211 (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door York Alec Shackleton
met Nicolas Cage, Cory Hardrict en Michael Rainey Jr.

Mike Chandler is politieagent van beroep. Op een dag komt hij samen met een jonge burger terecht in een bankoverval. Deze wordt gepleegd door enkele zwaar bewapende mannen die ook nog eens goed getraind blijken te zijn. Zal Chandler erin slagen de boel te redden?

• zaterdag om 20:00 uur op TV (RTL7)

avatar van DreamTech
Nou was er snel klaar mee weer zo lekker goedkoop en nep in elkaar gezet had t kennen weten !!

Kwalitatief mager dat zeker, maar heb net als een slecht stukje muziek je toch lekker in de oren kan klinken, heb ik me ondanks de mankementen best vermaakt met 211. Als je tegenwoordig een film van Cage gaat zien weet je dat het geen A merk is, dus ook eigen schuld dikke bult, maar kan u verzekeren dat hij de laatste jaren echt nog slechter werk heeft afgeleverd. 211 is gewoon een harde, wat goedkoop ogende actiefilm, gesitueerd rondom één gebeurtenis(een bankroof) en aanvankelijk opgezet als vroeger de beruchte rampenfilms uit de jaren zeventig: Voordat het spektakel(nou, ja) losbarst krijgen we een hoop losse en onbevredigende verhaallijntjes te zien rondom de personages die later in het verhaal op één of andere manier ieder voor zich een rol gaan spelen in de actie. Cage zelf komt pas na een kleine twintig minuten in beeld, en heeft hier niet zozeer de absolute hoofdrol, maar is meer één van de vele protagonisten. Wie vervolgens houd van een simpele maar redelijke schiet maar lekker op elkaar film zal het laatste half uur best aan zijn trekken komen, hoewel we weten dat na zoiets moois als Heat dit type films nooit meer hetzelfde zal zijn. Gewoon een B film waarvoor je in de stemming moet zijn.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van schumacher
Nogmaals een bewijs dat ik niet op imdb nerds moet afgaan.
Dit is echt wel een leuke aktie film en die geen seconde verveeld.
Aktie/schietscenes waren echt wel goed.
Een film hoeft niet duur te zijn om te vermaken.

Ik heb bv overlaatst Black Panter gezien, zo'n film kost 100000 kerr meer en dat was echt een gedrocht, nee, geef mij dan liever dit filmpje hier die lekker wegkijkt.

avatar van filmkul
Gemiddelde actiefilm. Het verhaal slaat kant nog wal, maar Shackleton weet er best nog wel wat van te maken. De opbouw is redelijk en al snel volgen er wat harde actiescenes. Echt spannend wordt het helaas niet. Maar het tempo ligt hoog en gelukkig is de speelduur beperkt waardoor de film best te pruimen is. Het acteerwerk is vlak en het lukt de acteurs niet om emotie over te brengen ondanks wat emotionele scenes. Krappe voldoende. 2.5/3.0

avatar van mixmaster
Matige film met Nicolas Cage op de automatische piloot, het verhaaltje is simpel en matig uitgewerkt.

De ''Shoot-out'' bij de bank is goed gedaan maar de rest van de film is te simpel en soms zelfs saai.

Matige doch vermakelijke actie film

avatar van m1chel
De film opent met de melding dat het verhaal van de film gebaseerd is op een van de langstdurende en bloederigste bankovervallen uit de Amerikaanse geschiedenis. De titel 211 verwijst hierbij dan ook naar de code die door de Amerikaanse politie gebruikt wordt als er een bankoverval gaande is. Met deze informatie in het achterhoofd lijken we een interessante film tegemoet te gaan. In de hoofdrol zien we Nicolas Cage, een acteur die ooit een Oscar won voor zijn rol in Leaving Las Vegas en een glansrijke carrière tegemoet leek te gaan. Toch voegt hij de laatste jaren vooral een stormvloed aan wisselvallige films aan zijn oeuvre toe, waarbij hij zich niet bepaald van zijn beste kant laat zien. Deze 211 valt hier ook onder en Cage zal ongetwijfeld nog wat schulden hebben openstaan dat hij zich steeds verder moet verlagen tot films waarvoor het alfabet niet toereikend is. Of hij zijn fans dit moet aandoen is een ander verhaal, want werkelijk niemand zal of kan ontkennen dat hij met deze film een nieuw dieptepunt heeft bereikt.

