Miss Congeniality (2000)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

avatar van Pantoffel
Ik blijf deze film erg grappig vinden.
Het vervolg vind ik maar niets, maar deze is wel erg leuk.

Michael Caine is gewoon super hier.

avatar van decsss
saai, irritant, ongeloofwaardig. humorloos.

avatar van Pantoffel
decsss schreef:
saai, irritant, ongeloofwaardig. humorloos.

avatar van decsss
Pantoffel schreef:

Ja want iedereen wil alleen maar de geloofwaardige films zien

Met ongeloofwaardig bedoel ik het acteerwerk. Zie jij de acteurs dan niet liever geloofwaardig overkomen ongeacht het verhaal?

Pantoffel schreef:

Ja want iedereen wil alleen maar de geloofwaardige films zien

Liever wel ja. Geloofwaardigheid heeft weinig met realisme te maken, iets waar jij je in vergist. Het plot van Miss C. is niet realistisch, maar moet, binnen de context, wel een bepaalde geloofwaardigheid bevatten.
Nog duidelijker met bijvoorbeeld een film als Alien. Totaal niet relastisch (alhoewel je daar nooit zeker over kan zijn natuurlijk), maar wel uitermate geloofwaardig, binnen de context waarin het gezet is.

avatar van notorious_kim
schitterende film, vind ik hier zwaar onderbeoordeeld!
Oke, het is niet echt wereldvernieuwend, maar het is toch wel lachen hoor

desteven007
Belachelijk filmpje, haar knorlachje is ook dwaas.

avatar van Carl
en juist daarom zo goed!

avatar van Donkerwoud
notorious_kim schreef:
schitterende film, vind ik hier zwaar onderbeoordeeld!
Oke, het is niet echt wereldvernieuwend, maar het is toch wel lachen hoor

Mee eens. Het eerste deel was best lachen, bij het tweede deel ging het helaas wel mis.

Ja klopt ik heb alle 2 de delen in huis.
Maar als ik ga kijken, Zet ik altijd deze op !

avatar van MaxiJazz
desteven007 schreef:
Belachelijk filmpje, haar knorlachje is ook dwaas.
mee eens.absoluut niet grappig of romantisch dit

Goede humoristische actie-film. Absoluut het kijken waard.

Leuk die twee 'werelden' (mode- en politiewereld) in elkaar verstrengeld zien.

De film verveeld nergens.

gelukkig is deze nog nooit uitgezonden..pffff

The Last
Mijn God, volgens mij zend sbs deze film nu voor de 20ste keer uit als maandag 'mega movie'.

Matige comedy.

Verhaal slaat in principe nergens op. Dat FBI-gedoe is vaker irritant dan boeiend.

Sommige stukjes waren echter wel grappig. Over het geheel genomen wel redelijk vermakelijk, maar soms ook ergerlijk.

Film kent een typisch Hollywood-einde waar alles goed komt, de 'bad guys' de cel in gaan en iedereen vriendjes wordt. Vrij storend.

2,5*.

avatar van aburex
Geweldige film met een zoals altijd mooie Sandra Bullock (één van mijn favoriete actrices)

avatar van Sjaako
Leuk filmpje...

Goed vermaak voor een maandagavondje.

Goede film, maar standaard Hollywood-einde, goed voor als je niets anders te doen hebt

avatar van lhasa
wel oke, vond Sandra Bullock geen sterke rol neer zetten

avatar van JDSsmetje
Geen genoeg humor voor een komedie en geen genoeg romantiek voor een romantische film. (op sommige sites wordt dit als een romantische komedie beschouwd) . Deze film kan me gewoon nergens boeien en bevat een ellendig verhaal zeker als Bullock die rol dan moet gaan neerzetten. Sandra Bullock is zo wie zo al niet mijn favoriete actrice en kan me hier weer niet overtuigen.

score ............. 1.20
positie .......... 371/+-420

avatar van Saaaarrtje
vermakelijk.

super film,. erg om gelachen en bullock speelt een goede rol had ook niks anders van haar verwacht./ deel 2 is net zo goed. deze films kan ik blijven kijken.

avatar van rick*
Hele leuke film met leuke humor. Vond het reuze meevallen qua ongeloofwaardigheid. Sandra Bullock is een goede actrice en het verhaal wordt nergens oninteressant. Het is dan ook een prima film om meer dan een keer te zien.

avatar van GijsDeBeelde
Zwakjes.

Blijft een leuke film. Bullock is leuk!

kramersietse
Ooit eens gekeken op Duitsland toen vond ik hem wel leuk, de film werd zo slecht nagesynchroniseerd dat ik wel moest lachen. Lange zit hoor met Bullock in de hoofdrol, zo overgewaardeerd, misschien dat ze in het verre verleden een lekker ding is geweest die op die manier Hollywood is binnen komen waaien, anders kan ik niet bedenken wat ze daar doet en moet.

Of is ze getrouwd met een big hot shot daar in het Los Angelese! Hier in Nederland zou ze het niet ver hebben geschopt denk ik. Beetje acteerlesjes zou haar niet misstaan hebben namelijk.

avatar van rick*
kramersietse schreef:

Daar ben ik het niet mee eens, ze is geen Meryl Streep maar Sandra Bullock is naar mijn mening écht geen slechte actrice hoor.

avatar van skullcandygirl94
Echt leuke grappige film....beetje voorspelbaar maar toch leuk! ik weet niet hoe anderen hier over denken...sandra bullock acteert goed..om erbij te vertellen heeft ze voor deze prijs een award gewonnen!

kramersietse
Goh dat wist ik niet van die award? Had ik het geweten dan had ik nooit durven zeggen dat zij zwaar overgewaardeerd word als actrice. Nu is de vraag alleen, welke award dan? Een oscar? Nee toch? Mijn mening blijft gewoon hetzelfde, ik ben die Nerd die haar niet een goeie actrice vind punt

Maar heb gisteravond ook Notting Hill proberen te kijken en das ook niet gelukt. Is niet mijn ding dit genre, romcoms, bwaah

avatar van movie acteurs
Had erger gekund.

Het begin was vrij irritant. Soms vond ik de film ook een beetje traag, en de acteurs waren vrij vervelend. Persoonlijk vond ik de tweede film wat beter. Krijgt een 2,5.