film mist iets en dan nog de rest

avatar van Esteban
Ik was anders zelf 9 jaar toen ik hem zag en vond hem geweldig. Toen al vond ik het een schitterend verhaal en ging helemaal op in die sfeer.

Ik zal dan wel een speciaal kind geweest zijn zeker?

avatar van RWL
RWL
Misschien zijn we samen dan wel speciaal

Dustyfan
Erg leuke film hoor, moet 'em nodig weer eens herzien...

avatar van Captain Pervert
Best aardige fantasyfilm die het inderdaad moeilijk heeft met de doelgroep, laten we het dan maar houden op 'familiefilm'. 3 sterren. Hoffman is wel erg cool trouwens.

djelle
Zalige Fantasy-avonturenfilm waar wij nog veel van kunnen leren. Het Peter Pan verhaal is hier op een originele en leuke, vernieuwende manier herbouwd geweest. Enfin, eerder verdergebouwd.

Het oude verhaal van Peter Pan op zich vond ik altijd al knap. Kinderen die nooit volwassen willen worden en in hun eigen fantasiewereldje leven, waar elfjes alleen bestaan en waar je zelfs kan vliegen als je voldoende fantasie hebt, waar de grote mensen eerder de vijand zijn... Staat eigenlijk niet zo ver van de realiteit hé... Briljant gewoon, waar de film op een creatieve en doordachte manier op ingespeeld en verdergeknutseld heeft.

Zoals ik al zei een verassend verhaaltje en o zo mooi qua sfeer en opbouw. Je kan je zo goed inleven wanneer je de gezinssituatie bekijkt met de vader die een druk bestaan heeft met zijn werk en waarbij fantasie ver in zijn gedachten ligt. De bezorgdheid wanneer hij ontdekt dat zijn kinderen gekidnapt zijn. Dan de uiteindelijke belanding in Neverland en de weg naar het besef enz... Heerlijke gezellige familiefilm om op een knusse kerstavond met een kopje warme choco in weg te zinken.

Knappe details ook en mooie symboliek met o.a. het lidteken dat hij in de verste verte niet meer kon denken waar hij het vandaan had, die op een bepaald moment begon te jeuken. De plotse reflex wanneer hij een kokosnoot toegesmeten kreeg....Heerlijk gewoon. De dialogen, de personages en al de scenes waren van hoge klasse en er waren zelfs enkele briljante vondsten bij. Het tempo, de onderhoudenheid, de actiescenes en de confrontaties waren ook allemaal van topkwaliteit.

Geweldige Fantasy-avonturenfilm die zowel volwassene als kind niet zal onberoerd laten. Fenomenale en gezellige sfeer, mooie regie, goed geacteerd (Williams was weer geweldig, alsook Dustin Hoffman als overtuigende Hook!), mooie symboliek, sympathieke knipoogjes, mooie achterliggende filosofie, pittoreske decors en zeker niet te onderschatten statement. Deze film bulkt gewoon van de boeiende elementen en verveeld geen seconde, ook niet als volwassen kijker.

Zelfs al is hij in essentie een kinderfilm, dit mag men echt een vermakelijk, inhoudelijk en prachtig meesterwerk noemen, die een zalige stof tot nadenken nalaat... Ik kan hem niet genoeg ophemelen. Een dik verdiende 5!

Gisteren deze film gekeken om alvast een beetje in de feestdagenstemming te komen.

Heerlijke film vol nostalgie. Grappig uitgangspunt (een volwassen Peter Pan) met een prima Robin Williams. De lost boys zijn erg grappig en aandoenlijk.

zeker geen slechte film.

Remi
De slechtste film van Stephen Spielberg, maar toch vond ik deze film wel erg leuk.

avatar van SmuttWars
Hele leuke adventure flick! ***^

avatar van The One Ring
Ik wist niet eens dat dit een Spielberg was, maar ik vond hem als kind al leuk en hij is nog steeds leuk.
3,5 sterren

Ik heb deze film gister nogmaals gezien op de BBC. ik weet niet of het aan mijn kater lag, maar ik vind dit toch echt een heel leuke film. het ademt naar mijn idee een heel familiaire sfeer uit, eentje waarvan ik gewoon heel goede zin krijg. verder vind ik het acteerwerk van robin en dustin erg goed in deze film. krijgt van mij gewoon 4.5 ster!

avatar van HiLL
Jeugdsentiment...geweldige Peter Pan film! Met een hele goeie rol van Dustin Hoffman.

soekenahh
Dit is mijn favoriete jeugdfilm. (Ik ben "pas" 19).

Een geweldige film die in het rijtje van The Goonies thuishoort. Die sfeer, de muziek, de decors, het verhaal. Aan alles hangt een heerlijke kinderachtige, maar toch ook weer volwassen sfeer. Echt een topper voor jong en vooral ook oud!!!

4,5 ster!!!

avatar van Marki_san
Een geweldige film (niet zo goed als peter pan 2003) Dustin Hoffman is erg leuk als Hook, maar Jason Isaaks is net iets beter. 5*

Leuke film die geschikt is voor jong en oud.
de acteurs hebben ze goed uitgezocht.

leuke familie film 3,5*

Ik vond deze toen ik een jaar of 10 was erg leuk. Maar ik heb hem nog weer gekeken toen ik ietsjes ouder was en ik vond hem toch wel een stuk minder. Ik weet niet of dat nou kwam omdat ik ouder geworden was of omdat ik hem al een keer gezien had. Toch krijgt hij nog wel 3*, want slecht is hij zeker niet en er zit een heleboel mooie fantasie in.

avatar van Flipman
Ja, ik vind deze Film leuk hoor, als kind ook erg van genoten. Maar ik heb 'm gewoon te vaak gezien!

Hier ook te vaak gezien, wordt uiteindelijk kinderachtig en ik vind alleen Dustin Hoffman hier wat presteren. Het hele Bangerang Peter komt me echt mijn strot uit. 1,5* voor Hoffman

met zijn tik voor tikkende dingen