Mama Is Boos! (1986)

Alternatieve titel: Schatjes 2

Nederland

geregisseerd door Ruud van Hemert
met Peter Faber, Geert de Jong en Adelheid Roosen

Vervolg op Schatjes. Terreur in een modern gezinsleven. De ouders (Faber en De Jong) zitten tijdelijk zonder kinderen en gaan nu elkaar te lijf. Met allerhande attributen: van machinegeweer tot elektrische zaag. De familiale guerrilla (ouders vs kinderen) heeft dus plaats gemaakt voor een continue echtelijke ruzie.

1 was stukken beter maar deze is ook wel leuk,een 3

avatar van DeCol
Dit lijkt me echt een waardeloze film. Deel 1 was wel lachen, maar hallo, elkaar te lijf gaan met machine geweren, iets teveel van het goeie..

avatar van chiel
Tja, ga m eerst maar eens kijken, dan kun je een goed oordeel vellen .

avatar van patvandod
jeugdsentiment, maar wel een slechte film

avatar van tommykonijn
Ik vind Schatjes 2 absoluut veel minder dan zijn voorganger, Wel werd er net als in Deel 1 Goed geacteerd en is het allemaal erg Leuk verzonnen, Eigenlijk vind ik de Film 2* waard maar vanwege een paar hilarische scenes krijgt hij nog een halfje erbij.

Ik heb deze film gisteren gezien. Was zo onder de indruk dat ik wel een reactie móést plaatsen. Nooit eerder zo'n onsamenhangend, rommelige film gezien. Geen verhaal, slechte grappen, van de hak op de tak. Verbijsterend slecht. Elke acteur, regisseur, producent, medewerkers die deze film achter z'n naam hebben staan moet zich diep schamen, hier aan mee gewerkt te hebben. Zo dat ben ik kwijt... halve ster voor de kinderen, zij wisten niet beter

avatar van chiel
tjongejonge, overdrijven is ook een vak zeg! speciaal een account aanmaken om bovenstaande te posten.

avatar van Vinokourov
Een gemiddelde score van 2,30 is wel heel laag voor zo'n lollerfilm als deze

avatar van Ajax&Litmanen1
Wel aardig. Het verhaal slaat nergens op maar het is behoorlijk uitgewerkt. Bleef wel boeiend en grappig.

Travolta_Jackson schreef:
Die ouders waren toch in deel 1 dood toen zaten ze in het asfalt en zag je op het laatst nog zo vlaggetje. En hier staat dat Faber en De Jong er inziiten. kan iemand diet uitleggen.

De eerste film blijkt in de tweede film gedroomd te zijn. De film opent met de ouders onder het asfalt, Peter Faber hakt een gat in het wegdek, klimt omhoog en er komt een flinke vrachtwagen van de NATO (vaker in de film) aan die een explosie veroorzaakt, waarna hij wakker wordt in bed, mét echtgenote en foto's naast z'n bed van de opgegroeide kinderen. Beetje lame natuurlijk dat je na het einde van Schatjes een beschrijving krijgt te zien wat er van de kinderen is geworden. Het was toen duidelijk niet de bedoeling dat er een vervolg gemaakt zou worden. Ook gezien het lot van de ouders.

Maar goed, desalniettemin een héérlijke film met veel actie en op zich best een origineel verhaal. Ik lach me nog steeds rot als in het restaurant Peter Faber wil opstappen en Geert de Jong roept: "NAAR HUIS?!". Helemaal geweldig wat er daarna allemaal gebeurt...

Ik heb het eind altijd een teleurstelling gevonden, omdat het te gemaakt is, te overdreven. Maar goed, feitelijk is dat de hele film wel.

avatar van Quentin
Het is natuurlijk een flauw trucje, maar het idee van die kruisraketten die ontploffen is natuurlijk geweldig.

avatar van niethie
Vroeger vaker gezien als Schatjes en daarom ook meer sentimentele gevoelens bij deze film, de humor en situaties zijn ditmaal nog meer over de top en dat zorgt ook hier weer voor een paar zeer grappige momenten.

3 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Enigszins vermakelijk, maar nogal rommelig vervolg op het kassucces. Faber is zoals vaker uitstekend, maar de film ontspoort meerdere keren en de magie van het eerste deel is behoorlijk zoek. Gemiddeld.

Bouma KAKSCHOOL! Geweldige film

Dat is toch een mannennaam xD

jumpstylemovie schreef:

Lol, Geert?
Dat is toch een mannennaam xD

Niet in België, waar ze vandaan komt. Overigens is Geertje ook wel gebruikelijk in Nederland.

