Hook (1991)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met Robin Williams, Dustin Hoffman en Julia Roberts

Peter Pan is opgegroeid tot een advocaat, en is getrouwd met de kleindochter van Wendy. Captain Hook kidnapt zijn kinderen, en zodoende moet Peter samen met Tinkerbell terug keren naar Never Land. Hij moet zich nu proberen te herinneren hoe het was om Peter Pan te zijn om zijn kinderen van Hook te redden.

Gisteren herbekeken na zeer lange tijd en zoals de meeste heb ik deze film ook zeer veel gezien maar vind hem nog altijd goed eigenlijk. Het is in wel een kinderfilm maar toch leuk verhaal en nog vrij goed geacteerd.
3 sterren

Deze film is toch niet uit 91?

avatar van Julie
MJ_DA_MAN schreef:
Deze film is toch niet uit 91?

als het er staat zal het wel waar zijn zeker
wat maakt het eigenlijk uit?

film_kaza
wie speelt dustin hoffman?

avatar van RWL
RWL
Hook.

avatar van danijel
Hartstikke leuk film. Al sinds m'n 7de vond ik hem 1 van de beste. Maar het jammere is dat het begin stuk (30 minuten) zo beetje saai is eigenlijk. Maar daarna is het weer heel leuk om te kijken.

Omdat ik hem als jeugd harstikke leuk vond.

film_kaza
grappig (dat van dustin hoffman)

leuke film, leuker dan gewoon peter pan.

avatar van nachtvlinder
Ik verbaas me over de lage waardering (grote onderwaardering) van deze film. Prachtige film waar heus wel wat op aan te merken is, (welke film niet?) maar m.i. een grote klassieker net als the wizard of oz etc. Toen ik hem enige tijd geleden weer zag , kon ik dat alleen maar beamen. Maar mischien geloven de mensen hier niet meer in zichzelf

Prachtfilm

avatar van Werwolf
Jeugdsentiment met erg leuke rol van Dustin Hoffman.
***

kArIzMa_TuRk
redelijk leuke film, er werd goed geacteerd door Robin Williams.. deze film krijgt een *** van mij..

avatar van anne J
De film die ik misschien het meeste heb gezien in mijn leven. Maar het is niet mijn lievelingsfilm

Heb hook al wel in geen 3 jaar meer gezien denk ik.
Als kind was ik echt verliefd op die film zowat. En peter pan heb ik nooit echt zo leuk gevonden, maar dit absoluut wel

Een 3.5 van mij. Ik weet nog precies hoe hij gaat dus,
het begin vond ik altijd saai en heb ik, weet ik nog, een keer of 2 doorgespoeld. Maar ik weet zeker dat ik dat nou nooit meer zou doen en het juist kijken omdat het eigenlijk wel leuk is. Maar toen was ik nog een klein kindje .
:Als ze op het schip van hook kwamen met alle neverland - kinderen vond ik altijd geweldig . Die zwaardgevechten tussen good and evil, haha.:
:Die neverland baasje die dood ging, vond ik altijd wel grappig eigenlijk, want die dikke geloof ik die de nieuwe werd? Die was veel leuker, .:

En als peter dan terugkwam bij z'n familie vond ik altijd zo leuk ook.

Nee,, een goede film. Je moet wel openstaan voor die fantasy en niet denken; een domme kinderfilm. Zo moet je er niet naar kijken..

dit was vroeger een van mijn favoriete films en gisteren heb ik hem opnieuw bekeken. Het is telkens toch weer zuchten van wow, wat mooi en grappig en.... Geen idee waarom, want peterpan tekenfilm vind ik waardeloos! Robin williams speelt hier weer zo goed in, hij is dan ook een van mijn lievelingsacteurs!hij kan zoveel verschillende typetjes zijn! dat vind ik denkik zo leuk aan hem!

avatar van Kisje
Zeer leuke film om op een zondag namiddag naar te kijken! En je moet idd openstaan voor de fantasie van deze film..

