Force of Nature (2020)

Actie / Drama
91 minuten / 100 minuten (Blu-ray)

geregisseerd door Michael Polish
met Mel Gibson, Emile Hirsch en Kate Bosworth

Vanwege een naderende storm moet de jonge agent Cardillo, samen met zijn collega Jess, een appartementencomplex zien te evacueren. Daar stuiten ze op Troy en haar koppige vader Ray, die weigert te vertrekken. Zij weten echter niet dat een groep dieven van plan is het gebouw in te nemen in hun zoektocht naar een verborgen schat van 55 miljoen dollar. Gelukkig blijkt Ray een gepensioneerde inspecteur die bekend is met de bende. En hij is niet van plan op te geven zonder een gevecht.

die heeft zijn beste tijd ook gehad heb hem na een half uur uitgezet wat een bulshit,in de film wordt een man gearresteerd omdat hij te veel vlees koopt nou dan zakt mijn broek af. maar ja misschien zijn er mensen die hem wel mooi vinden smaken verschillen

Best vermakelijk. Je krijgt eigenlijk wel wat je van een dergelijke, simpele actie-thriller zou verwachten. Sommige acteurs doen het behoorlijk, andere niet zo best. De actie is hier en daar totaal niet geloofwaardig en het verhaal heeft weinig om het lijf.

Maar omdat de vaart er aardig inzit en tot een zeker hoogte er ook echt wel een beetje spanning wordt vastgehouden, is deze halve B film prima te doen.

Hoewel de hoeveelheid idioterie in het laatste deel me wel erg tegen stond. Van de badguy die zonder enige reden het politiepak van zijn tegenstander aan wil, waarmee wel ongelooflijk opzichtig duidelijk wordt wat er vervolgens gaat gebeuren, tot het feit dat die oude Duitser het blijkbaar een goed idee leek schatten van rond 200 miljoen open en bloot bij vreemden aan de muur te hangen. En dan heb ik het er nog niet over oom agent de big cat lover in het ziekenhuis die gestolen schat probleemloos gunt. Nu vind ik het op zich positief dat Force of Nature zichzelf niet te serieus neem, maar kom op zeg.

Door de laatste bedrijven ben ik eigenlijk geneigd een half punt aftrek te noteren. Maar vooruit, omdat ik me uiteindelijk toch anderhalf uur simpelweg heb vermaakt hou ik het toch net op een zesje.

avatar van rtopma
net gezien leuke film

avatar van filmkul
Vermakelijk maar verder matige film. Het verhaal stelt niet heel veel voor en zit vol onlogica wat de film aardig degradeert. De uitwerking is wel te doen. Er zit voldoende vaart in en er is actie genoeg met zo nu en dan een spannende scène. De orkaan is bijzaak en speelt feitelijk weinig tot geen doorslaggevende rol. Het acteerwerk is verder in orde. Visueel ziet de film er verder goed uit. Krappe voldoende. 2.5/3.0

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit is gewoon troep. Een matig verhaal, een cast die op papier best oké is, maar die er weinig van bakt en met hele flauwe actie. Ik had Mel Gibson als actie-icoon beter gegund. Ondanks dat de film nog geen anderhalf uur duurt, is dit een lange, saaie zit gebleken.

Tegenvallende film waarin twee agenten tijdens een flinke storm de opdracht krijgen mensen te evacueren. Een nogal standaard actiethriller met een mager verhaaltje en waarbij de storm uiteindelijk vrij weinig toevoegt. De personages zijn nogal ongeloofwaardig en de actie scenes stellen niet al te veel voor. NIet direct vervelend, maar goed is dit zeker niet te noemen. Mel Gibson is nog wel redelijk vermakelijk, maar krijgt niet veel te doen.

avatar van Noodless
Bij het lezen van de synopsis en gezien de titel verwacht men tenminste een onderhoudende actieprent, maar zelfs een 13 in dozijn filmpje zit er niet in. Daarvoor heeft de film te veel negatieve punten. Om te beginnen is de titel al redelijk misleidend. Je ziet wel dat er storm op komst is, maar het blijft eigenlijk gewoon hard regenen en dat is het. Ook de kunstkraak zelf en de zoektocht van de dieven verloopt redelijk raar. Daarbij weten de dieven op geen enkel moment indruk te maken. Ook de bekende cast kan het verhaal niet omhoog tillen. Emile Hirsch en Kate Bosworth op automatische piloot en Gibson gaat kuchend doorheen het chaotisch en voorspelbaar opgezet verhaal. De afloop zie je al van mijlenver aankomen met dat beest achter die deur. 4/10

avatar van MASTEROFTHEPUPPETS
Bizar slechte D film...
Gekocht via google play maar echt geen € waard.
Na 25 minuten bizar slechte tenenkrommende dialogen en onlogische scenes uitgezet, dat doe ik niet snel.
Onvoorstelbaar dat mensen hier naar kijken.

Van de films die ik ooit gezien heb scoort deze hoog op de lijst van potsierlijke scenario’s. Het verhaal is zo lachwekkend dat het bij tijd en wijle toch nog een beetje leuk wordt. De film toont aan hoe diep de vroegere ster van Mel Gibson gezonken is.

avatar van cantforgetyou
Wat een vreselijke slechte film. Beschamend dat een A acteur als Mel Gibson hierin heeft toegestemd om mee te spelen.
Het verhaal en/of scenario is ontzettend slecht geschreven. De personages zijn allemaal vreselijk irritant.
De muziek is totaal niet boeiend. Gewoon echt een B film. Weggooien en nooit meer kijken.

avatar van blurp194
Genant slecht.

Het verhaal trekt op niets - de grote lijn lijkt nergens op, maar in de details rammelt het ook. Erg. Dialogen die nergens op slaan, en plotseling ontaarden in kloppartijen - zonder enige aanleiding. Alsof er een stuk uitgeknipt is. Maar dan nog. Gibson die meent Hirsch te herkennen - in uniform, en met een keurig naambordje op. Kom dan eens op z’n naam, da’s echt een uitdaging.

In de actie lijkt het ook al nergens op. De bad guys waar een onuitputtelijke hoeveelheid van lijkt te zijn - hoe ze in dat busje pasten is me een raadsel. Bosworth die eerst scherpschutter is, maar even later als het er op aankomt natuurlijk mist. En dan het duveltje uit het doosje nog - niet tevreden met en wastobbe vol vers voer, vanzelf.

Uit pure interesse hoeveel slechter het nog worden zou tot het bittere einde uitgekeken. Daar wordt het ook niet beter van. Integendeel, het einde is zo mogelijk ook echt nog slechter dan de rest van de film. Genant. Gibson moet wel heel wanhopig om een klus verlegen gezeten hebben - en de rest ook. Je zou nog liever de plee schrobben dan je in zo’n misbaksel als dit te laten zien. Triest - en ook voor Bosworth en Hirsch. Je vraagt je af hoe het zover heeft kunnen komen.