Death Wish (2018)

Alternatieve titel: Doodsdrift

Actie / Misdaad

geregisseerd door Eli Roth
met Bruce Willis, Elizabeth Shue en Vincent D'Onofrio

'Death Wish' volgt een goedaardige familieman, Paul Kersey genaamd, die als chirurg werkzaam is in Chicago. Hij krijgt slecht nieuws te verwerken als zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een brutale inbraak. Paul zint vervolgens op wraak en gaat op zoek naar de daders.

• vanaf vrijdag 13 juli te koop op blu-ray, vanaf 27 juli op dvd

Koerok schreef:
Eh, dat ligt niet aan Bruce Willis, dat is gewoon zijn rol. Hij speelt een chirurg. Chirurgen moeten in stressvolle situatie hun emoties de baas blijven en koel en zakelijk kunnen handelen. Daarom is hij ook in staat om van een normale man en huisvader in korte uit te groeien tot de meedogenloze 'grim reaper'.
Ik vond juist dat hij dat heel overtuigend deed.

Je kan prima van nette chirurg een brute killer worden omdat je als chirurg zakelijk en emotieloos moet werken? Really?

Nou, zo vergezocht is dat natuurlijk niet. Dat zijn wel de eigenschappen die je moet hebben.

kos schreef:

Dus iedereen die zakelijk en emotieloos zijn werk kan doen kan gemakkelijk transformeren in een brute killer. Ja ja.

avatar van jeroentjuhhhhh
Er zijn tal van onderzoeken die een link leggen tussen hoog (zakelijk, emotieloos) werk en psychopathisch gedrag. Het is absoluut niet vergezocht.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, anders draai je de logica even compleet om.

kos schreef:

Ja, anders draai je de logica even compleet om.

Nee hoor, dat is wat de persoon in de spoiler beweerde.

Nee, hij zegt dat die chirurgische, koele kwaliteiten een soort vereiste zijn voor dat killer-gedrag. Niet dat het daar toe leidt natuurlijk, dat is compleet op z'n kop redeneren.

Ach ja, ik denk dat een film als Death Wish niet bepaald staat of valt bij de vraag of de transformatie van de hoofdpersoon realistische is ja of nee.

Althans, dit geldt voor mij. Voor realistische gebeurtenissen ben je sowieso niet aan het juiste adres bij deze film.

avatar van Koerok
Ajax&Litmanen1 schreef:
Kos heeft het inmiddels al aan je uitgelegd, maar toch nog even:
Mijn punt is, dat als iemand (ongeacht zijn beroep of achtergrond) gemotiveerd is om een soort 'vigilante' te worden, dan is het dan een voordeel als je in staat bent om je emoties de baas te blijven en koel en zakelijk te kunnen handelen. Chirurgen kunnen dat, en niet voor niets speelt Willis een hele rustige en bedachtzame man die weinig emotie toont. Mijns inziens is dat geen toeval.