ad

Geregisseerd door: Simon West

Met onder meer: Nicolas Cage, Josh Lucas en Danny Huston

Releasedatum: 6 september 2012

Over Stolen

"Never steal from the world's greatest thief."

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

imageimageimage

avatar van arno74

arno74

Verstand op nul actiethrillertje, de vrij simpele poster zegt eigenlijk alles. Veel actie en niet bij nadenken. Als actiefilm balanceerde het wat mij betreft steeds op het randje tussen vrij slecht en net te doen, al neig ik toch naar het eerste, vandaar 1,5* voor deze film. Wel aardig voor de echte actieliefhebbers denk ik.

avatar van ambrosini

ambrosini

Niet een Nicolas film.. maar goed..

avatar van Banjo

Banjo

Een hele simpele aktie film...

Vol met die typische auto cross momenten.

Met veel politie en brandweer met sirene's ik verwacht toch wat meer van een film waarin

Nicolas Cage zijn werk doet.

2 sterren

avatar van elandenburg

elandenburg

Aardig Nicolas Cage filmpje. Komt niet erg geloofwaardig over door slecht scenario en cast. Beetje standaard Amerikaans actie filmpje. 3 sterren want echt heel slecht is 't niet.

avatar van Movsin

Movsin

Aan spectaculaire inbraken en even spectaculaire achtervolgingen geen tekort in deze al bij al spannende actiefilm.

Hier en daar natuurlijk met een korrel zout te nemen maar in zo'n actieprent wordt daar doorgaans weinig om gemaald.

Dat de film nog een spetterende finale in petto zou hebben en mogelijks een ontspannende laatste shot, lag wel voor de hand.

Nicolas Cage overtuigt in een rol die hem wel ligt.

avatar van quinten1

quinten1

goede film, zonder meer

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2009 stemmen

Stolen

Ik ben het met de personen eens dat Cage in steeds meer films een te slechte rol neerzet. Cage kan beter, en ook bij deze film kon Cage beter dan wat hij nu heeft laten zien.

Maar goed ik zei het al, Nicolas Cage kon zijn rol wat mij betreft veel beter neerzetten.. Ik vond hem echt matig acteren en dat is gewoon zonde. Cage had altijd bij mij een grote naam, ik vond hem een goeie acteur, maar bijna alle films die ik nu zie met hem is gewoon .... Jammer, echt... Sami Gayle... Wat een lelijke meid is dat... Dat ten eerste... Ten tweede, ook over haar was ik niet echt onder de indruk... Als hysterische meid die ontvoerd werd voelde ik niet hoe het aan had moeten komen, de angst van het meisje dat vast zit... Nee, het was er gewoon weg niet.

Het verhaal in Stolen vond ik niet echt super. Het is een alweer herhaald concept over een dochter die ontvoerd word wanneer er een vader achteraan gaat om haar te zoeken.. Dit hebben we allemaal al in de Taken films gezien, en daar vond ik het ook echt goed uitpakken.. De actie scene's waren oke, realistisch was het op meerdere plekken niet. Neem als voorbeeld de auto in het water, die bleef goed toen zijn dochter erin zat. Maar zodra die dude erin zat die Cage graag dood wou hebben, leek het wel alsof ze in een zee waren gereden... Echt een groot minpunt is dat... Voor de rest kijkt hij niet lekker weg, en zijn die 96 minuten soms nog steeds te lang... Ook hield de film je aandacht niet vast, en raak je snel afgeleid!

avatar van Crook

Crook

Onbegrijpelijk dat er geld is voor dit soort kutfilms

Vreselijk slechte cliche film.

avatar van nadrin

nadrin

Was een redelijke film tot aan het goud. Dan was het zo van de pot gerukt dat het niet meer om aan te zien was

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

matige actiefilm van Simon West en Cage, nochtans het team van het ooit zo vermakelijke Con Air. Maar beiden zijn afgezwakt naar de matige actiefilms die amper een bereik kunnen vinden in de bioscoop. Deze film is zeker niet de zwakste Cage-Schulden-film maar echt een hoog niveau word hier niet gehaald. de film heeft een verhaal dat de laatste jaren nogal in trek is en ook hier worden de clichés allesbehalve omzeild. De niet onaardige cast trekt er dan nog het meeste uit, vooral uit de soms belachelijk geschreven dialogen. De actie is best wel te pruimen al ga je nergens op het puntje van je stoel zitten. De muziek vond ik dan wel weer heerlijk. De finale is voorspelbaar maar

na het einde heb je een 90 minuten aardig vermakelijke actiefilm achter de kiezen die je morgen al snel weer vergeten bent en ik hoop dat Cage en West dit ook snel zullen vergeten.

