Death Wish (2018)

Alternatieve titel: Doodsdrift

Actie / Misdaad

geregisseerd door Eli Roth
met Bruce Willis, Elizabeth Shue en Vincent D'Onofrio

'Death Wish' volgt een goedaardige familieman, Paul Kersey genaamd, die als chirurg werkzaam is in Chicago. Hij krijgt slecht nieuws te verwerken als zijn vrouw en dochter slachtoffer worden van een brutale inbraak. Paul zint vervolgens op wraak en gaat op zoek naar de daders.

Remake van Death Wish (1974)

Vanaf 23 november in de bioscoop (Dutch Filmworks)

avatar van Quentin
Niet straight-to-video? Willis is toch al jaren niet meer bankable?

Niet straight-to-video.

avatar van Kondoro0614
Trailer ziet er leuk uit.

avatar van tattoobob
Dit kan wel eens de come-back worden voor Willis
En voor roth een film met iets meer budget,dus dat zal ook niet verkeerd uitpakken.

avatar van Shinobi
Ik mis de rauwe toon van de oude films, dit oogt te glad. Maar we zullen het zien.

avatar van mikey
Klopt! Niet gritty. Het origineel is trouwens bedenkelijk maar briljant!

Haha dit meen je niet.

avatar van Zandadder
Te modern en waarom? Het houdt niet op, klassiekers remaken.

Eli Roth is ook wat wisselvallig (Cabin Fever, Hostel en Knock Knock vond ik top, maar The Green Inferno een fikse tegenvaller).

De sfeer in de originele Death Wish reeks was uniek. De grauwe straten. Echt straattuig en de charismatige Charles Bronson.
In de trailer zie je al georganiseerde bendes, anabolen white trash, rapmuziek, Willis doet te stoer en is qua uiterlijk en fysiek toch een stuk indrukwekkender dan Bronson begin jaren 70, wat juist de kracht van de film was.

Vrees een 13 in een dozijn wraak-film die niet beter zal zijn dan b.v. Death Sentence , Man Of Fire of Dead Man's Shoes en tig anderen.

avatar van Filmkriebel
Bronson is een onvervangbaar icoon! Wanneer men over nog eens 40 jaar Death Wish zal zeggen, zal men nog altijd aan Bronson denken.

avatar van erik1977
Ik ben zelf niet zo van de remakes, maar voor death wish kan het denk ik alleen maar goed uitpakken denk ik.
De oude versie onlangs weer gezien en ondanks ik het wel een klassieker vind is de film in kwestie toch wel traag en ook stiekem wel een beetje gedateerd vandaag de dag.
Ik ben heel benieuwd naar deze versie en misschien ook wel weer een boost voor Bruce willis.

avatar van Basto
Iets met 'links' en 'laten liggen'.

Trailer ziet er cool uit. Knap blondje in die winkel.

erik1977 schreef:

Afhankelijk van wat je verwacht... Op de trailer afgaand ziet de remake eruit als het standaard vigilante formulewerk met een Willis die met stoere oneliners wat jong grut gaat afknallen op allerlei originele manieren (yippy ka yee m*f*cker). Ik zie niet veel meerwaarde ten opzichte van het origineel.

avatar van erik1977
Filmkriebel Daarom extra de trailer nog niet bekeken, heb het dan bij IT wel gedaan omdat ik mij niet kon bedwingen

avatar van Filmkriebel
En kan het hiermee nog steeds goed uitpakken erik1977?

De oude film had gebreken maar de menselijke Kersey die met klamme handen voor de eerste keer een wapen aanraakt, en dan boven de pot hangt wanneer hij voor de eerste keer iemand neerschiet, , zal ik wel missen.

avatar van erik1977
Filmkriebel, denk dat ik dat wel met je eens ben, Charles Bronson blijft ongeevenaard denk ik Maar ik gun Bruce Willis wel weer eens een hitje, want het laatste werk van de beste man is toch niet echt geweldig, en vroeger was hij toch wel een beetje een held van me met zijn die hard films ( en ook die laatste delen zijn niet veel bijzonders) en the last boyscout en nog een paar toppers uit de jaren 90.

avatar van FunkStarr
Neeeee!!! Bronson is onvervangbaar, en dit is het zoveelste bewijs dat de ideeën op zijn in hollywood. Zonder de trailer te kijken weet ik al dat deze het niet bij het origineel gaat halen (of een deeltje 2, of 3) en waarschijnlijk ook niet eens in de buurt gaat komen. Met alle respect voor Willis, maar Bronson is nog 100 x cooler en gewoon ongeëvenaard zoals hierboven al beschreven. Ik wacht de eerste recensies wel even af.

avatar van DiDa
Roth heeft bewust niet gekozen om een kopie te maken van het origineel. Hij wilde er Bruce Willis' Taken van maken. Dat is eigenlijk de insteek. Dit wordt gewoon een recht toe rechtaan actiethriller met een Bruce Willis die langzaamaan veranderd in een soort John McClane. Wat mij betreft prima en ik hoop ook dat dit een soort comeback voor Willis betekent. Hij kan veel meer dan die vervelende bijrollen in VOD films. Daarnaast zal hij zijn rol als David Dunn weer opppakken in M. Night Shyamalans sequel op Unbreakable en Split. Dus hopelijk zit die comeback er weer in.

avatar van Ajax&Litmanen1
Eli Roth ziet in 'Death Wish' de comeback van Bruce Willis | Filmtotaal filmnieuws

Ik moet het nog maar eens zien. De trailer is best aardig, maar Willis speelt al een jaartje of 10 vrij ongeïnteresseerd in simpele b-films. Erg jammer, ik was altijd fan van hem, heeft echt zoveel schitterende rollen gespeeld. Maar ergens verkoos hij de weg van het makkelijke geld voor flauwe films. Hij is zelfs uit The Expendables 3 geschopt omdat hij veel te veel geld vroeg. Zou mooi zijn als hij een serieuze comeback gaat maken, kan op zich nog jaren mee en zijn charisma en coolheidsfactor heeft hij nog wel.

