Stolen (2012)

2,71

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Nicolas Cage, Malin Åkerman en Josh Lucas

De meesterdief Will Montgomery is net vrijgelaten uit de staatsgevangenis, na het uitzitten van een 8 jaar lange gevangenisstraf. Dan wordt hij benaderd door Vincent, zijn voormalige kameraad uit de criminele wereld. Vincent heeft Wills tienerdochter gegijzeld en houdt haar gevangen in de koffer van zijn taxi. Vincent laat haar alleen vrij als Will onthult waar het geld verborgen ligt, dat hij tijdens zijn laatste overval heeft buitgemaakt.

169 BERICHTEN 30 MENINGEN
avatar van TomPSV
Redelijke film. Natuurlijk was het verhaal niet origineel en waren veel dingen ongeloofwaardig en daardoor ook storend, maar toch heb ik me wel vermaakt. Er zaten wat leuke actiescènes in en Nicolas Cage is natuurlijk geen slechte acteur, ook al zie ik hem momenteel in te veel films.

Voor die dochter van Cage hadden ze trouwens wel een iets knappere meid mogen casten zeg. Dit was bijna een jongen. Het einde was dan nog wel best leuk gedaan en verder is het gewoon een tussendoortje en een film die ik waarschijnlijk morgen alweer vergeten ben.

Wel een voldoende, maar echt op het randje. 3*

kappeuter (moderator)
kappeuter schreef:
Vanaf 3 januari 2013 in de bioscoop (eOne)

Gewijzigd naar: t.b.a.

Goede film. Beter dan ik had verwacht.
Verhaal is goed maar wel vrij standaard en voorspelbaar.
Nicolas Cage nog eens in een wat betere film. Hij speelde hier ook goed.

ipman-99
"12 Hours. $ 10 Million. 1 Kidnapped Daughter." ... " !!!

Fantastische Actiefilm !!! Geweldige Actiefilm van regisseur Simon West ("Con Air", "The Expendables 2") ! De vorige die ik zag met Nicolas Cage was "Seeking Justice" en die was net als deze prima entertainment actie voer ! Nicolas Cage speelt weer geweldig als actieheld van dienst en Josh Lucas als bad-guy was ook geweldig ... ! Danny Huston en Mark Valley (de 2 agenten) waren echt top in deze film en heerlijk om te volgen ! Malin Akerman was een opvallende verschijning ! Deze film kent een heerlijke vaart en valt nooit stil ! De actie was prima in beeld gebracht ! Originaliteit moet je hier niet zoeken maar des te meer heerlijk genieten van deze heerlijke Actiefilm die niks meer wil zijn !

avatar van gratis
Waar-de-loos. Alles was ongeloofwaardig. Hoe heeft Cage, zo'n top acteur, zich kunnen laten strikken voor dit soort film. Anno 2012 kan dit echt niet meer.

avatar van bassie200
Lekker filmpje voor een zondagavond op de bank. Standaard verhaaltje, maar kijkt lekker weg!

lekkere actiefilm, met Cage die weer excelleert, had geen grote verwachtingen werd daarom plezierig verrast, gewoon een 3 sterren film!

avatar van UrbanDjampa
Matig tot redelijk filmpje die hier en daar wel vermakelijk is. Verhaal kon toch beter uitgewerkt worden. Geen misselijke cast en dan verwacht je toch meer. Die dochter van Cage vond ik niet goed gecast. Geen grote rol en dan toch niet kunnen overtuigen. Al met al leuk om een keer te zien.

avatar van snarfje5508
Lekkere vlotte actiefilm met een prima acterende Cage. Het verhaaltje is cliché maar dat viel te verwachten in een Cage-film. Speelduur precies genoeg om het leuk te blijven vinden.

avatar van madmax1
Belabberd .

avatar van Alonzo
Tja categorie een keer kijken.

Nicolas Cage heeft het weer voor elkaar om een niets zeggend film te maken.
Iig geen bioscoop waardige film.

avatar van Hectometerpaal
Wouw, deze was echt heel slecht.

Is dit een Cage die gewoon glashard zijn Financial Depth aan het dichten is?

avatar van Solis
Vreselijk! Was zelfs in slaap gevallen in de bioscoop

avatar van chack
Veel beter dan ik had verwacht. Helemaal niet slecht.

avatar van Quentin
Slappe hap hoor, volgens mij had Cage slechts een paar draaidagen en moest alles er in een take opstaan. Deze DTV-middelmaat was het bioscoopbezoek zeker niet waard. Vraag me af of Cage ooit nog eens een grote film mag doen. 2*

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Een aangenaam tussendoortje dit, die ondanks het standaard verhaaltje genoeg vermaak weet te bieden.

Ik had niet hele hoge verwachtingen, gezien het gemiddelde en de lauwe reacties, maar Stolen is me meegevallen. Cage speelt zijn gebruikelijke rol, maar Josh Lucas zet een uiterst leuke badguy neer. Simon West weet daarnaast wel hoe je de actie goed in beeld moet brengen en voegt daarnaast ook de broodnodige humor toe. Het laatste pluspunt is de setting, die door de viering van het carnaval aldaar, voor veel kleur en levendigheid weet te zorgen.

Ja Stolen is geen film, die verrast of die je echt zal bijblijven. Maar voor anderhalf uur luchtig en hersenloos vermaak zit je hier wel goed bij. Ook veel leuker trouwens, dan een vergelijkbare film als Taken 2 bijvoorbeeld.

avatar van tukkerstein
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Weer zo'n net-niet film van Nicholas Cage, nog net geen B-film. Redelijk wat actie maar wel behoorlijk saai en standaard, een flauwe bad-guy die zogenaamd "charisma" heeft door het over triviale dingetjes te hebben, en een vrij voorspelbaar plotverloop. De zoveelste Cage-film die je na een week al weer vergeten bent. Ook een vreselijke soundtrack trouwens.