Het verhaal begint in Kabul, Afghanistan, waar een aannemer zijn huurlingen niet betaalt voor schimmige praktijken. Voor het witwassen van geld laat hij een extreem groot bedrag in kleine bedragen overboeken naar allemaal bankrekeningen die over de gehele wereld zijn verspreid. De huurlingen besluiten de aannemer te vermoorden en een van de banken te overvallen, om zo het geld waarop ze recht hebben te innen. Dit begin van de film wordt vooral ontsierd door een verkeerde muziekkeuze en belabberd camerawerk. De makers willen hier, zoals ze in de tagline aangeven, een mix creëren van de films Black Hawk Down en End of Watch, maar doen deze titels absoluut geen eer aan. Als de film zich vervolgens zegt te verplaatsen naar Amerika, valt direct op dat de opnames op een ander continent hebben plaatsgevonden. Het oog voor detail was blijkbaar afwezig, maar het wekt wel flinke verbazing als men op de snelweg rijdt en het gros van de auto’s blijkt Europese kentekenplaten lijkt te hebben. Het zijn van die typische zaken die je enkel in een b-film ziet.

Toch hoeft zelfs dit een vermakelijke film niet in de weg te staan. Helaas komen er nog een flinke bak clichés om de hoek kijken in een poging de film van drama te voorzien. Zo krijgt Steve te horen dat zijn vrouw zwanger is. Hij vertelt dit vervolgens aan zijn schoonvader, die een erg slechte relatie met zijn dochter heeft, en menig filmkijker kan de rest van het verloop van deze verhaallijn zo inkleuren. Wie dan nog de hoop heeft dat de actie de film weet te redden komt bedrogen uit. Zo worden er door zowel politieagenten als de bankovervallers flink wat magazijnen leeggeschoten, maar raken ze letterlijk kant noch wal. Het enige lichtpuntje aan de film zijn wellicht de overvallers. Ze zijn meedogenloos en vuren op werkelijk alles vuren dat beweegt. Het zorgt voor een enkele heftige scene, waarbij omstanders uit de auto worden getrokken en zonder blikken of blozen doodgeschoten worden. En dan is er nog Kenny, waarom zijn karakter uiteindelijk in de film terecht is gekomen blijft een raadsel. Hij voegt namelijk niets toe aan het verhaal, werkt in de vuurgevechten vooral zwaar op de zenuwen en het is eerder lachwekkend dan serieus te nemen als hij zich aan het eind ontpopt tot een heuse held.

211 blijkt een nieuw dieptepunt in de carrière van de eens zo gevierde Nicolas Cage. Het enige positieve aan de film zijn enkele schokkende scènes, maar dan houdt het helaas ook wel op. Het acteerniveau van de ganse cast schuurt daarnaast tegen het dieptepunt, het verhaal is ronduit slecht uitgewerkt en de film bevat een handvol vrij overbodige zijplots. Nu heeft de film al een erg beperkte speelduur, dus het is enerzijds te begrijpen dat de makers deze plotjes erin hebben gelaten. Toch is het anderzijds aan te raden gewoon eens uit gaan van een beter script, een kritiek die vooral aan Cage is gericht. Wellicht motiveert het hem weer eens. 211 is in elk geval een film die hooguit genietbaar voor mensen die de lat erg laag hebben liggen, ieder ander raden we aan deze titel links te laten liggen.

schumacher schreef:
Nogmaals een bewijs dat ik niet op imdb nerds moet afgaan.
Dit is echt wel een leuke aktie film en die geen seconde verveeld.
Aktie/schietscenes waren echt wel goed.
Een film hoeft niet duur te zijn om te vermaken.

Allemaal "Simon can Collem"-wannabees hier. lol

Als je naar al de berichten van alle films een beslissing zou maken
of je naar een film wel of niet zou kijken,dan blijven er maar weinig over
de beoordelingen die ik hier van de .... deskundige lees gaan ver over de top

avatar van cor1946
Weer slechte film van Nicolas Cage, matig en wel veel doden. Een blond mokkel van Interpol dat sloeg nergens op dat maakte er helemaal een troep van.

avatar van Brabants
Te voorspelbaar en te onrealistisch om van te kunnen genieten. Als voorbeeld komen er bankovervallers binnen die eerste de kluis laten openen en vervolgens mobieltjes innemen. Als dit soort volgordes worden gehanteerd dat weet je voor de rest wel genoeg. De beelden en acteerwerk zijn nog niet eens B-film waardig. Dhr. Nicolas Cage kan weer trots zijn op zijn imposante oeuvre aanvulling. Chapeau.

avatar van snarfje5508
lachwekkend slecht incluis de acteerprestaties. Klusje tussendoor werk. Actiescenes ook nog eens belabberd. Met alleen pief paf poef redt je de zaak niet. Advies, niet kijken.

avatar van DjFrankie
Ik heb geen hekel aan Cage, mag hem graag zien als acteur, al speelt hij altijd dezelfde rol. Deze film is niet werledschokkend maar kon me wel vermaken.

