Guilty by Association (2003)

Actie

geregisseerd door Po Johns en Howard Gibson
met Jeff Edward, Daemon Moore en Morgan Freeman

Rick Brown heeft net een gevangenisstraf uitgezeten voor drugshandel. Eenmaal op vrije voeten raakt hij bevriend met D-Mo, een ambitieuze drugsdealer. Samen nemen ze in mum van tijd de hele drugshandel in hun stad over. Daarbij worden grof geweld en moord niet geschuwd. Hun criminele activiteiten trekken de aandacht van Luitenant Redding, die Rick laat arresteren. Door gebrek aan bewijs komt hij echter meteen weer op vrije voeten, waardoor bij D-Mo het vermoeden ontstaat dat Rick hem heeft verraden. Achterdocht, jaloezie en hebzucht drijven de twee uit elkaar en neemt hun strijd een dramatische wending.

Totaal niet boeiend, saai en erg vervelend. Heb em met oeite nog afgekeken, omdat ik er verwachtte dat er nog iets zou gebeuren. Maar helaas, zelfs Morgan Freeman maakte niks leuk aan deze film!

Inderdaad niet te genieten, eriterende montage! en ja morgan freeman..... in totaal 6 minuten in beeld geweest? niet bijzonder

st9
Zeker geen geweldige film maar ook niet erg slecht.
Ik had het idee dat men een soort van zwak aftreksel van Menace II Society wilde maken. En inderdaad was mr. Freeman zeer minimaal aanwezig in deze film.

Alhoewel Guilty by Association nog niet eens zo slecht is moet ik persoonlijk zeggen dat de film niet echt een aanrader is.
Belangrijkste reden is dat de totale 67 minuten inclusief aftiteling simpelweg geen speelfilmlengte is en meer een episode kan zijn uit een van de talloze televisie series .
Morgan Freeman is schaamteloos gepromoot als hoofdrolspeler, terwijl de beste man maar een minuutje of vijf in beeld komt.
Verder is de film een van de vele "Urban"actiefilms en voegt het niets toe voor de liefhebber..
Overbodige filmproduktie

avatar van SzJoowNiejCah
Freeman zoals altijd goed, rest matig.. Zonde van de avond (hoewel, 77 min. ..) Omdat ik nog wel eens in de lach ben geschoten om wat acties, nog 1,5 *

Dit is echt erg, ik snap niet wat morgan freeman hier doet.
de rest van de acteurs zijn zo slecht, dat het wel een parodie lijkt op menace to society. en de montage is om te janken. wat een ellende. deze film heeft volgensmij een budget gehad van 25 euro.

avatar van Ajax&Filmfreak
Dat Freeman zich hier voor leent zeg

Zoooo dan! Deze film leek echt wel 2 uur te duren, kwam voor m'n gevoel maar geen einde aan, en dat terwijl bij mij toch na 70 minuten de aftiteling over 't scherm rolde.

Wat een schandlig slechte film. Het acteerwerk is wel heel minimaal, en die paar minuten Morgan Freeman voegen ook niks toe. Bovendien ook een heel laag budget lijkt mij, om maar voorbeelden te noemen
* Gevangenispakjes zijn gewoon bestickerd met "DC Jail", ziet er niet uit, bovendien maar 1 van de boeven heeft zo'n pakje aan!
* Handboeien, nee hoor, doe maar gewoon je handen op je rug en loop maar naar de politie-auto, op de camera zie je vast niet dat we geen handboeien hebben
* Een schietscene, jongens jongens..hoe kun je dit toch zo in beeld brengen
* En nog het meest lachwekkende van allemaal, in een gesprekje met een vrouw, zegt ze, "het gaat ook goed met jou zo te zien" terwijl ze naar een auto wijst. Wat je vervolgens ziet is een foto (!) van een auto! En dan gaat 't verhaal verder... En ons dan laten geloven dat die auto daar werkelijk staat.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Dat ik hier toch 2 euro aan heb uit kunnen geven schaam ik me diep voor. Dacht al heel wat prut filmpjes te hebben gezien maar dit slaat echt alles.
Morgan Freeman, ga je schamen dat je hier ook maar 1 seconde tijd in hebt gestoken!

