Retroactive (1997)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Louis Morneau
met James Belushi, Kylie Travis en M. Emmet Walsh

Wanneer Karen's auto midden op een snelweg met pech krijgt te kampen, wordt ze opgepikt door Frank. Frank en zijn vriendin zijn betrokken bij één of andere diefstal, en na enkele moorden van Frank weet Karen eindelijk te ontsnappen. Ze komt terecht in een laboratorium waar geëxperimenteerd wordt met tijdreizen. Ze vraagt of ze teruggestuurd kan worden in de tijd om de moorden te voorkomen. Verschillende pogingen lopen echter op niets uit.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Dit leek me een gigantische b-film, en eigenlijk is dat het ook wel, maar wel een verschrikkelijk leuke. Belushi speelt erg leuk als psycho, en het tijdreisverhaaltje (waar ik sowieso wel van hou) zorgt voor wat zeer leuke en onverwachte momenten. 3 en een halve ster.

huiswerkopdracht: allemaal een keer huren deze film, echt zo'n film waar je overheen kijkt. Toen ik nog in een videotheek werkte diverse keren aangeraden, en iedereen vond het altijd een vermakelijke film...

kappeuter (moderator)
Maak er even 4 sterren van, dan huur ik 'm beslist

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nah da's ook weer overdreven... je moet ook weer geen wereldfilm verwachten, gewoon een erg vermakelijke b-film

avatar van Ibrahim
Jordy ik ben het helemaal met jou eens dit is inderdaad een goeie b-film met zoals altijd een hele goeie james Belushi.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Belushi had er lol in, maar voor de rest vond ik het allemaal erg weinig voorstellen. Plotje was wel aardig, maar dat deden ze in twilight zone beter.

Ben deze film gaan zien op basis van jullie reacties. en..... inderdaad.... een hele goeie film! ik heb hem gelijk 4sterren, gegeven.
Goed verhaal, en zeer sterk geacteerd ook vooral door James Belushi.
"Don't mess with the past"

lekker geen gezeik filmpje met een lekkere cast. Gewoon relaxed op zaterdag avond op de bank en kijken maar. Die gozer die die tijdmachine beheert, das trouwens ook die gozer uit pulp fiction, Brad met de big kahuna burger. En natuurlijk een bloedlekkere slimme blondine in de hoofdrol, daar doen we het voor. Een b-film nonetheless, maar wel een bovengemiddelde. Kwam op mij over als een lola rent verhaal maar dan minder Duits en met meer woestijn enzo.

Waren er maar meer films als deze. Onbezorgde b kwaliteits film die door gaat voor A qua gevoelswaarde.
Er zijn nu eenmaal films die technisch gezien veel beter zijn maar die je eigenlijk compleet koud laten. Voor mij zijn dat o.a. The Godfather en The Lord of The Rings. Stuk voor stuk meesterlijk gefilmd, maar ik zou ze niet op dvd willen hebben, in tegenstelling tot deze kruising tussen road movie en science fiction. Deze film weet beiden samen te smelten tot 1 geheel.

Film die zich lekker laat bekijken. Het is geen top film maar wel een vermakelijke. Het verhaal is best goed gevonden en ook boeiend en James Belushi speelt prima de rol van badguy. Kylie Travis mocht er ook best wezen maar dan vooral door haar looks

avatar van aburex
Inderdaad een B-film, maar dan wel een degelijke. James Bellushi is in zijn element als psychopaat.
Kort en tamelijk goed

Een B-film met veel fouten, maar die lekker wegkijkt.

avatar van night rider
gisteren weer gekeken en ik blijf het een goede film vinden....belushi is perfekt als mafketel en alles wordt alleen maar erger in die film.....leuk

avatar van Shinobi
Leuke B-film om te zien met wat leuke dames erin.
Het verhaal is niet al te bijzonder en kijkt gewoon lekker weg, een vermakelijk tussendoortje dus.

3,0 Sterren.

Back To The Future meets Lola Rennt.

Redelijke actiefilm waarin door middel van een tijdmachine een bepaalde gebeurtenis meerdere keren plaats vind. Een leuk uitgangspunt en ook leuk genoeg uitgewerkt. Er wordt aardig wat afgeschoten en doordat je steeds terug gaat, wordt het soms wel wat repetitief. Het acteerwerk is matig en James Belushi zet zn rol wel erg dik aan (wat uiteindelijk wel goed binnen het genre past).

avatar van De Knip
Geinig filmpje. Leuk om één keertje gezien te hebben. Werd op een gegeven moment wel wat té veel van het goeie, maar net op tijd een einde aan gemaakt. Vermakelijk en op sommige vlakken wat té makkelijk Belushi had allang afgeknald kunnen worden op bepaalde momenten, maar ach, de film neemt zich op dat vlak ook niet echt serieus maar daarom is het ook licht komisch:

***

avatar van Decec
Een goede misdaad/SF film...
Wel leuk voor terugdraaiende klok...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs: James Belushi en
M. Emmet Walsh...
Mooi opname uit 1997, geen HD, wel kleiner breedbeeld...

snodaap
Wat die roze rammelaar hierboven zei is nog niet eens zo gek. Het zou zomaar een Twilight Zone aflevering kunnen zijn van anderhalf uur. Die Twilight Zone aflevering met dat konijn is wel heel erg onovertrefbaar, maar dat staat los van alles want dat is eerder een Stephen King verhaal.
Wat de film betreft kan ik alleen maar in lovende voetbalterminologie preken: eredivisie film die niet thuishoort in de eerste.

Een leuke, spannende film met flink wat actie en humor.
Naast de tijdreis theorie kun je bij deze film ook denken over multiple universes. Hier vond ik bv enkele gedachten daaromtrent.

avatar van Filmkriebel
Redelijke film met veel actie en vuurwerk, beter dan een gemiddelde B-film volgens mij. Het concept deed me denken aan het recentere Edge of Tomorrow (2014). Een vrouw wordt door stom toeval door een soort teletijdmachine 20 minuten terug in het verleden gebracht en herbeleeft dezelfde gewelddadige events die getriggerd worden door haar ontmoeting met een psychopaat, Frank (geweldig gespeeld door Belushi). Alles hangt nu af van de keuzes die ze maakt teneinde deze gek te stoppen. Deze film was me redelijk onbekend, maar is zeker niet tegengevallen. Het einde vond ik best een leuk alternatief. Er mocht van mij net iets meer geïnvesteerd worden in degelijke special effects om het tijdsreizen in beeld te brengen...