• 8.611.838 stemmen

Releasedatum: 8 maart 2018

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Death Wish

"How Far Would You Go To Protect Your Family?"

'Death Wish' volgt een goedaardige familieman, Paul Kersey genaamd, die als chirurg werkzaam is in Chicago. Hij krijgt slecht nieuws te verwerken als zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een brutale inbraak. Paul zint vervolgens op wraak en gaat op zoek naar de daders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van mikey

mikey

Prima vertier wanneer een family man wraak moet nemen nadat zijn gezin is verwoest door een groepje inbrekers cq tuig. Minder rechtse praatjes (jammer genoeg) maar dat is prima gecompenseerd door de harde actie en vele thriller elementen. De politie is ditmaal wel sympathiek en meewerkend, hetgeen een stijlbreuk is met het origineel. Inderdaad is Willis geen Bronson maar doet het toch overtuigend. De gritty stadssfeer is in het origineel wel beter. Openingsshot in deze is fantastisch.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De originele film is uitgegroeid tot een cultfilm met ruwe scènes. Die film is dan ook meer dan enkel een wraakfilm, maar eerder een beeld van de Amerikaanse grootsteden in de jaren '70. In de verte leunt het wat aan bij bvb Taxi Driver. Niet weggelegd voor de gladde Hollywoodsterren, acteurs als Steve McQueen of Frank Sinatra weigerden de rol van Paul Kersey. De sequels zochten meer naar de sensatie. En dat kan je ook van deze reboot zeggen.

De ruwe scènes zijn wat afgeborsteld, ook al is de film 16+ (voor grote titels eerder een uitzondering tegenwoordig). De film mist die insteek van geweld in de VS en de bijhorende discussie van wapendracht en recht in eigen handen. Het verzand snel in een wraakfilm met op de rand wat gedoe op sociale media en podcasts. Eigenlijk viel het nog mee qua entertainment. Maar zonder die extra insteek met de discussies rond wapens/vigilante en ruwe scènes is het vooral een standaard wraakfilm voor liefhebbers van het genre.

Standaard actiefilm die ik in de jaren 80 toen ik 16 was waarschijnlijk goed had gevonden. De overbekende Hollywood ingrediënten treffen we aan. Volstrekt ongeloofwaardig verhaal in alle opzichten.

Echter, aan Bruce Willis valt wat mij betreft niks aan te merken, hij blijft altijd vermakelijk op 1 of andere manier.

De film heb ik helemaal uitgekeken en dat zegt wel iets. Had ook naar de kroeg kunnen gaan dus heb zo maar 50 euro bespaard. Voor een maandagavond een aanrader als je echt niks beters te doen hebt.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Remake of niet, gewoon een hele goede actiefilm!
Van een chirurg met een normaal gezinsleven, tot een meedogenloze killer.

In eerste instantie hoopt Kersey nog op de politie, maar als blijkt dat dit een "zoveelste" zaak is neemt hij steeds meer het heft in eigen handen.
Hij wordt stukje bij beetje gevoed door zijn omgeving, z'n schoonvader die een uitspraak doet, de criminaliteit op straat, alles wijst er op dat hij zelf actie moet ondernemen om tot een oplossing te komen.

Voor de buiten wereld is hij nog steeds Dr. Kersey, maar trekt zich ondertussen steeds meer terug. Hij komt door zijn wraakgevoelens steeds meer op het criminele pad en leert zich zelf aan hoe te handelen in deze wereld.
Veel brute wraak acties en veel bloederige scènes, waarin Kersey aan het eind, inderdaad een koelbloedige killer is geworden.

Wel 1 klein minpuntje en 2x jammer.

Het minpuntje: de bowling bal de precies op tijd op het hoofd van Fish knalde, hoorde thuis in een b-comedy, dat was echt heel slecht. Gewoon Fish in een worsteling door z'n hoofd schieten had veel geloofwaardiger geweest, gelukkig maar een fractie van de film.

Jammer 1:
Kersey was hard, meedogenloos en vol wraakgevoelens, alleen wat miste was een moment van echt "kapot" zijn door de situatie als nog "gewone" burger.
In "deleted scène 63" in de extra's, kreeg je te zien dat Kersey na de begrafenis van z'n vrouw thuis kwam en helemaal kapot was, het bloed op het tapijt (wat in de originele scène alleen is laten zien met een stukje uitgeknipt tapijt, waar je zelf mag invullen waarom dat is),het niet meer kunnen zijn in zijn huis en daardoor in de kelder ging leven, dit had nooit uit de film geknipt moeten worden.

Jammer 2:
Bruce Willis is de perfecte acteur om deze rol te vertolken, speelde erg goed en geloofwaardig, maar waarom men nu de "nep Bruce Willis" (Dean Norris) voor de rol van politie inspecteur heeft gecast?
Norris is een prima acteur, maar de gelijkenis met een pondje meer Bruce Willis is gewoon irritant.

Spannend en vol actie!

avatar van Pecore

Pecore

Acteerwerk in deze film is zo bedroevend dat het leuk wordt. Het leek bij vlagen op satire en daar heb ik mij opzich best wel mee vermaakt. Verder is dit vooral propaganda voor de wapenindustrie, maar dat mislukt zo hard dat ook dat stukje wel vermakelijk wordt. Hele matige film met onbedoeld leuke stukjes.

avatar van Waverick

Waverick

Aardige film, maar haalt het wat mij betreft niet bij het origineel. Het lijkt teveel op wat we in de afgelopen decennia hebben gezien in dit genre en steekt daar niet tegen af. Bruce Willis doet het nog wel aardig.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Lompe wraakfilm volgens het boekje. Maar Eli Roth weet er toch iets koddigs van te maken door het overdreven hypergeweld en de onverholen NRA-propaganda. Het maakt 'Death Wish' (2018) typisch zo'n film waar je je kunt amuseren over die gekke Amerikanen met hun geweldscultuur. Sowieso fijn om Bruce Willis weer eens in een archetypische rol te zien als 'everyman' die getergd wordt tot het uiterste.

avatar van Toontje G

Toontje G

Als de film begint weet je al hoe hij eindigt, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Goede remake, op veel vlakken trouw aan het origineel en die me goed is meegevallen. Het gaat er ruig aan toe. Willis zal nooit Bronson kunnen vervangen als Kersey maar dan liever hem dan menig andere acteur.

Donkerwoud schreef:

onverholen NRA-propaganda.

Zo had ik het ook willen noemen maar Donkerwoud was me voor. Dit is één lange publiciteit waarom je als Amerikaanse stedeling best een wapen in huis neemt. En hoe doe je dat best door mensen bang te maken voor homejackings. En wanneer Kersey voor het eerst die wapenshop binnenwandelt; wapens kopen is even makkelijk als een broodje halen bij de bakker.

avatar van mrkos

mrkos

Death Wish

Ondanks dat deze film ongeloofwaardig oogt, is het toch een leuke zit. Genoeg actie en wraak films vind ik altijd wel leuk om te zien. Bruce Willis doet het goed. Binnen een paar weken is hij ware crime hunter geworden haha, hoe ongeloofwaardig het ook mag zijn.

3 sterren, puur voor entertainment.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Uiteindelijk toch leuker dan ik dacht. Eli Roth is nog even onsubtiel als altijd en het was hier en daar aardig uitgelicht. Leuke meevaller. 3,5*