Miss Congeniality (2000)

Alternatieve titel: Miss Undercover

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

avatar van soom
Wow, dat wasboordje van Benjamin Bratt! Niet te missen! Ik vond het een leuke film. Sandra op haar best.

avatar van Rianneke_Dan
Miss Congeniality is wel een leuke film, want ik vind het verhaal wel leuk bedacht.
Sandra Bullock is wel een leuke actrice ze heeft wel iets waardoor het leuk word om naar haar te kijken!!
3* voor Sandra Bullock

avatar van soom
Herzien, en verhoogd met een halfje, naar 4,5*. Wel een heerlijke komische film, met enkele goede lach-momenten. Sandra is geweldig in dit eerste deel als Gracie Hart. En Benjamin Bratt en Michael Caine doen het ook niet slecht. In de film werd een liedje van ABBA gebruikt, Dancing Queen, dat viel mij nu pas op. Grappig.

Leuke film heb veel gelachen een aanrader

4 sterren

avatar van JJ_D
The One Ring schreef:
Leuk voor tussendoor. De humor is grotendeels geslaagd.
3 sterren

Geslaagde humor? Slechts op enkele schaarse momenten heb ik een glimlach te voorschijn kunnen toveren, al was quasi elke mop voorspelbaar en typisch (Hollywoodiaans) clichématig.
Gelukkig toch dat de film niet verveelt en dat Bullock aardig acteert. Twee factoren die 'Miss Congeniality' van een totale afgang redden.

Leuke film. Goede acteerprestatie van Sandra Bulluck en wederom een prachtrol van Michael Caine. En stukken beter dan deel 2 deze film.

avatar van matthijs_013
Is dit niet de lievelingsfilm van Chandler (Friends), lol

lowhusky
leuke film voor 1 keer kijken, redelijke humor 3*

avatar van Pilcrepus
Ik vind het sarcastische karakter dat Sandra Bullock speelt wel aardig. Luchtige komedie, wel vermakelijk.

3 sterren.

Ze is echt een topactrice !
Jammer dat er zo'n lage waardering is.

avatar van T.S.S.A.
Jammer dat Sandra het niet altijd bij komedie kan houden. In deze film speelt ze de sterren van de hemel, maar in Thrillers/Drama films vind ik haar vaak wat tegenvallen.

Het verhaal was erg simpel maar wel diepgaand genoeg om te blijven boeien. De grappen waren erg goed, en dat is toch wel het belangrijkste bij een komedie. Acteerprestaties vond ik, op Sandra, Michael en Benjamin na, wat tegenvallen.

Bovenmiddelmatige goede film 3,5*

avatar van thunderball
Gisteren gekeken, zou hier nou nooit voor naar de bioscoop gaan, en het was wel leuk om een keer te zien.

Bullock deed het verrassend goed, maar het verhaaltje was super voorspelbaar, ik bedoel:

niemand die keek is volgens mij verbaasd dat ze op het einde die cop kreeg en dat Candice Bergen (leuke rol trouwens!) de dader bleek te zijn.

En Caine is zelf een beetje op de automatische piloot toch weer leuk om naar te kijken!

Maar het was een leuke, ontspannende avond met deze film, daarom 3 sterren!

wat een strontvervelende film dit

kArIzMa_TuRk
Goeie Deel 1.. Deel 2 was wat minder..

Leuke film, als je niks te doen is kan je deze film wel kijken. Goed geacteerd en goed verhaal! Beetje voorspelbaar. Ook is het iets meer een meidenfilm, maar dat maakt dan niet veel uit.

3 sterren

Wat een lekker... ehh... en de rest is ook leuk!

avatar van D-ark
Deel 2 is echt veel minder. Maar deze is een zeer aardige parodie op de missverkiezingen.

Leuke film met humor 4.5 sterretjes

avatar van Norma
Simpel verhaaltje, maar Sandra doet haar ding leuk, zoals altijd wel het geval is. Helaas maakt dit de film niet voldoende, het zorgt er hooguit voor dat het niet dramatisch slecht wordt.

avatar van U-96
Best amuzante film, maar je moet er wel voor in de juiste bui zijn. Leuk voor een keertje, maar ook niet meer dan dat. Een soort vrouwelijke Naked Gun, maar dan zonder de humor. Sandra Bullock doet het niet eens zo slecht, maar ik zie haar liever achter het stuur van een grote bus zitten.

avatar van JJ_D
U-96 schreef:
Een soort vrouwelijke Naked Gun, maar dan zonder de humor.

Dat klinkt alvast héél slecht...

echt de perfecte film
zulke films zouden echt vaker voor de tv moeten komen.
echt gewoon actie en humor.
echt heel erg leuk

avatar van moviegirl2
WAAROM VOOR 12+?? (stond op dvd)
onbegrijpelijk!

het is echt een relaxte meiden-film, maar niet meer dan dat

swankel schreef:
wat een strontvervelende film dit

logisch, jij bent een man....

metropolis schreef:
Begin was zeker wel grappig, einde van de film viel erg tegen.

inderdaad, ik ga echt niet huilen van zoiets als het einde echt zonde!!!!!!

Het is zeker een leuke flim
een aanrader

tuureluur
ik ga deze film nu kijken op tv dadelijk oordeel. was wel aardig en ik kende deze al voor de helft 2,5.

Barcel
De film is echt alleen voor kinderachtige mensen van tijdens de puberteit. Vreselijk, die actrice Sandra Bullock heeft slecht acteerwerk gedaan! Het begin leek me leuk, dan wilde ik dus verder kijken maar het einde van de film gaat echter naar beneden en dus ben ik gestopt met kijken.. Ga hem heus niet weer kijken!

bert_vl schreef:
Ze is echt een topactrice !
Jammer dat er zo'n lage waardering is.

5 sterren...

avatar van *eef
Geweldige film, het is leuk om de verandering van Gracie te zien. Leuk verhaal, leuke grapjes en goede acteurs.:D

ze heeft een hele mooie lichaaaaam:D:P