Miss Congeniality (2000)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

avatar van mikey
Ik vind sandra geweldig!

BS
oeps, zag net toen ik voor het vervolg wou gaan reargeren dat ik hier nog niet gestemt had

Leuke film, beetje flauw hier en daar maar wel geslaagd als feel-good-family-film.
3 sterren.

djelle
Middelmatig. 2,5

avatar van The One Ring
Leuk voor tussendoor. De humor is grotendeels geslaagd.
3 sterren

Hele leuke film, met humor die niet verveeld
Ja, ja, ik heb 'm idd al een paar keer gezien!

Jep deze film zit echt vol humor

avatar van [Preketero]
Haha, ik vind het goed als ze altijd valt met die hakken. Verassende en grappige stukken ! En Bullock als goede actrice ... 4 sterren

avatar van E V
E V
Hele leuke komedie. Ik heb echt moeten lachen en dan zit het wel goed! Leuk ook om Sandra Bullock weer een in een echt komische film te zien.

Ik vind het echt een super film!! Zit echt veel humor in. Dit is één van m'n lievelingsfilms.

Van mij zeker 5*!

Een vrij standaard film en leuk om tussendoor te kijken of als je niets te doen hebt en je verstand op 0 wilt zetten. Het enige leuke aan de film was Michael Caine.

Ze kan al beter acteren dan in bv 'Speed'.

Ik heb een paar keer luidop gelachen, wat me niet vaak overkomt bij dergelijke humor films. Weinig humor kan me bekoren, alhoewel ik een onophoudelijke lachebek ben.

Qua hoogstaand verhaal weet je ook dat bij komedie niets te rapen valt, maar alle puzzelstukjes vallen hier toch mooi in elkaar.

Als een échte oscarwinnares ontvangt ze haar lintje, deze Miss.

Fantastische Bullock in een leuke film.

Mmm sandra bullock lekker apart vrouwtje=)=)
heel leuke film, 3.5*

avatar van ericos
Sandra Bullock vind ik erg g0ed!:D
Was wel een grappige film!

Deze is heel erg leuk
jammer dat ze er zo'n slecht vervolg op hebben gemaakt.
***1/2

wel al eens gezien, deze film, vond hem toen leuk, maar te lang geleden om erop te stemmen

Kijk hem vanavond zou ik zeggen.

Wat een slechte film vind ik dit zeg ! Ik was gewoon verbaast toen ik hem keek. Dom acteerwerk van Sandra Bullock met dat vrotte lachje iets van: hjggrnngg hjggrnngg
en kom op ! een bom in een kroontje

Maargoed, ik denk dat ik hem meer slecht vind doordat ik me ging irriteren aan verschillende personages.

Overigens wel een vet verhaal !

Sorry maar ik vond deze film bijzonder slecht, flauw en voorspelbaar.

Ben blij dat ik m niet gehuurd heb, die 3 euro vind ik m echt niet waard.

2 sterren voor de moeite

avatar van Pieter Montana
Sandra Bullock films....Wanneer zal er eindelijk eens een goeie film komen?

Kijk dan zeker deze niet...tenzij je echt HELEMAAL NIETS te doen hebt.Een voorspelbare komedie waar je de grappen van op z'n 100 km kan zien aankomen.Sandra Bullock als FBI agent Tuurlijk En om nog wat geld bij te verdienen loopt Michael Caine er tussendoor wat bij als een verwijfde vent

Typische meidenfilm

Ontzettend grappige en soms wat overdreven film heb erg gelachen toen ze gekozen werd verkleed als vrijheidsbeeld.
Toen ze zei: 'Hardere straffen voor mensen die recidiveren'
en toen ze zei: "I do really want worldpeace!!!"

Aardige grappen, maar een leuke film. Ik vond hem zeker niet slecht en hoewel ik niet heb gelachen zoals ik bij vele humorfilms doe, was het zeker geen tijdverspilling. Michael Caine vond ik wel stoer als remaker en Sandra was weer eens geweldig om te zien. Nee, geen kwade woorden over deze (doorsnee) make over film.

Gewoon heel grappig. Geen flauwekul, geen enkele pretentie, soms inderdaad erg voorspelbaar: so what?! Verhaal is zwak maar spel toch gewoon goed?

avatar van Nubis
Echt iedereen om me heen vind dit echt een geweldige film en begint keihard te lachen als het over deze film gaat.
Nou, ik dus niet.
Ik vond het echt super saai en vooral niet grappig. Dit zijn echt niet mijn grapjes.

avatar van BlueJudaskiss
Pieter Montana schreef:

Typische meidenfilm

Dus omdat het een 'typische meidenfilm' is vind jem niet leuk? Beetje triest. Meidenfilms zijn juist hartstikke leuk! En ja, ik ben een jongen. Ik durf het tenminste toe te geven.

avatar van CAPIpsv
helemaal mee eens bluejudaskiss.
meidenfilms zijn natuurlijk hartstikke leuk, zo ook sandra bullock haar film Miss Congeniality.
een 3,0#
verhaal opzich is niet echt denderend maar de film zelf in z'n geheel is erg leuk.

Leuke komedie met Sandra Bullock. Ook Michael Caine in een nichterige rol vond ik zeer amusant. Het vervolg heb ik helaas nog niet gezien, maar schijnt stuk minder te zijn.

avatar van mikoz
Niet echt een goede film .

Acteerprestaties zijn wel allemaal ok , maar het is gewoon mijn ding niet.

avatar van JoeCabot
Erg leuke film. Misschien een beetje een meisjesfilm, maar net zoals bij Legally Blonde worden de seuten toch lekker uitgelachen en alles behalve serieus genomen

avatar van Elineloves
Sandra Bullock, over haar kan ik geen kwaad woord zeggen.
Geweldige actrice.

Sandra Bullock is een geweldige actrice, maar ze zit me toch iets te vaak in flop films...

Miss Congeniality begon erg leuk, het eerste uur was echt leuk en heb meerdere keren een glimlach moeten laten zien. Echter na dat half uur begon het erg saai te worden, geen enkele humor meer te vinden en alleen die voorspelbare en van te voren zien aankomende reddingsacties..... Het zat op een goed schema deze film, maar helaas door het einde verpest.

2* voor Sandra Bullock en het leuke begin.