avatar van dalma

dalma

nadrin schreef:

ben ik volledig mee eens.

avatar van jippie2010

jippie2010

Oei, vreselijk onorigineel natuurlijk, en hoewel de uitwerking lekker wegkeek kan ik er geen voldoende voor geven. Jammer, want kijk graag naar Cage. *2,5

avatar van Boneka

Boneka

Zwakke matige film. Over het plot moeten we het maar niet hebben. De griezel leek meer een stripfiguur en wat altijd weer opvalt. Hoofdpersonen hebben altijd een mooie dochter en nooit geen zoon. Actie is natuurlijk over the top. En ik vind Nicolas in deze film er vreemd uitzien. Nee dit valt onder de noemer een x gezien en daarna nooit meer.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Die eerste twintig minuten zijn nog wel leuk, daarna wordt het èrg voorspelbaar formulewerk met die belachelijk eenvoudige goudroof als dieptepunt. Eigenlijk gewoon een standaard-Hitchcock-situatie, maar de oude meester had er tenminste een beetje humor in gebracht. Het sixties-actie-themaatje op de soundtrack geeft gelukkig al aan hoe serieus we deze film moeten nemen.

avatar van The main man!!

The main man!!

Wat een onzin deze film, vooral de scène met het goud was super zielig, en sloeg echt nergens op!!

De ideeën en oplossingen in deze film worden ineens gevonden, door een bizarre samenloop van omstandigheden, gebeurt dit nu bij eentje of twee, maar nee hoor, alle oplossingen worden zo uiteindelijk gevonden, het is te triest voor woorden gewoon.

Het einde lijkt wel op een nieuwe film van Steve Seagal, daar gaat de tegenstander ook vaak pas neer nadat hij al 16 keer dood had moeten zijn, al met al heel vermoeiend om zulke belachelijke troep te zien.

De scriptschrijver zou zich beter kunnen concentreren op fantasy films, want hij heeft meer fantasie dan een gemiddelde kleuter ooit zal hebben!!

Onderhond

Niet zo best.

West bewijst nog maar eens een zeer beperkte regisseur te zijn. Niet dat ik dit soort films nu zó hoog heb zitten, maar met Cage in de hoofdrol moet dit toch beter kunnen. Jammer genoeg is het een zeer doorsnee actiethrillertje geworden.

Nu is Cage zelf ook niet geweldig op dreef. Hij kijkt vooral zeer moeilijk, vooral wanneer hij hard moet lopen. Eén shot lijkt bijna een parodie, maar toch is dit allemaal bloedserieus bedoeld. De rest van de cast doet het nog slechter, met Akerman en Lucas voorop.

Plotje is flauw, maar dat was wel te verwachten. Teleurstellender is dat ook de meeste actiescènes niet veel waard zijn én dat de heists ook maar redelijk duf zijn uitgewerkt. Gelukkig kent de film genoeg tempo zodat het nooit echt saai dreigt te worden, maar in dit genre zijn er toch veel betere films te vinden. Deze mag je gerust overslaan.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Cliché actiefilmpje.

Natuurlijk wist je dat wel op voorhand, en soms kan het wel vermakelijk zijn om zo een film te bekijken. Ook deze is zeker vermakelijk en leuk om te bekijken, uiteraard met de clichétrucjes erbij, maar dat is ook niet erg. Nicolas Cage is quasi altijd wel leuk om aan het werk te zien, andere rollen zijn niet echt zo goed.

