Frequently Asked Questions about Time Travel (2009)

3,09

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Gareth Carrivick
met Anna Faris, Chris O'Dowd en Dean Lennox Kelly

Het saaie leven van drie vrienden komt volledig op de kop te staan. In het herentoilet van hun favoriete pub doen zij een raadselachtige ontdekking en plots ligt het lot van de wereld in hun handen.

37 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van K. V.
Dit was een leuke verrassing. Een science-fiction film die zich gelukkig niet te serieus neemt en redelijk wat humor bevat. De film is tamelijk low budget, maar dit is eigenlijk niet echt aan de film te zien en ondanks dat de film zich grotendeels op één locatie afspeelt, verveeld de film eigenlijk niet. Het verhaal is origineel en de cast, ondanks dat het onbekenden voor me waren, deden het zeker niet slecht.
Wie een originele science-fiction film wil zien zonder al te technische termen en eerder basic, is hier aan het goeie adres. 'k vond het wel een aanrader.

Lollige film en op zijn Engels droog. Bulderen van het lachen is het niet, maar het zit wel goed in elkaar.

avatar van tukkerstein
Redelijke film die tijdreisfilms en de bijbehorende bullshit op de hak neemt. Inderdaad is het nergens bulderen maar het is wel vermakelijk. Soms net iets te langdradige scènes jammer genoeg. De film voelt vrij lang aan ondanks de kleine speelduur. De soundtrack is lekker fout.

avatar van Roger Thornhill
De soundtrack lekker fout? Zeg maar gerust subliem fout, want dat verschrikkelijke Total eclipse of the heart levert hier wel een zeer grappig scène op. Ook de rest van de film is amusant, hoewel de aandacht de laatste twintig minuten toch een beetje wegzakte. Van The I.T. crowd had ik persoonlijk nog nooit gehoord, maar Chris O'Dowd deed mij vooral denken aan Maarten Hennis van de cabaretgroep Niet Schieten!; pas bij het bekijken van zijn filmografie na afloop besefte ik dat hij mij zo bekend voorkwam vanwege zijn rol in The boat that rocked. En van het allerlaatste frame (een titelkaartje met de tekst "Dedicated to the memory of Gareth Carrivick, 1957-2010") dacht ik even dat dat nog een laatste grap zou zijn, alsof de regisseur zogenaamd dankzij tijdreizen zijn eigen dood had zien aankomen en daar op deze manier vast op vooruitliep, maar helaas blijkt de goede man in 2010 inderdaad (aan leukemie) te zijn overleden.

Leuk.

Moest wel énorm hard denken aan The World's End, kan niet anders of Wright heeft deze film ook bekeken. Of het is gewoon een wederdienst omdat deze film toch ook wat van Shaun of the Dead geleend heeft.

Gelukkig wel stukken beter dan Shaun. Gezapige, wat onzinnige maar lekkere Britse pub/nerd humor. Valt wel op hoe er de laatste tijd veel nerd-comedies uitkomen. En dan niet het type lachen-met-nerds, eerder meeleven-met-nerds. Ook hier weer een stelletje "imagineers" die centraal staan.

Het hele tijdreisgebeuren levert een paar geinige scenes op. Zou het niet echt een parodie noemen, eerder een film die bewust omgaat met een hoop genreclichés en daarmee een eigen komischer universum probeert te scheppen. Het hoofdrol trio mag regelmatig schitteren, jammer dat Farris en de rest van de bijrolletjes niet op eenzelfde niveau meekunnen.

Vlot en grappig filmpje. Qua humor zeker geslaagd, op andere vlakken alleen iets te simpel misschien. Dan doet Wright het met z'n World's End toch weer een stuk beter.

Aardige film waarin drie vrienden een tijdlek proberen te dichten en hierbij hulp krijgen van een dame. Een comedie die het tijdreizen origineel aanpakt. Erg simpel van opzet en de humor is nogal droog, maar hier ligt wellicht juist de kracht van de film. Het heeft verder maar weinig om het lijf, maar kijkt wel lekker weg.

lezertje
Ondanks het mysterie wat er precies op het briefje stond, zit dit scenario zeer hecht in elkaar. De film steekt op een zeer knappe manier draak met het fenomeen tijdreizen. het spelplezier van de drie protagonisten spat er van af en dat maakt het voor de kijker alleen maar leuker.