Misschien vanuit Geertruida?

avatar van jumpstylemovie
Grote onzin is dit trouwens, volgens mij.

Op het einde van deel 1 worden de ouders onder cement bedolven, waarna een stuk tekst vertelt dat er nooit meer wat van hun gehoord is.

Dan is dit weer een beetje zwak. Het is ook nooit slim om een geheel vast einde te maken als er kans is op een Vervolg.

avatar van Legan
Een matig vervolg op het best aardige eerste deel. Het is duidelijk een onbedoelde sequel gezien het einde in Schatjes, alleen is het jammer dat men voor zo'n goedkope oplossing, het was een droom, kiest. Vermakelijk is het nog steeds wel, zei het in mindere mate. Ook mist het verhaal wat 'diepgang' en vallen de personages tegen. Qua acteren doet eigenlijk alleen Peter Faber het goed terwijl De Gooyer toch wel teleurstelt. De rest is zozo. Ook mis ik toch wel de cynische zwarte humor welke hier vooral heeft plaatsgemaakt voor simpele hersenloze humor.

avatar van jumpstylemovie
Ik verwachte een flop, maar dat was het absoluut niet.

In het begin heerst er verwarring. Het hele "droom gebeuren" is moeilijk te begrijpen. Het is goed dat ze verder gaan bij het cement gedeelte, maar het is ietwat slecht uitgewerkt.
Ook snapte ik maar niet wie die Jane nou was in het begin.
Je zag het kind er over praten en meteen werd de Jong kwaad.
En wat heeft dat te maken met €1800- ?

Het is goed dat wat acteurs gebleven zijn.
Geert de jong is opzich wel goed, maar vooral Faber steelt de show.
Ik vind hem een goed Nederlands acteur.

Ik kon er vaak om lachen, kan zijn omdat ik na twaalven melig ben, maar volgens mij waren de grappen lekker droog en dat is meestal wel goed.
Dingen als :
John: Barst mens, krijg de ,eh..., zonnesteek
en
John: ik moet even met mezelf klaarkomen.
Dan kan je lang wachten.
Om zulke dingen kon ik wel lachen.

Ookal was het een nogal "Easy" begin, vond ik de film verrasend leuk. Ik zou een 4**** geven.
Maar!... Het einde was gewoonweg slecht!
Het hele dans en zing gebeuren is leuk, vooral met Faber.
Dan komt die moeder met haar Uzi en knalt wat op het raketje waar John in zit.
Het raketje valt naar beneden en dan met koeienletters : THE END

Minpunt!

Maar kortom : Een leuk vervolg die echt boven mijn verwachtingen was, met leuke grappen en helaas soms wat slecht uitgewerkte stukjes.

3.5***

Boumak, Kakschool!

hey hallo allemaal ik wil graag weten hoe ik aan dat liedje kom wat gezongen word door dennis de vriend van de dochten toen ze in het huis waren hij zong het na het eten toen ze zij bedankt dennis doei wil heel graag dat liedje hebben dus wie kan me helpen

sebas790518 schreef:

Dat liedje 'Houdt Ze Echt Niet Meer van Mij' (geschreven door Fay Lovski) zit in Schatjes. Het werd niet echt gezongen door Dennis (Erik Koningsberger), maar door Cees Stolk. Het staat op de soundtrack van Schatjes, maar deze is haast nergens meer te vinden. Je kunt het liedje/clip bekijken op Youtube.

aerts007
Kan niet meer tippen aan schatjes, doch een voldoende.

avatar van Steinson
schatjes was echt een hele goeie film!! maar dit is ook gewoon echt lache!! goeie films!

avatar van Vinokourov
Yeaaah, dit is voor mij een ontzettende guilty pleasure uit de roemrijke Neerlandse cinema. Wat een films werden er gemaakt in de jaren '80, niet te filmen zeg . Met een 4,5* beoordeel ik deze film natuurlijk veel te hoog, maar ik kan echt telkens opnieuw genieten van Faber, die k*tkoters van hem en al die vergaande ongein.
Ik ben trouwens nááárstig op zoek naar de DVD hiervan...

avatar van Quentin
DVD is helaas out of print, maar deze prent inderdaad ondergewaardeerd.

Vinokourov schreef:
Ik ben trouwens nááárstig op zoek naar de DVD hiervan...

Oh! Balen... Heb hem van de week op Marktplaats verkocht!

Ik heb deze DVD pas van iemand gekocht, maar ik zie zojuist dat deze film in zijn geheel op Youtube staat. Dus voor iedereen die hem graag wilt zien....