Plot is redelijk oké, simpel maar oké, en de setting is best nog wel iets aparts. Een actiefilm terwijl het carnaval is, eerlijk gezegd nog niet gezien. Hoewel de trucjes ermee best bekend voorkomen. Film die erg vlot, mede door dat na de inleiding waarin we al meteen een mooie actiescène te zien krijgen, de film nog maar een uur duurt (dus het vlot voort, we krijgen geen onnodige ellenlange uitgerekte films). Straight to the point. De actiescènes waren oké. Het viel best mee qua spektakel vergeleken met andere films. Al vond ik de scène waarbij Nicolas Cage uit de handboeien raakt (door zijn hand bewust te breken of ... ) minder geslaagd. Ook was het niet goed dat Nicolas Cage in de rest van de film amper nog problemen had met zijn hand. Dit kost zeker een half puntje. Verder was de scène waarbij Cage een knuffelbeer aan zijn dochter heeft, niet intentioneel ook erg grappig. Alsjeblief zeg, het is een kind van twaalf jaar. Ik vond het wat zielig. Maar al bij al een film die slaagt in zijn opzet: vermaken.

Aan te raden voor de actieliefhebbers en mensen die graag hebben dat een film wat vooruitgaat.

avatar van Madeks

Madeks

In sommige scenes was het acteerwerk wat ondermaats, vooral in het begin. De acteurs waren niet uitzonderlijk maar zeker ook niet slecht. Josh Lucas vond ik er het meest uit springen, hij zette een goede psychopaat neer.

Het plot was vrij dun en af en toe onrealistisch, het feit dat niemand de dochter hoorde schreeuwen en niemand haar zag toen ze wegrenden is twijfelachtig.

Het is zeker geen hoogvlieger maar dat verwachtten ik ook niet. Al met al heb ik wel genoten doordat het spannend bleef en het verhaal in hoog tempo verliep.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Goede en spannende actiefilm met Nicolas Cage! Van begin tot eind spanning en actie, veel achtervolgingen en geweld.

Goede schurk ook, wel een standaard verhaal wat we al vaker hebben gezien in films, maar het verveeld nooit.

Ook een goed einde, al met al vermakelijk!

Wat ik mij alleen afvroeg waar de moeder in dit verhaal was.

avatar van mjk87

mjk87

De film begint geweldig goed - bankovervalscènes kunen vaker leiden tot goede momenten en zo ook in deze film. Goed geschoten, spannend (ondanks wat clichés maar vooruit) en lekker gemonteerd. Daarna helaas zakt de film in en eindigt bedroevend slecht. Van het verhaal (iets met iemand die net uit de gevangenis komt, een beter leven wil leiden en een ontvoerde dochter) moet de film het niet hebben, maar ergens mag je toch iets origineels verwachten. En als die goudroof aan het eind ineens heel makkelijk gaat dan houdt het op, ik ben als kijker niet helemaal achterlijk. Een wel aardige Cage en enkele wat ruigere scènes maken de film nog wel voor lange tijd het kijken waard. Tot die laatste scènes dan. 2,0*.

avatar van chucknorris

chucknorris

Ik kan me heel goed vermaken met actiefilms. Hoeven ook helemaal niet complex te zijn. Maar ze moeten wel kloppen. En dat doet deze niet. Van geen kant zelfs. compacte pakketten briefgeld verbranden niet in een paar seconden, een vijver is niet tientallen meters diep, goudstaven wegen in het begin 125 kilogram per stuk, aan het eind kun je blijkbaar een complete sporttas vol meedragen. Met 1 arm nog wel. Etc onverdraaglijk allemaal.

avatar van stratmans

stratmans

goede film van Nicolas Cage

avatar van joolstein

joolstein

Dat deze actiefilm van regisseur Simon West op alle fronten in de categorie “doorsnee” zou vallen, was voor mij geen al te grote verassing! De regisseur zijn oeuvre bestaat voornamelijk uit dit soort vakkundige maar regelmatige vermakelijke actiefilm, waarvan de één net iets leuker dan de ander is. En ach, dit dertien-in-een-dozijn-verhaal rond een ontvoering (à la Taken), was niet eens heel slecht. Cage was geloofwaardig genoeg als de vader die probeert zijn dochter te redden. Wie ‘Seeking Justice’ (2011) heeft gezien weet dat Cage dit soort personages wel vaker heeft gespeeld Hij doet dus wat ie moet doen, op die bekende, licht over-de-top manier waar hij om bekend staat De film weet nergens te verrassen. Zo lang je er niet te veel van verwacht, is het allemaal redelijk onderhoudend.

avatar van Elchapo

Elchapo

Leuke actie film met Cage,verstand op nul en verder niet zeiken.....3.5 stars.

avatar van Eric001

Eric001

Typische domme verdreven Amerikaanse film.