Bait (2012)

Australië / Singapore
Actie / Thriller

geregisseerd door Kimble Rendall
met Xavier Samuel, Phoebe Tonkin en Julian McMahon

In een slaperig kustresort wordt het winkelend publiek geterroriseerd door een dwaze crimineel in een plaatselijke supermarkt. Dan gebeurt het ondenkbare. Een enorme tsunami treft het stadje. Gevangen in een overstroomde supermarkt met een gewapende maniak en het gevaar om te verdrinken, ontdekken ze dat ze niet alleen zijn. De tsunami heeft enkele ongewenste gasten uit de zee meegebracht. Als het water stijgt moeten ze niet alleen proberen te ontsnappen aan de verdrinkingsdood maar ook aan een bloeddorstige negen meter lange witte haai.

avatar van frolunda
Leuk horror tussendoortje wat in elk geval stukken beter was dan vergelijkbare films als Piranha 3DD en Shark night 3D.Pluspunten originele setting en redelijke effecten,minpunt;het belabberde acteerwerk.

Zaten wel veel ongeloofwaardige gebeurtenissen in, zoals die auto onder water, onmogelijk !
Was geen slechte film, vond ze niet bijster goed acteren maar ook niet slecht
De effecten zagen er goed uit maar ook weer niet, klinkt raar maar zo voelde ik het wel
Ik vond de tsunami er bijv. erg realistisch uit zien, maar de haaien daar in tegen...

avatar van Beertje45
De Jaws reeks en Deep Blue Sea terzijde heb ik nooit geen haaienfilms meer gezien, laat staan een fragmentje met erg beroerde effecten en een oerstom gegeven in films met de meest stompzinnige titels. Van deze film had ik ook al geen hoge verwachting maar in een bui van zinsverbijstering toch maar eens geprogrammeerd.

Het verhaaltje valt te pruimen, alhoewel een overstromende winkel of andere ruimte al eerder werd vertoond in Hard Rain, het acteerwerk is matig, dat koppeltje in de BMW hahaha, de CGI vond ik zeker niet slecht, wat de 3D betreft? geen idee, op mijn ouderwetse beeldbuis komt dat nogal vlakjes over. De haaien zagen er wel erg goed uit en ze hebben een reuzehonger. Af en toe wat spanning, maar ook voorspelbaar. Personages die uiteindelijk op het menu zullen komen kan je er zo uitplukken.

Al bij al een best te verteren thriller.

avatar van mrwhite
paul83 schreef:

Uiteraard, maar je vindt dit dus een meesterwerk?

Een 5 hoeft toch geen meesterwerk te zijn?

avatar van Elineloves
Leuk concept, matige uitwerking.

Een haai in een supermarkt, hilarisch bedacht. De film kent enkele goede momenten, maar minstens evenveel heuuule slechte. De personages zijn niet allemaal even sterk, (Vooral dat uitermate vervelende Gucci koppel) maar wat verwacht je? Step Up meisje was samen met Tonkin voor mij 'het bekende gezicht', maar zij weten allerminst indruk te maken. Het hele 'romance' gebeuren sloeg de plank ook volledig mis. Ik hou daar niet van, dat verplichte dramatische nummertje wat je de strot door wordt gedouwd.

Je moet vooral niet teveel nadenken bij deze film. Als je je eenmaal afvraagt hoe het kan dat zo'n beest in de supermarkt terecht komt, waarom de personages zulke achterlijke ideeen en acties hebben en waarom ze het pistool niet eerder hebben gebruikt wordt het een lange zit. Wanneer je je verstand op 0 zet is het best genietbaar.

avatar van schram101
Slechte haaienflick die te kampen heeft met een chronisch te kort aan kills. De zoals altijd onuitstaanbare personages zie je het liefst aan stukken gescheurd worden maar niets is minder waar. Waarom Bait er voor kiest het gros van de personages de boel te laten overleven is mij een raadsel.

