The Wicker Man (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Mystery

geregisseerd door Neil LaBute
met Nicolas Cage, Ellen Burstyn en Leelee Sobieski

Politieman Edward Maulis raakt geobsedeerd door de verdwijning van een jong meisje. Haar spoor leidt naar een eiland waar de bewoners zich vreemd gedragen. Maar Maulis laat zich niet uit het veld slaan en ontdekt dat de eilandbewoners zich bezighouden met bizarre, heidense rituelen.

Tarkus schreef:

Opnieuw bekeken, en is me toch wat minder goed bevallen dan de eerste maal.

Omdat ik de film op Blu-ray heb kunnen aanschaffen voor amper 1 €, heb ik hem nogmaals bekeken.
En ik blijf bij mijn eerdere meningen, het blijft een goede film, maar heb al betere gezien in het genre.

avatar van Bram0108
Rare film, prima voor 1 avond verder niet. Ik heb mij ermee vermaakt en ik zet ook geen spoilers in mijn recensie, nadat ik deze film heb gezien begrijp ik er nog niks van.

avatar van Shadowed
Matig.

Ik wou deze jaren eerder zien, maar het was er niet van gekomen. Door de recensies wou ik er geen geld aan verspillen, dus was het wachten tot hij op TV kwam. Toen hij dan eindelijk weer op TV kwam toch maar meegepakt.

Cage speelt ondermaats. Heel soms weet hij nog wel te overtuigen, maar alleen bij zijn boze aanvallen. Daarnaast is het gewoon een vrij cliche karakter. Maar hij speelt beter dan iedere bewonder van "Summerisle". Burstyn in een van haar meest belachelijke rollen, Beahan flopt ongelooflijk en de rest loopt er maar wat zwak bij.

Veel gaten opengelaten, waarom kunnen de mannen niet praten?, en slechts bij het offer aan het einde komt de film wat tot leven. Totaal niet spannend, mysterie is zeker aanwezig maar vrij zwak uitgewerkt. In een remake kon hier veel meer inzitten als de acteurs tenminste zin hadden.

avatar van DiamondsRealDeal
De martelscene heb ik niet expliciet in beeld gezien; deleted scene?

avatar van deridder
Hoe goed Cage is in Leaving Las Vegas, zo slecht is hij hier!

enkele leuke vechtscenes van Nicolas Cage

avatar van Lovelyboy
Een mysterie die in de kern niet verkeerd is maar in de uitwerking héél veel mist.

Best wel aardig is het verhaal rond de zaak te noemen die Malus komt onderzoeken. Onbuigzaam volk, schimmige toestanden...dingen lijken zeker niet in de haak, maar hoe zit het? Iets dat toch zeker tot op het einde onduidelijk blijft. De nachtmerries en flashbacks zijn ook prima te noemen. Weinig verkeerds tot dan.

Het is helaas Cage die deze rol verre van kan dragen, noch interessant maakt. Hij lijkt er met zijn kunstgebit, of plaatje, geen enkel moment in te zitten. Pas naar het einde samen met de ontknoping komt Cage iets beter in de rol. Daarnaast ontbeert de film iedere vorm van spanning, iets dat ook pas de laatste tien minuten opbouwt maar dan geen toevoegde waarde meer heeft puur omdat het einde al beslecht is. Behalve dat Sobieski puur voor het uitzicht wel een prettige verschijning is komt bijvoorbeeld Burstyn ook erg geforceerd over.

Nee, helaas The Wicker Man had best wel wat kunnen wordt maar faalt eigenlijk best wel. Ondanks de mooie omgeving, en een basis waar heel wat meer uit te halen geweest was.

avatar van mcdaktari
Echt heel slecht vind ik deze versie nou toch ook weer niet. Vergeleken met zijn andere films van deze regisseur gaat dit wel. Zijn andere films zijn meestal komedie, op een enkeling na. En ik zie Nicolas Cage wel graag acteren. Dit was één van de laatste films van Cage die ik nog redelijk goed vond. De meeste films die hij de laatste jaren gemaakt heeft zijn nou niet bepaald van hoog niveau. Het lijkt er meer op dat hij alleen geld wil verdienen, ongeacht de film wel jammer want toch heeft hij enkele hele aardige films en waarin hij ook bewijst te kunnen acteren.