Death Wish (2018)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Eli Roth
met Bruce Willis, Elizabeth Shue en Vincent D'Onofrio

'Death Wish' volgt een goedaardige familieman, Paul Kersey genaamd, die als chirurg werkzaam is in Chicago. Hij krijgt slecht nieuws te verwerken als zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een brutale inbraak. Paul zint vervolgens op wraak en gaat op zoek naar de daders.

avatar van Left4Dead
Alternatieve titel: Doodsdrift

Weet iemand hoe, waar en door wie met daarnaast voor wie deze belachelijke titels bedacht worden?
Kunnen we die gasten een petitie aanbieden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Left4Dead schreef:
Alternatieve titel: Doodsdrift

Kunnen we die gasten een petitie aanbieden.

Het is buiten de debiele naam ook gewoon onzin. Heb nergens nog deze film een Nederlandse naam zien hebben. Sterker, dat komt buiten kinderfilms en onuitspreekbare buitenlandse titels na ook helemaal niet meer voor hier. Dat is iets uit de jaren 70 ofzo. Toen ging je waarschijnlijk nog naar de James Bond film De man met het gouden pistool in de bioscoop.

avatar van clubsport
Ik wist niet goed wat ik van deze remake moest verwachten , heb het origineel wel gezien maar was te lang geleden om ze goed naast mekaar te kunnen leggen dus het origineel nog maar eens opzoeken .
Als film op zichzelf heeft deze me best aangenaam verrast , het is een heerlijke wraakfilm die na een rustig begin wanneer de actie eenmaal start goed losgaat en gevarieerd blijft .
het origineel had 3 delen en van mij mag hier best nog wel een vervolg op komen .

avatar van Rodger
Net een voldoende, wraak actie, met wat sentiment.
Alleen de scene met de bowlingbal! , dat deed me gelijk denken aan Home Alone... paste echt net.. en lachwekkend.
2.5 **

avatar van GeniusMove
B Film specialist Bruce Willis weer op zijn top. Je krijgt van deze film zelf een dood wens. Wat een verschrikkelijke films maakt die man elke keer.

Mijn eerste film in 4K.
En ik heb er van genoten, de beelden spatten van het scherm
Maar de film is me ook goed bevallen, al vreesde ik er wel voor, want wie kan Charles Bronson vervangen, ook Bruce Willis niet, toch ?
Maar hij doet het prima onze ouwe rakker.
Het verhaal kennen we allemaal, en is wederom goed gebracht.
Van mij mag Willis de andere Death Wish films allemaal opnieuw maken.. ik ben fan

avatar van xxERWINxx
Best een goede wraakfilm met dit keer een hoofdrol voor Bruce Willis en niet zoals we de laatste tijd zagen in een bijrol.
Heerlijke wraakfilm en brute moorden worden er gepleegd door Willis.
Het is niet echt een spectaculaire film maar gewoon leuk voor een avond.
Het einde vond ik ook best geslaagd, deed mij een beetje denken aan de Equalizer.
3 sterren voor deze prent.