Mama Is Boos! (1986)

Alternatieve titel: Schatjes 2

Nederland

geregisseerd door Ruud van Hemert
met Peter Faber, Geert de Jong en Adelheid Roosen

Vervolg op Schatjes. Terreur in een modern gezinsleven. De ouders (Faber en De Jong) zitten tijdelijk zonder kinderen en gaan nu elkaar te lijf. Met allerhande attributen: van machinegeweer tot elektrische zaag. De familiale guerrilla (ouders vs kinderen) heeft dus plaats gemaakt voor een continue echtelijke ruzie.

Ik vond het niks.

HAHA ik lach me echt dood bij deze film (maar hij´s wel slecht).

Alhoewel veel minder goed dan zijn voorganger (Schatjes!) een leuke film.

avatar van Ralfke
Ik vond dit een heel aardige komedie met flink wat leuke momenten.

avatar van Yak
Yak
DRIE-EN-EEN-HALVE ster, Ralfke?! Kijk alleen al eens naar die poster!

FisherKing
slecht vervolg van "schatjes"

avatar van NERD
en schatjes was al erg slecht

Erg slecht vervolg. 1,5*

avatar van Yekezzez
Toch grappig om te zien dat Hans vd Togt (als dat hem is) ook niet echt trots is op een film waarin hij een rolletje had (2,5*)

Hans op IMDB

Leuk vervolg! Maar ook van deze film herinner ik me te weinig om hem te kunnen beoordelen.

martinbroertjes
Vond dit geen slechte film. Toch is "Schatjes!" beter.
Dit is trouwens niet echt een vervolg op "Schatjes!". Ik dacht dat het script voor deze film al eerder was geschreven dan dat van "Schatjes!".

martinbroertjes schreef:

Toch wordt deze film gezien als een vervolg.
Vind je het raar met zo'n begin?

martinbroertjes schreef:

Vond dit geen slechte film. Toch is "Schatjes!" beter.

Omdat het dat ook is.
Overigens is men bezig met "Papa is Razend".

FisherKing
Ja, Mama is Boos is gewoon het gevolg van Schatjes.

martinbroertjes
Jah, het is wel het vervolg van "Schatjes!", alleen is het script eerder geschreven, dus zou je ook kunnen zeggen dat dit een op zichzelf staande film is, onafhankelijk van "Schatjes!". Ondanks het feit dat het onderwerp en alles hetzelfde is.

Maar ze hebben hem als vervolg gebracht. En als ik me niet vergis zegt het begin genoeg.

Een redelijke film. De film begint goed, met een aantal leuke momenten, maar zakt daarna wat weg. Waar in Schatjes nog van alles gebeurde is er hier een beetje weinig 'actie'. Toch is de film goed te volgen en verveeld hij geen moment. Acteerwerk viel mij ook een beetje tegen. Iets minder dan Schatjes -> 3*.

Moviestar
ik vond deel 1 al niks maar dit was helemaal niks!

avatar van Purmerend
Alles is lekker recht voor zijn raap. Er zitten een hoop leuke grappen in, maar ook een hoop dramatische grappen.

Inderdaad Hans vd Togt speelt er in mee. Maar ook Jeff uit Goede Tijden, Slechte Tijden. En Riet uit Sam Sam en Ma Flodder volgens mij ook.