Het is lang geleden dat Nicolas Cage nog een topfilm heeft gemaakt.
Maar ondanks de slechte kritieken op deze film vond ik hel niet zo slecht.
Akkoord, het is geen scenario waar je 'wauw' van gaat zeggen, maar heb me toch vermaakt, hij kijkt lekker weg.
Goed voor bijna anderhalf uur amusement.

avatar van john mcclane 2
aardige actie scene's.
Maar ook een hoop ergernissen .
niet zo goed,niet super slecht.

Tja,het wordt er niet beter op met Cage.
Zo,dit waren even een stelletje slechte acteurs en actrices.

Kortom;NIET BEST!!

avatar van umbra
Zeer matige actiefilm, zowat alles was ondermaats.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, aardige onderhoudend actie filmpje, ik heb mij hiermee wel vermaakt.
Het was niet echt top, maar gewoon een doorsnee actiefilm over een bank die overvalt word.
Het einde vond ik niet echt geslaagd als je ziet wat de overvallers doen, heb ik wel beter gezien en die blonde vrouw van Interpol vond ik niet echt een toevoeging, het feit dat er toevallig een jongen in de politie auto zat vond ik wel weer een meevaller en een stukje meer spanning hebben.
Door een vrij korte speelduur rond 86 min. was deze film wel een meevaller en kon hij ermee door.

avatar van Elchapo
Niks mis mee hoor,tuurlijk zijn er wat mankementjes te ontdekken maar dat mag de pret niet drukken.ik heb een zwak voor cage dus zijn films wil ik altijd zien,en geloof mij als ik zeg dat hij slechtere gemaakt heeft3.5 stars.

avatar van Elchapo
m1chel schreef:

hmmmmm,dus ik heb de lat volgens jou vrij laag liggen en is dit een waardeloze film.......Nou maat,superman uit 1978 waarderen met 4(!) sterren,net als de karate kid uit 1984...... wie legt er hier nu de lat eigenlijk laag????????

avatar van jippie2010
Een duidelijke B-film die er voor gekozen heeft om zijn budget uit te geven aan Nicolas Cage. Gelukkig is hij te motiveren om er iets degelijks van te maken, daardoor wordt het geheel het aangluren waard. Voor de rest is plot, camerawerk, regie, montage, casting en acteerwerk onder de maat. Twee sterren voor Cage. *2.0

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze doorsnee actiefilm, met meer dan voldoende actie op Netflix gekeken en ik ga absoluut bij zo'n film niet letten op mankementen en dat hoeft ook niet wat die zitten er bij dit soort films altijd wel in. Ik heb mij er prima mee vermaakt en ben nu Sleepless uit 2017 met Jamie Fox op Netflix aan het kijken. Deze is ook onlangs toegevoegd.

avatar van hoffhaan
Matig maar onderhoudend. 2.5

avatar van nathaniel177
Duidelijk een B-film, maar wel een van de betere B-films. Het is af en toe wat onrealistisch en het einde is redelijk teleurstellend, maar de film heeft een goede opbouw en is soms ook wel spannend. Nicholas Cage speelt aardig, de meeste eigenlijk wel. De actiescènes zijn goed gemaakt. Leuke film voor als je je verveeld.

veel actie, heel veel toevalligheden nicolas cage goeie agent,

Het mag best een beetje onrealistisch zijn in dit soort B-films, maar als regisseur verzin je dit toch niet? Je merkt toch dat dit echt niet kan.

En dan dat einde.... man man man

avatar van Rujar
Ik heb Cage in slechtere films zie acteren de laatste jaren.

avatar van perreke
Wat een waardeloze film en het is jammer dat Nicolas Cage mee speelt in dit soort films.
Hij is toch wel wisselvallig soms heel goed en Sons heel slecht zoals deze film.
Waardeloos verhaal en goedkope actie.

avatar van Iamvue
Ben hem nu aan het kijken wat 'n vreselijk slecht geacteerde flut film kolere

avatar van Bossxx
Acteer werk om te huilen. Simplistisch en vol met clichés. Had meer van deze film verwacht. Deze film is ook niet om aan te gluren als je je verveeld.