Miss Congeniality (2000)

Alternatieve titel: Miss Undercover

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

Nooit echt heel goed gevonden. Ik heb hem nu herzien zodat ik er op kon stemmen. Verhaal soms saai, vervelend. Ik vind Sandra Bullock niet echt een goede actrice.

avatar van Zizzo
Zoals Skipy05 herzien om te kunnen stemmen, blijft het een aardige komedie met een origineel verhaal ook al is die niet zo goed. Hier en daar wel grappig maar daar houd het ook wel bij op. Mooie dames.

pgm
Ik schaam dat ik deze film in mijn collectie heb, vergeef me daarvoor.

avatar van lars-pixar
Dit is tog zo'n slechte film erg slecht geen een spatje humor en zo'n stom verhaal ik snap wel dat die dvd bij de bart smit ligt voor 1,50 maar jammer voor bart smit er komt niemand op af weet ik zekker net als de film Austin Powers 1 ook bij de bart smit voor 1,50 en dan komt onze dome zender SBS 6 met elk jaar de zelfde films of zelfs als er nog een gaatje over is 2 keer de zelfde films in jaar herhalen herhalen herhalen.Sbs 6 daar zijn de vaste goed kopste films deze (die worden op zeker 2 keer in 1 jaar uitgezonden) MISS CONGENIALITY Miss Congeniality 1 & 2 / Sister Act 1 & 2 / Bruce Almighty / Ocean's Thirteen / Ocean's Eleven en ga zo maar veder egt waar zo erg en daar van is dit ook zo'n film (Miss Congeniality) om op de maandag uit te zenden en als het kan zaterdag.

Veder is dit wel genoeg ik zou ijgelijk voor deze film een NB geven maar ik vindt hem net 1,0* waard vanwege het saai word.

avatar van lars-pixar
oja zou ik bijna vergeten ook zo'n film die zo zo zooo vaak uitgezonde word:

Mission: Impossible < Love > SBS6.

avatar van Friday the 13 th
Nu ja, zeer leuk bedacht verhaal, maar hier en daar schort er toch iets aan. Sandra Bullock daarentegen deed het wel weer goed. Leuk hoe ze als nonchalant type zich moet beheersen in het tuttenwereldje van de missen. Maar toch bleef de echte humor uit. Wel een paar keer gniffelen om de enkele touché-grappen, maar ECHT grappig werd het nergens.

In het midden zakt de film ook een beetje in. Gelukkig werd het bij de verkiezingsshow terug een stuk beter. Het einde zorgt toch dat deze film een 3 krijgt. Hij kijkt ook tamelijk lekker weg, maar de humor mocht wat meer gepeperd zijn. Zoiets verwacht je toch van Sandra.

Wel leuke liedjes tijdens de show

avatar van mm-kimmie-mm
Het verbaast me dat deze film niet hoger scoort dan een 3. Maar goed ieder zijn eigen mening natuurlijl. Ik vond de film erg leuk! Leuke flauwe grappen en Sandra speelt weer prima haar rolletje !

avatar van keulen-scelso373
sandra is niet grappig, maar probeert het elke x weer. Daar heb ik wel respect voor!!

avatar van ArnoldusK
Haha, deze gekeken op oudjaarsnacht tijdens de millennium-wisseling. Ongelooflijk, wat een sfeerverpester was dat toen (op m'n 13e...)

avatar van Robbie H
He arnoldusk ik vind het knap dat jij deze film bijna een jaar eerder gezien heb dan dat hij in Amerika in de bioscoop uitkwam.

avatar van Dennissssss
Ik vond dit toch wel een leuke film. Misschien niet erg grappig en tijdens de miss verkiezing wat saai, maar toch wel vermakelijk met een leuke Sandra Bullock en Michael Caine!

heerlijke film.
als ik chegerijnig ben moet ik deze opzetten.
wat een lekker ding
en het nummer wat nu momenteel op 100% nl gedraaid word zit er in, althons de melody.
wat een heerlijk nummer.
dikke 4.5 *
deel 2 vond ik tergend slecht.

avatar van hjcool
ik heb me vermaakt, alleen vond ik het einde wel bagger worden vergeleken met een redelijk sterk begin!

avatar van Fran
Ik vind het heel wisselend met deze film. Ik heb hem al een paar keer gezien maar de ene keer vind ik hem best leuk en de andere keer vind ik er geen bal aan. Daarom hou ik mijn stem maar in het midden. Bullock zet best een grappige rol neer maar Bratt vind ik eigenlijk een beetje te nep. Ook qua chemie tussen die twee zit het niet helemaal goed Tijdens het middenstuk met de missverkiezing vind ik het behoorlijk langdradig worden maar daarna word hij wel weer grappig.

avatar van DragQueen
Niet geweldig, maar ook niet bizar slecht. Gewoon een gemiddelde komedie, met een paar leuke momentjes. Het verhaal op zich is wat slapjes, maar Bullock vertolkt haar rol wel op een leuke manier. 2,5 Ster.

