Mrs Henderson Presents (2005)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Komedie

geregisseerd door Stephen Frears
met Judi Dench, Bob Hoskins en Kelly Reilly

Het op ware feiten gebaseerde verhaal over Laura Henderson, één van Engelands meest prominente en excentrieke society-figuren van voor W.O.II. Henderson richtte het historische Windmill Theatre op, legendarisch om de naakte revueshows. Deze vérité-dame, immer bijgestaan door haar vriend en theatermanager Vivian Van Damm, met wie ze een haat-liefde relatie had, bood hevige strijd tegen de in haar ogen belachelijke censuur. Tevens zorgde ze er eigenhandig voor dat haar theater de moraal hoog hield tijdens W.O.II.

avatar van catweasel
Ik keek vanochtend naar de uitslag van de Golden Globes.
Ik dacht dat Judi Dench wel een Globe verdiende.
Maar nee, mevrouw Witherspoone moest er met de prijs vandoor gaan.

Ik heb Walk the Line niet gezien, maar ik vond deze film een topper. Ik hoop dat hij bij de Oscars wel in de prijzen valt.

avatar van catweasel
Judi Dench is genomineerd voor een Oscar.

Idd, zo'n award voor Witherspoon, met alle respect, is tamelijk belachelijk als je topactrices als Dench in dit soort rollen bezig ziet.

Goede en vermakelijke film. Judi geeft een topperformance.

Net gezien wat een goede film
voor deze categorie film een 4.5

neo (crew)
Met Frears aan het stuur en diens Britse cast kan er weinig misgaan. Hoskins en Dench, twee geweldige spelers van het hoogste formaat tegen over elkaar. In Kelly Reilly zie ik een jongere Dench, dat wordt nog wel wat. Mooie tragi-komedie. 3.5 sterren

avatar van catweasel
Als groot fan van Judi Dench moest ik de film(naast op mijn eigen tv) in het filmhuis gaan bekijken. De film en de muziek kwamen daar nog beter tot hun recht. Judi Dench bewijst weer dat ze naast Maggie Smith de beste Britse actrice is. Wat kan die dame geweldig acteren!

Ook Bob Hoskins mag er zijn, net zoals de rest van de cast. De uitstekende decors en kostuums doen de rest. De film is een perfect plaatje, een schilderij waar je niet genoeg van kan krijgen.

Na het zien van Dangerous Liaisons kan Stephen Frears bij mij niet veel meer fout doen. Ik was dan ook erg blij te merken dat ook dezelfde componist is ingeschakeld. Beide mannen leveren weer een prachtige film af.

"Mrs. Henderson presents" is een feest om naar te luisteren en te kijken. ****,5 sterren

catweasel schreef:

Heb er inmiddels ***** sterren van gemaakt, mede door het zien van iemand die 0,5 ster gaf. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd.

Dat je de film niet geweldig vind, oke. Maar de prestaties van Judi Dench(altijd geweldig) en Bob Hoskins(verrassend goed) zijn toch tenminste *** sterren waard!

Erg mooi gemaakte film. Helemaal in de sfeer van de tijd, prachtig! En heel goed gespeeld.

avatar van streeter
Erg leuk, alleen hoefde ik niet Bob Hoskins uit de kleren te zien.

avatar van streeter
catweasel schreef:

Dus je geeft de film een hogere stem om het gemiddelde omhoog te halen?

streeter schreef:

Dus je geeft de film een hogere stem om het gemiddelde omhoog te halen?

Nou, niet helemaal. Als je mijn bericht goed had gelezen zag je dat daarin het woord mede staat. Dat betekent meestal dat er meerdere redenen zijn. Ik was aan het twijfelen over een hogere waardering nadat ik de film had herzien. Toen ik de belachelijke lage waardering van 0,5* zag, kon ik het niet laten om als represaille mijn hoogste waardering te geven. En Judi Dench en Bob Hoskins zijn het dubbel en dwars waard!!

Mooi verhaal welke gebaseerd is op gebeurde feiten.
Heerlijke zang en dans met heel veel engelse humor.

Lekker om naar te kijken.

avatar van kort0235
Deze film heeft me zeer aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van alles. Een verrukkelijke, ontroerende , maar ook leuke film.
Typisch een film die je graag meerdere keren wilt gaan zien.
Enb wat een prachtig visueel en muzikaal meesterwerkje!!
Ik geef hem een 4.5*

avatar van Norma
Zeer onderhoudende film, met zowel grappige als dramatische momenten. Kleurige decors, mooie nummers (of in ieder geval stukken daarvan-ik geloof niet dat er ook maar één nummer volledig werd gebracht) en goed acteerwerk maken het een aangenaam geheel.
Enig minpuntje vind ik dat de scènes gevoelsmatig allemaal betrekkelijk kort duren waardoor de film geen moment verveelt maar echte diepgang iets uitblijft. Maar dat is misschien ook helemaal de opzet van de film niet.
****

Bijzonder ontroerende film, met veel humor en zonder ook maar een moment in vals sentiment te vervallen. Wat een geweldig scenario! Goed gespeeld ook, vooral door Judi Dench. Dat laatste toespraakje van haar kreeg ik echt kippenvel van.

