Force of Nature (2020)

Actie / Drama
91 minuten / 100 minuten (Blu-ray)

geregisseerd door Michael Polish
met Mel Gibson, Emile Hirsch en Kate Bosworth

Vanwege een naderende storm moet de jonge agent Cardillo, samen met zijn collega Jess, een appartementencomplex zien te evacueren. Daar stuiten ze op Troy en haar koppige vader Ray, die weigert te vertrekken. Zij weten echter niet dat een groep dieven van plan is het gebouw in te nemen in hun zoektocht naar een verborgen schat van 55 miljoen dollar. Gelukkig blijkt Ray een gepensioneerde inspecteur die bekend is met de bende. En hij is niet van plan op te geven zonder een gevecht.

Vanaf 2 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Ajax&Litmanen1
Mel Gibson weigert plaats te maken in trailer 'Force of Nature' | Filmtotaal filmnieuws

En schijnbaar in de VS al via VOD volgende maand. Waarom dan pas eind oktober hier?

Wel een vermakelijke trailer. Ben bang dat de tornadoeffecten niet best gaan zijn, maar verder is dit best leuk met een toffe cast. Gibson is een baas. En ik herkende Angel uit Dexter in een bijrol.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Release vervroegd naar 2 juli!

avatar van DreamTech
Nou geen slechte film maar ook geen topper ! Waar nou al de ophef over is vanwege de storm in Puerto Rico, alles gebeurd gewoon in appartementen complex dus dat valt reuze mee. Des ondanks lekkere actie heb me prima vermaakt !!

avatar van brave71
voorspelbaar, saai met nog wat goed acteerwerk.

Mel Gibson ook afgegleden naar de B film. En dit is geen topper, zeker wat het script aan gaat niet.
Beetje wind en regen en een slap verhaal.
1 om snel weer te vergeten.

avatar van DiDa
Heeft Mel Gibson een grote rol? Of komt hij hier en daar wat opdraven? Dat gevoel had ik namelijk bij het kijken naar de trailer.

die heeft zijn beste tijd ook gehad heb hem na een half uur uitgezet wat een bulshit,in de film wordt een man gearresteerd omdat hij te veel vlees koopt nou dan zakt mijn broek af. maar ja misschien zijn er mensen die hem wel mooi vinden smaken verschillen

avatar van Master Blaster
Slechte film
Alleen Mel Gibson heeft een "leuke rol" door hem toch nog 2,5*

Best vermakelijk. Je krijgt eigenlijk wel wat je van een dergelijke, simpele actie-thriller zou verwachten. Sommige acteurs doen het behoorlijk, andere niet zo best. De actie is hier en daar totaal niet geloofwaardig en het verhaal heeft weinig om het lijf.

Maar omdat de vaart er aardig inzit en tot een zeker hoogte er ook echt wel een beetje spanning wordt vastgehouden, is deze halve B film prima te doen.

Hoewel de hoeveelheid idioterie in het laatste deel me wel erg tegen stond. Van de badguy die zonder enige reden het politiepak van zijn tegenstander aan wil, waarmee wel ongelooflijk opzichtig duidelijk wordt wat er vervolgens gaat gebeuren, tot het feit dat die oude Duitser het blijkbaar een goed idee leek schatten van rond 200 miljoen open en bloot bij vreemden aan de muur te hangen. En dan heb ik het er nog niet over oom agent de big cat lover in het ziekenhuis die gestolen schat probleemloos gunt. Nu vind ik het op zich positief dat Force of Nature zichzelf niet te serieus neem, maar kom op zeg.

Door de laatste bedrijven ben ik eigenlijk geneigd een half punt aftrek te noteren. Maar vooruit, omdat ik me uiteindelijk toch anderhalf uur simpelweg heb vermaakt hou ik het toch net op een zesje.

avatar van Captain Pervert
Haha die poster, hoe ze die doorgroefde rimpelhasses van Gibson hebben gladgestreken tot een baby bips met twee ogen en een baard. Potsierlijk.

avatar van rtopma
net gezien leuke film

exper schreef:

Dan heb je simpelweg niet goed opgelet, want dat is niet wat er gebeurt.

avatar van schumacher
Je weet wat je kan verwachten en krijgt het ook.
Een nipte 3.

avatar van TrudeVinke
Een film met Kate Bosworth heeft al meteen mijn aandacht. Zeer ondergewaardeerde actrice.
Ook in deze film lukt het haar weer om een fijne rol neer te zetten al zijn er wat kleine kritiek puntjes.
Mel Gibson deed het in zijn bijrol echt uitstekend.. good old Mel.

