Miss Congeniality (2000)

2,78

Verenigde Staten / Australiƫ

geregisseerd door Donald Petrie
met Sandra Bullock, Michael Caine en Benjamin Bratt

FBI-agente Gracie Hart voelt zich verbonden met haar mannelijke collega's. Ze loopt, drinkt, eet en praat als een man. Wanneer er gedreigd wordt met een aanslag op de verkiezing van Miss United States, wordt ze gedwongen undercover te gaan als miss. Hiervoor ondergaat ze met de hulp van Victor, een consulent op het gebied van missverkiezingen, een ware metamorfose.

217 BERICHTEN 17 MENINGEN

Dick2008
Tarkus schreef:
Een ding vraag ik me af, waar zit Sandra Bullock tegenwoordig ???

Ze heeft dit jaar nog in twee films gespeeld. En een actress of the year award gewonnen.

Dick2008 schreef:

Ja ondertussen ook alles vernomen over haar laatste film.
Maar was nog niet echt in de media toen ik het bericht plaatste.
Bedankt voor Uw reactie.

Dick2008
Haha nee, waarschijnlijk heeft ze uw bericht gelezen en is snel aan het werk gegaan.

Even offtopic, wat ik nog wilde zeggen en bij deze dan, mooie weblog.

Dick2008 schreef:

Even offtopic, wat ik nog wilde zeggen en bij deze dan, mooie weblog.

Bedankt

avatar van Richard_Voorhees
Ik heb deze altijd wel redelijk vermakelijk gevonden. Vooral door de schattig stuntelende Sandra Bullock is dit wel een tof filmpje.
Stop er nog een heerlijk droge Michael Caine bij en het vermaak is van begin tot eind gegarandeerd. Een lekker luchtige en simpele film.

avatar van Ste*
Stuitte op deze film in mijn hotelkamer, en bedacht me dat ik deze wel (weer) eens wilde zien. Lang geleden, en ik vind het hele 'manwijf wordt beautyqueen' idee wel leuk, mits het niet al te kluchterig wordt uitgewerkt. Dat viel wel mee, op wat struikelpartijen na, hoewel het natuurlijk niet bepaald hoogstaand is allemaal. Het hele verhaal is natuurlijk te simplistisch voor woorden, zeker gezien het een half uur voor het einde al bekend is hoe en wat met de 'badguys' (die echt nergens op slaan).

Toch vond ik het hele wereldje wel leuk om te zien, en Sandra Bullock zet een heel leuke rol neer. Alleen jammer dat ze op het einde niet weer teruggaat naar haar manwijf-staat, maarja, zoiets hoef je niet te verwachten van een film als deze.

de nipte 3,5* zijn dan ook puur voor Bullock en het kijkplezier en nauwelijks voor de kwaliteit, maar ach.

avatar van IH88
“I am in a dress, I have gel in my hair, I haven't slept all night, I'm starved, and I'm armed! Don't mess with me!”

Sandra Bullock is uitstekend en dit is een beetje haar doorbraakfilm, maar voor de rest stijgt Miss Congeniality niet boven de middelmaat uit. De film kent zijn humorvolle momenten en vooral Bullock en de rest van de cast zorgen ervoor dat het lekker wegkijkt. De hele Miss verkiezing is ook wel een aardige setting en het voorspelbare einde is aardig gedaan. Gewoon een leuk niemendalletje die niet snel verveeld.