Al met al een redelijke film. 2,5 *

Of deze film al dan niet inhoudelijk goed is?!nee!!
Maar,ik vond van hem vermakelijk,heerlijk om na te kijken.
En dan puur en alleen al omdat
"Geert de Jong"(mamma Danny Gisberts)het voor elkaar krijgt om deze gehele film bijna helemaal in haar eentje te dragen.
Ze heeft daarvoor dan ook meer dan terecht een gouden kalf voor ontvangen...restaurant scene:NAAR HUIS?!!! LIGT ZE OP JE TE WACHTEN OP MONEY......Of de bekende tennisrecord scene:OH BOY..LA TRAVIATA HERSELF..IK PRAAT NIET MET EEN JONGE MEID DIE STIEKUM VROET IN EEN GELUKKIG HUWLIJK,DIE DE VADER VAN MIJN KINDEREN AFPIKT..VEEL GELUK MET DAT STUK ONGELUK!!!
Arme adelheid roossen...
we zijn een actrice rijk,die een tekst kan doorleven,als ik toch eens de kans kreeg om met die vakvrouw samen te mogen werken,ha,ha.
Ik kan niet meer zeggen dan dat die film leuk ge-cast is, en kan niet wachten op het vervolg.papa is razend...(als die nog komt)
Toch kan ik deze film absoluut niet in het verlengde van deel 1 zien.het enige aanknopingspunt is de vliegbasis,en dat Ruud Van Hemert dat er zo nodig moest hebben.zonder!!onzinnige opvulling,Hij had bezig moeten zijn met de diepgang die je in deel 1 zo goed proeft.Maar ja,dan hadden we de talenten van rijk de gooyer weer moeten missen, en die is net als in deel 1, weer aardig vlug op z'n pik getrapt.
we hebben best wel wat films van nederlandse bodem,
waaronder rommel,aardig,beter,en goed.
laten we dan niet flauw doen en deze tot de betere toelaten.
Al is het zodat we Geert de Jong hier voor kunnen bedanken.
Qua script proef je ruud van hemert,ook wel leuk.
En dan de titel-song van sue chaloner,ook een lekkker nummer.catchy..Don't Try To Change Me.ook geschreven door Ruud trouwens..

steven36
Onschuldig, vermakelijke film, Geert steelt de show en Rijk is erg grappig.

Boy28
Purmerend schreef:

Al met al een redelijke film. 2,5 *

Dat was ook Teuntje uit Vrouwenvleugel:Bea Meulman

Boy28
Dan zegt Nelly Frijda,bij dat gesprek.We moeten even naar een andere kamer,want hier wordt een nieuwe lamp opgehangen.Later krijgt Peter Bos(Frans van der Steg uit de Zevensprong)Die lamp op zijn hoofd.

Remi
Dit is niks voor mij... Zelf heb ik niks met Nederlandse films en ik vond 'em ook echt niks...

Remi schreef:

Leg dat eens uit...

Remi
empirekees schreef:

Leg dat eens uit...

Ik weet niet wat dat is,
ik heb geen interesse voor Nederlandse films.
Misschien komt het omdat ik vind dat ze niet kunnen acteren of dat ze gewoon domme films maken,
maar ik kan de vinger er niet op leggen.

Over de film zelf;
De sfeer die de film had, geen fijne sfeer
en het kon mij niet boeien het verhaal en de acteurs,
zelfs na 3x kijken.
Ik wil die films echt niet afkraken, maar ik heb er gewoon iets tegen

avatar van gemaster
Geweldig leuk vervolg op Schatjes. Het niveau van die film wordt niet gehaald, maar erg veel scheelt het niet. Alles zit erin: Rijk die het veelvuldig heeft over rukeenden, een ode aan 'North By Northwest', het bekende gooi- en smijtwerk, Peter Faber die overal zijn kop aan stoot en natuurlijk een tennismiep met een uzi. Dan vergeten we sommige pijnlijk onleuke grappen maar, want een film die zichzelf zo duidelijk niet serieus neemt moet worden gekoesterd.

avatar van Sopherian
vind het wel een leuke film....
maar eigenlijk het meest omdat er een kennis van ons in speeld
hij speeld de taxi cheufeur en uhmmm die hond die je op het bed ofzow ziet springen is ook van hem
dus ik denk dat ik hem daarom ook zo leuk vind lol

avatar van IcU
IcU
Wel aardig. Leuker dan het 1e deel. Nederlandse films vind ik zoiezo matig. 2,5*

IcU schreef:
Je stemmenlijst bewijst het tegendeel. Op 13 Nederlandse films gestemd en 9 scoren 2,5 sterren of hoger. Napraterij ? Stoer om Nederlandse films matig te vinden ? (leuk trouwens dat je de wat mindere 3 sterren of hoger geeft (Vet Hard, Floris, Baantjer, etc.)).