Het script was goed, ik snap dat ze daar een film over wilden maken met een orkaan op de achtergrond.
Dat slachtoffers zich mogelijk geschoffeerd zouden kunnen voelen door deze film vind ik onterecht.
In deze film dient de orkaan slechts als decor en niks meer of minder. Ik zie niet hoe jij je als échte orkaan-slachtoffer daar beledigd door kan voelen.

De film heeft wel een paar domme en onlogische scenes zoals (SPOILER !!) het moment dat ze de deur gewoon pontificaal open laten als ze zich in een woning vol met gebruiksklare wapens bevinden en de bad guys zo daardoor direct ontdekken. Gewoon onlogisch !

Verder best aardige film voor een zondagmiddag.

avatar van filmkul
Vermakelijk maar verder matige film. Het verhaal stelt niet heel veel voor en zit vol onlogica wat de film aardig degradeert. De uitwerking is wel te doen. Er zit voldoende vaart in en er is actie genoeg met zo nu en dan een spannende scène. De orkaan is bijzaak en speelt feitelijk weinig tot geen doorslaggevende rol. Het acteerwerk is verder in orde. Visueel ziet de film er verder goed uit. Krappe voldoende. 2.5/3.0

zet niet vaak een film uit, maar heb deze afgezet. Vond het een vervelende zenuwachtige film met onlogische en vervelende spanningopbouw. Altijd leuk om Mel Gibson te zien, maar zelfs hij kon me in deze film niet bekoren.

"Forces of Nature" wil van alles en nog wat zijn.
Je krijgt in 90 minuten de volgende ingredienten voorgeschoteld.
Een beetje drama, veel actie en de film wil ook nog eens een rampenfilm zijn.
En om het allemaal nog gekker te maken schuilt er ergens ook nog eens een alles verscheurend monster in het door storm en misdaad geteisterde complex.
Ik heb mij anderhalf uur me tot aan de aftiteling toe afgevraagd waarnaar ik eigenlijk zat te kijken.
Zelfs de actie scenes verveelde mij.
Gibson hoest, proest en rochelt wat een uur lang in de film. Werd waarschijnlijk ook maar voor een uur betaald.
Daarna was het budget op. Het slot is abrupt en geforceerd.
Actiefilms hoeven echt niet hoogstaand te zijn maar moeten wel entertainen.
En dat deed deze" Forces of Nature" mij zeker niet.

oke niet meer dan dat mel gibson komt nog eens acteren eventjes dan dan want hij word gedood
de actie is niet zo slecht maar voor de rest goed om hem eens te zien maar voor de rest moet je er niet veel achter zoeken als je fan bent van mel gibson van zijn goede actie films dan ga je van deze film thuiskomen van een koude douche want net als bijna alle acteurs van zijn leeftijd krijgt hij nog eens een rolletje in een film en een verassing op het einde van de film

avatar van Elokuva
Gister (8-7-2020) bekeken.

Aardige film met een voorspelbare rol van Gibson, ik vind dat hij altijd iets grappigs heeft.
Hoewel de weersomstandigheden de aanleiding zijn voor het treffen tussen de acteurs, begrijp ik niet goed wat dit hier verder toe doet.

Voor mij keek de film gemakkelijk weg maar ik vond het geen hoogdraver.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit is gewoon troep. Een matig verhaal, een cast die op papier best oké is, maar die er weinig van bakt en met hele flauwe actie. Ik had Mel Gibson als actie-icoon beter gegund. Ondanks dat de film nog geen anderhalf uur duurt, is dit een lange, saaie zit gebleken.

Tegenvallende film waarin twee agenten tijdens een flinke storm de opdracht krijgen mensen te evacueren. Een nogal standaard actiethriller met een mager verhaaltje en waarbij de storm uiteindelijk vrij weinig toevoegt. De personages zijn nogal ongeloofwaardig en de actie scenes stellen niet al te veel voor. NIet direct vervelend, maar goed is dit zeker niet te noemen. Mel Gibson is nog wel redelijk vermakelijk, maar krijgt niet veel te doen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, vond het maar een rare film.