Grappig trouwens hoe de film zichzelf op het eind onderuit haalt: Cage neemt het goud niet mee uit de bank omdat dit te zwaar zou zijn, 150 kg per goudstaaf als ik mij herinner, acht jaar later tilt Cage een hele zak aan goud grotendeels in z'n eentje de bank uit.

Desondanks redelijk kijkbaar en voldoende vaart dus toch nog een aardige score.

avatar van m1chel

Dat ik geen hoogstaande film zou gaan zien, dat was me al duidelijk bij de trailer, maar ditbhad ik ook weer niet verwacht. Bullshit actie is leuk, maar je kan het ook overdrijven. Het hoeft niet realistisch te zijn, maar ik begon me echt te irriteren aan bepaalde dingen. Wat is er de laatste jaren toch aan de hand met Nicolas Cage. 1,5* omdat het nog wel aardig was het eerste half uur, maar de film ging als de Titanic ten onder na dat half uur.

Leuk om op zijn tijd een film te kijken in de categorie ''lekkere actie en verder niet teveel nadenken'', maar dit vond ik over de gehele linie wel erg standaard en zo onorigineel dat ik me er niet mee heb kunnen vermaken. 1,5 ster

avatar van Betamax
Ik vind het jammer dan Nicolas Cage de laatste tijd in zo veel slechte films mee speelt.
Deze was niet superslecht maar echt een Cage waardige film was het nou ook weer niet

avatar van RipCurl
Aktie-pulp, meer is het niet. Het is zo voorspelbaar en slecht dat het gewoon aanvoelt alsof je een middelmatige aktiefilm uit de jaren '80 zit te kijken...alleen zijn die beter.

avatar van macrobody
Niets nieuws onder de zon. Cage maakt 10 miljoen dollar buit bij een bankroof maar kan niet ontkomen van de politie, zijn bendeleden daarentegen wel. Na 8 of 10 jaar cel (mij niet helemaal duidelijk) komt hij vrij en zijn maatjes van toen willen als nog een deel van het geld. Als ruilmiddel ontvoeren ze zijn dochter maar voor de zekerheid. Cage heeft het geld niet en moet even snel opnieuw aan het geld komen om zijn dochter te redden.
Mijn vrouw houdt van simpele actie zonder al te veel gepraat en deze film was daar een goed voorbeeld van. Het zou een leuke tv film zijn voor een avondje ontspanning.

avatar van DragQueen
Ondanks de voorspelbaarheid toch een vermakelijke film. Met Nicolas Cage in een prima rol. Het verhaal is vrij standaard, maar gelukkig is er een prima dosis actie aanwezig. 3 Sterren.

avatar van Breur
Te cliché, te voorspelbaar. Tijdens dialogen kun je gewoon voorspellen wat gezegd gaat worden. Ik ben geen Cage fan en het feit dat hij zich voor deze film heeft laten strikken bewijst weer dat hij (die vroeger toch wel aardige films heeft neergezet) aan het aftakelen is en mijn "anti-fanatisme" hiermee versterkt. Goed dat Clive Owen en/of Jason Statham deze film links hebben laten liggen (bron: IMDB).

Enige pluspunt aan de film was de goed gecaste draak van een dochter van Cage.

avatar van b00ts
Naarmate de tijd verstrijkt, wordt de film alleen maar slechter. Jammer, want Cage kan zoveel beter.

Slecht ben zelfs de bios uitgelopen

Had er een stuk meer van verwacht. Cage verdient ondertussen wel echt weer even een paar goede films, maar hij pakt alles aan door die belastingschuld van hem. Begon nog best aardig, maar daarna een opeenhoping van clichés. Weinig origineel allemaal. Ze proberen de film zo snel te maken dat hij langzaam wordt. Nee, mislukt

avatar van otherfool
Simon West, ik zal altijd een beetje van hem houden omwille van Con Air maar wat een troep kan die man toch maken. Deze Stolen is zo beroerd dat je het moet zien om te geloven.

Bankrover Cage wordt na een bust voor een jaar of 8 weggestopt maar moet hierna meteen weer zijn oude leventje oppakken omdat zijn (bijzonder vervelende) dochtertje is gekidnapt door zijn voormalige partner in crime, Vincent (Josh Lucas). De volop schmierende Lucas, in nog de meest amusante rol, wil namelijk nog veel geld zien van Cage. Waarom Vincent het meisje niet gewoon ergens wegstopt maar ermee rond gaat rijden in zijn taxi in het drukke stad New Orleans is één van de meest opmerkelijke van de vele domme verrassingen die het verhaal in petto heeft.

Nog idioter echter zijn de Inspector Clouseau-achtige agenten die even dom als ongeloofwaardig zijn. Om niet geheel duidelijke redenen hebben ze een grote sympathie voor bankrover Cage die er in het begin van de film toch niet voor terugdeinsde het politievolk wat rake meppen te verkopen en van de weg te rijden. Het absolute dieptepunt hierin is overigens nog wel de slotscene die volgt na 90 tergende minuten, gaat dat zien gaat dat zien want dommer dan dat wordt het gewoonweg niet.

1* voor Lefleur.

avatar van Elkie Brooks
Een film met Cage garandeert mij bij voorbaat een film met een voor mij hoge stem. Heb nog nooit een film gezien met Cage als hoofdrolspeler en dat het een saai verhaal was. Dit verhaal zit vol actie en brengt je vaak op een verkeerd spoor waardoor het extra spannend blijft.

avatar van booyo
gratis schreef:

Doet Cage de laatste tijd wel vaker,, Ook deze is weer knap waardeloos inderdaad.