ad

Geregisseerd door: York Alec Shackleton

Met onder meer: Nicolas Cage, Michael Rainey Jr. en Dwayne Cameron

Releasedatum: 30 mei 2018

Over 211

"Your life can change in an instant."

211 is de politiecode voor een overval. Politieagent Mike Chandler neemt samen met zijn partner Steve, tevens zijn schoonzoon, tiener Kenny mee op patrouille om hem ervan te weerhouden het verkeerde pad te kiezen. Wanneer ze langs een bankgebouw rijden, blijkt daar een overval aan de gang. Een aantal zwaarbewapende ex-militairen, die door Interpol op de hielen worden gezeten, heeft het bankpersoneel en de bezoekers gegijzeld.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Bossxx

Bossxx

Acteer werk om te huilen. Simplistisch en vol met clichés. Had meer van deze film verwacht. Deze film is ook niet om aan te gluren als je je verveeld.

avatar van Skuller

Skuller

Oeiii ,dit was niet zo best. Ben een Nicolas Cage fan maar nee dit was niet best .overal slecht acteer werk .

avatar van Jahweh

Jahweh

9 / 11....Cage...12 jaar later....211....Cage...25 kilo zwaarder....clichématig verfilmd ?

Vond Cage wel wat weg hebben van Elvis Presley, wellicht een toekomstige rol voor ‘m ?

avatar van lana50

= Totaal overbodige rol

Maar ja ?

avatar van boemboem27

boemboem27

Vond het op zich geen slechte actiefilm.

Nicholas cage speelt geen geweldige rol

Heb me toch best vermaakt.

Actiefilmpje van 13 in een dozijn ...maar ach er

Zijn slechtere van Cage..

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Slappe hap.

Nee wederom een verhaal waar Cage laat zien wat ik eigenlijk al die tijd al wist. Zo'n goede acteur is het namelijk niet, bijna elke rol zie ik hem diezelfde truckjes en gelaatsuitdrukkingen doen en maken. Vreemd aangezien veel rollen eigenlijk wel verschillen qua personages bij hem.

Maar jij is daar zeker niet de enige in, Depp is blijven haken als zeerover in zijn rollen en zelfs zijn eigen leven. Denzel Washington liet bij mij bij vele prenten ook een indruk van weinig wisseling achter, en ga zo maar door. Natuurlijk worden ze deels gecast op die karaktertrekken, maar helaas begint dat dan wel te vervelen.

Deze film ging voor mij lek door het slappe verhaal en script. Domme acties en niet boeiende personages brengen het niveau niet ver, eigenlijk was er niet dat mij trok in het verhaal. Moeite gedaan en de film uitgezeten, ik kan daardoor deze film niet aanbevelen. 2** is wel een juiste afspiegeling.

avatar van AniSter

AniSter

Middelmatige schietfilm. Er zijn veel betere, maar ook slechtere. Wat Cage betreft: hij scoort op het moment nog steeds niet bij mij, zeker niet bij deze rol.

avatar van Velazques

Velazques

Wat een slechte vertoning, zonde van je tijd.

avatar van Gnib

Gnib

Fantastische actiefilm. Cage op zijn best.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De actie is eerder een schietkraam waarbij het aantal kogels van sommige vuurwapens blijven uit de loop komen... De inhoud is zwak en de emotionele momenten raken het doel niet.

avatar van joolstein

joolstein

De titel 211 verwijst naar de code die door de Amerikaanse politie gebruikt wordt als er een bankoverval gaande is. Het is dan ook niet heel moeilijk om te raden wat erin de film staat te gebeuren. Toch hoeft dit een vermakelijke film niet in de weg te staan, maar echt...huurlingen in Afghanistan die niet betaalt krijgen voor schimmige praktijken. En omdat die aannemer zijn geld witwas, overvallen ze maar één van de banken? Nee het verhaal van de film is ronduit slecht uitgewerkt en de film bevat ook een handvol vrij overbodige zijplots en een flinke bak clichés. Soms wordt er zelfs overgeschakeld naar een ziekenhuis voor nog een groter portie dramatiek. Nou goed het is een actiefilm, maar ook daar faalt de film, op enkele scènes, na. Zo worden er door zowel politieagenten als de bankovervallers flink wat magazijnen leeggeschoten, maar raken ze letterlijk kant noch wal. Het overdreven spel van Cage was nog een lichtpuntje in een film die als men de lat erg laag lig nog enigszins genietbaar was, maar verder vergeetbare actiefilm.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2062 stemmen

Gnib schreef:

Fantastische actiefilm. Cage op zijn best.

Cage op zijn best, dan moet t een but film zijn..

avatar van des1

des1

Ha, dat was een zalig onnozele film vol cliché's. Cage op automaat.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet heel ernstig.

Maar ook niet een hele goede film natuurlijk, zoals we wel vaker zien van de films waarin Cage op latere leeftijd meespeelt. Toch vind ik hem ook hier weer prima, het is gewoon een rol waarin hij serieus is en niet balls-to-the-walls gek doet. Ik vind het allemaal prima.

Ex-snowboarder Shackleton doet nu een poging in de regisseursstoel, al heeft hij meerdere pogingen ondernomen in dezelfde positie. Dit lijkt echter de eerste echt grotere film afkomstig van hem. Snowboarders ervaren een grote dosis adrenaline tijdens hun hobby, dus dan hoop je dat dit ook te zien is in zijn actiefilms. Helaas.

211 bouwt rustig op en wil heel veel vertellen waardoor het een overdaad aan personages introduceert. Er zijn er echter geen interessant, en dat ze allemaal een diepere laag en dramascenes krijgen helpt de zaak niet vooruit. Zo'n film als deze heeft een intensere en rechttoeaan-aanpak nodig. 211 heeft dat totaal niet wat de actiescenes in de weg zit.

Want de bankovervallen vond ik niet verkeerd in beeld gebracht. Redelijke details en montage die passend genoeg is. Ook het geluid afkomstig van de wapens klinkt helder door de geluidsinstallatie. Het zijn vlotte scenes en de film laat ze ook gewoon goed zien. Veel bloedvergieten of close-ups van hoofdschoten krijg je niet, maar wel gewoon een prima geregisseerde bankoverval.

Als de film al die zijverhalen uit het raam had gegooid en zich meer had gefocust op die overval was het resultaat leuker geweest. Met de actie is weinig mis, maar met het tempo van het verhaal dus wel. Veel plotremmers, veel onnodige traantjes en saai drama die de zaak gewoon niet naar voren helpen. Als je de personages zelf gewoon strakker maakt en diens achtergrond gewoon in dialoog vertelt zullen de personages stukken interessanter worden. Je hoeft niet alles te laten zien, en dat is de zwakte van deze film. Niet heel tragisch, maar ook niet goed nee.

avatar van JeanReno

JeanReno

Bossxx schreef:

Acteer werk om te huilen ? Cage was geweldig !

En ook die bankovervallers waren ook goed .

Goede actiefilm met simpel verhaal . Niet meer en niet minder .

Vuile pleuris sacherijnen als jij zeiken alle films af !

Alleen maar kijken naar een film met vergrootglas of je iets kan vinden

wat niet klopt . Typisch voor mensen met een waardeloos leven en met zelfmoordneigingen .