These Final Hours (2013)

Australië
Thriller

geregisseerd door Zak Hilditch
met Nathan Phillips, Angourie Rice en Jessica De Gouw

Met nog slechts een paar uur voor het einde van de wereld gaat de zelfingenomen James naar het feest der feesten. Onderweg naar het feest redt hij het leven van het jonge meisje Rose die wanhopig op zoek is naar haar vermiste vader. Deze simpele handeling zet James op een pad naar verlossing.

avatar van Boeikens
Proeneke schreef:
Ze gingen zelfs steeds links rijden met de auto!!

Het is Australië => links verkeer

avatar van Proeneke
Boeikens schreef:

Het is Australië => links verkeer

hihi, dat was nou net de grap , Commisaris

Best aardig.

Hilditch doet best een hoop dingen goed. Zo is het kleurenfiltertje sfeervol, zo weet hij zonder al te veel special effects toch een effectief wereldje te schapen en zo leunt de film vooral op wat men uitvreet wetende dat men nog maar een paar uurtjes te leven heeft.

Alleen is het jammer dat je als kijker op pad moet met Phillips. Die kerel heeft echt een ongelofelijk slechte jankbakkes, die hij jammer genoeg een hele film lang opzet. Weinig overtuigend acteur die na verloop van tijd écht vervelend werd. De rest van de cast was niet eens zo slecht, dus een pure budgetkeuze zal het wel niet geweest zijn.

Verder is het plotje soms iets te simpel en gericht op eenvoudig drama (en vooral eenvoudig scoren). Het had wat mij betreft toch nét iets wilder gemogen, daar waar nu vaak toch wel de dramakaart getrokken werd.

Maar slecht is het zeker niet. Fijn sfeertje en een ongemakkelijk uitgangspunt dat makkelijk weet te boeien gedurende de aardig economische speelduur.

avatar van Kondoro0614
These Final Hours

Ik heb These Final Hours al een tijdje op mijn kijk lijst staan en ik kon niet wachten om deze te zien, het onderwerp spreekt mij namelijk erg aan omdat ik er vrij zeker van ben dat dit, over een miljarden jaar pas, ook daadwerkelijk gaat gebeuren, nu nog niet gelukkig dus had ik genoeg tijd om even aandacht te geven aan These Final Hours. Helaas is voor mij de film nog aardig tegen gevallen en het had veel beter gekund, een voorbeeld van zo'n film vond ik persoonlijk toch echt Knowing (2009) en dat was zeker ook een sterke film over de eind der eindes!

Het verhaal van These Final Hours vond ik wat tegenvallen. Het is allemaal best simpel waardoor mijn aandacht vaak vervaagd bij de film en dat vind ik echt jammer. Het concept, zoals al vermeld vind ik altijd interessant om naar te kijken, het is wel iets wat waarschijnlijk gaat gebeuren en we het (misschien) ons zo moeten voor stellen, geen feestje houden maar wel met de explosie. Het acteerwerk is wat dat betreft prima. Leuk om tussen door mee te nemen maar verwacht er niets speciaals van!

avatar van Jazzthieve
Best wel sterke film die rond het apocalyptisch gegeven het emotionele aspect opzoekt en zich volledig toewijdt aan de personages ipv het apocalyptisch gegeven zelf. Ik ga ervan uit dat voor sommigen hier die dit zo laag stemden het misschien te weinig boem boem bevatte. Zowieso vind ik het imdb gemiddelde een betere reflectie van de kwaliteit van de film dan wat hier op mm voor moet doorgaan.