Retroactive (1997)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Louis Morneau
met James Belushi, Kylie Travis en M. Emmet Walsh

Wanneer Karen's auto midden op een snelweg met pech krijgt te kampen, wordt ze opgepikt door Frank. Frank en zijn vriendin zijn betrokken bij één of andere diefstal, en na enkele moorden van Frank weet Karen eindelijk te ontsnappen. Ze komt terecht in een laboratorium waar geëxperimenteerd wordt met tijdreizen. Ze vraagt of ze teruggestuurd kan worden in de tijd om de moorden te voorkomen. Verschillende pogingen lopen echter op niets uit.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Belushi had er lol in, maar voor de rest vond ik het allemaal erg weinig voorstellen. Plotje was wel aardig, maar dat deden ze in twilight zone beter.

Film die zich lekker laat bekijken. Het is geen top film maar wel een vermakelijke. Het verhaal is best goed gevonden en ook boeiend en James Belushi speelt prima de rol van badguy. Kylie Travis mocht er ook best wezen maar dan vooral door haar looks

avatar van Shinobi
Leuke B-film om te zien met wat leuke dames erin.
Het verhaal is niet al te bijzonder en kijkt gewoon lekker weg, een vermakelijk tussendoortje dus.

3,0 Sterren.

Back To The Future meets Lola Rennt.

Redelijke actiefilm waarin door middel van een tijdmachine een bepaalde gebeurtenis meerdere keren plaats vind. Een leuk uitgangspunt en ook leuk genoeg uitgewerkt. Er wordt aardig wat afgeschoten en doordat je steeds terug gaat, wordt het soms wel wat repetitief. Het acteerwerk is matig en James Belushi zet zn rol wel erg dik aan (wat uiteindelijk wel goed binnen het genre past).

avatar van Decec
Een goede misdaad/SF film...
Wel leuk voor terugdraaiende klok...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs: James Belushi en
M. Emmet Walsh...
Mooi opname uit 1997, geen HD, wel kleiner breedbeeld...

Een leuke, spannende film met flink wat actie en humor.
Naast de tijdreis theorie kun je bij deze film ook denken over multiple universes. Hier vond ik bv enkele gedachten daaromtrent.

avatar van Filmkriebel
Redelijke film met veel actie en vuurwerk, beter dan een gemiddelde B-film volgens mij. Het concept deed me denken aan het recentere Edge of Tomorrow (2014). Een vrouw wordt door stom toeval door een soort teletijdmachine 20 minuten terug in het verleden gebracht en herbeleeft dezelfde gewelddadige events die getriggerd worden door haar ontmoeting met een psychopaat, Frank (geweldig gespeeld door Belushi). Alles hangt nu af van de keuzes die ze maakt teneinde deze gek te stoppen. Deze film was me redelijk onbekend, maar is zeker niet tegengevallen. Het einde vond ik best een leuk alternatief. Er mocht van mij net iets meer geïnvesteerd worden in degelijke special effects om het tijdsreizen in beeld te brengen...