• 10.525 nieuwsartikelen

Met onder meer: Georgina Campbell, Bill Skarsgård en Justin Long

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 november 2022

Plot Barbarian

"Some stay for a night. Some stay for a week. Some never leave."

De jonge Tess komt in een dorp aan waar haar een sollicitatiegesprek te wachten staat. Laat op de avond is ze op de Airbnb waar haar huurhuis per ongeluk dubbel geboekt werd. De vrouw zal haar verblijf moeten delen met een onbekende man. Al snel is de andere gast niet de enige waar ze bang voor moet zijn.

Alle Media

avatar van ambrosini

ambrosini

Goeie film met een sterk verhaal die spannende momenten brengen.

avatar van jipt

jipt

Spannende film die steeds weet te verrassen. Dit zou een mooie dubble-bill zijn met Men van Alex Garland.

Jammer van de matige Amazon kwaliteit. Vooral de donkere scenes zijn van slechte kwaliteit.

avatar van Basto

Basto

Ik ben wat ‘late to the party’, maar wat een ontzettend fijne originele enge en spannende horrorfilm is dit! Wel jamner dat ze op het eind de grens van het geloofwaardige overschrijden. Dat was helemaal niet nodig geweest.

Dikke 4*

avatar van schram101

schram101

• 2003 stemmen

Barbarian begint echt heerlijk. Lekker onconventioneel en écht eng. Je hebt geen idee van wie of wat het gevaar vandaan komt, maar dat het op de loer ligt is duidelijk. Dan begint plotseling de tweede akte en wordt Justin Long geïntroduceerd. Een soort comic relief en dat werkt gek genoeg best aardig. Zeker wanneer daar ook de spanning aanbreekt. De derde akte is opnieuw erg verfrissend en origineel.

Helaas komt dan toch een helaas, want het slot vliegt uit de bocht. Over de top, toevalligheden en domme keuzes van de personages komen plots voorbij. Maar gelukkig zijn de eerste ander half uur met goed en origineel horrorvermaak dan al geweest en dat gevoel overheerst.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ging hem kijken zonder verwachtingen, maar vond het echt een spannende film. Zit een goed verhaal in die naarmate de film wat tempo krijgt.

Moet zeggen dat ik het einde dan weer echt een enorme domper vond dat de film toch wel een beetje naar beneden haalt voor mijn gevoel . Alsof het budget op was en er een einde aan moest komen. Had wel echt veel meer in kunnen zitten .

Soms wordt de spanning in de film wat onderdrukt met humor , dan wel ongeloofwaardigheid . Hier moet je wel van houden .

Net aan 3.5

Hannibal schreef:

Een auto die niet meer wil starten.

Alle auto´s in de film deden gewoon vroem vroem en niet prut prut.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1983 berichten

Niet veel aan.

De film zit vol vervelende mensen die de meest ongeloofwaardige dingen doen (no way dat er iemand zo'n donkere tunnel in loopt) en is eigenlijk één lange reeks van horrorclichés: een of ander 'eng' oud wijf met lange nagels, vieze tanden en hangtieten.. de politie die natuurlijk weer niks gelooft.

Het meest griezelige vond ik nog dat stukje dat die Frank boodschappen gaat doen, alles ineens zonovergoten, gladgestreken gazonnetjes, en op de parkeerplaats een vrouw in het vizier krijgt. Tot het moment dat hij bij haar aan de deur staat en zij hem wel heel gemakkelijk binnenlaat. Toen werd het weer heel ongeloofwaardig.

Wel fraai dat straatje met vervallen huizen, daar had The Walking Dead (seizoen 7 t/m12) nog wat van kunnen leren.