avatar van hdehoon
In de eerste helft toch wel onderhoudend, maar het zakte naar het eind behoorlijk af. Het duurde allemaal te lang en het slot was allang niet leuk meer. Vond Bullock wel leuk acteren.

avatar van tommykonijn
Leuke feel-good film. Sandra Bullock zet een leuke rol neer (die knorrige lach ), en de rest van de cast is ook wel oke. Er zitten best een paar leuke en grappige fragmenten in, maar helaas ook de nodige clichés. Het tempo van de film is best vlot. Verder is dit gewoon een leuke film voor tussendoor gezien te hebben.

avatar van vivje
Grappige film, met leuke rol van Sandra Bullock. Had de film al eens eerder gezien en vond hem toen erg leuk. Nu vond ik sommige stukjes erg flauw en het stuk tot aan de Missverkiezing duurde wat lang. Daarna wel erg leuk met een "happy-end"
(Gezien op 23 augustus, Net5)

avatar van sofripa
tommykonijn schreef:

Helemaal eens tommykonijn. Scheelt mij weer formuleren

avatar van Mrs.Congeniality
Leuke meidenfilm met een hoog feel-good gehalte. Sandra Bullock is een prima actrice en weet de rol goed neer te zetten. Uiteraard heeft die wat cliches, maar ik ben dan ook nog geen enkele film tegen gekomen die geen enkel cliche bevat. De echte humor blijft uit, maar vond dat niet storend aangezien de film je aandacht wel weet vast te houden

avatar van daxclusive
Gisteren herzien, en het is een leuke film met goede dosis humor.
Sandra acteerd altijd geweldig. Stem verhoogt naar 4*

avatar van Spetie
Niemendalletje dat niet zo heel veel om het lijf heeft, maar stiekem toch wel vermaakt.

Het verhaal is in feite niets anders dan het verhaal van het lelijke jonge eendje, maar dan in een nieuw jasje. Sandra Bullock is in deze film dat eendje, een vrouw, die zich door te boeren,vreten en drinken gedraagt als een man. Hoewel ze dat redelijk doet, is ze voor mij toch overtuigender als miss. Maar misschien komt dat ook wel een klein beetje, omdat ik haar nu eenmaal een leuke vrouw vind, om te zien.

Naast Bullock speelt Michael Caine hier een leuke rol. Hij vind zichzelf heel wat en de mannelijke versie van Bullock helemaal niets en dat levert een aantal grappige momenten op in de film. De afloop van de film zal uiteindelijk niemand verbazen, maar zoiets hoort ook bij een feel-good filmpje als deze.

Het is onderhoudend, verveelt niet en stiekem is het best een leuk filmpje.

avatar van K. V.
Het was leuk om deze film nog eens terug te zien. Hij bevat heel wat grappige momenten.

Aardige film waarin een stoere vrouwelijke agent tegen haar zin in undercover gaat bij een miss-verkiezing. Vermakelijk ondanks het oninteressante plotje. Het grappigste aan de film is zonder meer Sandra Bullock die hier een leuke rol neerzet. Dankzij haar aanwezigheid nog net 3.0 sterren.

avatar van Timothyvdmeer
De rol van Michael Cabine vindt ik echt geweldig. Zeker tijdens de 1e ontmoeting...

Sandra Bullock, tevens co-producente van de film, mag zich volledig uitleven in wat op bepaalde momenten een parodie op de schoonheidswedstrijden lijkt te worden. Maar Miss Congeniality houdt uiteindelijk de voet op de rem en alle kritische intenties gaan zelfs verloren naargelang de finale in zicht komt. Daardoor glijdt de film af tot een matte en zelfs schijnheilige bijna-komedie.

avatar van TomaskeX
Een van de grappigste film die er zijn

Wow! Dit was toch wel boven verwachting! Errug leuke film! Het idee / concept mag dan wel 'eeuwenoud' zijn maar het was gewoon heel erg leuk uitgevoerd.
Wat me bovenal opviel was de werkelijk perfecte timing van 'gewone' feelgoodgrappen die mij verrassend aan het lachen kreeg.
Enige minpuntje is het einde vind ik. Clichés, daar kan ik mee leven mits de contextuele setting gegrond is. Die was er mij betreft niet echt als (cliché) afsluiting. Vond ik wel jammer. Maar al met al heb ik me prima vermaakt! 4*

avatar van karilem
Ik vond het zelf heel grappig en heb veel gelachen

Tarkus schreef:
Leuke film. Goede acteerprestatie van Sandra Bullock en wederom een prachtrol van Michael Caine. En stukken beter dan deel 2 deze film.

Na een aantal jaren deze prent eens opnieuw bekeken.
Het is een van de betere komedies die ik al ooit heb gezien en de prestatie van Sandra Bullock een van haar betere.
En voor een film die me maar een halve euro heeft gekost heeft hij me dubbel en dik plezier bezorgd.
Een ding vraag ik me af, waar zit Sandra Bullock tegenwoordig ???