• 8.564.731 stemmen

Releasedatum: 26 mei 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Top Gun: Maverick

"Feel the need... The need for speed."

Het is jaren geleden dat Pete 'Maverick' Mitchell de pilotenopleiding volgde bij Top Gun. Inmiddels is hij een oude rot in het vak en is hij onverwachts teruggekeerd. Hij neemt vervolgens de rol van mentor op zich om een nieuwe generatie gevechtspiloten op te leiden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Capt. Pete 'Maverick' Mitchell

Lt. Bradley 'Rooster' Bradshaw

Penny Benjamin

avatar van davidov

davidov

Captain Pervert

Thnx voor de reviews!

Zag die bij TopGun al langskomen en had er geen woord aan toe te voegen... was benieuwd naar je review van de nieuwe.... nou wederom; ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Las net zo prettig weg als de film te kijken was

avatar van Kevinmastah

Kevinmastah

Captain Pervert

Lekkere top 10 films heb je ook

Goede smaak!!

Zelfde leeftijd en ook Arnie fan.

Zou zo een avondje film met jouw kijken!

avatar van Eldam

Eldam

Wat mij niet helemaal duidelijk was: op een gegeven moment zie je Maverick (vlak na overlijden van Ice) in een wit uniform maar met rangonderscheidingstekens van een veel hogere rang dan een kapitein. Weet iemand hoe dat zat?

avatar van De GeuS

De GeuS

Ik vond het origineel al niet bijzonder en begrijp eerlijk gezegd de hoge score bij deze film ook niet echt; kleine 3* voor de paar mooie vlieg scenes...

avatar van TA-E

TA-E

Zeldzaam goed. PUNT.

avatar van ibendb

ibendb

• 2022 stemmen

Alweer een prachtig staaltje cinema.

Hoe geweldig zijn die flight scènes wel niet. Met open mond heb ik zitten gapen naar hoe ze dit allemaal voor elkaar hebben gekregen.

Het is fijn de acteurs terug te zien uit het origineel. Ook de odes naar die film zijn zo enorm nostalgisch. Soundtrack is jammer genoeg niet zo iconisch deze keer.

Je weet dat het nagelbijtend spannend was als je aan het eind van het eindgevecht letterlijk moet ontspannen.

Onderhond schreef:

Moeilijke missie inderdaad. Misschien hadden ze drones kunnen gebruiken.

Hahahaha.

Ondanks dat ik me zeker vermaakt heb bij dit stomme popcornfilmpje is dit punt zeker scherp en terecht.

Een van de enige dingen die nog een beetje inhoud in de film hebben is de kwestie dat ze willen bewijzen dat de Top Gun academy nog steeds nodig is en ze niet door drones overgenomen worden.

Maar de rest van de film is dan gewoon een hoop gezever over hoe moeilijk en gevaarlijk alles is... tja.

avatar van Kevinmastah

Kevinmastah

Onderhond schreef:

Moeilijke missie inderdaad. Misschien hadden ze drones kunnen gebruiken

kos schreef:

Hahahaha.

Drones zijn blijkbaar nog toekomstmuziek bij dit soort missies.

Werd in het begin ook vermeld door (Ed Harris) Chester 'Hammer' Cain

Ooit in de toekomst zullen piloten vervangen worden door (drones)

En een drone vergelijken met straaljagers?!

Is een fiat 500 vergelijken met een Ferarri.

“It’s not the plane, it’s the pilot!!”

avatar van james_cameron

james_cameron

Een sequel die eigenlijk alles goed doet en vrijwel geen valse noot bevat. Kortom; een zeldzaamheid. Een onweerstaanbare mix van sentiment, komedie en aktie, met Cruise wederom perfect in de hoofdrol. De cast om hem heen is ook prima, met heel wat oude (en natuurlijk ook nieuwe) gezichten. Visueel trekt regisseur Joseph Kosinski alles uit de kast om er iets moois van te maken en de bombastische soundtrack van Hans Zimmer past als een maatpak.

avatar van willemfilm

willemfilm

Patriottisch Amerikaans maar wel perfect gemaakt en geacteerd. Ik heb een topfilm gezien en ben helemaal in opgegaan. Deze film is een beleving.

avatar van ChielB

ChielB

Wat een ongekend lekkere sequel, na zo'n lange tijd. Het is vooral een heel knappe prestatie dat de film weg weet te komen met de voorspelbaarheid qua verhaal/personages.

De ode aan het origineel druipt er aan alle kanten af, de inbreng van Val Kilmer is echt schitterend om te zien en zoals velen al zeggen biedt Top Gun Maverick een heerlijke combinatie van intense actie en spanning, luchtige momenten met komische noten en sentiment. Verrassend wordt het verhaal nooit, je kunt al wel snel aanvoelen hoe bepaalde personages en onderlinge verhoudingen zich gaan ontwikkelen, maar dat heeft de film ook niet eens nodig. Top acteerwerk, fijne soundtrack en vooral schitterende beelden. Visueel is dit echt een pareltje met natuurlijk voor de actie in de lucht als hoogtepunten (no pun intended).

avatar van Hemmenaar

Hemmenaar

voor 2e x (lange vlucht) in korte tijd Top Gun, Maverick. Wel wat Hollywood natuurlijk, en je moet beetje van nostalgisch en sentiment houden, maar de film is dan echt perfect gemaakt, alles zit erin, top actie . Wel blij dat ik eerste x in bios big screen heb gezien

avatar van Hemmenaar

Hemmenaar

Eldam schreef:

Hij is ‘geen’ kapitein/ captain, maar is dat bij de Navy, oftewel Kapitein-ter-Zee. Ook bij onze marine is dat dezelfde rang als kolonel bij het leger. Anders zou het ook we hee laag zijn.