Drive Angry (2011)

Alternatieve titel: Drive Angry 3D

Actie / Thriller

geregisseerd door Patrick Lussier
met Nicolas Cage, Amber Heard en William Fichtner

Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok...

avatar van vampyrmaiden
lijkt me grappig, binnenkort eens kijken

Dick2008
Nicolas Cage die de stoere bink mag gaan uithangen in deze gewelddadige film. Slecht en goedkoop in elkaar gezette actiefilm. Als je die achtergronden al ziet. Al heeft hij ook wel slechte tegenspelers. Amber Heard bakt er ook niet veel van. Schiet en sla er maar weer flink op los. Dit kon me toch niet veel boeien. 2.0

Dick2008
Nog niet gezien John Milton? Gauw kijken dan, Je hebt de hoofdrol John

avatar van John Milton
Haha! I do? Neen, nog niet. Maar hij staat wel op de 'als ik echt niets beters weet en zin heb in een poepfilmpje'-lijst...

avatar van FunkStarr
(Slechte) pulp maar alsnog enigszins vermakelijk. Dit is nou echt zo'n film waarbij je al je hersenfuncties dient uit te schakelen en gewoon lekker gaan kijken. Dan is hij nog enigszins genietbaar. Destijds in 3d gezien in de bios, maar was de film na een dag alweer helemaal kwijt.

avatar van des1
Pulp met Cage op automatisch, d.w.z. de gezichtsuitdrukking alsof ie net luiers heeft verschoond. Amber Heard (de ex van Johnnie Depp) en de Dodge Charger zijn eye candy en vergoeden veel, maar niet genoeg.

avatar van Antonev
Uiteenlopend scala aan geweld, vette wagens, een geestige Accountant en een prachtige Amber Heard. Niet teveel bij nadenken en gewoon op je af laten komen en genieten van dit vreemde filmpje. Als je 'm gaat uitpluizen op plausibiliteit, ja dan gaat het niets worden. Ik wou vermaakt worden met onzin en ik ben vermaakt met onzin. 3*.

avatar van xxERWINxx
Goede harde actiefilm met een goede rol van Nicolas Cage! Op het eind word hij een beetje nep / minder, maar al met al wel een voldoende!

avatar van IH88
“Gimme one good reason I shouldn't shoot you in the face.”
“I'm driving.”
“You know what I mean!”

Alleen al om Amber Heard verdient deze film vijf sterren... Nee grapje natuurlijk, maar op z'n minst twee sterren heeft ze wel verdient. En het haar van Nicholas Cage verdient al een recensie op zich. Drive Angry is voor de rest één grote klucht, en als je de film ook zo benadert valt er veel te genieten. De excessieve actiescènes, de accenten die de acteurs zich aanmeten, de humor, het over the top acteerspel van vooral Cage, Heard en Fichtner. Soms werkt een film gewoon omdat alle puzzelstukjes precies passen. En Drive Angry omarmt de gekte.

avatar van misterfool
Het is inderdaad een grote B-film, maar met de altijd vermakelijke Cage en Fitchner is het toch nog prettig kijkvoer. Met name de humor laat deze film net even boven de middenmoot uitstijgen.

avatar van Shadowed
Best lollig.

Vooral aan het begin dan. Deze film alleen gekeken vanwege Heard, maar ik wist niet echt wat me nou eigenlijk te wachten stond, ik had om heel eerlijk te zijn een racefilm verwacht. Dit was wel iets anders, en ik vond het niet eens zo heel slecht.

Vooral het eerste deel van de film is absurd, soms hilarisch en lekker lomp. Bloed en geweld in overvloed, waarbij de film zichzelf ook verre van serieus neemt. Cage speelt een andere rol dan normaal, maar hij doet het niet eens zo heel slecht. Heard ziet er goed uit en vooral Fitchner blinkt uit als de grappige Accountant.

Naar het einde toe begonnen de effecten wel erg op Sharknado te lijken en gaat de score dus ook omlaag. Ondanks de absurde gebeurtenissen ga ik dit niet hoger geven dan een 3,0*. Toch wel jammer, als ze het einde niet zo hadden gedaan, was deze film zo veel leuker geworden.

avatar van The Guardian
Ondanks de wat negatieve recensies de film toch maar een kans gegeven, uitzetten kan tenslotte altijd nog. Dat viel helemaal niet tegen. Natuurlijk geen diepzinnig verhaal en je leert er niets van, maar wel vermakelijk. Een echte mannenfilm die de betere lesbiennes ook wel kunnen waarderen . Lekker hersenloos schoppen, slaan en schieten met mooie (soms blote!) vrouwen, humor en prachtige, klassieke auto's. In mijn geval goed voor een avondje relaxen.

avatar van henderk
Heerlijk vermaak, love it!

avatar van DiamondsRealDeal
Vermakelijk, maar het verhaal achter die 2 personages