Verwacht geen rampenfilm, dit had er eigenlijk niets mee te maken, het is meer een misdaad / actie film waarin 2 agenten een appartement moeten evacueren, maar blijkt dat er een kunstwerk in dat appartement ligt die word gezocht door een bende en die dus later ook in dat appartement zijn.
Wat schietpartijen en een zoektocht naar wat schilderijen leidt door deze film.

Vond het allemaal veels te slap en de actie was matig, veel gepraat ook en het einde viel enorm tegen, zo abrupt was hij klaar!
Wat Mel Gibson hierin deed is mij een raadsel, ook maar een korte rol.

Heb deze wel uit kunnen kijken met moeite, maar helaas is dit geen beste film.

avatar van Noodless
Bij het lezen van de synopsis en gezien de titel verwacht men tenminste een onderhoudende actieprent, maar zelfs een 13 in dozijn filmpje zit er niet in. Daarvoor heeft de film te veel negatieve punten. Om te beginnen is de titel al redelijk misleidend. Je ziet wel dat er storm op komst is, maar het blijft eigenlijk gewoon hard regenen en dat is het. Ook de kunstkraak zelf en de zoektocht van de dieven verloopt redelijk raar. Daarbij weten de dieven op geen enkel moment indruk te maken. Ook de bekende cast kan het verhaal niet omhoog tillen. Emile Hirsch en Kate Bosworth op automatische piloot en Gibson gaat kuchend doorheen het chaotisch en voorspelbaar opgezet verhaal. De afloop zie je al van mijlenver aankomen met dat beest achter die deur. 4/10

Dit is echt een C film, en je ergert je kapot aan dat overacting en zogenaamd grappige spel van Mel Gibson.
Voorheen was het een prima acteur maar dit leek nergens op

avatar van MASTEROFTHEPUPPETS
Bizar slechte D film...
Gekocht via google play maar echt geen € waard.
Na 25 minuten bizar slechte tenenkrommende dialogen en onlogische scenes uitgezet, dat doe ik niet snel.
Onvoorstelbaar dat mensen hier naar kijken.

Van de films die ik ooit gezien heb scoort deze hoog op de lijst van potsierlijke scenario’s. Het verhaal is zo lachwekkend dat het bij tijd en wijle toch nog een beetje leuk wordt. De film toont aan hoe diep de vroegere ster van Mel Gibson gezonken is.

avatar van cantforgetyou
Wat een vreselijke slechte film. Beschamend dat een A acteur als Mel Gibson hierin heeft toegestemd om mee te spelen.
Het verhaal en/of scenario is ontzettend slecht geschreven. De personages zijn allemaal vreselijk irritant.
De muziek is totaal niet boeiend. Gewoon echt een B film. Weggooien en nooit meer kijken.

avatar van blurp194
Genant slecht.

Het verhaal trekt op niets - de grote lijn lijkt nergens op, maar in de details rammelt het ook. Erg. Dialogen die nergens op slaan, en plotseling ontaarden in kloppartijen - zonder enige aanleiding. Alsof er een stuk uitgeknipt is. Maar dan nog. Gibson die meent Hirsch te herkennen - in uniform, en met een keurig naambordje op. Kom dan eens op z’n naam, da’s echt een uitdaging.

In de actie lijkt het ook al nergens op. De bad guys waar een onuitputtelijke hoeveelheid van lijkt te zijn - hoe ze in dat busje pasten is me een raadsel. Bosworth die eerst scherpschutter is, maar even later als het er op aankomt natuurlijk mist. En dan het duveltje uit het doosje nog - niet tevreden met en wastobbe vol vers voer, vanzelf.

Uit pure interesse hoeveel slechter het nog worden zou tot het bittere einde uitgekeken. Daar wordt het ook niet beter van. Integendeel, het einde is zo mogelijk ook echt nog slechter dan de rest van de film. Genant. Gibson moet wel heel wanhopig om een klus verlegen gezeten hebben - en de rest ook. Je zou nog liever de plee schrobben dan je in zo’n misbaksel als dit te laten zien. Triest - en ook voor Bosworth en Hirsch. Je vraagt je af hoe het zover heeft kunnen komen.