Overigens blijft het vreemd een tsunami in een filmpje als dit voorbij te zien komen. Nog geen tien jaar na de verschrikkelijke ramp gaan we er allemaal maar luchtig mee om. Vreemd, een vliegtuig zullen we denk ik niet zomaar een toren in zien vliegen in een totaal niet serieus bedoelde B-prent. Overigens verbind ik hier geen conclusies aan qua beoordeling, het viel me alleen wel op.

avatar van LOTR-lover
Apart dat sommige mensen hier nog 3* of zelfs meer voor durven te geven. Natuurlijk is Bait een hele echte B-film maar zelfs voor een B-film vind ik 'm nog erg teleurstellend. Het acteerwerk is zo dramatisch dat 't op een gegeven moment gewoon tergend irritant word. Ook word hier nogal vaak benoemd dat de special effects nog best goed zijn... ben ik 't ook niet mee eens. Er zitten een paar toffe effecten in maar over 't algemeen is 't echt teleurstellend.

2/10 (IMDB)

avatar van uberjason
Hahaha, ik lees hier dat het acteertalent ver te zoeken was...ik heb toevallig net deze film op youtube gekeken, maar dan Frans nagesynchroniseerd..ik verstond er geen hol van, maar daardoor zag ik gelukkig ook geen slecht acteerwerk.
Ik vond de film verrassend qua CGI, en het hele idee van een winkelcentrum levert de nodige leuke dingetjes op om tot een conclusie te komen. De parkeergarage was best slim bedacht en wat de film zo unhappy laat eindigen is het feit dat ze na deze ellende nu bezig kunnen met de chaos die zich buiten afspeelt.
Idd is Bait een stuk leuker dan Shark Night.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een budget van $20 miljoen (?!) naar de haaien. Onverklaarbaar eigenlijk. Kwalitatief ontstijgt het nauwelijks het niveau van een Asylum productie en die weten tenminste nog te vermaken en kosten no where near dit uitzinnige budget. Even vermoeiend in al z'n ineffectiviteit als een Shark Night 3D, die het voor elkaar kreeg om $5 miljoen meer te kosten.

edje555
iedergeval een klein stukje beter dan Shark Night !

avatar van DonOswaldo
Sharknami.

Gelukkig nog net geen niveautje Asylum, maar echt goed is het natuurlijk niet. De low-budget effecten kan ik overheen kijken, maar het acteerwerk en de uitwerking van het verhaaltje hadden beter gemogen. Daarentegen maken de kills en een (heel klein) beetje vrouwelijk schoon het ook geen moeilijke zit.

**½

avatar van Decec
Een goede actie/thriller/horror/sf film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima mooi HD kwaliteit, behalve laatste slot...
Perfect geluid (Dolby Digital 5.1)...

avatar van Daan258
NIet boeiend.
Verhaal was matig, acteerwerk was vreselijk en de special effects waren ook niet echt geweldig.
Enige pluspuntje waren sommige 3D effecten, die zagen er dan wel leuk uit.

avatar van Diederik58
Dit was niet zo best.
Jaws in een supermarkt.
Voorspelbaar. Weinig spanning. De acteurs deden hun best.

avatar van Epitaph
2 Actrices van de tienerserie 'H2o' deden ook mee, in de supermarkt werd een watermeloen een 'H2o Melon' genoemd.

avatar van Elokuva
Matig B-film. Qua onderwerp en acteerstijl heeft deze film sterke overeenkomsten met 'He Who Dares'

De film speelt zich in principe alleen af in een onderwater gelopen supermarkt waar af en toe een haai rondzwemt die dat doet in water waar mensen kunnen lopen. Dat is ongeloofwaardig. Ik vind de manier waarop de computeranimaties worden gebruikt, m.n. aan het einde, ook zeer amateuristisch. Ik vind het acteerwerk is geforceerd en matig.

Geen aanrader mits je van Jaws in de supermarkt houdt...

avatar van Aapje81
Onderhoudende haaienfilm met een leuk uitgangspunt en wat leuke plotjes. Het leukste van de film vond ik [/quote] de terugkeer van het hondje, dat hoort toch een beetje bij een dergelijke film
[quote]. Verder was het acteerwerk niet al te best maar dat werd met voldoende pulp gecompenseerd. Phoebe Tonkin was overigens prettig om naar te kijken.

