Repeaters (2011)

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Carl Bessai
met Dustin Milligan, Amanda Crew en Richard de Klerk

''Repeaters' volgt het leven van drie jonge buitenstaanders bij wie op onverklaarbare wijze de dagen zich herhalen, terwijl ze worstelen met persoonlijke demonen en verslavingen. Terwijl ze ieder de wil en de mogelijkheid hebben, om fantasieën uit te laten komen, zonder gevolgen op lange termijn, is niemand in staat om te voorkomen dat morgen hetzelfde zal zijn als gisteren. Uiteindelijk zullen ze een keuze moeten maken, die niet alleen hun leven maar ook dat van anderen zal beïnvloeden.

avatar van jarno1975
Draait op het aanstaande Toronto International Film Festival!

avatar van jarno1975

Ziet er best interessant uit!

avatar van kArIzMa_Movie
Best wel inderdaad.

avatar van BoaConstructor
Lijkt mij ook wel wat.

Beetje het zelfde principe als Groundhog Day denk ik.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Toen ik dit verhaal las moest ik aller eerst denken aan Groundhog Day en dacht ik dat de originaliteit weer ver te zoeken was.

Maar gelukkig gaf ik deze film wel een kans, die op een hele andere manier dan Groundhog Day het concept uitwerkte.
Repeaters heeft een voor mij vrij onbekende cast maar iedereen was goed gecast en speelde hun rollen met overtuiging.
De sfeer in de film is grotendeels deprimerend afgewisseld met een opbouwende spanning naar het einde toe.

Repeaters is weer eens een bovengemiddelde thriller geworden. Het verhaal is op een originele manier uitgevoerd maar had soms nog best wat dieper mogen gaan.

Grappig; op IMDB een 2.8 gemiddeld op 520...zitten er hier een paar jongens als promo wat omhoog te scoren?

avatar van mordang
Kierkegaerd schreef:

5.6 op IMBD...is toch heel wat anders dan 2.8.

mordang schreef:

5.6 op IMBD...is toch heel wat anders dan 2.8.

Ik had erbij moeten zeggen dat ik het al had omgerekend naar MM-score (dus een 2.8 op 5)-tegen onze 3.68 hier dus.

avatar van manno
pfffff kwam er maar niet in deze film te down voor mij. echt een donker sfeertje . heb hem ook af gezet !

avatar van sir5-4
Spannend. Leuk gedachte-experiment.

avatar van RickZ
Drama dat best wel aardig begint, maar daarna gaat het snel mis. Er zit gewoon een uur eentonige tijdvulling in deze film om het redelijke begin en eind aan elkaar te knopen. Helaas wat inhoudsloos allemaal, en daardoor wat saai.

avatar van vranque
Voor mij ook iets te gemakkelijk allemaal. En bovendien niet goed uitgewerkt.
Jammer.

avatar van steefke
Vond dit wel een vrij voorspelbare film maar wel mooi geacteerd.
Ik had er net iets meer van verwacht maar vond het af en toe toch spannend.
Ik zou hem wel niet aanraden bij anderen..

avatar van joey1973
na de reacties gelezen te hebben had ik er weinig van verwacht, maar vind het toch wel een goede film. Goed acteerwerk en degelijk verhaal.

Het leuke is dat Richard de Klerk (Michael Weeks) ook de Nederlandse nationaliteit heeft. Hij is in Canada geboren, zoon van een Nederlandse vader en Canadese moeder. Verdere leuke bijkomstigheid is dat zijn eigen film maatschappij ook de film heeft geproduceerd.
Hij spreekt een aardig mondje Nederlands en heeft laten weten dat hij ernaar hunkert ooit weer een poosje in Nederland te komen wonen en the acteren. Hij woonde 1990-1994 in Nederland. Ook heeft hij zijn eigen website www.richarddeklerk.com

avatar van voomzap
Lekker filmpje met niet-doorsnee karakters neergezet door goede acteurs in een paranoia sfeertje waarin genoeg gebeurt om het boeiend te houden. Een thriller met prima dosering actie, een vleugje horror en volgens mij soms pittig spannend voor de gemiddelde kijker. Er zijn best wel wat dingen te vinden die beter uitgewerkt hadden kunnen worden, maar nee.. Geen behoefte om ook maar iets af te kraken - kwam er maar meer van zulk filmvoer uit!

avatar van lagaiske
Heb me ongelofelijk goed vermaakt bij deze film!
De score deed me even twijfelen of ik hem nu al dan niet ging kijken.
Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad!
Aangenaam kijkstuk.
Zou ik ook wel even willen meemaken!!!

wat een langdradige film , rederijk slechte B film

avatar van james_cameron
Of: de schaduwkant van Groundhog Day. Intrigerend concept, redelijk goed uitgewerkt. De (voor mij althans) onbekende cast kan er goed mee door en visueel zit alles degelijk in elkaar. Tegen het einde zakt de boel wat in en sommige sentimentele scenes halen de vaart een beetje uit de film, maar overwegend is dit een effectief en intelligent drama met thrillerelementen. Alleen, betreffende het waarom van alles blijft de kijker in het duister tasten...

avatar van jollyjoker
leuke film, zoals hierboven al vermeld in een depri sfeertje. Alle lof voor de 3 acteurs, die maakten wat mij betreft het net iets te dunne verhaal goed. Had liever een beter uitgewerkt verhaal gezien en misschien 1 repeat minder (rond het midden was het een beetje saai en soms voorspelbaar) Maar alles bij elkaar genomen is het een film die ik een ieder kan aanraden!!!!!!!!!!

