Trespass (2011)

Verenigde Staten / Bulgarije
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Joel Schumacher
met Nicolas Cage, Nicole Kidman en Cam Gigandet

Een echtpaar (Nicolas Cage & Nicole Kidman) wordt gegijzeld door vier agressieve misdadigers die een grote slag willen slaan. Er ontstaan echter complicaties die voortvloeien uit een reeks aan onverwachte ontdekkingen van verraad en bedrog. Er blijken namelijk banden te zijn tussen de familie en de gijzelaars.

Matige film waarin een gezin thuis wordt gegijzeld door een stel criminelen die op hun geld uit zijn. Een vrij standaard thriller die zich bijna geheel in het huis afspeelt. Nogal eentonig omdat de personages maar om elkaar heen blijven draaien en bovendien niet bepaald geloofwaardig worden neergezet. De vele plotwendingen helpen hier ook niet echt bij.

Ik heb deze film gisteren gezien. In vergelijking met soortgelijke films als Hostage dendert de actie maar door, maar de acteerprestaties blijven achterwege.

cma
Zo slecht is de film niet. Juist helemaal niet, want het is moeilijk om boeiend te blijven als iets op 1 locatie plaatsvindt. Dat is natuurlijk ook veel moeilijker acteren, dus om iemand in je (de kijker) greep te houden. Er zullen hier wel veel mannen hebben gereageerd, want die zijn meestal snel afgeleid en kunnen niet multitasken.

Dat oeverloze geanalyseer dat begint mij hier wel eens de keel uit te hangen als ik eerlijk ben. Jezelf graag horen praten, maar niet luisteren wat een ander nu eigenlijk te zeggen heeft.

Een film, voor jullie allen, is ENTERTAINMENT. Daarom kijk ikzelf heel graag films. Om je hoofd leeg te maken. Vind ik een film niet goed, de meeste neem ik op of huur ik, dan ben ik er snel klaar mee en kijk hem niet af.

Ik weet niet of hier veel professionals naar een film kijken, dan begrijp ik het, maar als je wat aan te merken hebt, dan verwacht ik dat jij die film qua allerlei aspecten, zoals regie, beeld etc. etc. etc. beter op het witte doek kan verbeelden en ik denk dat ik dan veel 1-en ga geven. Nederlandse films zijn over het algemeen niks nakes nada. Uitzonderingetje daargelaten. Meestal moet er seks c.q. een bedscene in voorkomen om het kijkcijfergehalte naar boven te brengen. Tja, meeste Nederlandse films hebben weinig "filmwaarde".

avatar van SmackItUp
Hysterisch slechte "thriller".

Weinig spanning, voorspelbaar en falende acteurs.

Wat een trieste bedoening met acteurs die veel beter horen te kunnen.

avatar van Toontje G
Deze film valt in de categorie bagger. Dat Kidman hier zich voor laat strikken snap ik niet. Cage is al jaren niets en de rest van de (acteurs) is een bij een geraapt zooitje. Snel vergeten.

Ik vond het een zeer onderhoudende film.

avatar van Alathir
De laatste film van Joel Schumacher is er geen om lang bij stil te blijven staan. Qua verhaal is het eigenlijk nog vrij goed, maar de acteerprestaties en de hele film voelen alsof alles op de autopiloot is gedraaid. Het is min of meer een single-location film waardoor je om echt uit de verf te komen toch iets meer moet doen dan de standaard shots die Schumacher er hier tegenaan gooit. Nicholas Cage vond ik nog niet zo slecht maar of dit echt een rol is voor Kidman vraag ik me af. Hun bekendheid speelt ook niet bepaald in hun voordeel als geloofwaardig koppel. Langer had deze film zeker niet moeten duren. Hier en daar een twist weten er nog 2* uit te halen.