Stolen (2012)

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin Åkerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

169 BERICHTEN 30 MENINGEN
avatar van Pazmaster
Niets bijzonders, een niet zo origineel verhaal en natuurlijk weer erg voorspelbaar. Toch kijkt de film lekker weg want het gaat allemaal wel lekker door. Het verveeld eigenlijk niet. Daarom toch nog 3 sterren

avatar van huiguh
zelden zoveel clichés in 1 film gezien als bij deze B-film...
Nicholas Cage is ver afgezakt

avatar van Angelo2
Prima, standaard actiefilmpje met een Nicolas Cage zoals je hem kent. Film kijkt prima weg maar blinkt nergens in uit. Paar leuke actie scenes en een vlot verhaal. Leuk voor de zaterdag avond. Een 6,5

Begon allemaal zo lekker, maar viel me hoe langer hoe meer tegen.
Voor al het einde, van twaalf in n dozijn, viel me erg tegen.
Goed voor een twee en een halfje dus

avatar van mcdaktari

De film kijkt heel lekker weg en volop aktie. Dit zijn de aktie films die ik graag mag zien van Cage. Het is natuurlijk wel allemaal zwaar overdreven maar dat kan ik van Nicolas Cage goed verdragen. gewoon een prima aktie film voor eens gezien te hebben.

avatar van mnrk
Deze film van Simon West kijkt lekker weg...

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder, maar er zit gewoon lekker veel vaart in waardoor de film niet verveeld...

Nicolas Cage speelt deze rol bijna op de automatische piloot en Josh Lucas als bad-guy was ook in orde...maar eigenlijk waren toch wel Danny Huston en Mark Valley (de 2 agenten) helemaal top in deze film...

En de soundtrack van Mark Isham paste ook prima bij deze film...

Een onmogelijke film. De ene na de andere onmogelijke plot
Uitsluitend gericht op actie niet op enig logica
dikke knudde

avatar van Elizannthe
Heerlijke actiefilm, van Nicolas Cage.
Ik vond m goed

avatar van Mercurio
Weinig origineel en ongeloofwaarig verhaal, wel simpel dus goed te volgen voor iedereen... zelfs als je tussendoor even wegdommeld. Geregeld 'uitleg momenten' (vind ik altijd bijzonder ergerlijk in een film, laat mensen zelf even nadenken) terwijl dat hier absoluut niet nodig was, er was niet bepaald een ingewikkeld plot. 2 sterren omdat ik niet na 20 minuten al naar mijn nagels zat te staren. Soundtrack klonk of retro of gedateerd, kies zelf maar.

Steengoeie aktie film van begin tot het einde, aktie en spanning, geen saaie of dooie momenten, het blijft in een sneltempo vooruit gaan. Ik ben het hier niet mee eens dit geen goeie film zou zijn. Het verhaal, who cares jongens als een film zo blijft boeien?
Tuurlijk ware er een aantal zaken die niet altijd even geloofwaardig waren maar hallo? Het is film, ooit al star wars gezien en noem maar op, is dat geloofwaardig of the matrix en ik kan nog duizenden films opnoemen?
Ne film dient als ontspanning en deze film is lekker ontspannend, kijkt lekker weg, dat is wat telt.

Slecht. Cage speelt waardeloos. Ik geloof dat ik geen films meer ga kijken van hem. Camerawerk is ok. Leuke shots.

avatar van tal1b
Jaja cage is niet meer weg te denken in de gemiddelde B film Sterker nog, een gemiddelde B film acteur speelt nog overtuigender dan onze plastische vriend Nicolas.
Verhaal zit vol met clichés en irritante domme blondjes acties wat het lachwekkend maakt.
Het leek allemaal op een achterhaalde jaren 80 film (ook qua muziek keuze).
Sommige acties daarentegen waren niet slecht, daarvoor een ster.

Begin volgend jaar goed, door deze film niet te bezoeken in de bios.

avatar van m1701
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuk maar standaard film.
Al vond ik het gegeven van het smelten van het goud wel leuk gevonden
had ik zelf nog niet eerder in een film gezien.
Cage blijf ik een goeie acteur vinden.
3* leuk voor een keer

avatar van voomzap
Ai wat was dit pijnlijk slecht. Oppervlakkigheid troef, Barstensvol cliché's, stereotype oninteressante personages, hemeltergende soundtrack en een totaal (onbedoeld) ongeloofwaardig script voor kritiekloos kijkvee.

avatar van eppo349
voomzap schreef:

Yep! Ik was gewoon kwaad aan het eind van de film, dat ik hier naar gekeken heb.

avatar van Filmkriebel

weeral een nieuwe film met Cage

Leuke, vlotte film met een beetje labiel verhaal. Wel erg vermakelijk mi !

Er bleef wel een vraag knagen: "Waar was de moeder van Meneer Cage z'n dochter ? Zij miste haar dochter niet ofzo ?"

avatar van wimaroca
een flauwe film,een verhaal van niks!!!!!!!!!

avatar van boemboem27
allemaal erg simpeltjes,leuk om gezien te hebben.
geen hoogstandje maar ja 1.5 uur redelijk tijdverdrijf

avatar van Daan258
Na deze film gezien te hebben had ik er toch wel wat meer van verwacht.
Het verhaal was een beetje slapjes, ook de actie film reuze mee en werd ook nergens echt spannend. Acterwerk van Nicolas Cage was wel oke.
Toch redelijk mee vermaakt en leuk om een x gezien te hebben, maar als fan van Nicolas Cage had ik er toch wat meer van verwacht.

avatar van anco12
Net de film bekeken zeer spannend van begin tot het einde zeker de moeite waard

avatar van SnakeDoc
Pff, ... vond er weinig aan. Josh Lucas speelt echt vreselijk als badguy.
En dan die tune ... lijkt wel op een karaoke nummer. Verschrikkelijk.

Cage is eigenlijk de enige die de film nog een beetje weet te redden. Alles daaromheen is wat mij betreft net een onvoldoende.

avatar van DonOswaldo
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Kon beter. Mist nogal wat aan spanning en toffe twists en turns om het echt genietbaar te maken. Voor mij ook een zeer slechte zet om de bad guy lichamelijke mankementen mee te geven (los van of Cage nou zoveel moeite met hem had moeten hebben op het einde, toen die dochter uit de auto was ontsnapt en hij uitstapte, had ze makkelijk hem kunnen ontwijken en terug de andere kant op kunnen rennen; een sprintje trekken zie ik hem niet doen). Cast doet het niet slecht maar weet het ook niet te redden.

spannende, leuke en onderhoudende film....

avatar van henkula

Een groot déjà vu gehalte, ofwel weinig origineel.

avatar van benni
Weinig logica, maar 3* voor eerste deel vd film. Had wel meer ingezeten, dachten we zo. Toch mag ik Cage wel zien spelen, weet niet hoe t komt..

films met nicolas cage worden ook de dag slechter :/

kappeuter (moderator)
Vanaf 3 januari 2013 in de bioscoop (eOne)

avatar van Noodless
DonOswaldo schreef :

Inderdaad ook heel wat onlogische scènes ( zoals zijn vrouwelijke partner die hem jaren later terug gaat bijstaan in het beroven van een bank ) of ongeloofwaardige scènes ( zoals de dochter die uit de auto ontsnapte en geen sprintje opzet naar de andere kant ) die de film geen goed doen. Matig filmpje ! 5/10

Standaard film, kijkt makkelijk weg en vooral het begin is leuk. Verwacht er niet te veel van en je hebt een leuke film.

Misschien dat de film in de bios beter tot z'n recht komt.