• 8.561.685 stemmen

Palm Springs (2020)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Max Barbakow

Met onder meer: Andy Samberg, Cristin Milioti en J.K. Simmons

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Palm Springs

"Live like there's no tomorrow"

Sarah is naar Palm Springs afgereisd om het huwelijk van haar zus Tala bij te wonen. Zelf is ze het bruidsmeisje, eens een andere rol dan het zwarte schaap van de familie zijn. Op het feest ontmoet ze de zorgeloze Nyles, die een ander bruidsmeisje als date vergezelt. Sarah voelt zich aangetrokken tot zijn nihilistische houding, maar daar gaat meer achter schuil dan dat ze ooit zou kunnen vermoeden...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Lijkt me best leuk ., zin in .

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Aardige variant op het welbekende ‘Groundhog Day’ formule, ditmaal door de Lonely Island bende. Samberg is beter te pruimen dan normaal - iets meer ingetogen - en Milioti is cute als altijd. Sommige effecten waren een beetje twijfelachtig maar goed, gezien niets meer tegenwoordig op het grote scherm gezien wordt maakte het weinig uit. Had misschien iets gekker mogen zijn, meer Simmons bijv.

avatar van Macmanus

Macmanus

Leuk.

Inderdaad welbekende premisse maar genoeg variatie om het bestaansrecht te geven. Lekker zonnig sfeertje met twee sympathieke hoofdrolspelers en ook nog een normale speelduur! Wellicht ben ik niet erg verwend de laatste tijd dat ik dat laatste al als erg hoog aansla maar je zal de regisseurs maar de kost geven die hier 2 uur of nog langer van hadden gemaakt. Enige smetje op de film is dat het allemaal net iets te braaf blijft. Uiteindelijk is de liefde wel weer HET thema en het had visueel wel iets gekker gekund allemaal. Maar goed dat is wellicht niet meer wat je van Hollywood kan verwachten.

3.5 sterren.

avatar van Seam

Seam

Niet het meest originele concept nee, maar de uitvoering is wel meer dan goed. De film kijkt heerlijk weg en weet een goede balans te slaan tussen drama, komedie en mystery. De film wijkt op verschillende momenten net voldoende af van soortgelijke films en dat maakt het een plezier om naar te kijken.

De muziek is fijn, hoewel het nergens echt bovenuit springt. Hetzelfde geldt voor het camerawerk.

Samberg laat (zoals de laatste tien jaar) zien dat hij een prima veelzijdig acteur is, evenals Simmons (hoewel dat iedereen sinds Whiplash wel weet). Millioti overtuigt niet altijd, maar presteert goed genoeg.

Al met al een leuk tussendoortje!

PS: Ik keek de film zonder dat ik op de hoogte was van het hele principe en dat maakte de eerste verrassing wel heel aangenaam. Omdat het ook niet in de beschrijving staat is het wellicht leuk als andere users dit ook zoveel mogelijk voor zich houden.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1991 stemmen

Heerlijke film! Erg goed uitgewerkt en verre van standaard.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Bijzonder vermakelijke film. Het concept blijft leuk, maar je moet er nog wel goede dingen mee doen. Dat is hier meer dan gelukt. Samberg is heerlijk op dreef. Palm Springs is een bijzondere plek in CA, echter is deze film daar niet opgenomen. Wat zo vaak gebeurt natuurlijk. Ook nu, fijne sfeervolle locaties, veel lol en interessant tot het einde. Topvermaak wat mij betreft.

max cady

Prachtig! Eindelijk in deze tijden weer eens een echt leuke film! Wat een humor haha. Het blijft een tussendoortje voor mij maar dan wel een van de betere. 4****

max cady

Weet iemand welk merk bier er in de film gedronken wordt? Ik kan het nergens terug vinden. Fictief merk??

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

max cady schreef:

Red apple dingetje perhaps ?

john mcclane 2 schreef:

Red apple dingetje perhaps ?

Dat zou goed kunnen. Dan zouden we het vaker tegen moeten komen. (of gekomen zijn ..)

Edit; Uh .. Lees net dat dit zijn eerste film is dus afwachten maar ...

rep_robert

Het is fijn om weer eens een frisse film te kijken in dit tijdperk waarin we amper nog naar lekker spontane films kijken.
Het concept is beproefd, dus het gaat in Palm Springs vooral om de uitvoering. Het eerste uur is de film heerlijk luchtig en is het moeilijk om niet continu met een glimlach naar de film te kijken. De personages handelen logisch en behandelen daarmee ook alle vragen die je zelf zou stellen wanneer je in een timeloop terecht komt. Dit gebeurt vaak nog voordat je jezelf die vraag zou stellen.
Het is verder een relatief kleine film, dus de film is niet al te uitbundig in het doen en laten en qua plot wordt het ook klein gehouden. De humor verdwijnt wat meer naar de achtergrond in het laatste half uur en de film eindigt meer in een zoektocht van Nyles en Sarah naar zichzelf. Misschien iets minder pakkend dan het eerste ruime uur, maar Samberg en Milioti spelen hun rol met zoveel plezier en overgave dat Palm Springs toch een leuke verrassing tussendoor is.

BBarbie

Het uitgangspunt van het plot vertoont gelijkenissen met Groundhog Day (1993), maar is lang zo leuk niet. Het eerste deel is wel grappig, maar ergens halverwege begint de film stoom te verliezen waardoor mijn interesse snel minder werd. Gezien de hoge waarderingen moet ik de film t.z.t. misschien een herkansing geven.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Mja uiteindelijk een zoveelste Goundhog Day clone. Maar wel lekker dat je deze keer niet alleen bent. Gekeken omdat de score zo hoog is op deze site. Is me niet helemaal duidelijk waarom.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

max cady schreef:

Fictief merk Akupara.