Er is één moment dat een beetje uit de toon valt: het meisje dat van streek is, het theater uitrent en prompt door een bom wordt getroffen . Maar verder niets dan lof.

avatar van Querelle
Oh Frears kan echt veel beter, dit is een onderwerp waar hij hele mooie dingen mee kan doen. Ik denk dat het probleem bij deze film is dat hij minder overdrijft dan bij films als prick up your ears, the grifters en high fidelity. Zijn personages zijn hier te menselijk en af en toe te sentimenteel. Personages in zijn beste films zijn soms halve karikaturen en op de een of andere manier werkt dat beter. Grappiger, emotioneler en gekker.
Ook vond ik het verhaal wat te dun, had beter uitgewerkt kunnen worden.

Heel onderhoudende film, maar het laatste uur was niet wat ik er van verwacht had. Toch wel de moeite om te zien door de leuke shows, de ongelooflijke sfeer en de prima acteerprestaties. 3*

Prachtige film met veel typisch Britse upper-class humor. Heb Judi Dench (Dame of the British Empire sinds 1988 en dat niet voor niets!) in verschillende films gezien (o.a. Chocolat, Mrs. Brown en Ladies in lavender) en telkens weer genoten van haar acteerkunst.

avatar van The One Ring
Best een aardige film, maar niet echt evenwichtig. De eerste helft was het genieten van een geweldige Judi Dench als excentrieke vrouw die een voor die tijd en plaats excentrieke show op wilde zetten. Daarbij wordt ze perfect ondersteund door Bob Hoskins. Het zijn twee oude acteurs die prima een film kunnen dragen.

De tweede helft vond ik wat minder. Vooral omdat het nu ineens bloedserieus werd, terwijl de helft daarvoor vooral grappig was. De personages werden in de eerste helft iets te veel als typetjes neergezet om de film in de tweede helft dramatische waarde te geven, ook al zitten er een paar goede scènes in. Toch wel jammer dat de toon niet wat constanter is gehouden.

avatar van Norma Jean
Mooie film. Judi Dench speelt geweldig.
Een lach en een traan en ondertussen leuke dans en zang.
Ik heb genoten.

hele leuke fim, heb genoten.

Prima tussendoortje op deze eerste kerstdag deze biopic over Laura Henderson. De vrouw die het Windmill Theatre oprichtte en daarmee de naaktrevue introduceerde in Engeland. Judi Dench speelt de rol van de excentrieke en niet op haar mondje gevallen Laura Henderson met verve maar de ster van de film is voor mij toch de structureel ondergewaardeerde Bob Hoskins als de creatieve directeur Van Damm. Jammer genoeg probeert de film redelijk wanhopig om ieder niet feel good element zo snel mogelijk af te raffelen waardoor de film te oppervlakkig blijft om echt indruk te maken.

avatar van nadrin
Mooie zang en dans.
Natuurlijk mooie dames ook.
Maar de film was voor mij te "good feeling" en als het ware was alles overgoten met een "wees gelukkig sausje".
Ik had het ook moeilijk met de zogezegd vriend/vijand relatie tussen Van Damm en Henderson.
Deze was te overdreven.

avatar van K. V.
Dit was een aangename verrassing. 'k had hem een tijdje geleden voor een prikje gekocht en 'k moet zeggen dat het toch een leuke film is geworden.
De cast zat goed in hun rol (Judi is zoals altijd goed) en ook de muziek kon me wel bekoren.
Het verhaal was vlot verteld en er zaten niet direct dooie momenten in, dus het tempo zat ook wel goed. Er was ook ruimte voor humor en wat drama.
'k vond het de moeite om dit op waar gebeurde verhaal gezien te hebben.

Heel mooie musical-film, nu niet eens van het glamourachtige van Amerika, maar dichter bij de realiteit en Brits.
Heel mooie shots, schitterende acteurs, Dench en Hoskins op kop, pittige en snedige dialogen en mooie nummers.
London tijdens de bombardementen, de tommies, de klederdracht, in geur en kleur prachtig weergegeven.
Erg van genoten. Lijkt me toch hier en daar erg ondergewaardeerd.