Gemiddeld.

Af en toe een indrukwekkend beeld van de haai, en een paar maal van zijn prooien, die voor de liters bloed zorgen.
Maar verder is er niet veel te zien in deze prent, ongeloofwaardig en geen goed verhaal.

avatar van quinten1
Je wist op voorhand wat te verwachten en dat stelde niet teleur.

avatar van Kondoro0614
Bait

Een leuke haaien film die visueel beter had gekund. Kwa verhaal is de film leuk en het concept was ook leuk. Een erg leuke weg kijker op Netflix Nederland die best wel spannend kon zijn. Op sommige momenten dan. Een B-film kun je het niet noemen met een budget van 30 mil. Het acteren was ook helemaal niet slecht maar, ze zijn niet allemaal even bekend. Xavier Samuel deed het bijvoorbeeld leuk, nog nooit gehoord van die jongen. Net zoals de rest maar zo slecht deden ze het allemaal nog niet! Leuk om tussen door eens op te zetten, duurt niet te lang, en hij gaat er vlug door. Helaas was het einde lelijk gemaakt, erg slecht er in gezet. Ook was het voorspelbaar met die meeuw, lol!.

avatar van Nixon17
Ze hadden wel een aantal stukje weg kunnen laten. Teveel kleine verhaaltjes in het grote geheel had het gewoon bij een verhaal gehouden.

avatar van xmiranda26
Het eerste deel van de film viel mij erg tegen! Vooral het deel dat een surfer werd gepakt door die haai en die haai in het water viel. Dit was ontzettend nep.

Verder vond ik de tsunami er niet realistisch uitzien. Later in de garage vond ik de haaien integendeel er beter en realistischer uitzien. Verder viel deze film me behoorlijk tegen omdat ik er vantevoren meer van had verwacht, helaas..

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, gewoon een keer een andere haaienfilm dan we gewend zijn, dit keer in een supermarkt.
Vermakelijke film, niet zo goed als Deep blue sea, maar wel voldoende.

avatar van Arapaho85
Dit viel eigenlijk nog wel reuze goed mee, laat ons zeggen toch voor een dinsdagavond.
Spannend was het zéker wel, over de computeranimatie zullen we het maar niet hebben.

Goed voor één keer!

avatar van Shadowed
Valt nog mee.

Bait 3D komt van Australische kant, dus mogelijk nieuwe stijlen. Helaas laat Bait je zitten op het gebied van originaliteit. Een haai (volgens mij waren het er 2, kan dat?) jaagt mensen in een overstroomde supermarkt op.

Ik zag 2 oud Nickelodeon actrices als dat klopt, dus dat hield mijn aandacht er wel bij. Ook Xavier Samuel die ik wel redelijk vind was erbij. En dan nog een You're Next actrice. Qua cast zat het wel goed.

Het verhaal komt in een redelijke vaart naarvoren die daarmee je aandacht er redelijk bijhoud. En dan zit er soms een brute haaien aanval bij. De spanning is niet erg goed opgebouwd en schrikmomenten laat ie ook zitten. Maar de prima cast, redelijke CGI en een niet al te lange speelduur maken deze film een prima voldoende.

avatar van TheBatCat
Niet de beste film die ik heb gezien
Veel slechte special effects en een vrij ongeloofwaardig verhaal.
Desondanks vond ik het toch wel vermakelijk, ik moest soms wel lachen om de absurde dingen die er gebeurden.

avatar van xxERWINxx
Vandaag nog eens herbekeken, vond het een goede en vermakelijke film, keer wat anders in een supermarkt
Leuk verhaal en ook een goed einde!

avatar van macrobody
Lekker suf filmpje. Misschien dat het nog wat was in een 3D bioscoop, maar gewoon zo op het platte scherm was er weinig aan. Zelfs de vrouwelijke karakters waren allemaal plat en dat is toch een gemiste kans zo met van die natte t-shirts. De leukste uitspraken kwamen dan ook van Kyle en het was dan ook erg jammer dat hij er ook aan moest geloven.
Jammer maar helaas, geen voldoende.