avatar van Nohands
Vond het een saaie flutfim zonder inhoud......slecht geacteerd enz....

avatar van tal1b
leuke 'groundhog day' versie. Goed geacteerd ook. Alleen vond ik was ik het op 'n gegeven moment wel zat dat die Weeks, Kyle en Sonia iedere keer te snel voor was... dat gedeelte vd film vond ik wat vaag.
Het eind daarentegen vond ik wel sterk Op naar deel 2

Vond hem jammer genoeg een beetje langdradig, maar wel goed geacteerd. En natuurlijk wat wel heel fijn is niet echt bekende acteurs. Had steeds een beetje het gevoel " wanneer is het nou afgelopen?".

avatar van Jan met de pet
Film heeft mij aangenaam verrast, wilde de film na 20 min afzetten, maar gelukkig niet gedaan want de film werd daarna steeds interessanter : 3,5

avatar van SaNDuTjE
Tegenvallend drama dat te traag en deprimerend is om echt spannend te worden.

Naast het voor de hand liggende wordt er te weinig interessant met het gegeven van een herhalende dag gedaan. Vergelijkbaar met de film Limitless biedt het gegeven toch veel meer mogelijkheden dan een dronken worden en inbreken. Hierdoor vond ik het herhalen van de dagen steeds minder interessant worden en zorgt het voorspelbare eind voor een extra teleurstelling. Het prima acteerwerk zorgt dat het zeker geen straf is om te kijken maar kan de film niet tot een voldoende brengen.

avatar van Noodless
Ondanks het leuke concept is deze film een tegenvaller. Het herhalen van de dagen zou in principe steeds boeiender moeten worden, maar helaas krijg je veel van hetzelfde voorgeschoteld waar precies geen einde aan komt. Langdradig en saaiheid troef.
3/10

avatar van El ralpho
Op herhaling

Jammer, maar het Groundhog Day principe die de film hanteert werkt hier niet helemaal. De film heeft een gebrek aan creativiteit en wil nooit echt spannend worden. Het verloopt zoals je verwacht dat het gaat lopen en komt nergens met verassingen. Ook de manier waarop een groep jongeren in een tijdlus terecht komen en hierdoor steeds weer dezelfde dag beleven, komt ondoordacht en ongeïnspireerd over. De achterliggende gedachte waarom het gebeurt wordt al snel duidelijk maar is zo nodeloos uitgekauwd en flauw dat het voor mij niet werkte. De hoofdrolspelers vervullen hun rollen wel goed, maar het is geen goed teken als je je na afloop afvraagt waar je in godsnaam naar hebt zitten kijken. De film wordt nergens echt heel slecht maar een plezier doe je jezelf hier nu ook weer niet mee.

avatar van Pazmaster
Niet goed, niet slecht. Acteren net zo. Verhaal ging ook wel. Alleen het einde klopt niet.
Als die eikel zichzelf voor z`n kop knalt en dan later iedere keer weer wakker wordt in de bajes Dat klopt toch niet? Tenminste lijkt mij..

2,5 ster

avatar van tukkerstein
Begint goed, als een deprimerend drama over verslaving. Die stomme uitleg over hoe dat (ja ik ga het ook weer zeggen) Groundhog Day-gebeuren begint nam ik toen nog voor lief. Het eerste uur gaat dan nog wel, maar laatste half uur krijgen we domme actiescenes/gevechten en gaat het allemaal totaal over the top, er is niks van het vrij subtiele begin overgebleven.

2* voor het begin en voor het idee van het misbruik maken van een zich herhalende dag, daar heeft iedereen wel eens over nagedacht wie Groundhog Day heeft gezien.

avatar van Waackx
Goed filmpje.
Het verhaal kennen we inmiddels en het acteerwerk is vrij redelijk maar de personages zijn goed uitgewerkt,geloofwaardig en door de wending in het verhaal; het moment waarop Weeks afstand neemt van de groep met zijn acties verrast de film zich op een positieve manier en blijkt het toch geen totale Groundhog Day-ripoff te wezen.
Alleen had de film met een verhaal als dit wel wat duisterder mogen zijn maar als thriller zeer zeker geslaagd.

avatar van Bubblez
Vond het best een aardige en soms spannende film. Wel jammer dat "de brugspringer" totaal niet meer aan bod komt in het verdere verhaal, ik zou denken dat dit samenhing met het verhaal. Zo ook de droombeelden die Halsted steeds heeft voor hij wakker wordt.

Wel een grove fout ontdekt: Op de laatste woensdag pakt Halsted zijn stoelpoot en neemt deze mee naar de loods. Maar de volgende dag (donderdag) zou die nog in de loods moeten liggen. Maar deze zit gewoon weer aan zijn stoel. In feite zou hij bij de ontbrekende stoelpoot moeten weten dat de 'loop' doorbroken is.

avatar van sassette
Apart verhaal!

Deze trage, voorspelbare en geforceerd overkomende dramatische thriller, had een veelbelovende start, een interessant thema en barstte van de potentie; deze werd echter niet benut. Het verhaal miste vooral diepte, er werd veel in gepraat en bovendien constateerde ik enkele logistieke fouten. Echter de momenten van spanning waren effectief.