Mama Is Boos! (1986)

Alternatieve titel: Schatjes 2

Nederland

geregisseerd door Ruud van Hemert
met Peter Faber, Geert de Jong en Adelheid Roosen

Vervolg op Schatjes. Terreur in een modern gezinsleven. De ouders (Faber en De Jong) zitten tijdelijk zonder kinderen en gaan nu elkaar te lijf. Met allerhande attributen: van machinegeweer tot elektrische zaag. De familiale guerrilla (ouders vs kinderen) heeft dus plaats gemaakt voor een continue echtelijke ruzie.

avatar van IcU
IcU
Matig is niet meteen slecht, VERGELEKEN films uit de VS zijn ze matig ja... Ik vind NL films NIET slecht, maar matig (2,5 dus)... En ja, ik vond Vet Hard, Floris en Baatjer leuk, de rest matig. Ik heb nog niet op alle NL films die ik gezien heb sterren gegeven.

IcU schreef:
Matig is niet meteen slecht, VERGELEKEN films uit de VS zijn ze matig ja...

Dat is onzin. je moet niet vergeten dat de meeste films die daar gemaakt worden hier niet eens uitkomen, omdat ze te slecht zijn.

zucht... wat slecht...

avatar van matthijs_013
was mijn favoriete film toen ik 6 jaar was. Lol
*3 voor de vroegere herrineringen

djelle
Meer van dat leuks in het vervolg op schatjes! Deze keer is mama boos. Ik ook trouwens, na het zien van deze kermis.

Blegh, die vrouw was zóóóóóóóó irritant

avatar van raymon
Gisteren op tv herzien en ik heb me zeker met deze film vermaakt. IK heb deze al weer een jaar op 5 geleden gezien en nu weer vind ik hem leuk, heb schatjes nog niet gezien maar ben het nu wel van plan. leuk trouwens om later bekend als JEF ALBerts van GTST te zien in zijn jongere dagen.

3,5***half

super film he hem alleen nog steeds niet uitgezien!!!! :s

avatar van FillumGek
Vond het echt geweldig hoe op het begin van de film het tuinfeestje wordt verstoord

avatar van chiel
Enorm jeugdsentiment, het bleek gisteren dat ik vaak precies wist wat ze gingen zeggen, zo'n indruk heeft de film destijds gemaakt .
Wat een actrice, Geert de Jong!

wat een slechte film... 0,5 sterren.... (jammer dat je geen 0 kunt geven

avatar van otherfool
Stuk minder luchthartig en dus ook een stuk minder leuk dan Schatjes. Ik houd het op 2*.

RicoNC schreef:
wat een slechte film... 0,5 sterren.... (jammer dat je geen 0 kunt geven

Je kunt ook overdrijven...

avatar van Moviestar1979
Matig vervolg waarin het verhaal niet erg origineel is.
Gelukkig maken een paar leuke momenten en de acteerprestaties veel goed, maar het niveau van " Schatjes! " wordt absoluut niet gehaald.

Toch 2,0 *

avatar van FunkStar
Jeugdsentiment! Erg goed acteer werk. Alleen heeft het een raar einde, een einde waarvan je afvraagd wat er nou eigelijk gebeurt met de rest van het gezin, leven ze nog?

3,5* verlaagd naar 3,0*

Hele leuke film , maar het vorige deel , Schatjes was toch iets beter!

avatar van Quentin
Leuk vervolg, snap niet waarom deze zo laag staat.

Quentin schreef:
Leuk vervolg, snap niet waarom deze zo laag staat.

Ik vind het raar dit is een leuk vervolg op een slecht origineel. Meer humor, meet actie en meer agressie. Ik snap inderdaad ook niet waarom hij laag staat.

3 sterren.

Filmfreaker schreef:

Ik vind het raar dit is een leuk vervolg op een slecht origineel.

Meestal is het omgekeerd, Slecht vervolg op een goed orgineel. Overigens heb ik deze nog niet gezien mischien toch maar eens aanschaffen.

avatar van chiel
Ja, deze is veel leuker dan Schatjes! Het is een Nederlandse variant op The war of the roses.

matthijs_013 schreef:
was mijn favoriete film toen ik 6 jaar was. Lol
*3 voor de vroegere herrineringen

Hier stem ik mee in!.. ik vind het een leuke film omdat het jeugdsentiment is.. als ik hem nu zou zien voor het eerst.. had ik hem waarschijnlijk afgezet..

robertus65
Het borduurt voort op Schatjes met dezelfde soort humor.

avatar van timburton
Wouter schreef:

Precies. Naast Q. Tarantino, D. Lynch & T. Burton heeft e VS niet héél veel fatsoendelijke films gemaakt...

Beter dan Schatjes!

avatar van Gizzmann
Hoera! Positieve reacties "Carpe Diem hoor!"

avatar van chiel
Zeker beter dan Schatjes!. Deze film is een betere zwarte komedie, vooral doordat de strijd zich nu afspeelt dus vader en moeder en dat zijn veel betere acteurs dan de kinderen uit Schatjes!.

avatar van s0njaa
NEe NEe NEeeee
Jammer.. deel 1 was juist zo leuk

avatar van Travolta_Jackson
Die ouders waren toch in deel 1 dood toen zaten ze in het asfalt en zag je op het laatst nog zo vlaggetje. En hier staat dat Faber en De Jong er inziiten. kan iemand diet uitleggen.

avatar van Jordidj
funn..