• 8.301.675 stemmen

Met onder meer: Clint Eastwood, Bradley Cooper en Michael Peña

Releasedatum: 7 maart 2019

Plot The Mule

"Nobody Runs Forever"

Earl Stone is een eenzame man op leeftijd en werkzaam als bloemist. Financieel gaat het hem niet voor de wind, waardoor hij zich genoodzaakt ziet de zaak te sluiten. Dan krijgt hij een voorstel om geld te verdienen als drugskoerier voor het Mexicaanse drugskartel. Hierdoor komt hij in het vizier van onder meer de DEA-agent Colin Bates.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jynxter

Jynxter

Een degelijke Eastwood film, maar zeker niet zijn beste. Een film die je zo'n beetje in 3 volzinnen volledig zou kunnen beschrijven. Er gebeurt niks verrassends en al helemaal niks spectaculairs. Maar ondanks dat The Mule eigenlijk vrij weinig te vertellen heeft, boeit het acteren en regisseren van (heel) ouwe rot Eastwood zonder probleem van begin tot eind.

Chefkes schreef:
Gisteren deze film gezien en het viel me toch wel erg tegen. Het is geen vervelende film, maar het voegt ook niet echt iets toe. Het wordt nooit spannend of interessant. De opbouw leidt tot niets. Ook het einde , de manier waarop hij gepakt wordt, tja gewoon zo saai en voorspelbaar - en waarom pakken ze de rest van de bende niet? valt tegen.

Allemaal mooie beelden maar ik vond Eastwood ook erg oud overkomen en dan dat geklooi met jonge vrouwen. Waarom? Voelde ook nergens sympathie voor hem.

Je kan wel gelijk hebben dat Eastwoord "'oud overkomt....hij is slechts 87 jaar.
Wat een l.lkoek man.!!!

frans123

Een matige verfilming van een waargebeurd verhaal. Eastwoord vult het doek als vanouds. Melo- gedoe met zijn ex familie. Er gebeurt helemaal niks,- rit 2- rit 3- rit 7- rit 8- en het verhaal rammelt. Hoe komt de politie aan een zwarte pick up? En zo ja, waarom hebben ze niet het nummer bord? ( ooit zoveel zwarte pick ups gezien?/) Niet de Mule is interessant maar het kartel. Als ze hem naar het afleveradres hadden gevolgd hadden ze de drugscriminelen te pakken. Maar het verhaal ging om Earl zullen we maar denken. Die drie jaar kreeg..en het kartel rustig verder ging, blijkbaar. Ik vond er geen pest aan, behalve Clint. Daarom 3*

Clint , laat dit je laatste kunstje zijn. Genoeg geweest.

( Itt tot De Niro bv , heeft hij niet erg veel films gemaakt..toch??)

avatar van Elchapo

Elchapo

frans123 schreef:

Clint , laat dit je laatste kunstje zijn. Genoeg geweest.

( Itt tot De Niro bv , heeft hij niet erg veel films gemaakt..toch??)

ja franske,in Amerika rijden héél veel zwarte puck ups rondik ben 2 keer in New York geweest en ben daar bijna letterlijk voor mijn ballen gereden door zwarte pick ups.....wel scherp van je dat ze het nummerbord niet traceerden,dat is zoveel makkelijker .......

Elchapo schreef:

Hahahah ja ...?/ word je daar overgoten door zwarte pick ups?? lol Status? wel mooi die dingen..Diesel zeker?? Mooi geluid!!

frans123 schreef:

Niet echt status meer een echt 'blue collar male' mobile. In de 'Redneck' gebieden wel mits uitgerust met lampen op het dak en een gunrack uiteraard.

Lebarron

The Mule gaat over Earl Stone een hoogbejaarde bloemenkweker die een getroubleerde verhouding met zijn familie heeft. Hij kan bovendien nauwelijks rond komen van zijn werk. Hierdoor rolt hij in het werk van cocaïne koerieren voor het Sineloakartel. Dankzij zijn hoge leeftijd wekt hij geen argwaan bij de politie.

