Death Wish (2018)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Eli Roth
met Bruce Willis, Elizabeth Shue en Vincent D'Onofrio

'Death Wish' volgt een goedaardige familieman, Paul Kersey genaamd, die als chirurg werkzaam is in Chicago. Hij krijgt slecht nieuws te verwerken als zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een brutale inbraak. Paul zint vervolgens op wraak en gaat op zoek naar de daders.

avatar van Left4Dead
Alternatieve titel: Doodsdrift

Weet iemand hoe, waar en door wie met daarnaast voor wie deze belachelijke titels bedacht worden?
Kunnen we die gasten een petitie aanbieden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Left4Dead schreef:
Alternatieve titel: Doodsdrift

Kunnen we die gasten een petitie aanbieden.

Het is buiten de debiele naam ook gewoon onzin. Heb nergens nog deze film een Nederlandse naam zien hebben. Sterker, dat komt buiten kinderfilms en onuitspreekbare buitenlandse titels na ook helemaal niet meer voor hier. Dat is iets uit de jaren 70 ofzo. Toen ging je waarschijnlijk nog naar de James Bond film De man met het gouden pistool in de bioscoop.

avatar van clubsport
Ik wist niet goed wat ik van deze remake moest verwachten , heb het origineel wel gezien maar was te lang geleden om ze goed naast mekaar te kunnen leggen dus het origineel nog maar eens opzoeken .
Als film op zichzelf heeft deze me best aangenaam verrast , het is een heerlijke wraakfilm die na een rustig begin wanneer de actie eenmaal start goed losgaat en gevarieerd blijft .
het origineel had 3 delen en van mij mag hier best nog wel een vervolg op komen .

avatar van Rodger
Net een voldoende, wraak actie, met wat sentiment.
Alleen de scene met de bowlingbal! , dat deed me gelijk denken aan Home Alone... paste echt net.. en lachwekkend.
2.5 **

avatar van GeniusMove
B Film specialist Bruce Willis weer op zijn top. Je krijgt van deze film zelf een dood wens. Wat een verschrikkelijke films maakt die man elke keer.

Mijn eerste film in 4K.
En ik heb er van genoten, de beelden spatten van het scherm
Maar de film is me ook goed bevallen, al vreesde ik er wel voor, want wie kan Charles Bronson vervangen, ook Bruce Willis niet, toch ?
Maar hij doet het prima onze ouwe rakker.
Het verhaal kennen we allemaal, en is wederom goed gebracht.
Van mij mag Willis de andere Death Wish films allemaal opnieuw maken.. ik ben fan

avatar van xxERWINxx
Best een goede wraakfilm met dit keer een hoofdrol voor Bruce Willis en niet zoals we de laatste tijd zagen in een bijrol.
Heerlijke wraakfilm en brute moorden worden er gepleegd door Willis.
Het is niet echt een spectaculaire film maar gewoon leuk voor een avond.
Het einde vond ik ook best geslaagd, deed mij een beetje denken aan de Equalizer.
3 sterren voor deze prent.

avatar van cantforgetyou
Op één of andere manier hou ik van wraak films. Hoewel wraak een negatieve eigenschap is, voelt het toch soms lekker. Je kunt beter vergeven, maar dat is (soms) moeilijk. Ik heb het origineel niet gezien, maar dit is gewoon een sterke actiefilm. Veel grove scenes waar hoofden kapot klappen en flink wat bloed vloeit. Het einde is een beetje snel en gemakkelijk, vind ik. Maar toch een sterke film in zijn genre. Bruce speelt goed, maar ook de andere acteurs doen hun best, zoals dochter en moeder. Elizabeth Shue vind ik een zeer mooie vrouw en ik heb altijd een zwak voor haar. Helaas is haar rol hier niet zo groot.

avatar van Pestiis
prima prentje!

avatar van sinterklaas
En de nieuwe Paul Kersey is.... Bruce Willis. Totaal niet te vergelijken met de kop van Kersey.

Eli Roth neemt de remake (of reboot, hoe je het tegenwoordig ook noemt) op zijn rekening. Het verhaal komt uiteraard op hetzelfde neer (inbrekers dringen huis binnen van Kersey en belagen vrouw en dochter terwijl hij aan het werk is. Dat betekend wraak.

En hier had ik toch wel meer van verwacht. In vergelijking met het origineel is de remake toch nog wel vrij mild en braaf. En dat met Eli Roth? Die niks schuwde met Hostel? Er zitten misschien maar één of twee pijnlijke scenes in. Voor de rest kan je toch wel zien dat de man toch wel ergens bang voor was geweest. Misschien had dat wel met Metoo te maken. Er komt namelijk helemaal geen verkrachting in voor. In vergelijking met het origineel, dat daar om draaide en alles neigt toch wel een beetje op de automatische piloot te gaan. Het had, om de kijker te overtuigen en wat ik van mensen als Roth kan verwachten, toch wel even wat rauwer en smeriger gemogen.

Maar het acteerwerk (die politieagenten, die dochter, Kerseys broer, die maffia) was wel goed te doen en wat actiescenes pakt het wel wat meer uit. Ook het hele social media sausje wat eroverheen gegoten wordt werkt goed mee. Ook probeerde Roth nog de typische vanoudse Chicago-scene uit oudere films een nieuw jasje te geven. De chaotische stadsfeer, die bovengrondse metro's en sommige groezelige straatbeelden.

Nog prima te doen, alleen had ik wel meer verwacht van Roth. Wel opmerkelijk dat Bruce eerst een hele lange tijd in DTV's speelt en nu ineens met een bioscoopfilm als deze terugkomt.

avatar van teigertje
Hele goede bikkel harde aktie film, die tegen horror aanzit, dat wordt duidelijk naarmate de film vordert.
Charles Bronson blijft de meester, maar Bruce Willis is een waardige opvolger.
Snoei harde remake van de klassieker.

avatar van Daan258
Nogal cliché!

Had er persoonlijk een stuk meer van verwacht. Ik heb het origineel nooit gezien maar dit werkje was niks nieuws. Het keek wel prima weg maar vind het best een hoge score voor zo'n film.
5,5/10

avatar van Grunn-in-en-verkoop
De Death Wish film met Charles Bronson vond ik goed, en spannend. Misschien als ik die oude films niet in mijn achterhoofd had, dat ik de Death Wish film met Bruce Willis beter kon waarderen. Maar ik vond Bruce Willis, net als in de meeste van zijn andere films hetzelfde overkomen en kon mij niet overtuigen.
Deze film is goed gemaakt, spannend, maar mist voor mij overtuiging.

avatar van Elchapo
''Tis te doen,maar als kenner(en bezitter) van de originele death wish met bronson,is het weinig een verbetering te noemen.....3 stars.

Ik zal wel een poging wagen om naar deze remake te kijken. Dit is namelijk een remake van Death Wish van 1974 met Charles Bronson in de hoofdrol. Naar alle waarschijnlijk zal ik de originele versie beter blijven vinden dit vooral omdat ik Charles Bronson een veel betere en sprekende uitstraling heeft met zijn markante en ietwat pokdalig gezicht.

avatar van ILDIB
Vermaakt goed maar t acteren is crap op shue en donofrio na. Sommige gaten zíjn echt te groot en ongelovig.. Ach ja.

avatar van FunkStarr
Gemoderniseerde DW. Best aardig maar soms net iets te gehaast gefilmd en Willis doet alles op autopilot. Desondanks een vermakelijke no brainer.

avatar van Banjo
GeniusMove schreef:

Oke Genius... maar wat cijfer geef je hem dan?
Dan kun je misschien wat hoger komen met je 1 stem gemiddeld?