avatar van smirnoffanovich
erg saaie film, raar dat morgan freeman op de voorkant staat, het lijkt bijna alsof hij een gastrol heeft, 0,5

supernova
saaie film, slecht gefilmt, echt een zeer slechte film, acteurs waren gewoon droevig... morgan freeman een groot acteur die zich laat verlagen tot dit? zo jammer. 0.5 valt niks anders over te zeggen

avatar van schram101
Wat is de rol van Freeman in deze inmens slechte film? Heeft amper tekst, is niet veel te zien maar er wordt wel interessant met zijn naam gepronkt op het hoesje! Zonde, deze man is een icoon, en verdient beter!

Heb niet vaak zo'n slechte film gezien!

1,0*!
Geen 0,5 omdat ie daar gewoon te stom voor is!

avatar van Captain Pervert
jaspertje3 schreef:

[...]

Haha, bovenstaande punten vielen mij ook op, ik heb voor het eerst sinds lange tijd een film uitgezet, dit was echt TE droevig. Het was niet alleen slecht maar nog saai ook, na een half uur was er nog niets gebeurd.
Echt schofterig dat ik dacht een onbekende film met Freeman in huis te halen aangezien hij levensgroot met naam en tronie op de voorkant van de DVD prijkt.

Gelukkig heb ik er in tegenstelling tot jou maar 1 euro aan uitgegeven.

avatar van Nathan013
dit was tenminste een keer wat anders! dat vond ik juist wel een keer iets hebben. stoorde me in begin wel aan, het begin was trouwens wel saai, ik wou hem bijna afzetten.

maar daarna kwam hij een beetje los en vond het nog wel een beetje spannend.

geen goede film , geen slechte film.

Nathan013 schreef:

maar daarna kwam hij een beetje los en vond het nog wel een beetje spannend.

geen goede film , geen slechte film.

Geen slechte film? Sjezus.....het is zo'n beetje de slechtste film die ik ooit gezien heb. Verschrikkelijk.....acteerwerk is slecht, regie is slecht, het verhaal is superslecht uitgewerkt....het is gewoon drie keer niks.

Verschrikkelijke film.
Ik had hem voor 2 euro gekocht en zelfs dat was hij niet waard.
Persoonlijk vind ik dat ze mij geld hadden moeten geven om deze film te kijken, de film is saai, het acteerwerk belachelijk, aparte scenes lopen niet goed in elkaar over, kortom om te janken.

Dus doe jezelf een plezier koop deze film NIET en ga hem ook niet kijken want hij valt gegarandeerd tegen.

Jongens wat een gezeik allemaal. Het is een Hood-movie, geen Hollywood. Het budget is niet zo hoog omdat er weinig markt voor is. Hood movies staan nou eenmaal niet bekend om de goede acteurs die erin spelen. Dit zijn gewoon jongens die ze van de straat plukken. Ze zetten Morgan Freeman op de voorkant omdat ze toch nog enigzins publiek willen van de mainstream. So what? Als je ziet dat hij in de vijf voor vijf euro-bak ligt in de intertoys en dat hij maar een uur duurt, en dat hij in hetzelfde rijtje wordt genoemd als South-Central en Boyz in the Hood, dan kun je zelf ook wel bedenken dat deze film niet commercialized en mainstream is. Als je al weet dat dit niet jouw interesse is, koop hem niet, dan hoef je ook niet te zeiken.

avatar van Lefgozer
Ik denk dat deze film 24 uur per dag op een groot scherm in de hel gedraaid wordt.

Lefgozer schreef:

Tsja...veel harder kun je een mens inderdaad niet straffen......echt bagger.

avatar van wess16
Lefgozer schreef:

Hoe kan Morgan Freeman aan zo'n film meedoen? Had-ie snel cash nodig of zo. Die vent kan zo goed acteren!

avatar van Captain Pervert
wess16 schreef:

Welke cash? Deze film had geen budget.