Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous (2005)

Verenigde Staten / Australië
Actie / Komedie

geregisseerd door John Pasquin
met Sandra Bullock, Enrique Murciano en Regina King

Sinds FBI agente Gracie Hart (Sandra Bullock) undercover ging bij een missverkiezing, is ze een ware beroemdheid geworden. In plaats van achter de boeven aanrennen, rent ze nu heen en weer van haarsalon naar talkshow om haar boek te promoten. De FBI ziet haar als het nieuwe en aantrekkelijke boegbeeld van de organisatie. Maar wanneer haar goede vrienden Cheryl en Stan worden ontvoerd, kunnen ze Gracie niet weerhouden om opnieuw in de verkleedkist te duiken. En hoewel ze niet erg goed op kan schieten met haar vrouwelijke collega Sam, gaan ze samen undercover in de bruisende showstad Las Vegas.

avatar van dijkieR
Antonev schreef:

Neem dan een breder tv pakket met heel veel zenders, dan heb je keuze genoeg Ik vind trouwens dat Regina King echt helemaal niet op haar plaats is in deze film.

dat heb ik.
ik heb digitale tv van ziggo.
maar dat neemt niet weg dat het toch focking niet te geloven is dat ze dit durven te doen.
hoe goedkoop is dit wel niet.
dit is de reden waarom ik helemaal geen tv meer kijk tegenwoordig.
want ik erger me hier kapot aan.
ze nemen nietr eens meer de moeite tegenwoordig.

deel 1 en deel 2 blijven me nog steeds boeien lekkere actie gekruist met goede humor
heerlijk

avatar van movie acteurs
Aardig en wel wat beter dan de eerste film, ook wat leuker.

De shots onder water zagen er goed uit. Ook vond ik Bullock hier wat leuker/beter in spelen. Het verhaal was toch echt wel te mager maar Bullock zorgt er een beetje voor dat je daar niet oplet.
Een goed vervolg die ik beter vind dan de eerste film. Niet een van de betere vervolg films maar wel een goede. 3,0.

Iets beter dan de 1ste. Maar heel goed vond ik hem toch niet. Sandra Bullock speelde hier beter maar ik vind ze toch niet echt een goede actrice.

avatar van Elineloves
Wat staat Bullock ontiegelijk lelijk op die foto zeg... bijna een onnatuurlijk hoofd.

avatar van lars-pixar
Ja hoor waarom niet maak er maar een deel 2 van kan sbs6 meer herhalen,naneer komt deel 3 mag het hopen van niet.zoals ik al zij bij deel 1 geen humor voor mijn gevoel ieder geval wel beter dan deel 1 maar nog steeds zo saai en verveelent hopelijk is die niet op dvd uitgegeven maar daar ga ik niet over (is die tog al ) voor fane's van de film zelf of de acteur Sandra Bulbokk!!! is dit wel een leuke film,zoals sbs 6 die vindt dit ook een hele leuk film zo te zien dan 2 keer in 1 jaar.

Nou om het af te maken een dikke 1,0* en Sandra Bulbokk !!! is gewoon lelijk.

avatar van Friday the 13 th
Een film met hier en daar weer leuke vondsten. De toevoeging van haar stoere vrouwelijke partner was een goed idee. Heerlijk die kleine mondelinge catfights.

Verder vond ik hun travestie-act best wel grappig. Het is weer zo een film waar enkele scènes er boven uitsteken en andere scènes maar wat aankoeken.

Wel mis ik hier een goede soundtrack zoals in deel 1. Voor de rest haalt hij toch ongeveer hetzelfde niveau als zijn voorganger.

avatar van tommykonijn
Dit vervolg op het leuke eerste deel is minder leuk. In deel een waren het vooral de 'mannelijke-trekjes' van Gracie die de film zo leuk maakten maar die zijn hier dus een stuk minder. Gelukkig is de lompigheid dan wel nog aanwezig anders had de film er echt niks van gebakken. Dus er zaten toch nog wel een paar leuke stukjes in en Sandra Bullock zet nog steeds een leuke rol neer (de 'knor-lach' blijft leuk). Fuller vond ik dan weer een vervelend personage en een beetje vreemd dat die Eric uiteindelijk met een ander er vandoor gaat, al maakt dat de film wel een beetje minder voorspelbaar. Een krappe:

avatar van Kr!kke
Op zich nog wel een vermakelijke actiekomedie, maar de humor is toch wel redelijk flauw. Verder is het ook allemaal vreselijk voorspelbaar, al is dat iets dat me normaal gezien niet stoort als alle andere elementen goed zitten. Maar zoals ik al zei was dat zeker niet het geval: in de eerste plaats was er dus de flauwe humor, maar ook de vele domme personages deden geen goed aan de film.

avatar van sofripa
Fail... Deel 1 is best oke, maar dit verhaal lijkt wel een lekke achterband. 2 sterren

avatar van daxclusive
Oei, wat een tegenvaller.
Ik had met plezier naar Miss Congeniality gekeken en had verwacht dat deel 2 net zo leuk (of leuker) zou worden, maar dat viel tegen.

avatar van K. V.
Eens het vervolg bekeken en wat me opviel dat er meer actie in deze zit, maar vond dan wel weer dat er minder humor in zat, wat jammer was. 'k Vond ook wel jammer dat er heel wat personages uit de eerste niet meer meedoen met nr 2, vooral Michael Caine dan.
Geef toch maar nr 1.

Tegenvallend vervolg waarin Gracie Hart inmiddels het paradepaardje van de FBI is geworden. Van het personage van deel 1 is weinig over, en hierdoor is de film ook minder grappig. Het plotje is niet bepaald boeiend en ook de humor is aan de flauwe kant. Zelfs Sandra Bullock is minder leuk hier.

avatar van missl
Zo slecht vond ik het niet, ik moet er stiekem toch wel om lachen en ik vind Bullock altijd wel leuk spelen. Het verhaaltje heeft niet veel om handen maar het is wel vermakelijk, de grappen zijn ook wel leuk. Het is wel leuk maar er bestaan betere komedies.

Tarkus schreef:
Best leuke film. Sandra Bullock is altijd wel goed in een komische rol, al heb ik al betere films van haar gezien. Maar dit is een sequel en wellicht is de eerste beter, en die heb ik nog niet gezien. Ben toch benieuwd.

Ook deze film nog eens voor een tweede maal bekeken, en dit keer dadelijk na het eerste deel.
En ik moet zeggen dat deze tweede keer de film me veel beter is bevallen.
Het is een even leuke film als het eerste deel, en heb er dus wederom plezier aan beleefd.

avatar van schnoetsz
Vond 'm leuker dan de eerste. Minder tuttig.

avatar van DragQueen
Leuk vervolg, en over het algemeen best geslaagd als komedie. Het verhaaltje is niet al te ingewikkeld, en zorgt voor de nodige grappen. Sandra Bullock doet het wederom aardig in de hoofdrol. 3 Sterren.

avatar van Richard_Voorhees
Sandra Bullock doet weer redelijk haar best, maar Regina King vind ik hier gewoon helemaal niet in passen. Mede daardoor vind ik dit maar een matig vervolg.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/actie/misdaad film...
Leuk verhaal...
Goed (flauw) acteerwerk...
Bekende actrice Sandra Bullock...
En ook een bekende acteur Treat Williams...
Goed breedbeeld, geen HD aanwezig...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Een prima vervolg.heb me met dit deel ook prima vermaakt.weer met een prima cast.net zo leuk als deel 1.