De film is vakkundig gemaakt, dat kun je wel aan Eastwood overlaten. Ook de hoofdrol speelt hij zelf en doet dit naar behoren maar niet erg bijzonder. Ik heb wel moeite met het feit dat het hoofdfiguur erg sympathiek wordt gemaakt. De man was een fuck-up die zijn familie verwaarloosd had en uit geldnood ging werken in de verderfelijke drugshandel. Daar is weinig sympathiek aan. Het wordt hier echter gebracht van: Ach die ouwe baas, wat deed hij nou voor ergs? Ik vond dat nogal ongenuanceerd bagatelliseren. Het verhaal was nou ook niet zo boeiend om er een twee uur durende speelfilm mee te kunnen vullen. Na een uur was het wel op.

The Mule is geen slechte film dus maar wel een vrij saai en langdradig portret van een foute bejaarde loser.

Lebarron schreef:

Hahaha die dingen zijn ook heel breed he?? 3 man op de voorbank?

frans123 schreef:

Hahaha die dingen zijn ook heel breed he?? 3 man op de voorbank?

Ik schat ze niet groter of breder dan de gemiddelde SUV. Alleen doordat het automaten zijn kun je er wel met 3 volwassenen zitten. Zelfs al is gemiddelde Amerikaan een maatje breder dan de gemiddelde Europeaan.

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Alle respect voor Eastwood, ik ben een fan, maar deze film verdient geen 3+ waardering. Vlak verhaal, traag in beeld gebracht en verteld. Allemaal best onderhoudend in deze corona tijd maar het is en blijft een 13 in dozijn film. Zelfs met Eastwood.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Met een beetje twijfel aan begonnen nadat ik de gemiddelde beoordelingen gezien had, maar uiteindelijk aangenaam verrast door deze film die gebaseerd is op een waar persoon.

Echter, heel bijzonder begint het allemaal niet. Eastwood in een typerende oude-mannen-bromberen-rol, wars van nieuwigheden of sociale contacten en gebeurtenissen, en dat inwisselbaar stukje muziek dat Eastwood zelf meestal bedenkt/componeert voor zijn films. Per ongeluk rolt de naïeve overkomende Earl in het baantje van koerier. Iets wat leuk lijkt vanwege het geld, en waar Earl behoorlijk succesvol in blijkt te zijn, keerzijde is echter dat je natuurlijk nooit weer van die lui afkomt wat er ook gebeurt. Of je het werk nu slecht of goed doet, straf, chantage, druk en zelfs de dood ligt altijd op de loer in dat wereldje. Ook voor de leiders zelf. Ondertussen is er ook nog eens een grote landelijk DEA opsporingsactie in het werk gezet om het transport te stoppen.

Verassend of bijzonder wordt het verhaal niet echt, behalve het fenomeen dat de meest 'unlikely person' The Mule een 90-jarige als drugsezel is. Het is juist de wisselwerking tussen de DEA, die maar niet snappen wie ze zoeken, de begeleiders van het kartel, die zich dood irriteren aan Earl's werkwijze, en de eigenzinnige bejaarde zelf, die zich niet zo druk meer maakt om zaken en vooral zijn gang gaat, die op het amusante af is en de film boeiend maakt. Meanwhile probeert Earl ook nog het nodige te repareren aan zijn bijzonder slechte relatie met ex-vrouw en kinderen. Iris is overigens Eastwoods echte dochter. Het einde laat zich raden en heeft vooral iets aandoenlijks. Een oude man die eigenlijk niet helemaal bewust was van zijn daden en eigenlijk goede dingen probeerde te doen met het drugsgeld.

