In the Tall Grass (2019)

Canada
Horror / Drama

geregisseerd door Vincenzo Natali
met Laysla De Oliveira, Harrison Gilbertson en Patrick Wilson

Tijdens hun tour door Kansas horen een broer en zus een jongetje om hulp roepen vanuit een veld met hoog gras. Ze besluiten het jongetje hulp aan te bieden, maar vinden al snel geen uitweg meer in het hoge gras. Daarnaast blijkt dat er iets kwaadaardigs schuil gaat in het veld.

Naar het gelijknamige boek van Stephen King.

Verschijnt in 2019 op Netflix

Een klein kortverhaaltje. Lijkt me lastig voor een speelfilm.

avatar van Spartaan1986
Heel erg benieuwd naar. Stephen King verfilming, Natali als regisseur. Dat moet goed komen

avatar van Shinobi
Een nieuwe titel van Vincenzo Natali, nice.

avatar van clockwork72
Kijk, dit klinkt goed!

Vermoedelijke releasedatum is 4 oktober.
Dit is nog niet officieel bevestigd. Voorlopig houden we deze datum op MM aan.

avatar van mcdaktari
Vaak vallen die Stephen King verfilmingen zwaar tegen, maar toch kijk ik naar deze wel uit. Ik hoop wel dat het weer niet tevergeefs is.

avatar van bjerik76
ik hoop ook op een eindelijk weer eens een betere verfilming zoals IT .

avatar van John Milton
King en Natali is genoeg voor mij om het een kans te geven, maar als ik heel eerlijk ben loop ik na het zien van de trailer ook weer niet over van enthousiasme; het oogt toch een beetje te gelikt en neppig. Nu hield dat laatste me recentelijk absoluut niet tegen om van The Ruins te genieten, dus het kan alle kanten op.

Het opzetje is simpel, maar als Natali 'een goede dag heeft' kan dat zeker genoeg zijn voor een zeer vermakelijke film.

avatar van Crook
Dat de regisseur van de in mijn ogen toch wel memorabele culthit 'Cube (1997) - MovieMeter.nl' zich op deze productie heeft gestort is op papier een logische zet, de film deed me er bij vlagen ook aan denken. Helaas haalt het nergens dat niveau. De vloek van Netflix? Gebrek aan budget? Geen idee, maar het is wederom niet al te best met deze Netflix-productie. Saai, sloom, komt maar niet op gang, teveel van hetzelfde en dat blijft eigenlijk de hele film zo. Kostte moeite om uit te zitten. Content before quality, mensen kijken het toch wel. Nou, dat blijkt maar weer. 2**

avatar van cor1946
Van Netflix ? zal wel weer een flop film zijn zoals zo velen bij hun.

avatar van bjerik76
Lange zit, waar je toch wel voor blijft zitten.
Het verhaal / grasveld zorgt dat je wel blijft kijken, want hoe zit het nou allemaal precies ?
Helaas word het ook weer niet echt heel duidelijk, maar ook dat maakt niet uit.
Alleen word het richting het eind dan wel echt te " bizar" en een slecht verzonnen afloop.

Het leek een beetje op de film "TRIANGE " uit 2009, alleen die was toch wel veel beter, hoewel dit er allemaal iets beter uitzag, maar de effecten zijn dan ook beter in 2019.
misschien ook door de kortere speelduur.

het had ( helaas ook dit keer ) wel beter gekund.

Heeft veel weg van de film Triangle.

Matige film waarin een broer en zus op doorreis een jongetje in een veld met hoog gras om hulp horen roepen. Op zich wel een origineel verhaal, maar door de opzet ontkomt het er niet aan eentonig te worden. Ook helpt het niet dat er niet echt duidelijke regels worden opgesteld en valt het allemaal in herhaling. De beelden van het hoge, groene gras zijn wel sfeervol.

avatar van SaintEye
Ik vind het een vervelende film. Eigenlijk al kort nadat de film is begonnen, wil ik eigenlijk niet nog anderhalf uur aan de film besteden. Acteerwerk prima. Mooie beelden. Maar nee, het verhaal kan me niet boeien.

avatar van 3 2 1 cut
Jeetje, een complete mindfuck ! Dit is nou wat ik noem een echte horror ! Zelfs, in mijn ogen, één van de betere Stephen King verfilmingen (met een vleugje van zijn zoon Joe Hill). Waar alles in het begin rustig verloopt word je later meegenomen in pure time-loops, inferno taferelen en complete waanzin verbeeld in prachtige beelden. Ook kenmerken van folkhorror. En dit alles met de duidelijk aanwezige invloeden van de horror-schrijfstijl van de King Familie.

En een zeer verrassend einde wat ik niet, standaard, zag aankomen.

Een mooie klassieke horrorfilm om mee de mysterieuze herfstdagen in te duiken voordat het Halloween is geweest.

avatar van Master Blaster
Film begon sterk... spannend in het lange gras
maar helaas werd het verhaal al snel minder. Helaas

Toch een van de betere verfilmingen van King's werk. De sfeer beschreven in het korte verhaal komt exact terug in deze film, beklemmend en vervreemdend.
Mooi gedaan, stukken beter dan de slechte bioscoop versies zoals de recentelijke "Pet Sematary" remake.

Warrige film die ik niet begrijp. Heb zelf het boek niet gelezen.

Fijne terugkeer van Natali.