Wat de film betreft een leuke variant op het groundhog day principe.
Sterk begin met leuke situaties.
In het middenstuk kakt het wat in, maar nog steeds een prima filmpje met goede pace en gelukkig ook met een prima tijdsduur. Had niet langer gehoeven.
Zelf vind ik Samberg niet altijd even goed in zijn films/series, maar in deze vond ik hem een prima hoofdrol vertolken.
In deze ben ik het wel eens met de positieve reviews en het prima cijfer op imdb.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1950 stemmen

Palm Springs is een buitengewoon verrassende en aangename film. Heel veel dingen gaan goed: het duurt niet lang voordat het plot zich ontvouwt, de personages zijn leuk en aimabel, de protagonisten maken redelijk logische keuzes en doen eigenlijk alles wat je nog niet eerder zag in een film met een verhaal zoals deze. En het duurt ook allemaal niet overdreven lang.

Ik weet niet of het een spoiler is dat het een Groundhog Day kloon is. De trailer verklapt dat, en de engelstalige plotsamenvatting op IMDB ook. Op basis van de Nederlandse samenvatting alhier, zou ik deze film niet eens gaan kijken. Er mag op zijn minst gehint worden naar 'dat er meer schuilgaat achter Nyles' nihilistische houding' of zoiets. Zal dat even toevoegen.

Hierboven wordt gesproken over 'zoveelste Groundhog Day kloon' maar zijn er zoveel dan? Ik ken alleen de miniserie Day Break (vermakelijk) en natuurlijk Edge of Tommorrow met Tom Cruise (erg gave film). Wie weet nog meer?

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Denkende samen met de vrouw een romcom te gaan kijken... Aangenaam verrast!

Een dikke 7,5!

avatar van peterjames777

peterjames777

Captain Pervert schreef:

De serie Russian Doll van vorig jaar op Netflix. Qua toon en humor lijkt het veel op deze Palm Springs.

Bubblez, spoilers!

Nog een vraag: kan iemand me uitleggen wat die dino's daar deden?

Volgens mij zaten ze aan de paddo's. Ze zeggen iets over een mushroom.

The Oceanic Six

Fijn dat mensen hier al even het thema van de film (Groundhog Day achtig scenario) komen melden. Dat had ik dus graag zelf willen ervaren. Wil de film deze week ook bekijken.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1950 stemmen

Volgens mij heb ik mijn shit in spoilertags geplaatst, maar eigenlijk vind ik dingen die reeds in de trailer verklapt worden, geen spoiler. Toch?

Captain Pervert schreef:

Bedoelde ook niet jou, maar een paar berichten hierboven plakt iemand bijvoorbeeld gewoon letterlijk de Moviemeter-link van de betreffende titel waar dit op lijkt erin. Ja, dan is de verrassing wel weg.

Heb de trailer overigens niet gezien.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1991 stemmen

Captain Pervert schreef:

Vind ik ook. Maar heb mijn tekst desondanks nog even unspoiled.

rep_robert

Dit is wel een dusdanige kleine film dat mensen niet echt naar de trailer kijken

Onderhond

Sommige mensen kijken ook erg bewust geen trailers natuurlijk. Op zich wordt het redelijk vroeg in de film verklapt, maar dan nog lijkt een spoiler wel op z'n plaats.

The Oceanic Six

Mjah, jammer dat ik door berichten hier dus al wist dat het een Groundhog Day-achtige film zou worden. Daar is buiten het feit dat de verrassing weg is niks mis mee, want het is een hele toffe klassieker en diverse soortgelijke films vond ik de afgelopen jaren wel leuk. Palm Springs was alleen niet helemaal mijn ding. Moeilijk te verklaren waarom, maar echt pakkend was het niet. Erg geestig vond ik het ook niet echt. Goed geschreven, mweh. Het was geen onaangename anderhalf uur, maar over een week ben ik deze vergeten.

avatar van Jynxter

Jynxter

Leuk en verfrissend. Ik wist het concept van deze Palm Springs nog niet maar kan me goed voorstellen dat het jammer is als je al weet dat het een time-loop film is. Vergelijkingen met andere dergelijke films zou ik dan ook zeker even blurren.
Ik heb me hoe dan ook uitstekend met deze spontane en luchtige film vermaakt. Mijn mondhoeken stonden veelal omhoog en ik moest geregeld hardop lachen. De twee hoofdrolspelers houden het lekker losjes. Behalve tijdens de verplichte emotionele scenes dan misschien, die tijdens het laatste kwart in enige overmaat aanwezig zijn. Maar het leeuwendeel van Palm Springs is vlot, eigenzinnig, grappig en zelf redelijk origineel. Een aanrader wat mij betreft.

Palm Springs

4 sterren

Ik was zelf ook benieuwd dus ben maar eens gaan zoeken. Hier wordt het een en ander uitgelegd ..

avatar van macrobody

macrobody

Aardige film. That groundhog day idee kan heel storend werken, net als de Teletubbies. Iets wat je al gezien hebt gewoon keihard nog een keer laten zien. In Thailand doen ze dat in het nieuws. Het continue herhalen van een video, net zoals je op Twitter heb met die oneindige loop video's.
Maar in deze film was het niet storend en het was goed uitgedacht. Ook leuk om J.K. Simmons eens een keer niet als corrupte agent te zien. Nou, ja heel even dan

Captain Pervert schreef:

Palm Springs is een buitengewoon verrassende en aangename film.

4 sterren

Heb je de film al voor de 2e keer gezien? Erg leuk want dan zie je een hoop nieuwe dingen en toch blijven er na de 3e kijkbeurt nog vraagtekens. Erg leuk ..