Death Wish blijft een geweldige klassieke reeks, maar er is wel ruimte voor een goede nieuwe wraakfilm in het actiefilm-genre.

avatar van FunkStarr
Als het een op zichzelf staande film is die echt niets met de originele reeks te maken heeft is dat natuurlijk prima, maar waarom dan de naam eraan verbinden? Ze kunnen toch wel een andere naam bedenken als Paul Kersey of Death Wish mag ik hopen. Ik vind het gewoon zonde dat de naam van zo'n mooie reeks eigenlijk opnieuw gebruikt wordt, terwijl de film zelf er helemaal niets meer mee te maken heeft alleen al vanwege het feit dat Bronson ontbreekt. Ik hoop maar dat ze er het beste van maken, maar het is al een klein minpuntje vind ik. De trailer wordt ik nou niet echt enthousiast van, en de Dirty Harry imitatie vind ik ook wat slapjes. En zoals A&L zegt, Willis is nu toch ook al op een bepaalde leeftijd dat het allemaal niet zo flitsend meer is, terwijl het natuurlijk nog steeds een goede acteur is. Maar de stijl van de film zoals in de trailer vertoond vind ik eigenlijk maar matig, er straalt niet echt een bepaalde sfeer van uit.

avatar van FunkStarr
Bah, hoe langer ik hier naar kijk (de hoes en de trailer) hoe meer ik de neiging krijg dit compleet links te laten liggen. Ik ga straks maar weer eens de eerste Death Wish opzetten, voor het betere vermaak. Ik kan nu al op hand van de trailer bijna zeker zeggen dat dit niks gaat worden. Laat ze in Hollywood nou eens een keer stoppen om geniale klassiekers om zeep te helpen met remakes. Zijn er trouwens niet genoeg Death Wish films? ik vond 5 delen wel meer dan genoeg eigenlijk. Dit is gewoon even een "moetje" voor Willis, die schaamteloos meewerkt aan het om zeep helpen van de Bronson klassieker. Schijnbaar is het verdienen van (nog meer) geld belangrijker dan respect hebben voor en het maken van een goeie film.

avatar van hannes64
Ik zie `t maar duister in voor Willis.
Een comeback met deze film, ik weet dat Roth niet wegduikt voor wat gore in zijn films en daar zit deze denk ik dan ook vol mee.
Heb zo`n gevoel dat ie flopt in de bios, en dan gelijk straight to dvd/bluray.
De trailer ziet er trouwens wel gelikt uit.

Death Wish | Official Trailer 2 - YouTube

Best leuk, kan nog heel aardig worden. Maaruh, heeft dit een r-rating? Trailer is vrij bloedeloos. Zonder r-rating laat maar, dan krijg je weer van die softe shit.

avatar van ZZ TOP
Ajax&Litmanen1 schreef:
Death Wish | Official Trailer 2 - YouTube

Hij heeft volgens mij een r-rating gekregen.

avatar van Ajax&Litmanen1
In dat geval wil ik er denk ik wel voor naar de bioscoop gaan.

avatar van Flitskikker
Hmm, plot komt me bekend voor.

Helaas weer DFW. Dat wordt wachten op de blu-ray waar je de ondertiteling uit kunt zetten.

avatar van Thorak
Het is niet zo zeer een remake, maar eerder een nieuwe verfilming van het boek. Een andere titel en een andere naam voor de hoofdpersoon lijkt me ook geen optie, dan krijg je weer "dat het gejat is van Death Wish". Bij Death Sentence hebben ze dat gedaan, terwijl dát eigenlijk Death Wish 6 is. Die film is ook gebaseerd op een van de boeken uit de Death Wish serie.

Vanavond ga ik naar de voorpremiere van deze nieuwe Death Wish, ik heb er echt wel zin in en denk dat ik wél positief verrast kan gaan worden.

avatar van bombario
Ik heb hem gisteren gezien en vond hem eigenlijk best goed. Bruce Willis overtuigde me eindelijk weer eens en de film heeft een mooie kop en staart. De opbouw is wel erg traag. Het eerste uur is gewoon drama en daarna kantelt er wat in zijn hoofd en gaat het los.

De actiescènes in het tweede deel zijn expliciet, maar dat kan je bij deze regisseur verwachten. De film was ook evenwichtiger dan ik verwachtte en is geen kritiekloze lofzang op het wapengebruik. Het gevoel dat blijft hangen is van een degelijke actiefilm. Nergens puntje op je stoel, maar het kijkt lekker weg. En het uitgangspunt is natuurlijk intrigerend.