Ik heb het verhaal zelf niet gelezen, dus geen idee in hoeverre het allemaal overeenstemt met wat King & zoon geschreven hebben. Wel is duidelijk dat er gesleuteld is aan deze film, uit 30 bladzijden kan je namelijk moeilijk 100 minuten film puren, zelfs met wat extras voelde je af en toe dat de film ietwat stroef liep.

Beetje gek dat men vanuit zo'n korte bron toch nog naar 100 minuten is gegaan. Op zich kan een horrorfilm van 80 minuten best, dat was hier waarschijnlijk een betere keuze geweest. Maar gelukkig is Natali het nog niet verleerd en weet hij er alsnog een leuke film van te maken.

Dit is materiaal is ook perfect voor hem. Mysterieuze bedoening met een erg duister randje aan. Het doet wel denken aan andere horrors (een maisveld of grasveld hebben zo'n beetje hetzelfde desoriënterende gevoel, tijdsloopjes enzo zijn ook wel bekend terrein, toch weet Natali het spannend genoeg te houden. Mede omdat het aardig in beeld wordt gebracht en de soundtrack netjes meewerkt, ook omdat de setting optimaal benut wordt.

Afwikkeling had dan wel iets korter gekund, maar vond het uiteindelijk een leuke film. Geslaagde terugkeer van een regisseur die jammer genoeg te weinig films maakt.

avatar van rep_robert
Kan me wel redelijk vinden in Onderhond zijn mening.
Je zou op basis van het plot en de genre aanduiding verwachten naar een pure horror te kijken. Maar als je weet dat het gebaseerd is op werk van King, dan weet je dat het eerder een psychologische thriller zal zijn met bovennatuurlijke elementen.
Dat is het uiteindelijk ook wel. Het mysterie wordt goed opgebouwd in de eerste akte, maar al vrij rap krijg je door hoe het een en ander werkt in de film. Geen idee of het veel ruimte overlaat voor plotholes, hoogstwaarschijnlijk wel. Maar Natali laat de kijker ook wel redelijk in het ongewis en er heerst geen drang om alles tot in de puntjes uit te leggen aan het publiek.
De film slentert alleen een beetje door in de tweede akte. Er gebeurt niet altijd even veel om de aandacht van de kijker erbij te houden. De film begint ook wat stuurloos te worden. Alsof Natali zelf ook niet weet wat dit nou precies voor een film moet zijn.
Dit wordt enigszins hersteld richting het einde, waar de film wel prima eindigt in mijn ogen.

Achteraf blijf ik meer het idee houden dat de film uiteindelijk een briljant concept is waar uiteindelijk meer mee gedaan had kunnen worden. Ik mis achter gezien gewoon een stukje spanning. De setting was er wel naar om een nagelbijtende film te maken.

avatar van Grindhouse62
Wederom verhaaltechnisch een waardeloze film nav. een korte verhaal van Steven King. En deze film duurt dan 100 minuten en ze leveren alsnog een waardeloze, onsamenhangende film af, waar geen touw aan vast valt te knopen. En dan te bedenken dat ze vaak films afleverden ook nav. korte verhalen van Steven King en die duurden tussen 3 en 4 uur of langer. Man, dit was wederom een vette tegenvaller. De acteurs doen wat ze moeten doen en dat gaat ze ook aardig af. Ook het camerawerk is sfeervol en met de soundtrack was eigenlijk ook niets mis. Maar door de hak op de tak verhaal verloor alles zijn kracht. Als film van 60 minuten was het volgens mij nog niets geweest. Vincenzo Natali die veel tv werk doet, leverde met de speelfilm Cube uit 1997 een veel betere film af. Ik vraag mij af wat ze aan filmrechten moeten betalen aan Steven King voor zo'n short story.Wederom een dieptepunt qua film nav een short story van Steven King. Een 1.5

STEPHEN. Het is Stephen. Sorry voor dit nutteloze bericht:P

avatar van Corcicus
Uitstekende horrorfilm, echt horrifying! Lage score is weerom onbegrijpelijk. Dit was spannend, eng en origineel, zelfs voor iemand die al +1000 horrorfilms gezien heeft. Absolute aanrader.

avatar van horizons
Één van de betere films binnen het genre.

avatar van Royalere
Matig, Ik had hier meer van verwacht. Maar ik ga hem binnenkort nog wel een keer bekijken. Dan kan het cijfer wel omhoog gaan.

2.5

avatar van clockwork72
Mijn hemel wat een slaapverwekkende prent was dit zeg... Vond het een hele opgave om deze uit te zitten.

avatar van mikey
Leuk ideetje voor een twilight zone aflevering van max. 30 minuten. Hier moet je 100 minuten lang aanzien hoe mensen door het riet lopen. Van sommige personages heb je er zelf meerdere varianten van rondsjokken om het allemaal nog leuker te maken voor de kijker.

Eigenlijk niet zo leuk!

avatar van martenaria
Puur een film voor horror liefhebbers denk. Niet mijn genre. Had net als clockwork72 grote moeite om h'm uit te zitten.

Zelden een goed verhaal van King gezien. ( Ja de eerste met die zwarte tankwagen!!!) .Vaak teenerfilms; Cola , popcorn...Traaaaag...Waag mij er niet aan na reacties hier. Kan mij er iets bij voorstellen; eindeloos geloop , gehol door het lange gras.The green mile' vond ik een melige film. IT, drie keer niks.