Naast een prima cast, een soundtrack die na het begin gelukkig aanzienlijk verbeterd, en een aardig verhaal waar wellicht nog wel wat puntjes van kritiek te vinden zijn ook al kan ik me daar niet zo aan storen, kan The Mule wat betreft genoteerd worden als een van Eastwoods betere films. Niets mis mee wat mij betreft.

avatar van Boneka

Boneka

• 1901 berichten

Opnieuw alweer bekeken dit keer in een fantastische 4K transfer kan niet anders zeggen. Ik vind de film eigenlijk nog beter dan mijn eerste keer. We moeten ook niet vergeten dat we hier een man hebben die hoogbejaard is. En in zijn doen en laten blijft Clint Clint. "Mooi" is bijvoorbeeld als hij het donkere stel wil helpen bij een lekke band en hun neger noemt , waarop ze hem berispte dat we dat niet meer zo zeggen. The Mule heeft ook een hele mooie emotionele waarde en het is wel mooi hoe alles is verweven met elkaar. Minpuntjes zijn er natuurlijk ook want hoe komt hij ineens aan zoveel geld. Meneer gaat ineens als een big spender uitgeven. Mooie pakken en van een kale kip wordt ie de bontste kip die er maar kan zijn. En dan is deze film zowaar geïnspireerd op de oudste drugskoerier. Afijn hoewel soms erg zwaar aangezet een hele fijne mooie film.

Film 3.5

Beeld 5.0 (4K)

Geluid 4.5

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Leuk om een keer te kijken, maar vond het een beetje traag en niet heel spectaculair. Verder prima acteer werk .

avatar van schrans

schrans

Degelijke film, soms niet altijd even geloofwaardig, maar wel mooi gemaakt en Eastwood wist er toch iets van te maken. De karteljongens waren wel vrij karikaturaal neergezet.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

Loutering, daarover gaat het. Vrij veel als thema door Eastwood gekozen (denk maar aan de meesterwerken Mystic river en Million dolar baby) maar in tegenstelling tot die films is de weg naar die loutering niet donker en vol doem maar eerder luchtig, onderhoudend en braaf. Voelt het een beetje aan als Gran Torino revisited ? Misschien omdat scenarioschrijver Nick Shaw voor beide films tekende met als gemeenschappelijke elementen : personage verbitterd maar bloeit open, familie conflict, criminaliteit dringt binnen. Maar om nu te declameren dat The mule oppervlakkig (en op het einde sentimenteel) entertainment is, is misschien voorbarig. Eastwood strooit namelijk een paar kruimels uit die een commentaar en visie vermoeden. Zeer subtiel bv zijn de racistische uitspraken van het personage Eastwood (met de scene van 'nigger' voorop) maar in feite toont hij een generatie kloof tussen wat nu politiek correct geworden is (ook de scene met de lesbische bikers is daar een vb van). Het personage is niet mee met zijn tijd. Ouder worden verliest voeling met maatschappij. Minder subtiel maar even raak zijn de scenes waarin internet en GSM voorkomt. Bekritiseerd door het personage en het werd ook zijn ondergang in de bloemenwinkel. Geen voeling met de nieuwe maatschappij. Is dit een persoonlijke boodschap van Eastwood ? Eastwood weet nu op 87 jaar perfect hoe film werkt. Een beetje drama, een beetje humor, een beetje dreiging, een beetje spanning (door de speurtocht van de FBI) maar vooral weet Eastwood de gouden stelregel van Hollywood aan te wenden : creëer een sympathiek hoofdpersonage. En dat doet Eastwood met verve. Iedereen vindt Tata aardig, beminnelijk; In misschien wel de beste scene van de film toont Eastwood mooi hoe dit gebeurt nl twee handlangers in de andere wagen Eastwood afluisteren, ze horen de song van Sinatra, ze horen Tata die mee zingt en na een tijd gaan ook de handlangers door de muziek maar ook door de relaxte onbezorgde Tata meezingen zodat ze hun wrevel over Tata laten vallen. Eastwood is een zeer knappe storyteller. Dan nog dit. Ik vraag me af : zijn dochter vertolkt de dochter. In hoeverre is dit een biografie van een vader die zijn gezin verwaarloost voor een passie ? Het personage moet boeten voor zijn daden maar toch voelt het als een happy end met die reünie van de familie in de rechtszaal. Naïef en sentimenteel ? Misschien maar het ging dan ook over loutering

avatar van Bridget Jones

Bridget Jones

Weer een topper van Clint Eastwood!

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)