3.5 *

Sneakerjeans29
persephone schreef:

Heb je de tekenfilm in het Engels of Nederlands gezien?Het laatste vind ik ook waardeloos

Bert1
Erg leuke kinderfilm.

erg leuke film!

avatar van Purmerend
Wel jammer dat er geen echte tikkende krokodil in zat.

avatar van Big_bazznizz
Erg leuk en inderdaad jammer van die tikkende krokodil. Overigens vind ik het einde (zoals zo vaak bij spielberg) te traag
maar toch 3 sterren

Gisteren heb ik deze film teruggezien na zo'n 15 jaar! (toen had ik 'm voor 't eerst in de bioscoop gezien)
Is idd een kinderfilm, maar zelfs nu ik een heel stuk ouder ben, vind ik 'm nog steeds leuk.
Goed geacteerd van Robin Williams en Dustin Hofman aka Hook is zalig

3,5 *

jack-sparrow
best een goede film.
niet van waauw , maar slecht is hij zeker niet.
heel goed acteerwerk van robin williams.
ik geef hem 3.0

leuke film heb hem tijd geleden gezien ga hem dadelijk weer zien 4 sterren voor nu omdat ik hem toen heel mooi vond!

Jordy schreef:
De film ziet er mooi uit, is leuk geacteerd, en er zitten een paar leuke vondsten in, maar verder is het maar een flauwe kinderachtige bedoeling. 2 en een halve ster.

zo moet je er dus niet tegenaan kijken...

avatar van Chainsaw
Ik verbaas me nogal over de vele positieve reacties hier. Want het idee voor deze film is op zich leuk, maar bij het uitwerken is er toch iets flink misgegaan. In het begin van de film is nog geen man overboord, de film begint zelfs best aardig en heeft in het eerste half uur een prima sfeertje te pakken. Plus een prima score van Williams.

Maar toch gaat er dan ergens iets grandioos mis. Ten eerste de kinderen, waarvan er bijzonder weinig ook maar over een beetje acteerkwaliteit beschikken. Erg jammer, want ze beginnen je zo erg snel te irriteren. Met name dat dikke jochie was echt flink ergerlijk. De volwassen cast, op Hoffman en Hoskins na, was overigens ook niet om over naar huis te schrijven. (Julia Roberts )

Verder gaat er nog meer behoorlijk mis in Hook. Het moraal en de levenslessen worden je op den duur met een trechter ingegoten en het valse (en typische Spielberg/ Lucas) sentiment is ook flink aanwezig, zeker tegen het einde. Het enige positieve dat ik over Hook kan bedenken is dan ook een goede start en aardige rollen voor Dustin Hoffman en Bob Hoskins. Maar verder is dit zonder twijfel de minste Spielberg, die ik tot nu toe heb gezien.

2 hele kleine sterren.

avatar van hel1
vreselijk...robin williams

avatar van P8rb
in m'n vroegere jaren gezien, toen vond ik hem leuk en spannend.

avatar van ReMyTje86
Leuke film

Toen ik een jaar of 10-11 was vond ik hem toen ook al erg grappig en ik wou het toen op video hebben maar ik heb sinds kort op dvd en ik heb er noch steeds plezier naar om te kijken met goeie acteurs

avatar van akka
ik vond hem zo standaard

avatar van VengefulSpartan
valt wel nog mee

avatar van maerk
Een ietwat tegenvallende film van Spielberg, maar nog steeds goed.

3,5 ster.

k'Vond deze film echt heel slecht. Zoveel positieve stemmen ook. Vond deze film ook net wat te saai en ook niet interresant genoeg. Mischien kan het aan mij liggen, maar deze vond ik net wat te standaard. Kortom: wie deze film echt wil zien kan dat, maar ik vond de film tegenvallen.
Cijfer: 1.5/5!