• 8.523.303 stemmen

Geregisseerd door: Vincenzo Natali

Met onder meer: Laysla De Oliveira, Harrison Gilbertson en Patrick Wilson

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot In the Tall Grass

"Some places have a mind of their own."

Tijdens hun tour door Kansas horen een broer en zus een jongetje om hulp roepen vanuit een veld met hoog gras. Ze besluiten het jongetje hulp aan te bieden, maar vinden al snel geen uitweg meer in het hoge gras. Daarnaast blijkt dat er iets kwaadaardigs schuil gaat in het veld.

imageimageimageimageimageimageimage

Ross Humboldt

Tobin Humboldt

Natalie Humboldt

Gas Attendant

avatar van Luudje10

Luudje10

Corcicus schreef:

Twee keer fout. Niet dat ik de wijsneus wil uithangen ofzo maar 1) riet is een grassoort dus elk riet is ook altijd gras en 2) dit was geen riet omdat riet een helofyt is. Dat betekent dat de wortels in het water staan wat hier duidelijk niet het geval was.

Nou het bleef voor gras

WhitecatWendy

Ik vond het time laps achtige eraan wel leuk,meteoriet met krachten ,typisch King verhaal.
Best aardig maar het had allemaal wel een stuk ingekort mogen worden.
Een beetje mysterieus maar toch raakt hij me niet zoals ik had gehoopt.
Aardig gezien te hebben, ik zet hem niet meer aan.

Doom4 schreef:
hankdigger

Klopt maar dat jongetje zei tegen hem dat hij de steen niet aan moest raken omdat hij anders nooit meer weg zou komen, dus waarom deed hij dat?

Om zijn baby en Becky te redden.

francientje schreef:
En de moraal van het verhaal??? Ik blijf toch wel met wat vraagjes zitten. Zoals waarom huppelden niet meer mensen tussen het gras gezien het aantal auto's, wat bij de kerk geparkeerd stond. En wat was nou de connectie tussen de mensen die zich wel in het gras bevonden? En wat was het kwaadaardige?

De andere mensen liepen er maar waren niet verbonden met dit groepje aldus Tobin. Zaten misschien in een andere time laps? Wat deze verbond is mij niet duidelijk, toeval?

avatar van The Dominator

The Dominator

Eindelijk weer eens een film, die net even iets anders is dan de rest - heerlijk. Alles bij elkaar - achteraf - ook heel simpel bedacht en lekker spannend. De film had m.i. wel 15 minuten korter gemogen, want het verhaal wordt halverwege een beetje chaotisch, maar gelukkig maakt het einde dat weer enigszins goed. Kortom : gewoon kijken.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Dit is toch wel een aardige Stephen King-verfilming. Misschien net iets te lang uitgerekt en mogelijk als verhaal/boek nog net was sterker, al wordt het mysterieuze gras best aardig uitgewerkt op film. Verhaal is dan net misschien iets minder origineel dan je eerste instantie zou verwachten, ik heb zelfs een beetje idee welke film(s) Stephen net had gezien toe ie met dit verhaal kwam. Maar 't is toch net weer even wat beter dan het gemiddelde dat er tegenwoordig qua horror wordt uitgegeven, goed gefilmd en geacteerd, hoe het allemaal in elkaar steekt en afloopt is ook niet meteen duidelijk. Net iets te lang, dat is net heel jammer, was verder een mooie episode geweest voor The Twilight Zone.

avatar van Esrakoncuy

Esrakoncuy

Volgens mij ben ik de enige die deze film goed vind 2x gekeken.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, in het begin vond ik het nog wel een aardige en spannende film, daarna ontdekte ik de Timelap onderwerp in deze film, daarna werd het wel iets minder met die rots en al die mysterieuze dingen.

Gelukkig tegen het einde kwam er wel wat meer duidelijkheid en ook het einde was aangenaam.

Toch vond ik hem niet zo heel boeiend en hij duurde best lang, hier had je misschien wat meer uit kunnen halen.