Miss Congeniality (2000)

Alternatieve titel: Miss Undercover

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Voor het verhaal hoef je niet naar deze film te gaan: voorspelbaar en standaard. Er zitten echter best wat leuke momenten in de film, dus ik vond 'm toch nog redelijk vermakelijk. 2 en een halve ster.

Miss Congeniality... erg leuke film.. zeker het begin zijn er hele leuke grappen.. daarna komt de hele miss verkiezing die ook prima te doen is.. en tja op het eind wordt het dan weer wat minder.. maar je moet toch ergens een eind aan breien.. prima film dus die Miss Congeniality.. 3 sterren..

Errug leuke film hoor !!!
Over smaak valt vaak te twisten zeker als het om humor gaat. Ik heb mezelf in iedergeval de gehele film kostelijk vermaakt. Dikke 4 sterren voor Sandra. Kijken !!!

Ik toch wel meer van deze film verwacht. Ik vond het wel 1 van de betere films van de laatste tijd van Sandra Bullock. Ik had eigenlijk niet verwacht dat deze film zo op die Miss-verkiezing was gericht, waardoor het toch een beetje een vrouwenfilm werd. Het begin van de film was wel aardig, maar de film werd steeds minder boeiend en slaapverwekkend. Ook zou het de bedoeling moeten zijn dat je graag zou willen weten wie de grote terrorist zou zijn, maar eigenlijk interesseert het je helemaal niet. Dit is dus eigenlijk ook geen film die erop is gericht dat het publiek zich afvraagt 'who done it??', maar meer op de komische gedeeltes. Daar slaagt de film maar half in en het einde is helemaal snel afgeraffeld. Aardige film, maar het hem toch liever op videoband gezien. Net 3 sterren!!

Begin was zeker wel grappig, einde van de film viel erg tegen.

Heel erg vermakelijke film....niks speciaals maar gewoon leuk om naar te kijken!

Op zich hele leuke film, af en toe wat saai, maar toch grappig. Wel dezoveelste film waarvan ik aan het eind zoiets had van "toch weer 17 piek voor een toch niet zo geweldige film".

Op zich leuk hoor, maar niet echt boeiend. Niet echt een goed verhaal, maar wel grappig.
3,5 ster

Grappig, kon better maar grappig.........meer zeg ik niet! 3 sterretjes

avatar van Armin
Op DVD gezien. Wat een tegenvaller. Absoluut NIET LEUK, afgezaagd, onorigineel, en een totaal ongeloofwaar-dige Bullock als zogenaamde harde FBI agente die niet weet wat een lippestift is. Misschien had ik me er te veel van voorgesteld. *1/2

Slappe film. echt weer iets voor Sandra Bullock!!!!!!!!
Zwaar Zuigend. 2sterren

ik vond het best een leuke film een beetje voorspelbaar maar ja je moet er nie teveel bij nadenken zullen we maar zeggen 2 sterren

Hier kan ik kort over zijn.Vond er helemaal niets aan!Slecht verhaal, slecht geacteerd, een erg slechte film. Geef er een halve ster voor!

Ik verwachtte er in eerste instantie niet al te veel van, maar ik moet zeggen dat ik hem erg vond meevallen. Oke, het verhaal is niet erg bijzonder, maar ik vond de film zeker wel grappig. Ik geef hem 3,5 sterren...

WOW ! Dit is echt een topfilm. Echt zooooooo funny ! Ik heb me letterlijk doodgelachen.

Een luchtige comedy met sandra bullock in de hoofdrol die wederom weer een leuk typje weet neer te zetten. verwacht niet een erg sterk maar wel leuk verhaal.
Gewoon een kleine 2 uur prima vermaak

***

avatar van aburefan

mee eens

avatar van Rascal
Superleuke film. Ik heb me rot gelachen! Lol

avatar van lorelei
leuke film!
Miss congeniality en while you were sleeping zijn de 1igste films die ik 'wel' leuk vond van Bullock.

BS
erg leuke film.Er zit een verhaal in,maar dat moet je niet tever zoeken.De film wordt gedragen door de gebeurdenissen en de omedraai van Sandra.
Zij gaat van "rambo" naar Miss Congeniality en dat maakt het,samen met best wat leuke humor gewoon een erg leuke film om naar te kijken.
Verwacht geen goed verhaal,verwacht een leuke film 3 sterren

avatar van Goodfella
Met name door die eindeloos durende miss-verkiezing (en bijbehorende onleuke grappen) bereikt dit nietszeggende filmpje naarmate het einde vordert een zeer bedenkelijk niveau. 1,5 *

Quote:

Sandra Bullock en humor, blijft leuk

avatar van wackyboy
amv@123 schreef:

Sandra Bullock en humor, blijft leuk

Laten we hopen dat dit onder het kopje "ironie" gerangschikt kon worden.

Ik ben heeeeel bang van niet.

avatar van De Knip
Wel aardig en lekker voorspelbaar en Sandra Bullock is gewoon goed gecast, zij hoort gewoon in dit soort films te spelen: dit soort rollen ligt haar gewoon.

***

avatar van ALMILA
deze film moet je zeker zien...
het is een hele leuke film en je kan lekker lachen om sandra... en ....... gewoon kijken dus.................................................4 sterren

Ik irriteer me mateloos aan het hele optreden en verschijnen van Sandra Bullock in deze film. Sta ik hier nou echt alleen in ofzo? 1 ster.

GerwinF
gandalf schreef:

Nee je staat niet alleen Sandra Bullock ziet er leuk uit, maar de film is "ruk". 1 Ster.

avatar van Phoenix
Vervolg zit er ook aan te komen... Ik denk, ik zeg het even .