The Wicker Man (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Mystery

geregisseerd door Neil LaBute
met Nicolas Cage, Ellen Burstyn en Leelee Sobieski

Politieman Edward Maulis raakt geobsedeerd door de verdwijning van een jong meisje. Haar spoor leidt naar een eiland waar de bewoners zich vreemd gedragen. Maar Maulis laat zich niet uit het veld slaan en ontdekt dat de eilandbewoners zich bezighouden met bizarre, heidense rituelen.

Tarkus schreef:

Opnieuw bekeken, en is me toch wat minder goed bevallen dan de eerste maal.

Omdat ik de film op Blu-ray heb kunnen aanschaffen voor amper 1 €, heb ik hem nogmaals bekeken.
En ik blijf bij mijn eerdere meningen, het blijft een goede film, maar heb al betere gezien in het genre.

avatar van Bram0108
Rare film, prima voor 1 avond verder niet. Ik heb mij ermee vermaakt en ik zet ook geen spoilers in mijn recensie, nadat ik deze film heb gezien begrijp ik er nog niks van.

avatar van Shadowed
Matig.

Ik wou deze jaren eerder zien, maar het was er niet van gekomen. Door de recensies wou ik er geen geld aan verspillen, dus was het wachten tot hij op TV kwam. Toen hij dan eindelijk weer op TV kwam toch maar meegepakt.

Cage speelt ondermaats. Heel soms weet hij nog wel te overtuigen, maar alleen bij zijn boze aanvallen. Daarnaast is het gewoon een vrij cliche karakter. Maar hij speelt beter dan iedere bewonder van "Summerisle". Burstyn in een van haar meest belachelijke rollen, Beahan flopt ongelooflijk en de rest loopt er maar wat zwak bij.

Veel gaten opengelaten, waarom kunnen de mannen niet praten?, en slechts bij het offer aan het einde komt de film wat tot leven. Totaal niet spannend, mysterie is zeker aanwezig maar vrij zwak uitgewerkt. In een remake kon hier veel meer inzitten als de acteurs tenminste zin hadden.

avatar van DiamondsRealDeal
De martelscene heb ik niet expliciet in beeld gezien; deleted scene?